- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Deschid acest topic pt toti cei care vor dori sa aia asa ceva instalat pe masina.
Din punctul meu de vedere merita efortul dotarii cu aceasta functie, deoarece la drum lung se realizeaza ceva economie de combustibil.
Dar asta va las pe fiecare in parte sa descoperiti.
Aceasta functie se numeste in engleza Cruise Control, dar am auzit pomenindu-se de ea si ca "Tempomat". Poate stie cineva si ne lamureste in privinta acestor termeni.
Primul lucru care trebuie facut este achizitionarea unui comutator care se monteaza la pedala de ambreiaj.
Din ce am mai aflat se pare ca masinile cu motor diesel au deja acest comutator montat.
Evident la cele care au cutie automata, acest comutator nu este in lista de cerinte.
Din cate am auzit nu exista masina care sa nu aiba deja in forma de cablu mufa pentru acest comutator.
La mine era, si am montat in 10 minute doar comutatorul.
Din punctul meu de vedere merita efortul dotarii cu aceasta functie, deoarece la drum lung se realizeaza ceva economie de combustibil.
Dar asta va las pe fiecare in parte sa descoperiti.
Aceasta functie se numeste in engleza Cruise Control, dar am auzit pomenindu-se de ea si ca "Tempomat". Poate stie cineva si ne lamureste in privinta acestor termeni.
Primul lucru care trebuie facut este achizitionarea unui comutator care se monteaza la pedala de ambreiaj.
Din ce am mai aflat se pare ca masinile cu motor diesel au deja acest comutator montat.
Evident la cele care au cutie automata, acest comutator nu este in lista de cerinte.
Din cate am auzit nu exista masina care sa nu aiba deja in forma de cablu mufa pentru acest comutator.
La mine era, si am montat in 10 minute doar comutatorul.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Pentru a putea monta comutatorul de la pedala de ambreiaj aveti nevoie sa demontati partea inferioara a bordului din dreptul soferului.
Treaba simpla:
- se ridica volanul in pozitia maxima si se observa sub el 2 suruburi care tin masca inferioara a bordului;
- in partea de jos a mastii se observa alte 3 suruburi.
- Dupa inlaturarea celor 5 suruburi, se poate inlatura foaret usor aceasta masca inferioara.
Treaba simpla:
- se ridica volanul in pozitia maxima si se observa sub el 2 suruburi care tin masca inferioara a bordului;
- in partea de jos a mastii se observa alte 3 suruburi.
- Dupa inlaturarea celor 5 suruburi, se poate inlatura foaret usor aceasta masca inferioara.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Un lucru de care era sa uit (noroc ca era si Florianu online).
Inainte de a demonta panoul inferior trebuie scos blocul de lumini.
Pentru a scoate blocul de lumini (2) trebuie facute urmatoarele operatii:
- Se duce in pozitia zero butonul de lumini (1)
- Se apasa butonul de lumini
- Cu el apasat se roteste spre dreapta catre pozitii (3).
- In aceasta pozitie se trage de butonul mare si blocul de lumini iese din locas.
La final se scoate mufa din blocul de lumini.
Inainte de a demonta panoul inferior trebuie scos blocul de lumini.
Pentru a scoate blocul de lumini (2) trebuie facute urmatoarele operatii:
- Se duce in pozitia zero butonul de lumini (1)
- Se apasa butonul de lumini
- Cu el apasat se roteste spre dreapta catre pozitii (3).
- In aceasta pozitie se trage de butonul mare si blocul de lumini iese din locas.
La final se scoate mufa din blocul de lumini.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Sper ca nu v-am plictisit prea tare cu acest comutator.
Acuma trecem la maneta din dreapta volanului.
Asa arata maneta fara Cruise Control:
Asa arata maneta cu aceasta functie:
Pentru a scoate maneta veche, trebuie un o cheie inbus de 1mm si lunga de minim 8cm.
Se trage usor de mansonul de cauciuc catre maneta, pt ca acesta sa se desprinda de corpul volanului.
Pe sub manson in lungul bratului subtire al manetei se introduce inbusul.
Odata introdul inbusul in acel canal maneta se poate trage cu usurinta.
Acuma trecem la maneta din dreapta volanului.
Asa arata maneta fara Cruise Control:
Asa arata maneta cu aceasta functie:
Pentru a scoate maneta veche, trebuie un o cheie inbus de 1mm si lunga de minim 8cm.
Se trage usor de mansonul de cauciuc catre maneta, pt ca acesta sa se desprinda de corpul volanului.
Pe sub manson in lungul bratului subtire al manetei se introduce inbusul.
Odata introdul inbusul in acel canal maneta se poate trage cu usurinta.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Se desfca usor capetele capacului care acopera coloana de directie ca in poza urmatoare:
Dupa eliberarea burdufelor de la manete, se ridica capacul desi el se tine in continuare de acea piele neagra.
In laterale unde ornamentele acopereau aceasta zona acum se vad cele doua cleme de plastic care tin masca inferioara a ceasurilor.
Dupa inlaturarea acestui capac legat cu o piele neagra de masca inferioara a ceasurilor, se vor vedea sub ceasuri cele 2 suruburi care fixeaza ansamblul:
Dupa eliberearea acestor 2 suruburi se trage afara usor ansamblul ceasurilor si se scoate mufa de legatura.
Dupa eliberarea burdufelor de la manete, se ridica capacul desi el se tine in continuare de acea piele neagra.
In laterale unde ornamentele acopereau aceasta zona acum se vad cele doua cleme de plastic care tin masca inferioara a ceasurilor.
Dupa inlaturarea acestui capac legat cu o piele neagra de masca inferioara a ceasurilor, se vor vedea sub ceasuri cele 2 suruburi care fixeaza ansamblul:
Dupa eliberearea acestor 2 suruburi se trage afara usor ansamblul ceasurilor si se scoate mufa de legatura.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ansamblul ceasurilor din bord este prins cu 8 suruburi mici.
Dupa ce se desfac toate aceste suruburi, se detaseaza spatele de protectie din plastic al cablajului, si se desclipseaza carcasa cu tot cu geamul de protectie.
Obtineti un sandvis format din cablaj pe o parte si placa cu ceasuri pe cealalata parte.
Acuma, trebuie scoase cele 4 limbi ale ceasurilor si memorata pozitia lor in momentul scoaterii.
Pentru a scoate limbile bagati o cheie mica sub butucul central al acului si faceti parghie pe o carpa pentru a nu zgaria folia ceasurilor.
Dupa scoaterea celor 4 limbi prin tragere, se declipseaza cu MARE grija cablajul de partea ornamentala a ceasurilor.
ATENTIE! Display-ul de KM poate cadea de pe suportul lui!
Odata dezbracat cablajul se poate trece la montarea ledului ca in figura urmatoare:
Ledul montat de mine este al 4-lea inumarand de la dreapta la stanga, inclusiv locul gol din dreapta.
Rezistentele SMD montate initial de mine se vad in poza in coltul din dreapta sus:
Inital am pus o rez de 10 OHM cu una de 620 OHM (asta am avut la mine atunci) si am constatat ca lumineaza cam tare.
Le-am schimbat cu 2 rez SMD de 470 OHM si acum lumineaza OK.
Dupa ce se desfac toate aceste suruburi, se detaseaza spatele de protectie din plastic al cablajului, si se desclipseaza carcasa cu tot cu geamul de protectie.
Obtineti un sandvis format din cablaj pe o parte si placa cu ceasuri pe cealalata parte.
Acuma, trebuie scoase cele 4 limbi ale ceasurilor si memorata pozitia lor in momentul scoaterii.
Pentru a scoate limbile bagati o cheie mica sub butucul central al acului si faceti parghie pe o carpa pentru a nu zgaria folia ceasurilor.
Dupa scoaterea celor 4 limbi prin tragere, se declipseaza cu MARE grija cablajul de partea ornamentala a ceasurilor.
ATENTIE! Display-ul de KM poate cadea de pe suportul lui!
Odata dezbracat cablajul se poate trece la montarea ledului ca in figura urmatoare:
Ledul montat de mine este al 4-lea inumarand de la dreapta la stanga, inclusiv locul gol din dreapta.
Rezistentele SMD montate initial de mine se vad in poza in coltul din dreapta sus:
Inital am pus o rez de 10 OHM cu una de 620 OHM (asta am avut la mine atunci) si am constatat ca lumineaza cam tare.
Le-am schimbat cu 2 rez SMD de 470 OHM si acum lumineaza OK.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- florianu
- **
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
iulian36
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- florianu
- **
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- florianu
- **
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
la diesel singura diferenta fata de benzinar este ca ai montat switch-ul.
de programat trebuie programat oricum.
alta problema este la masinile mai vechi care au acceleratia prin cablu (nu electronica). Aici mai e nevoie de un acctuator care face acceleratia eletronica.
la cel de care zici tu, probabil ca a fost programat inainte...sau a fost o "greseala" din fabricatie.
de programat trebuie programat oricum.
alta problema este la masinile mai vechi care au acceleratia prin cablu (nu electronica). Aici mai e nevoie de un acctuator care face acceleratia eletronica.
la cel de care zici tu, probabil ca a fost programat inainte...sau a fost o "greseala" din fabricatie.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- florianu
- **
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
- msv_64
- ***
- 758 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 758
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- 26mad
- **
- 453 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
26mad
- Mesaje scrise: 453
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat