- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salutare din nou,
Am tot cautat pe forum un tutorial sau orice informatie ca sa ma ajute sa imi schimb singur bujiile incandescente la tipul de motor pe care il are masina mea.
Dupa ce s-a aprins martorul in bord (''masinuta cu cheie'') am citit eroarea prin metoda ''pedalelor'' si reiese eroarea 0683. Am cautat profund pe forum si la recomandarea colegilor trebuie sa schimb bujile.
Pana aici este ok. Se pare ca nu este simplu deloc. Riscul ca sa se rupa la desfacere este foarte mare. Vreau sa evit aceasta neplacere si de aceea vreau sa va cer voua ajutorul.
Daca s-a mai discutat aceste lucruri pt acest tip de motor atunci rog un moderator sa stearga acest topic, daca nu il voi transforma pe parcurs intr-un tutorial.
Acum urmeaza intrebarile:
1.Care este codul de piesa pentru acest tip de bujie? (am inteles ca bujia trebuie sa fie neaparat de acelas tip, daca este cu cativa milimetrii mai scurta nu va ajunge in camera de ardere si asta inseamna o aprindere deficita)
2. Ce marca de bujii este recomandata pt acest tip de motor? (trebuie luat in considerare ca masina are DPF?)
3. Ce fel de spray sa folosesc pentru a facilita desfacerea lor? (aici ma refer la sprayurile pentru indepartarea ruginei)
4. Mai trebuie demontat altceva din compartimentul motor pentru a facilita accesul la bujii?
5. La cati Nm. se strang bujiile noi?
6. Se desfac bujiile vechi mai usor cand motorul este cald sau la rece?
Cam acestea sunt intrebarile mele. Daca voi vreti sa completati va sunt recunoscator.
Sper sa transformam impreuna acest topic intr-un tutorial!
astept raspunsurile voastre.
Multumesc
Am tot cautat pe forum un tutorial sau orice informatie ca sa ma ajute sa imi schimb singur bujiile incandescente la tipul de motor pe care il are masina mea.
Dupa ce s-a aprins martorul in bord (''masinuta cu cheie'') am citit eroarea prin metoda ''pedalelor'' si reiese eroarea 0683. Am cautat profund pe forum si la recomandarea colegilor trebuie sa schimb bujile.
Pana aici este ok. Se pare ca nu este simplu deloc. Riscul ca sa se rupa la desfacere este foarte mare. Vreau sa evit aceasta neplacere si de aceea vreau sa va cer voua ajutorul.
Daca s-a mai discutat aceste lucruri pt acest tip de motor atunci rog un moderator sa stearga acest topic, daca nu il voi transforma pe parcurs intr-un tutorial.
Acum urmeaza intrebarile:
1.Care este codul de piesa pentru acest tip de bujie? (am inteles ca bujia trebuie sa fie neaparat de acelas tip, daca este cu cativa milimetrii mai scurta nu va ajunge in camera de ardere si asta inseamna o aprindere deficita)
2. Ce marca de bujii este recomandata pt acest tip de motor? (trebuie luat in considerare ca masina are DPF?)
3. Ce fel de spray sa folosesc pentru a facilita desfacerea lor? (aici ma refer la sprayurile pentru indepartarea ruginei)
4. Mai trebuie demontat altceva din compartimentul motor pentru a facilita accesul la bujii?
5. La cati Nm. se strang bujiile noi?
6. Se desfac bujiile vechi mai usor cand motorul este cald sau la rece?
Cam acestea sunt intrebarile mele. Daca voi vreti sa completati va sunt recunoscator.
Sper sa transformam impreuna acest topic intr-un tutorial!
astept raspunsurile voastre.
Multumesc
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- george_eu25
- ***
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
florin_ag a scris:Salutare din nou,
6. Se desfac bujiile vechi mai usor cand motorul este cald sau la rece?
astept raspunsurile voastre.
Multumesc
6. Se desfac bujiile vechi mai usor cand motorul este cald sau la rece?
astept raspunsurile voastre.
Multumesc
Florin, se desfac numai la cald, la fel se procedeaza si cu sondele lambda , motorul la temperatura oprima de functionare, apoi te bagi sa le desfaci.
Poti cu WD40 inainte sa pui cheia...
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
Scule.....ce sa zic.....am. Am cumparat o trusa completa numai ca nu are tubulara lunga ca sa le pot desface. Asta nu este o problema ce o sa cumpar una. Din cate am citit pe forum trebuie respectata o anumita forta de strangere....pt asta am o cheie dinamometrica dar asta este pt roti si suruburi mai mari. Nu stiu daca o sa pot srange cu ea.
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Original part numbers (only for comparison)
Opel
12 14 035
12 14 062
12 14 063
12 14 096
12 14 301
55 588 475
Sper ca nu gresesc , am gasit pe un sait http://seekpart24.com
Opel
12 14 035
12 14 062
12 14 063
12 14 096
12 14 301
55 588 475
Sper ca nu gresesc , am gasit pe un sait http://seekpart24.com
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut florin_ag.
Am masina ca a ta si am schimbat o bujie numai.Am dat doua zile, cam de patru ori cu WD40 si cu motorul rece s-a desfacut usor bujia.
Eu am avut Beru 712 cod 0100226508,m-am dus cu ea la magazin si am luat alta bujie cu acelas cod.
Atentie cind scoti fisele sa nu le rupi,ai nevoie de ceva cleste cu cioc sa poti apasa clemele la fisa.
Cheia este intradevar de 12.
Am masina ca a ta si am schimbat o bujie numai.Am dat doua zile, cam de patru ori cu WD40 si cu motorul rece s-a desfacut usor bujia.
Eu am avut Beru 712 cod 0100226508,m-am dus cu ea la magazin si am luat alta bujie cu acelas cod.
Atentie cind scoti fisele sa nu le rupi,ai nevoie de ceva cleste cu cioc sa poti apasa clemele la fisa.
Cheia este intradevar de 12.
- bamse_pistol
- *
- 23 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2006 ah19DT
- Brasov
bamse_pistol
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 ah19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
viorel- astazi am cautat toata ziua pe forum cum sa le schimb. Dilema cea mare era daca sa le schimb cu motorul cald sau rece. Acum m-am convins. cea mai buna metoda este cu motorul rece. Bujiile le-am comandat ( Beru 18 Euro bucata). Maine dupa ce vin de la munca incep sa dau cu spray la imbinari ca sa se desfaca mai usor.
bamse- este o dicutie care este de foarte mult timp discutata pe forum. Ca sa afli intradevar mai multe da un search pe forum. CONCRET: apesi pedala de frana, in acelasi timp apesi pedala de acceleratie pana la fund. LE TI APASATE PE AMANDOUA apoi pui contactul! ATENTIE: NU pornesti motorul. Te uiti cu atentie in bord. Daca ai erori stocate o sa clipeasca martorul ''masinuta cu cheie'' sau cel de la abgas-''acel robinet''. Daca clipeste de 10 ori este echivalentul la ''0'', apoi clipeste de exemplu de 3 ori este echivalentul la ''3'' si asa mai departe pana formezi un cod! Trebuie sa fi foarte atent pt ca clipeste destul de repede!
EXEMPLU: clipeste de 10 ori-6ori-8ori-3ori este codul 0683. Iei frumos codul apoi citesti pe forum.
Daca nu m-am facut inteles lasa-mi un mesaj pe PM si mai discutam!
bamse- este o dicutie care este de foarte mult timp discutata pe forum. Ca sa afli intradevar mai multe da un search pe forum. CONCRET: apesi pedala de frana, in acelasi timp apesi pedala de acceleratie pana la fund. LE TI APASATE PE AMANDOUA apoi pui contactul! ATENTIE: NU pornesti motorul. Te uiti cu atentie in bord. Daca ai erori stocate o sa clipeasca martorul ''masinuta cu cheie'' sau cel de la abgas-''acel robinet''. Daca clipeste de 10 ori este echivalentul la ''0'', apoi clipeste de exemplu de 3 ori este echivalentul la ''3'' si asa mai departe pana formezi un cod! Trebuie sa fi foarte atent pt ca clipeste destul de repede!
EXEMPLU: clipeste de 10 ori-6ori-8ori-3ori este codul 0683. Iei frumos codul apoi citesti pe forum.
Daca nu m-am facut inteles lasa-mi un mesaj pe PM si mai discutam!
- costicimpy
- **
- 316 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
salut, la aceeasi masina si motorizare am schimbat bujiile eu anul trecut si a fost ok treaba.
am procedat astfel:
-imbibat la baza bujiilor cu WD40 din 15 in 15 min. vreo 2 ore sa nu am surprize sa se rupa.
-se scot mufele de la bujii iar cu o penseta metalica lunga 15-18 cm se elibereaza ultimele doua clipsuri ale mufelelor.
-se desfac cu tubulara de bujii cele care se desfac usor si se lasa la sfarsit cele care nu prea vor. se mai pulverizeaza WD40 si se mai icearaca iarasi cu finete mare, mai ti tensionata cheia spre desfacere pana cedeaza (am avut una de nu vroia de imi cam luam gandul ca o voi scoate intreaga dar cu rabdare am scutit drumul la colegul de la Ialomita )
-am cumparat pasta pentru temperaturi inalte pt a da pe filetele lor.
- de preferat este sa le strangi cu dinamometrica la parca 15 Nm. eu nu am avut si le am strans la mana dar nu tare.
In mare cam aste sunt procedeele totul ete sa nu te grabesti cand le scoti.
aaaa, pe masina am gasit BERU si am pus tot BERU.
am procedat astfel:
-imbibat la baza bujiilor cu WD40 din 15 in 15 min. vreo 2 ore sa nu am surprize sa se rupa.
-se scot mufele de la bujii iar cu o penseta metalica lunga 15-18 cm se elibereaza ultimele doua clipsuri ale mufelelor.
-se desfac cu tubulara de bujii cele care se desfac usor si se lasa la sfarsit cele care nu prea vor. se mai pulverizeaza WD40 si se mai icearaca iarasi cu finete mare, mai ti tensionata cheia spre desfacere pana cedeaza (am avut una de nu vroia de imi cam luam gandul ca o voi scoate intreaga dar cu rabdare am scutit drumul la colegul de la Ialomita )
-am cumparat pasta pentru temperaturi inalte pt a da pe filetele lor.
- de preferat este sa le strangi cu dinamometrica la parca 15 Nm. eu nu am avut si le am strans la mana dar nu tare.
In mare cam aste sunt procedeele totul ete sa nu te grabesti cand le scoti.
aaaa, pe masina am gasit BERU si am pus tot BERU.
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Aseara am reusit sa schimb singur bujiile. Am comandat la un magazin de piese auto o cheie de bujii pt acest tip si au fost livrate de 10mm. Am mers intr-un depozit de materiale constructii si am cumparat o tubulara de 12mm lunga......am asteptat destul dupa cei ''care rezola repede''.
Am dat cu spray (ceva de la Sonax, echivalentul de la wd40) si am lasat vreo 3 ore sa lucreze solutia.
Bujiile s-au desfacut destul de usor! Da nu va spun ce mi-au tremurat picioarele nu ma asteptam sa mearga asa usor.
Totul a decurs ca la carte si asta datorita voua!
Ridic palaria pt voi si VA MULTUMESC!
Martorul nu s-a mai aprins in bord!
Aseara am reusit sa schimb singur bujiile. Am comandat la un magazin de piese auto o cheie de bujii pt acest tip si au fost livrate de 10mm. Am mers intr-un depozit de materiale constructii si am cumparat o tubulara de 12mm lunga......am asteptat destul dupa cei ''care rezola repede''.
Am dat cu spray (ceva de la Sonax, echivalentul de la wd40) si am lasat vreo 3 ore sa lucreze solutia.
Bujiile s-au desfacut destul de usor! Da nu va spun ce mi-au tremurat picioarele nu ma asteptam sa mearga asa usor.
Totul a decurs ca la carte si asta datorita voua!
Ridic palaria pt voi si VA MULTUMESC!
Martorul nu s-a mai aprins in bord!
- costicimpy
- **
- 316 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat