sorins
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
ManiacuV6
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
m2myo
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
Motoarele pe benzina se incalzesc la 90 de grade in 3 minute?!? Al meu nici mort nu face asa ceva..mai degraba 7-10 minute...s-ar incalzi si in 3 minute cred daca asi pleca dimineata cu scartzait de roti si asi face raliu:P (mentionez ca termostatul este nou are doar 1 luna) iar pe frigurile astea daca dau drumul la incalzire mai sus de 80 de grade nu urca nici cu "amenintari" (deaia sa imi consume 15%?) sa merg fara caldura?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
sorins a scris:am o problema cu incalzirea: pe vremea asta nu mi se ridica acul la apa decit vreo 2-3 linii albastre. o fi termostatul?
Spune odata daca e motor diesel sau benzina ca sa pun un titlu mai omenesc daca tu nu stii cum se face.
m2myo Agila mea in 4-5Km prin oras si 3-5 minute este de la 0grd la 88. Dau drumul la caldura numai dupa ce ajunge pe la 60grd, pina atunci merg pe rece ca sa nu abureasca parbrizul.
Un Z16XE de exemplu a ajuns la temperatura de lucru in cam 8 minute, masina pe loc la ralanti, caldura deschisa ca eram tepeni de frig.
Un termostat chiar nou poate sa nu inchida, deci atentie ! De asemenea sunt cazuri cind incepe sa se deschida de pe la 60-70, cea ce nu este normal.
m2myo
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu e normal, am mers cu o Astra cum ai tu si facea caldura de numa'.
Pentru verificare termostat ai aici Diesel - se incalzeste greu
Singurul caz in care poate cobori la 80 temperatura motor ar fi sa fie deschisa caldura si tu sa cobori un deal lung tare in frina de motor. Ar fi de vazut si stare iac, sonda temperatura. Consum mare de genul 15% da, poate fi datorita rularii pe liber (adica nu esti in viteza), cu motor rece sau care se incalzeste greu. Idea e sa pleci dupa 1 minut de la cheie si pina nu sare acul la un 60 sa nu folosesti caldura, lasi numai aer rece pe parbriz.
O alta inventie care duce la incalzire greoaie este montarea de filtre sport, in acest caz dispare tubulatura originala care este proiectata sa traga aer cald din zona motorului, sau tubulatura e crapata. Deci care are filtru sport (alea conice de exemplu) mai bine il scoate iarna si pune ala original cu tubulatura cu tot pina la primavara.
Unii fabricanti au ales incalzire aer aspirat si/sau carburant, normal ca ai ardere mai buna si motorul se incalzeste repede.
Anumite throttle body au rezistente de incalzire dar in majoritatea cazurilor prin el circula lichidul de racire motor, Opel foloseste varianta aceasta de prin 1997 la mai toate.
Pentru verificare termostat ai aici Diesel - se incalzeste greu
Singurul caz in care poate cobori la 80 temperatura motor ar fi sa fie deschisa caldura si tu sa cobori un deal lung tare in frina de motor. Ar fi de vazut si stare iac, sonda temperatura. Consum mare de genul 15% da, poate fi datorita rularii pe liber (adica nu esti in viteza), cu motor rece sau care se incalzeste greu. Idea e sa pleci dupa 1 minut de la cheie si pina nu sare acul la un 60 sa nu folosesti caldura, lasi numai aer rece pe parbriz.
O alta inventie care duce la incalzire greoaie este montarea de filtre sport, in acest caz dispare tubulatura originala care este proiectata sa traga aer cald din zona motorului, sau tubulatura e crapata. Deci care are filtru sport (alea conice de exemplu) mai bine il scoate iarna si pune ala original cu tubulatura cu tot pina la primavara.
Unii fabricanti au ales incalzire aer aspirat si/sau carburant, normal ca ai ardere mai buna si motorul se incalzeste repede.
Anumite throttle body au rezistente de incalzire dar in majoritatea cazurilor prin el circula lichidul de racire motor, Opel foloseste varianta aceasta de prin 1997 la mai toate.
- cosmin tosu
- *
- 8 mesaje
- din 02 Dec 2007
- Agila 2001 z10xe
cosmin tosu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
comialarm
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
cosmin tosu a scris:Cred ca am si eu probleme cu termostatul. Acul la temperatura nu se ridica niciodata de la prima linie.
Cand am fost cu ea la RAR a fost singura data cand a ajuns apa la 85 grade din cauza traficului infernal.
Daca ma poate ajuta cineva cu o solutie i-as fi recunoscator.
Cand am fost cu ea la RAR a fost singura data cand a ajuns apa la 85 grade din cauza traficului infernal.
Daca ma poate ajuta cineva cu o solutie i-as fi recunoscator.
verifica termostatul
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Sal,solutia e sa te duci mai intai la RAR,dupa care s-o apuci incotro ai treaba (scuze n-am putut sa ma abtin),sau optional baga-i un carton la radiator(de preferat in fata,fara sa acoperi total ventilatorul).Asta pana faci rost de termostat.Si inca ceva,nu lua SH,ca daca a stat masina mult,n-o sa mearga,indiferent ce spune vanzatorul...
zatarra
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut. sunt nou pe aici asa ca incep sa invat.
Am citi tot ce era pe aici legat de caldura.
Ca sa fiu mai explicit. dimineata, pornesc masina si dupa vreo 10 min incepe sa dea ceva caldura. putin. in traficul din oras (cluj) ajunge la 90 de grade. daca ies in afara, catre turda scade acul la temperatura de fac ochii cat cepele. scade pana la 0 si normal da aer rece.
i-am pus un carton in fata dar nici asa nu prea se rezolva. acul ala atat se joaca pe bord de numa. cand 0 cad 60-80 si tot asa. am inteles ca poate fi termostatul. pe unde il gasesc? si se schimba usor?
masina este vectra 1,8 benzina, 2002
mersi anticipat.
Am citi tot ce era pe aici legat de caldura.
Ca sa fiu mai explicit. dimineata, pornesc masina si dupa vreo 10 min incepe sa dea ceva caldura. putin. in traficul din oras (cluj) ajunge la 90 de grade. daca ies in afara, catre turda scade acul la temperatura de fac ochii cat cepele. scade pana la 0 si normal da aer rece.
i-am pus un carton in fata dar nici asa nu prea se rezolva. acul ala atat se joaca pe bord de numa. cand 0 cad 60-80 si tot asa. am inteles ca poate fi termostatul. pe unde il gasesc? si se schimba usor?
masina este vectra 1,8 benzina, 2002
mersi anticipat.
- cul15
- **
- 418 mesaje
- din 01 Feb 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Buzau
cul15
- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
zatarra
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
zatarra, baga un ochi aici
Pe viitor te rog sa citesti regulamenul, si sa il respecti. Daca dadeai o cautare, nu mai postai cerand o informatie care se gaseste pe forum de cateva luni bune.
Pe viitor te rog sa citesti regulamenul, si sa il respecti. Daca dadeai o cautare, nu mai postai cerand o informatie care se gaseste pe forum de cateva luni bune.
- vectra_b
- **
- 105 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Vectra 2001 1.8 16 V
- Gorj
vectra_b
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu va suparati sper sa nu pun o intrebare prosteasca. Detin o vectra b2 z18xe ,are termostat cu tot cu corp..la achizionarea altui termostat trebuie sa fie tot cu corp ? pretul unuia cu corp este in jur de 300 lei iarasi fara corp 120 lei . Se poate demonta corpul de pe cel vechi si monta pe un termostat fara corp nou ? sper sa nu supar pe nimeni desii poate pare o intrebare prosteasca.. va multumesc
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- vectra_b
- **
- 105 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Vectra 2001 1.8 16 V
- Gorj
vectra_b
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
preturile intr-adevar sunt exagerate dar sunt preturi de piese auto..am fost si preturile astea mi-au fost spuse. Pret 300 lei pentru termostat original Behr cu tot cu corp iarasi fara corp 120 whaler. Unde gasesc cu tot cu corp 120 lei ? cat despre schimbat am cautat si am gasit tutoriale.. multumesc pentru raspuns