tryplex92
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Olt
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
tryplex92
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Olt
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2010
- Mesaj Privat
DjRooneY
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dambovita
- Masina: Tigra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2010
- Mesaj Privat
te pot lamuri eu ce e cu eroarea. Aceasta eroare de Oxygen sensor Air am avut-o la o pisicuta si toti imi spuneau de sonda si am schimbat-o insa exista atata stiinta in romania la serviceuri incat nu si-au dat seama ca putea sa fie si debitmetru.Dupa lungi analizari am scos debitmetru si l-am degresat cu un spray luat de la peco de 15 lei si a mers brici.Ideea e ca eu sunt si pe profil la facultate de auto(politehnica ar) si la diagnoza de cele mai multe ori cand ai eroarea asta sonda si debitmetrul sunt de vina.Eu iti recomand sa scoti debitmetru tau care din cate stiu eu nu este chiar un debitmetru efectiv(o clapeta cu senzor care se deschide) acesta se afla dupa dupa filtru de aer pe furtunul negru gros si arata ca in poza si original este chiar bosch insa daca cumva tu ai sonda defecta care defapt e impropriu spus ca sonda nu se strica nu are componente electronice doar ca nu mai citeste e exact ca un termometru decalibrat care iti arata temperatura eronat asa e si cu sonda fiind in stransa legatura cu debitmetru daca sonda nu mai citeste bine trimite eronat informatii calculatorului si iti deregleaza si debitmetru eu iti recomand sa iei un debitmetru de la cineva si sa probezi daca iti face la fel daca nu e de la nici una din aceste 2 componente poate sa mai fie supapa de reglaj de mers in gol admisie aer sau supapa pompa aer secundar care este o supapa de oprire supapa de unic sens pneumatic ca sa iti dai seama arata ca un vacuum.Sper ca te-am lamurit care e ideea cu eroare insa in 99% din cazuri sonda si cu debitmetrul.Daca are cineva mai multe cunostinte de acest debitmetru de la motorul de opel sa ma completeze e primu motor de opel si primul opel care il am si ii studiez motorul insa cert e ca face cam acelasi lucru cu debitmetru si acest regulator de aer din inductie
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Cred ca nu ai lamurit pe nimeni. Scrii fraze fara cap si fara coada, te pierzi in explicatii fara a urmari ideaa. Fiind student, am mai multe pretentii de la tine. Sa ne exprimam corect romaneste! Asta daca vrei ca cineva sa inteleaga ceva de la tine.
In alta ordine de idei, Tigra nu are debitmetru, ci numai un senzor de temperatura a aerului aspirat din filtru.
Ce este acela "regulator de aer din inductie"?
In alta ordine de idei, Tigra nu are debitmetru, ci numai un senzor de temperatura a aerului aspirat din filtru.
Ce este acela "regulator de aer din inductie"?
DjRooneY
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dambovita
- Masina: Tigra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2010
- Mesaj Privat
Un debitmetru de aer mãsoarã în mod normal cantitatea totalã (masa) de aer pentru toþi cilindrii. Masa este un indicator al cantitãþii sau greutãþii aerului aspirat.Debitmetrul generatã diferite tensiuni sau frecvente pe care ECU-ul le foloseºte pe de o parte pentru a calcula cantitatea corectã de combustibil necesarã, ºi pe de alta pentru a le compara cu valorile teoretice memorate. ECU-ul oferta mãsurãtorile debitului de aer în diferite forme unui scanner, pentru ca acestea sã fie afiºate atunci când ne conectãm la mufa OBD.
Motoarele pe benzinã, se bazeazã numai pe acceleraþie pentru a controla viteza motorului ºi clapeta de acceleraþie acþioneazã ca un restrictor, în special atunci când este închisã complet; cantitatea de aer admisã este mult mai micã ºi este influenþatã de viteza de relanti, poziþia de închis a clapetei de acceleraþie, etc
Senzorul care il are opelul senzorul de temperatura a aerului aspirat de care zici tu IAT si eu scuze ca ma-a exprimat gresit ca fiind "regulator de aer din inductie" monitorizeazã temperatura a aerului care intrã în motor. Computerul motorului ( PCM ) are nevoie de aceste informaþii pentru a estima densitatea aerului astfel încât sã poatã echilibra aer amestecul aer / carburant. aerul rece este mai dens decât aerul cald, aºa c a cere mai mult combustibil pentru a menþine acelaºi aer / carburant. PCMul modificã raportul aer / combustibil prin schimbarea lungimii (la timp) de impulsuri in injector.
Pe unele dintre motoarele mai vechi, senzorul de temperatura aerului ,mai este utilizat pentru a întârzia
deschiderea valvei EGR pânã când motorul se incalzeste.
Si mai nou pe motoarele noi se folosesc si alte principii mult mai complicate. Sper ca acum am fost mai coerent in afirmare si pe intelesul tuturor.
Motoarele pe benzinã, se bazeazã numai pe acceleraþie pentru a controla viteza motorului ºi clapeta de acceleraþie acþioneazã ca un restrictor, în special atunci când este închisã complet; cantitatea de aer admisã este mult mai micã ºi este influenþatã de viteza de relanti, poziþia de închis a clapetei de acceleraþie, etc
Senzorul care il are opelul senzorul de temperatura a aerului aspirat de care zici tu IAT si eu scuze ca ma-a exprimat gresit ca fiind "regulator de aer din inductie" monitorizeazã temperatura a aerului care intrã în motor. Computerul motorului ( PCM ) are nevoie de aceste informaþii pentru a estima densitatea aerului astfel încât sã poatã echilibra aer amestecul aer / carburant. aerul rece este mai dens decât aerul cald, aºa c a cere mai mult combustibil pentru a menþine acelaºi aer / carburant. PCMul modificã raportul aer / combustibil prin schimbarea lungimii (la timp) de impulsuri in injector.
Pe unele dintre motoarele mai vechi, senzorul de temperatura aerului ,mai este utilizat pentru a întârzia
deschiderea valvei EGR pânã când motorul se incalzeste.
Si mai nou pe motoarele noi se folosesc si alte principii mult mai complicate. Sper ca acum am fost mai coerent in afirmare si pe intelesul tuturor.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Senzor de temperatura a aerului aspirat, nu are Opelul, ci toate motoarele mai vechi. Motoarele noi, au debitmetru care are incorporat in el si senzor de temperatura. Debitmetrul nu masoara debitul de aer total pentru toti cilindri, ci masoara debitul instantaneu de aer, astfel incat ECU sa poata regla in timp real amestecul de aer-combustibil necesar arderii.
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Va salut,
am un prieten care are un opel corsa din 97 motor 1.4 , mai exact tip motor X14XE. Dupa ce a umblat masina in 3 service-uri si inca la doi meseriasi si au schimbat doua seturi de bujii , aprindere, ulei si numai stiu ce minuni masina cand o porneste dimineata tinde sa se inece . Nici la cald nu se comporta mai bine ,adica mers neuniform ,la accelerare se accelereaza greoi. Am verificat si eu ca si ceilalti meseriasi erorile. Nu are ,in schimb uitandu-ma la valori si fiind temperatura de afara 26 grade am vazut ca la temperatura aerului aspirat arata ca are -31 grade . Acum eu cred ca senzorul e gata numai ca nu stiu unde o are ,iar partea cea mai proasta e ca nu am nici documentatie. Asadar daca este vreun coleg sa ma ajute cu documentatie, ca pe nenea Google l-am inrosit si numai la motor de 1.2 am gasit ceva. Totodata si o poza la senzorul respectiv si locatie unde o gasesc.
A da , in caz ca am gresit postarea rog un moderator sa o mute.
Va multumesc !
am un prieten care are un opel corsa din 97 motor 1.4 , mai exact tip motor X14XE. Dupa ce a umblat masina in 3 service-uri si inca la doi meseriasi si au schimbat doua seturi de bujii , aprindere, ulei si numai stiu ce minuni masina cand o porneste dimineata tinde sa se inece . Nici la cald nu se comporta mai bine ,adica mers neuniform ,la accelerare se accelereaza greoi. Am verificat si eu ca si ceilalti meseriasi erorile. Nu are ,in schimb uitandu-ma la valori si fiind temperatura de afara 26 grade am vazut ca la temperatura aerului aspirat arata ca are -31 grade . Acum eu cred ca senzorul e gata numai ca nu stiu unde o are ,iar partea cea mai proasta e ca nu am nici documentatie. Asadar daca este vreun coleg sa ma ajute cu documentatie, ca pe nenea Google l-am inrosit si numai la motor de 1.2 am gasit ceva. Totodata si o poza la senzorul respectiv si locatie unde o gasesc.
A da , in caz ca am gresit postarea rog un moderator sa o mute.
Va multumesc !
CV50NIK
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Covasna
- Masina: Tigra 1996 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2012
- Mesaj Privat
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
CV50NIK
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Covasna
- Masina: Tigra 1996 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2012
- Mesaj Privat
- blackshaddow
- ***
- 685 mesaje
- din 19 Jun 2009
- Tigra 1998 X14XE
- Tulcea
blackshaddow
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Tulcea
- Masina: Tigra 1998 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2009
- Mesaj Privat
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- cipylan
- **
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Nu ar fi rau sa masurati presiunea din rampa de injectoare, poate fi si pompa ori filtrul de benzina de vina atunci cand da in "nas" la accelerari bruste, eu asta am descoperit, fiindca pierdea presiune pompa. Mai poate fi de vina si aerul fals tras pe undeva pe la admisie, intre clapeta de acceleratie si chiuloasa, adica o garnitura fisurata, tubul de cauciuc dintre clapeta si galeria de admisie sau daca s-a pus silicon in loc de garnitura, acolo unde nu este strat destul de bun, poate sa traga aer si este destul sa dea peste cap tot calculul amestec carburant, de unde si rezultatul ca nu raspunde prompt. Asa dar pot fi multe cauze, iar sonda da eroare din cauza debitului mare de combustibil din evacuare.