cocoju93
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
Buna Seara.
Am deschis acest topic in speranta ca voi gasi vreun coleg,care a mai intampinat acceasta problema.
Detin un astra g caravan 1.6 16v x16xel an 1998,masina mergea bine,tragea bine consuma bine.Problema a inceput in momentul in care electomotorul m-a lasat.Am lasat masina intr-un service nu putut sa il repare,masina a stat la ei vreo saptamana si ceva.am luat-o am reparat-o in alta parte si de atunci incep problemele.Nu tragea in panta mai deloc,consumul exagerat de mare,cu 100 de lei faceam maxim 140 km mers frumos,70-90.Acum mai nou duminica q 80 de lei am facut 110km.Consumul e foarte mare.
Acum vreo 3 saptamani scotea si un miros de benzina nearsa de nu puteai sta langa masina,acum parca nu ar mai fi asa intepator,scoate mai nou un fum alb cu un miros intepator.
Mai mentionez si faptul ca masina merge in suture,ajung pe la 3000 4000 si imi da in nas isi revine .
Si iar o problema mai veche,cand am benzina mai putina,gen 10 litri si iau curba spre stanga mai agresiv,imi taie benzina,banuiesc ceva prin rezervor.
valorile care mi le da pe op com sunt urmatoarele:
OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,23/09/2013. 10:4617
Date atelier>
Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.
Modelul ales>,1998,Astra-G,Motor,X 16 XEL
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF35X2015944
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 9355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CSSJ
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 1
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
NumeSistemSauTipMotor: X16XEL
Identificare: 981
Data de fabricatie: P1299A01
Valori reale:
Tensiune baterie,14.1 V
Solicitare cod luminos,12V inactiv
Releu pompã combustibil,0V activ
Semnal potenþiometru clapetã,0 %
Semnal potenþiometru clapetã,0.58 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),0.32 bar
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.15 V
Temperaturã lichid rãcire,74 °C
Temperaturã lichid rãcire,2.61 V
Temperatura aer admisie,24 °C
Temperatura aer admisie,3.29 V
Codare climã,Clima a fost detectatã
Comutator info climã,0V inactiv
Semnal sarcinã -0 climã,Inactiv
Senzor de presiune climã,1.80 bar
Martor(motor),Decon.12V
Impuls injecþie,2.7 ms
ªtergerea regimului supraâncãlzit(de avarie),Inactiv
Unghi aprindere înainte PMS(Punct Mort Superior),7 grade
Numãr celulã detonaþie,10
Întârziere din detonaþie Cil. 1,0 grade
Întârziere din detonaþie Cil. 2,0 grade
Întârziere din detonaþie Cil. 3,0 grade
Întârziere din detonþie Cil. 4,0 grade
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,0.57 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Senzor O2,610 mV
Raport aer/combustibil,14.4
Buclã senzor O2,Închis
Stare aer/carburant,Bogat
Integrator O2,127
Mapa pentru circuit O2 (valori învãþate),Inactiv
Numãr celule O2 (mapa cu valori învãþate),18
Conþinut celule O2 (mapa cu valori învãþate),118
Încãlzire senzor O2,Activ
Turaþie motor,775 RPM
Control aer la Ralanti,49 Paºi
Permisiune de reglaj aer de ralanti,Activ
Turaþie prescrisã de ralanti,775 RPM
Adaptare de ralanti,Nu este modificat
Sarcinã motor,9 %
Solicitare climã,12V inactiv
Decuplare carburant în frânã de motor,Inactiv
Îmbogãþire amestec în sarcina maximã,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
Ventilator-treapta micã,12V inactiv
Ventilator-treapta mare,12V inactiv
Mentionez faptul ca de multe ori la IAT(senzorul de temperature a aerului care intra in admisie) afara fiind 19 grada imi arata -25 grade.
Mapul din ce am vazut in autodata,tensiunea e cam mica.
In rest nu stiu,sper ca e cineva care ma poate ajuta cu ceva informatii.
Am deschis acest topic in speranta ca voi gasi vreun coleg,care a mai intampinat acceasta problema.
Detin un astra g caravan 1.6 16v x16xel an 1998,masina mergea bine,tragea bine consuma bine.Problema a inceput in momentul in care electomotorul m-a lasat.Am lasat masina intr-un service nu putut sa il repare,masina a stat la ei vreo saptamana si ceva.am luat-o am reparat-o in alta parte si de atunci incep problemele.Nu tragea in panta mai deloc,consumul exagerat de mare,cu 100 de lei faceam maxim 140 km mers frumos,70-90.Acum mai nou duminica q 80 de lei am facut 110km.Consumul e foarte mare.
Acum vreo 3 saptamani scotea si un miros de benzina nearsa de nu puteai sta langa masina,acum parca nu ar mai fi asa intepator,scoate mai nou un fum alb cu un miros intepator.
Mai mentionez si faptul ca masina merge in suture,ajung pe la 3000 4000 si imi da in nas isi revine .
Si iar o problema mai veche,cand am benzina mai putina,gen 10 litri si iau curba spre stanga mai agresiv,imi taie benzina,banuiesc ceva prin rezervor.
valorile care mi le da pe op com sunt urmatoarele:
OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,23/09/2013. 10:4617
Date atelier>
Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.
Modelul ales>,1998,Astra-G,Motor,X 16 XEL
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF35X2015944
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 9355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CSSJ
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 1
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
NumeSistemSauTipMotor: X16XEL
Identificare: 981
Data de fabricatie: P1299A01
Valori reale:
Tensiune baterie,14.1 V
Solicitare cod luminos,12V inactiv
Releu pompã combustibil,0V activ
Semnal potenþiometru clapetã,0 %
Semnal potenþiometru clapetã,0.58 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),0.32 bar
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.15 V
Temperaturã lichid rãcire,74 °C
Temperaturã lichid rãcire,2.61 V
Temperatura aer admisie,24 °C
Temperatura aer admisie,3.29 V
Codare climã,Clima a fost detectatã
Comutator info climã,0V inactiv
Semnal sarcinã -0 climã,Inactiv
Senzor de presiune climã,1.80 bar
Martor(motor),Decon.12V
Impuls injecþie,2.7 ms
ªtergerea regimului supraâncãlzit(de avarie),Inactiv
Unghi aprindere înainte PMS(Punct Mort Superior),7 grade
Numãr celulã detonaþie,10
Întârziere din detonaþie Cil. 1,0 grade
Întârziere din detonaþie Cil. 2,0 grade
Întârziere din detonaþie Cil. 3,0 grade
Întârziere din detonþie Cil. 4,0 grade
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,0.57 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Senzor O2,610 mV
Raport aer/combustibil,14.4
Buclã senzor O2,Închis
Stare aer/carburant,Bogat
Integrator O2,127
Mapa pentru circuit O2 (valori învãþate),Inactiv
Numãr celule O2 (mapa cu valori învãþate),18
Conþinut celule O2 (mapa cu valori învãþate),118
Încãlzire senzor O2,Activ
Turaþie motor,775 RPM
Control aer la Ralanti,49 Paºi
Permisiune de reglaj aer de ralanti,Activ
Turaþie prescrisã de ralanti,775 RPM
Adaptare de ralanti,Nu este modificat
Sarcinã motor,9 %
Solicitare climã,12V inactiv
Decuplare carburant în frânã de motor,Inactiv
Îmbogãþire amestec în sarcina maximã,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
Ventilator-treapta micã,12V inactiv
Ventilator-treapta mare,12V inactiv
Mentionez faptul ca de multe ori la IAT(senzorul de temperature a aerului care intra in admisie) afara fiind 19 grada imi arata -25 grade.
Mapul din ce am vazut in autodata,tensiunea e cam mica.
In rest nu stiu,sper ca e cineva care ma poate ajuta cu ceva informatii.
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
frog88- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2013
- Mesaj Privat
cocoju93
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ce am gasit pe net:
Sonda LAMBDA este un senzor care ajuta la identificarea in timp real a raportului aer - carburant adica, daca este bogat sau sarac.
Aceasta sonda este de fapt o dioda cu zirconiu care furnizeaza o anumita tensiune corespunzatoare cu cantitatea de oxigen din evacuare in comparatie cu cantitatea de oxigen din atmosfera. Mai exact ea nu masoara cantitatea de oxigen din amestec ci diferenta dintre concetratia de oxigen din gazele evacuate si concentratia de oxigen din aer.
Acest senzor poate obtine informatii optime doar la o temperatura de 360 C.
Informatia obtinuta de aceasta sonda este trimisa la calculatorul motorului care regleaza cantitatea de combustibil injectata in motor pentru a compensa excesul de aer sau de combustibil.
Majoritatea sondelor au 4 conectori. Cei doi conectori albi reprezinta alimentarea rezistentei care incalzeste senzorul iar ceilalti doi tranzmit informatia masurata catre calculatorul masinii.
O tensiune de 0.2 volti ( 200 mv curent continuu) reprezinta un amestec sarac de combustibil si oxigen;
O tensiune de 0.8 volti ( 800 mv curent continuu) reprezinta un amestec bogat, mai exact un amestec cu mult combustibil nears si sarac in oxigen;
O valoare ideala este cea de 0.45 volti ( 400 mv curent continuu );
Aceasta verificare se poate face cu orice multimetru.
Un senzor uzat, murdar, " imbatranit" tinde sa raspunda mai greu, fapt care duce la degradarea performantelor masinii.
O sonda lambda este garantata de producator aproximativ 140000 km. Daca aceasta sonda nu mai functioneaza ea poate defecta catalizatorul care este un echipament destul de costisitor.
ca sa o masori trebuie sa faci o improvizatie
uita-te si aici
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sonda LAMBDA este un senzor care ajuta la identificarea in timp real a raportului aer - carburant adica, daca este bogat sau sarac.
Aceasta sonda este de fapt o dioda cu zirconiu care furnizeaza o anumita tensiune corespunzatoare cu cantitatea de oxigen din evacuare in comparatie cu cantitatea de oxigen din atmosfera. Mai exact ea nu masoara cantitatea de oxigen din amestec ci diferenta dintre concetratia de oxigen din gazele evacuate si concentratia de oxigen din aer.
Acest senzor poate obtine informatii optime doar la o temperatura de 360 C.
Informatia obtinuta de aceasta sonda este trimisa la calculatorul motorului care regleaza cantitatea de combustibil injectata in motor pentru a compensa excesul de aer sau de combustibil.
Majoritatea sondelor au 4 conectori. Cei doi conectori albi reprezinta alimentarea rezistentei care incalzeste senzorul iar ceilalti doi tranzmit informatia masurata catre calculatorul masinii.
O tensiune de 0.2 volti ( 200 mv curent continuu) reprezinta un amestec sarac de combustibil si oxigen;
O tensiune de 0.8 volti ( 800 mv curent continuu) reprezinta un amestec bogat, mai exact un amestec cu mult combustibil nears si sarac in oxigen;
O valoare ideala este cea de 0.45 volti ( 400 mv curent continuu );
Aceasta verificare se poate face cu orice multimetru.
Un senzor uzat, murdar, " imbatranit" tinde sa raspunda mai greu, fapt care duce la degradarea performantelor masinii.
O sonda lambda este garantata de producator aproximativ 140000 km. Daca aceasta sonda nu mai functioneaza ea poate defecta catalizatorul care este un echipament destul de costisitor.
ca sa o masori trebuie sa faci o improvizatie
uita-te si aici
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
cocoju93
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,596 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
cocoju93
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
cocoju93
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
cocoju93
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,596 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
cocoju93
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
- deleted-79859
- *
- 43 mesaje
- din 10 Nov 2012
deleted-79859
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2012
- Mesaj Privat
Vectra B, z16xe din 2001 cu 175 mii km, nesatisfacut deloc de prestatii, puturoasa dar cu un plin am facut 755 km - acul de la indicator era pe prima linie rosie fara a fi aprins beculetul ! Mentionez ca sunt in Italia, 75-80 % din km pe autostrada dar cand e liber o calc 110 -120 km/h dar de multe ori, mai ales seara, gasesc si ambuteiaje/ trafic. Eu zic ca nu-i rau deloc.
- lorenzo1975
- *
- 5 mesaje
- din 11 Dec 2013
- Vectra 1997 X16XEL
- Italia
lorenzo1975
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Italia
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
- JohnBranch
- **
- 292 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
- lorenzo1975
- *
- 5 mesaje
- din 11 Dec 2013
- Vectra 1997 X16XEL
- Italia
lorenzo1975
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Italia
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
Multumesc mult ptr raspuns....eu am facut socoteala si cu 20 euro=11 L, AM FACUT CAM 120 KM.....adica vreo 10%...dar trebuie sa curat EGR-ul si clapeta de admisie(am citit parca pe undeva).....si sa schimb bujiile...poate se diminueaza consumul..Masina are 110.000 de km,e din 1997,,unic proprietar (o persoana in etate-85 ani),nu am iesit inca pe autostrada sa vad...Stie cineca daca aceasta masina are debimetru-si daca are unde e?Multumesc anticipat ptr raspuns!
- deleted-89762
- *
- 34 mesaje
- din 24 Nov 2013
deleted-89762
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2013
- Mesaj Privat
- lorenzo1975
- *
- 5 mesaje
- din 11 Dec 2013
- Vectra 1997 X16XEL
- Italia
lorenzo1975
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Italia
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
costa cam 38 de euro plus trimisul...
http://www.ebay.it/sch/i.ht...ra+B&_sacat=0
Este pretul de EBAY...DAR poate gasesti la dezmembrari,desi nu stiu ce incredere poti avea!
http://www.ebay.it/sch/i.ht...ra+B&_sacat=0
Este pretul de EBAY...DAR poate gasesti la dezmembrari,desi nu stiu ce incredere poti avea!