Va salut !
Am schimbat in decembrie 2014 axa cu came la motor , am pus Kolbenschmidt .
De atunci am facut cam 40 - 42 000 km, cam 70 % exterior dar cu accelerari si franari dese . Uleiul folosit a fost Valvoline Synpower 5W40 de 4 ori si o data Mobil 1 New Life 0w40 iarna asta ( desi are 210 000 km nu consuma mai mult de 400 ml la 8-9000 de km ) .
Problema e ca am desfacut sambata trecuta capacul de la axa cu came si pe o cama am gasit uzura iar , mica ce-i drept , dar nu mi se pare normal sa agate la unghie doar dupa atat . Nu merg subturat , mereu peste 2000 rpm , iar in a 5-a peste 2200-2500 .
Uzura nu este pe partea lobului de "atac" a culbutorului , ci pe celalta parte a lobului , pe revenire . Vedeti foto atasat ( in poza nu e motorul meu ci am luat de pe net , nu am avut telefonul la indemana cand am desfacut capacul ) .
Ulei ajunge sus , am pornit motorul fara capac .
Spuneti-mi va rog , ce e de facut ?
Un ulei ce are si norma VW PD VW 505.01 nu ar proteja mai bine ? ( este cunoscuta sensibilitatea motoarelor diesel de 1.9 PD de la VW la axa cu came)
Multumesc !