Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salutare din nou,
Am tot cautat pe forum un tutorial sau orice informatie ca sa ma ajute sa imi schimb singur bujiile incandescente la tipul de motor pe care il are masina mea.
Dupa ce s-a aprins martorul in bord (''masinuta cu cheie'') am citit eroarea prin metoda ''pedalelor'' si reiese eroarea 0683. Am cautat profund pe forum si la recomandarea colegilor trebuie sa schimb bujile.
Pana aici este ok. Se pare ca nu este simplu deloc. Riscul ca sa se rupa la desfacere este foarte mare. Vreau sa evit aceasta neplacere si de aceea vreau sa va cer voua ajutorul.
Daca s-a mai discutat aceste lucruri pt acest tip de motor atunci rog un moderator sa stearga acest topic, daca nu il voi transforma pe parcurs intr-un tutorial.
Acum urmeaza intrebarile:
1.Care este codul de piesa pentru acest tip de bujie? (am inteles ca bujia trebuie sa fie neaparat de acelas tip, daca este cu cativa milimetrii mai scurta nu va ajunge in camera de ardere si asta inseamna o aprindere deficita)
2. Ce marca de bujii este recomandata pt acest tip de motor? (trebuie luat in considerare ca masina are DPF?)
3. Ce fel de spray sa folosesc pentru a facilita desfacerea lor? (aici ma refer la sprayurile pentru indepartarea ruginei)
4. Mai trebuie demontat altceva din compartimentul motor pentru a facilita accesul la bujii?
5. La cati Nm. se strang bujiile noi?
6. Se desfac bujiile vechi mai usor cand motorul este cald sau la rece?

Cam acestea sunt intrebarile mele. Daca voi vreti sa completati va sunt recunoscator.
Sper sa transformam impreuna acest topic intr-un tutorial!

astept raspunsurile voastre.
Multumesc
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ca sa fi sigur scoate o bujie si mergi cu ea la magazin. Iti trebuie o tubulara lunga de 12 daca nu ma-nsel.
La 1,7 bujiile sunt mai groase, dar baga WD40 inainte sa pui cheia pe ele.
Daca rupi vreuna se rezolva cu un drum la Urziceni. Very Happy
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cauta un pic ca mai era un topic legat de chestia asta si acolo se explica mai clar!Stiu sigur ca il citisem si eu,dar nu am chef la ora asta sa stau de cautat.......
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
florin_ag a scris:Salutare din nou,

6. Se desfac bujiile vechi mai usor cand motorul este cald sau la rece?

astept raspunsurile voastre.
Multumesc


Florin, se desfac numai la cald, la fel se procedeaza si cu sondele lambda , motorul la temperatura oprima de functionare, apoi te bagi sa le desfaci.
Poti cu WD40 inainte sa pui cheia...
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Daca motorul este cald si eu dau cu spray in zona bujiilor nu se aprinde? Nu este inflamabil sprayul acela?
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Nu se aprinde nimic, dai 2 fas-uri si dupa 1 min. incepi operatia Smile
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Vlad- tu ce parere ai? Sa ma apuc sa le schimb eu? Exista riscul sa se rupa? Se pare ca nu au fost schimbate niciodata! Masina e din 2010 si are 176.000 km!
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Sincer nu cred ca se rupe ceva, acum daca ai scule necesare de ce sa nu le schimbi cu mana ta ! Daca nu ai scule din pacate trebuie apelat la service... Eu la a mea doar am scos sa vad cum arata dupa un nr. de km parcursi.... si am pus la loc, fara cheia speciala
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Scule.....ce sa zic.....am. Am cumparat o trusa completa numai ca nu are tubulara lunga ca sa le pot desface. Asta nu este o problema ce o sa cumpar una. Din cate am citit pe forum trebuie respectata o anumita forta de strangere....pt asta am o cheie dinamometrica dar asta este pt roti si suruburi mai mari. Nu stiu daca o sa pot srange cu ea.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Pai, pe langa tubulatura lunga, mai trebuie vaselina pe baza de cupru sau grafit pentru a evita "lipirea" filetului in chiuloasa. Se recomanda aceasta vaselina si pentru buji normale. ( Eu o folosesc si la prezoane vara/iarna - face minuni ! Acum la cumplu am inteles ca este normal intre 10-15Nm.
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sti cumva codul de piesa pt aceste bujii?
Am gasit un site unde pot comanda online. Am gasit marca Beru la 11 euro bucata. Cam 50 euro cu tot cu curier!
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Original part numbers (only for comparison)
Opel
12 14 035
12 14 062
12 14 063

12 14 096
12 14 301
55 588 475

Sper ca nu gresesc , am gasit pe un sait http://seekpart24.com
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut florin_ag.
Am masina ca a ta si am schimbat o bujie numai.Am dat doua zile, cam de patru ori cu WD40 si cu motorul rece s-a desfacut usor bujia.
Eu am avut Beru 712 cod 0100226508,m-am dus cu ea la magazin si am luat alta bujie cu acelas cod.
Atentie cind scoti fisele sa nu le rupi,ai nevoie de ceva cleste cu cioc sa poti apasa clemele la fisa.
Cheia este intradevar de 12.
  • bamse_pistol

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 ah19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2013

  • Mesaj Privat
cum adica ai decoperit cu metoda "pedalelor".cum ai facut?
si mie imi apare masinuta cu cheia ...dimineata si in special cand este rece...dar dupa 2 min se stinge...
stima!
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
viorel- astazi am cautat toata ziua pe forum cum sa le schimb. Dilema cea mare era daca sa le schimb cu motorul cald sau rece. Acum m-am convins. cea mai buna metoda este cu motorul rece. Bujiile le-am comandat ( Beru 18 Euro bucata). Maine dupa ce vin de la munca incep sa dau cu spray la imbinari ca sa se desfaca mai usor.
bamse- este o dicutie care este de foarte mult timp discutata pe forum. Ca sa afli intradevar mai multe da un search pe forum. CONCRET: apesi pedala de frana, in acelasi timp apesi pedala de acceleratie pana la fund. LE TI APASATE PE AMANDOUA apoi pui contactul! ATENTIE: NU pornesti motorul. Te uiti cu atentie in bord. Daca ai erori stocate o sa clipeasca martorul ''masinuta cu cheie'' sau cel de la abgas-''acel robinet''. Daca clipeste de 10 ori este echivalentul la ''0'', apoi clipeste de exemplu de 3 ori este echivalentul la ''3'' si asa mai departe pana formezi un cod! Trebuie sa fi foarte atent pt ca clipeste destul de repede!
EXEMPLU: clipeste de 10 ori-6ori-8ori-3ori este codul 0683. Iei frumos codul apoi citesti pe forum.
Daca nu m-am facut inteles lasa-mi un mesaj pe PM si mai discutam!
  • costicimpy

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salut, la aceeasi masina si motorizare am schimbat bujiile eu anul trecut si a fost ok treaba.
am procedat astfel:
-imbibat la baza bujiilor cu WD40 din 15 in 15 min. vreo 2 ore sa nu am surprize sa se rupa.
-se scot mufele de la bujii iar cu o penseta metalica lunga 15-18 cm se elibereaza ultimele doua clipsuri ale mufelelor.
-se desfac cu tubulara de bujii cele care se desfac usor si se lasa la sfarsit cele care nu prea vor. se mai pulverizeaza WD40 si se mai icearaca iarasi cu finete mare, mai ti tensionata cheia spre desfacere pana cedeaza (am avut una de nu vroia de imi cam luam gandul ca o voi scoate intreaga dar cu rabdare am scutit drumul la colegul de la Ialomita Smile )
-am cumparat pasta pentru temperaturi inalte pt a da pe filetele lor.
- de preferat este sa le strangi cu dinamometrica la parca 15 Nm. eu nu am avut si le am strans la mana dar nu tare.
In mare cam aste sunt procedeele totul ete sa nu te grabesti cand le scoti.
aaaa, pe masina am gasit BERU si am pus tot BERU.
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Aseara am reusit sa schimb singur bujiile. Am comandat la un magazin de piese auto o cheie de bujii pt acest tip si au fost livrate de 10mm. Am mers intr-un depozit de materiale constructii si am cumparat o tubulara de 12mm lunga......am asteptat destul dupa cei ''care rezola repede''.
Am dat cu spray (ceva de la Sonax, echivalentul de la wd40) si am lasat vreo 3 ore sa lucreze solutia.
Bujiile s-au desfacut destul de usor! Da nu va spun ce mi-au tremurat picioarele Smile nu ma asteptam sa mearga asa usor.
Totul a decurs ca la carte si asta datorita voua!
Ridic palaria pt voi si VA MULTUMESC!
Martorul nu s-a mai aprins in bord!
  • costicimpy

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
si nu le ai pus pe fiecare in parte pe baterie sa vezi cate mai lucrau? eu am avut 3 arse si un care mai lucra ok adica sa se inroseasca de la varf.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Florin, acum faci un tutorial video, si pui cele vechi inapoi Smile)))))))
  • mi_ronic

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2012

  • Mesaj Privat
ce rost are sa vezi care mai lucreaza... se schimba tot setul, daca vrei sa nu ai surprize.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR