Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Va salut !
Azi am desfacut capacul axei cu came , sa vad daca sunt depuneri , eram curios . (sunt , putine)
Obs ca ultimele 2 came, corespunzatoare cilindrului 4 , acestea nu sunt lucioase ca celelalte( parca si un pic antepenultima cama) . Risc sa ma lase masina in drum , sa se rupa axa? E problema mare?insemana ca nu am ungere acolo? Tachetii nu bat , nici la rece, motorul merge f bine , nici nu se aude. Uleiul este Mobil 1 0W-40 New Life , schimbat la 8000km.

Multumesc , drumuri bune !

Skip ads

  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
parerea mea este ca nu ai de ce sa iti faci griji,sunt semne de uzura oarecum normale pentru ungerea se face de la mijloc spre margini si normal ca acolo sa nu ajunga atat ulei cat ajunge pe mijloc,si un ax cu came nu se rupe din motivele astea,stai linistit,daca vrei totusi,pune ceva pe motor si pe margini ca sa nu sara ulei si roaga un prieten sa dea putin la automat si vezi cantitatea de ulei care ajunge la ultimele supape,dar ai grije ca sare ca la fantana arteziana uleiul acolo,sa nu stai prea aproape de el
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut Vallyku , mi-a trecut si mie prin cap sa fac asta (am mai facut la batrana dacie) , dar in momentul acela am fost singur . Voi face sigur proba fara capac. Totusi ma gandesc ca daca nu ar avea ulei s-ar fi uzat rau de tot camele , ar fi agatat cand "gadilam" cu unghia , lucru care nu se intampla. Merci pt raspuns .
Numai bine!
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
daca nu era ulei,sau nu era suficient in primul rand se auzea un zgomot si o tacanit de nedescris,am patito eu la un bmw,si ca uzura la fel,era imposibil de neremarcat pe ax.Toate cele bune
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
vallyku a scris:parerea mea este ca nu ai de ce sa iti faci griji,sunt semne de uzura oarecum normale pentru ungerea se face de la mijloc spre margini si normal ca acolo sa nu ajunga atat ulei cat ajunge pe mijloc,si un ax cu came nu se rupe din motivele astea,stai linistit,daca vrei totusi,pune ceva pe motor si pe margini ca sa nu sara ulei si roaga un prieten sa dea putin la automat si vezi cantitatea de ulei care ajunge la ultimele supape,dar ai grije ca sare ca la fantana arteziana uleiul acolo,sa nu stai prea aproape de el


Tocmai astazi , dupa 6 luni de la prima postare , verificai cantitatea de ulei ajunsa la axa cu came . Ajunge ulei din abundenta la toate camele dupa cateva secunde de la pornirea motorului . Deci ungerea se face bine ...
  • mafiozzo

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
te plictisesti grav Smile)))
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pana la urma am hotarat sa schimb axa cu came, iar 5 tacheti mecanicul i-a gasit blocati . Operatiunea este in desfasurare . Revin cu detalii cand e gata masina ; o sa fac poze la axa si tachetii uzati .
Am facut asta pt ma enerva bataia puternica de la pornire (am mai spus pe topicul despre uleiuri , bataia era rara , dupa minim o zi de stat si la temperaturi negative iar ca durata 2-3 sec) si ceva bun nu avea cum sa insemne .Prefer sa schimb ceva care e uzat decat sa ma lase masina in drum .

PS : bineinteles ca o sa schimb toti cei 8 tacheti, nu 5 .
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Daca ii desfaci pe ai tai si ii cureti bine,nu e nevoie sa pui noi
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pai aia e , ca nu vor sa se desfaca. Sunt intepeniti , nici nu se rotesc . Deja luai masina , de dimineata cand o pornesc sunt curios daca mai aud ceva.Sper sa nu.
Stiu ca ai umblat pe acolo de curand. Cum au fost tachetii?
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Tachetii mei au fost in regula,unul s-a miscat mai greu dar nu a fost vreo problema majora.Cu un pic de rabdare,reusesti sa ii scoti si daca ii desfaci bucati si ii speli bine in diluant sau decarbusol,ii poti folosit pe ai tai fara probleme,nu mai cheltui banii pe altii.La mine culbutorii aveau uzura ,aia ar trebui sa ii schimbi daca vezi uzura pe ei,nu sunt scumpi.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Eu nu am vazut culbutorii , mecanicul a zis ca sunt ok (am incredere in el) . Am fost presat de timp sa facem masina repede si n-am insistat sa deblocam tachetii , dar intr-adevar parca sunt sudati. Azi dimineata nu auzii nici o tacaneala la pornire . Astept totusi temperaturi de -15 grade sa vad cum se comporta.
  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Poate ca ai rezolvat deja, dar scriu pentru altii cu aceeasi problema.
Problema bataii "de tacheti" la pornire este des intalnita la motoarele Opel cu 8 valve (o axa cu came) si este cauzata de schimburile rare de ulei. Datorita designului circuitului de ulei si a depunerilor se colmateaza canalul de alimentare cu ulei al chiulasei (este o "bucsa" acolo cu diametru interior foarte mic, cu rol in limitarea debitului de ulei in chiulasa) si debitul de ulei spre axa cu came scade ( si ajunge cu intarziere la came si tacheti la pornirea motorului dupa o perioada mai lunga de stationare).
Se pot incerca diverse solutii de spalare a circuitului de ulei (engine flush, uleiuri de curatare), cu diferite sanse de succes. Solutia "radicala" este demontarea chiulasei si curatarea chimica si mecanica a canalelor de ulei din chiulasa, suflarea cu aer comprimat (mai ales a bucsei de la intrarea uleiului in chiulasa).
Tot uleiul degradat duce si la blocarea tachetilor hidraulici (nu necesita schimbare, se pot curata prin demontare).
Daca bataia a afectat axa cu came si/sau culbutorii acestea trebuie schimbate.
O poza cu "bucsa" de care vorbesc:

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Am desfacut cu ceva timp in urma capacul si am pornit motorul . Ulei ajunge repede si din abundenta la axa cu came . Eu cred ca axa cu came s-a uzat pt ca am gasit tachetii blocati si culbutorii frecau cu o forta destul de mare pe axa .
Sau or fi fost uzata de cand am luat masina , poate o fi mers nemtoaica subturat ( s-a uzat axa si pana se incarcau cei 3 tacheti neblocati se auzea bataia). Din cate stiu eu si asta poate genera probleme la Z16SE . Oricum , acum dupa ce am schimbat tachetii si axa motorul merge bine adica nu mai bate la pornire , am facut vreo 10 000 de km de atunci (decembrie -aprilie). Uleiul il schimb la 7500 km maxim 8000 si in treptele mai mari de a 2-a nu tin motorul sub 2000 rpm , in a 5-a de la 2200 in sus.
Multumesc pt info cu privire la acea bucsa.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Va salut !

Am schimbat in decembrie 2014 axa cu came la motor , am pus Kolbenschmidt .
De atunci am facut cam 40 - 42 000 km, cam 70 % exterior dar cu accelerari si franari dese . Uleiul folosit a fost Valvoline Synpower 5W40 de 4 ori si o data Mobil 1 New Life 0w40 iarna asta ( desi are 210 000 km nu consuma mai mult de 400 ml la 8-9000 de km ) .
Problema e ca am desfacut sambata trecuta capacul de la axa cu came si pe o cama am gasit uzura iar , mica ce-i drept , dar nu mi se pare normal sa agate la unghie doar dupa atat . Nu merg subturat , mereu peste 2000 rpm , iar in a 5-a peste 2200-2500 .

Uzura nu este pe partea lobului de "atac" a culbutorului , ci pe celalta parte a lobului , pe revenire . Vedeti foto atasat ( in poza nu e motorul meu ci am luat de pe net , nu am avut telefonul la indemana cand am desfacut capacul ) .
Ulei ajunge sus , am pornit motorul fara capac .
Spuneti-mi va rog , ce e de facut ?
Un ulei ce are si norma VW PD VW 505.01 nu ar proteja mai bine ? ( este cunoscuta sensibilitatea motoarelor diesel de 1.9 PD de la VW la axa cu came)

Multumesc !

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR