- Y-GreK
- OP
- 1,269 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Insignia 2019 B15LFV
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,269
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019 B15LFV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutare,de ceva timp cand deschid usa soferului scoate niste sunete ciudate cu cat o deschid mai mult,un sunet de plastic care s-ar rupe,nu stiu sa va descriu exact.Am dat cu vaselina (americana ) pe la balamale,la bratul oscilant al usii si tot la fel se aude.Am mai intalnit un coleg tot cu o Vectra C care tot la usa soferului scotea sunetul asta caracteristic.E normal?Ca usa asta e cel mai des folosita,asta stiu,dar cu toate ca m-am obisnuit cu sunetul...tot vreau sa scap de el
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
viorell90
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
- VECTRA_C_GTS
- **
- 71 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Vectra 2003
- Valcea
VECTRA_C_GTS
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- msv_64
- ***
- 757 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 757
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Cand deschizi usa la masina, are o prima pozitie in care se opreste si apoi a 2-a cand e deschisa usa la maxim. In cazul meu cand inchid usa, la "oprirea" dinspre masina, nu cea de deschidere la maxim a usii, nu stiu cum sa explic, se aude o pocnitura, asta dupa ce am pus ulei pe balamale pentru ca au inceput sa scartaie(acum 2 saptamani). Daca inchid foarte usor usa nu se aude deloc. Sa inteleg ca e dus opritorul si la mine. In cazul acesta, trebuia data jos toata usa sau doar fata de usa? Cand deschid usa nu se aude nimic.
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema,am demontat fata de usa si difuzorul ca sa nu ma chinui.Opritorul are o rama de plastic pe care loveste tija.In timp sa presat,in cele din urma s-a rupt si loveste fier pe fier,de aici si zgomotul.Eu am ajuns la concluzia ca trebuie schimbat tot opritorul....nu cred ca se gaseste doar plasticul si plus de asta nu am presa sa demontez opritorul,nu ma mai complic.
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am revenit cu rezolvarea zgomotului de la inchiderea usii.
Pentru cine stie cat de cat engleza si are cont pe vectra-c.com rezolvarea se gaseste aici:
http://www.vectra-c.com/for...ghlight=door+face
Sistemul de inchidere are o tija metalica, prinsa de caroserie care intra in usa, si culiseaza intre 2 roti de plastic albe. In majoritatea cazurilor rotita alba de pe partea tijei cu caneluri se uzeaza si prin ungere agravezi treaba. Eu am pus lubrifiant pe ea si dupa 2 saptamani a inceput sa sune mai rau ca si la inceput. Ca si rezolvare sunt doua posibilitati:
1) Se schimba opritorul (varianta mai sigura). Cod: 9229750. Pret ~107 lei (original). Pentru inlocuire e nevoie de demontarea fetei de usa si a difuzorului.
2) Intoarcerea la 180° a ansamblului. Practic rotita alba uzata o sa culiseze pe partea neteda a tijei iar cea neuzata pe fata cu caneluri.
E nevoie de un torx T40(s-ar putea sa ma insel la dimensiune) pentru desfacerea tijei de pe caroserie, un patent si o cheie de 10.
Se desface tija de pe caroserie.
Se intoarce tija la 180° cu un patent, astfel canelurile o sa fie indreptate inspre botul masinii/exteriorul usii.
Se desfac cele doua piulite ale opritorului (aveti grija sa nu scapati opritorul in usa pentru ca trebuia sa dati jos fata acesteia) si se intoarce la 180° in usa. O sa fie nevoie de putina rabdare pana il intoarceti. Surubul de sus o sa intre in gaura de jos iar surbul de jos in gaura de sus.
Se fixeaza piulitele si astfel partea cu canelurile a tijei o sa fie indreptata din nou in directia buna.
Se fixeaza tija pe caroserie cu surubul cu cap Torx.
Totul dureaza cam 10 minute, iar in cazul meu nu se mai aude acel zgomot.
Dupa ce se uzeaza si a 2-a rotita trebuie schimbat ansamblul.
Pozele nu imi apartin, sunt luate de pe Vectra-c.com. Daca nu sunt in conformitate cu regulament sa fie sterse.
L.E. In a 2-a poza la punctul 3. Parte cu canelurile dupa rotirea ansamblului o sa fie orientata inspre spatele masinii, utilizator, exterior.
Pentru cine stie cat de cat engleza si are cont pe vectra-c.com rezolvarea se gaseste aici:
http://www.vectra-c.com/for...ghlight=door+face
Sistemul de inchidere are o tija metalica, prinsa de caroserie care intra in usa, si culiseaza intre 2 roti de plastic albe. In majoritatea cazurilor rotita alba de pe partea tijei cu caneluri se uzeaza si prin ungere agravezi treaba. Eu am pus lubrifiant pe ea si dupa 2 saptamani a inceput sa sune mai rau ca si la inceput. Ca si rezolvare sunt doua posibilitati:
1) Se schimba opritorul (varianta mai sigura). Cod: 9229750. Pret ~107 lei (original). Pentru inlocuire e nevoie de demontarea fetei de usa si a difuzorului.
2) Intoarcerea la 180° a ansamblului. Practic rotita alba uzata o sa culiseze pe partea neteda a tijei iar cea neuzata pe fata cu caneluri.
E nevoie de un torx T40(s-ar putea sa ma insel la dimensiune) pentru desfacerea tijei de pe caroserie, un patent si o cheie de 10.
Se desface tija de pe caroserie.
Se intoarce tija la 180° cu un patent, astfel canelurile o sa fie indreptate inspre botul masinii/exteriorul usii.
Se desfac cele doua piulite ale opritorului (aveti grija sa nu scapati opritorul in usa pentru ca trebuia sa dati jos fata acesteia) si se intoarce la 180° in usa. O sa fie nevoie de putina rabdare pana il intoarceti. Surubul de sus o sa intre in gaura de jos iar surbul de jos in gaura de sus.
Se fixeaza piulitele si astfel partea cu canelurile a tijei o sa fie indreptata din nou in directia buna.
Se fixeaza tija pe caroserie cu surubul cu cap Torx.
Totul dureaza cam 10 minute, iar in cazul meu nu se mai aude acel zgomot.
Dupa ce se uzeaza si a 2-a rotita trebuie schimbat ansamblul.
Pozele nu imi apartin, sunt luate de pe Vectra-c.com. Daca nu sunt in conformitate cu regulament sa fie sterse.
L.E. In a 2-a poza la punctul 3. Parte cu canelurile dupa rotirea ansamblului o sa fie orientata inspre spatele masinii, utilizator, exterior.
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Acum ceva timp din lipsa de preocupare am curatat balamalele usii de la sofer si opritorul cu un spray degripant albastru cu capac rosu ce se gaseste in comert si are diverse intrebuintari, ulterior aplicand un strat de vaselina pe opritor.
Aproape imediat usa a inceput sa pocneasca foarte puternic atat la deschidere cat si la inchidere cam pe la jumatatea cursei.
Am incercat sa curat vaselina si am adaugat ulei de motor. Bineinteles ca fara vreun rezultat.
Stupoarea a fost maxima in momentul in care a inceput sa pocneasca deoarece nu imi dau seama cum printr-o simpla curatare si apoi lubrifiere cu doua substante in stari de agregare diferite prezinta aceeasi simptomatologie.
Parcurile de dezmembrari din Romania practica sume exorbitante (ex. macara geam el stg fata Vectra C 400Ron - un parc de pe langa Belciugatele) si sincer sa fiu nu ma prea incumet in a contacta astfel de pravali.
Acum sunt tentat din motive atat economice cat si pentru imbogatirea experientei personale sa urmez sfaturile tale si solicit informatii suplimentare.
Cand intorci ansamblul, opritorul mai are rolul de a tine usa deschisa?
Tija metalica care sa prinde in usa se va desprinde din opritor (din usa) independent?
Exista o imagine a ansamblului din usa pe care sa o poti uploada ca sa ne putem da seama ce este inauntru?
Exista posibilitatea deteriorarii caroseriei, usii sau a mecanismelor din interior ori a balamalelor prin procedeul sugerat? (asta in cazul in care ai incercat)
P.S. Ma gandesc ca daca se intoarce 180' partea care se fixeaza pe caroserie cu torx-ul va prinde "pe dos"
Acum ceva timp din lipsa de preocupare am curatat balamalele usii de la sofer si opritorul cu un spray degripant albastru cu capac rosu ce se gaseste in comert si are diverse intrebuintari, ulterior aplicand un strat de vaselina pe opritor.
Aproape imediat usa a inceput sa pocneasca foarte puternic atat la deschidere cat si la inchidere cam pe la jumatatea cursei.
Am incercat sa curat vaselina si am adaugat ulei de motor. Bineinteles ca fara vreun rezultat.
Stupoarea a fost maxima in momentul in care a inceput sa pocneasca deoarece nu imi dau seama cum printr-o simpla curatare si apoi lubrifiere cu doua substante in stari de agregare diferite prezinta aceeasi simptomatologie.
Parcurile de dezmembrari din Romania practica sume exorbitante (ex. macara geam el stg fata Vectra C 400Ron - un parc de pe langa Belciugatele) si sincer sa fiu nu ma prea incumet in a contacta astfel de pravali.
Acum sunt tentat din motive atat economice cat si pentru imbogatirea experientei personale sa urmez sfaturile tale si solicit informatii suplimentare.
Cand intorci ansamblul, opritorul mai are rolul de a tine usa deschisa?
Tija metalica care sa prinde in usa se va desprinde din opritor (din usa) independent?
Exista o imagine a ansamblului din usa pe care sa o poti uploada ca sa ne putem da seama ce este inauntru?
Exista posibilitatea deteriorarii caroseriei, usii sau a mecanismelor din interior ori a balamalelor prin procedeul sugerat? (asta in cazul in care ai incercat)
P.S. Ma gandesc ca daca se intoarce 180' partea care se fixeaza pe caroserie cu torx-ul va prinde "pe dos"
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Cand rotesti doar tija aceea care se prinde pe caroserie o sa fie in pozitia incorecta initial si nu o poti prinde de caroserie. Dar partea cu caneluri a tijei o sa fie pe partea cu rola neuzata iar partea neteda o sa fie pe partea rolei uzate pe care initial a culisat partea cu caneluri. Partea neteda a tijei poate sa culiseze fara probleme pe partea neteda a tijei. Cand vei roti tot ansamblul (opritorul), cel din interiorul usii prins in cele doua piulite, implicit vei roti din nou si tija iar acum o sa o poti fixa de caroserie ca la inceput. Diferenta e ca acum tija va culisa cu partea cu canelurile pe rola neuzata.
Pozele sunt luate tot de pe Vectra-C.com. Asa arata opritorul. Dupa cum vezi in poze tija este bagata in interior ca si cum usa ar fi inchisa, iar in cele 3 poze tija e in mai multe pozitii. Ca sa o rotesti mai usor, deschide usa la maxim astfel incat intre cele doua rotite sa fie cat mai ingusta bucata de tija.
In final tija se va intoarce 360° ( prima data 180° cu patentul sau ce instrument vrei sa folosesti + 180° odata cu opritorul) iar opritorul cu totul 180°.
In ultima poza se pot observa cele doua mustati cu care se fizeaza de usa prin piulite.
Opritorul o sa functioneze la fel de bine si cu capul in jos, si o sa tina usa deschisa la fel ca la inceput.
In cazul meu si a celor din topic-ul de pe Vectra-C.com a functionat. Se poate sa fie alta problema in cazul tau pentru ca la mine nu pocnea numai la inchidere.
Daca nu esti sigur, nu te apuca de treaba, intreaba-ma pana te lamuresti.
Pozele sunt luate tot de pe Vectra-C.com. Asa arata opritorul. Dupa cum vezi in poze tija este bagata in interior ca si cum usa ar fi inchisa, iar in cele 3 poze tija e in mai multe pozitii. Ca sa o rotesti mai usor, deschide usa la maxim astfel incat intre cele doua rotite sa fie cat mai ingusta bucata de tija.
In final tija se va intoarce 360° ( prima data 180° cu patentul sau ce instrument vrei sa folosesti + 180° odata cu opritorul) iar opritorul cu totul 180°.
In ultima poza se pot observa cele doua mustati cu care se fizeaza de usa prin piulite.
Opritorul o sa functioneze la fel de bine si cu capul in jos, si o sa tina usa deschisa la fel ca la inceput.
In cazul meu si a celor din topic-ul de pe Vectra-C.com a functionat. Se poate sa fie alta problema in cazul tau pentru ca la mine nu pocnea numai la inchidere.
Daca nu esti sigur, nu te apuca de treaba, intreaba-ma pana te lamuresti.
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Verific acum daca am inteles bine.
Tija odata eliberata merge rasucita la randul ei intre cele 2 rotite? Ca partea cu rasucitul ansamblului am priceput-o.
Intreb deoarece ma gandesc ca va trebui sa fortez prin rasucire in cele 2 rotite din material plastic care sunt presate cu arcuri pe acea tija.
Nu ar fi prima oara cand fara sa intreb am defectat chestii asa ca ma asigur acum.
Si apropo, cat de fixe sunt suruburile din ansamblu interior? (cele ce se fixeaza pe usa) si daca pica usor in usa ce metoda (trick) se sugereaza pentru evitare?
Multumesc anticipat.
Tija odata eliberata merge rasucita la randul ei intre cele 2 rotite? Ca partea cu rasucitul ansamblului am priceput-o.
Intreb deoarece ma gandesc ca va trebui sa fortez prin rasucire in cele 2 rotite din material plastic care sunt presate cu arcuri pe acea tija.
Nu ar fi prima oara cand fara sa intreb am defectat chestii asa ca ma asigur acum.
Si apropo, cat de fixe sunt suruburile din ansamblu interior? (cele ce se fixeaza pe usa) si daca pica usor in usa ce metoda (trick) se sugereaza pentru evitare?
Multumesc anticipat.
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Da, asa e. La mine s-a rotit tija intre cele doua rotite mai usor decat ma asteptam. Asa cum am mai spus, deschide usa la maxim, in ultima pozitie a tijei unde latimea acesteia e cea mai mica, intre cele doua rotite. Roteste-o cu simt sa nu strici ceva, altfel trebuie sa cumperi tot opritorul (107lei).
Suruburile de pe opritor, nu sunt suruburi propriu-zise. Sunt niste mustati cu cap filetat pe care se fixeaza cele doua piulite.
Suruburile de pe opritor, nu sunt suruburi propriu-zise. Sunt niste mustati cu cap filetat pe care se fixeaza cele doua piulite.
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Cu placere. Dupa ce desfaci cele 2 piulite trebuie sa gasesti o anumita pozitie in care poti roti opritorul pentru ca spatiul e destul de stramt in usa. Cu simt si rabdare, se poate roti! Tine bine de tija opritorul sa nu-l scapi inauntru pentru ca trebuie sa demontezi fata de usa si difuzorul ca sa-l poti scoate.
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
creatorul
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
- astra_bubu
- **
- 153 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Astra 1999 X18XE1
- Iasi
astra_bubu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
Eu am alta belea. De obicei deschid usa foarte usor iar cand o inchid nu o trantesc. Acu cateva seri am descuiat masina cand am deschis portiera: "Poc". Am tinut portiera in pozitie pt ca nu stiam de unde s-a auzit, iar apoi am incercat sa o deschid cu totul sa intru in masina: al doilea "Poc" si a cazut ceva in portiera. Acum portiera flutura cum vrea ea cand o deschid. Clar s-a rupt ceva. Trebuie sa schimb tot ansamblul. Aveti idee cat m-ar costa unul nou si cat m-ar costa unul din dezmembrari. Pot agrava situatia daca merg o perioada cu ea asa?
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- astra_bubu
- **
- 153 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Astra 1999 X18XE1
- Iasi
astra_bubu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat