- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
94Ron Mobil Com '95 pe Viitorului, in continuarea lui Lizeanu;
O sa merg la ProMotor pe Agricultori, mereu m-am descurcat cu ei cand am avut nevoie de ceva, sunt foarte serviabili si vor sa-si vanda produsele, nu trateaza clientii cu sictir, plus ca au preturi rezonabile.
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat

Am uitat sa pun dimensiunile curelei: 6PK1875, asta insemnand curea PV6 (6 creste longitudinale) dimensiuni 1875mm x 21,35mm.
Acum am si o poza cu intinzatorul, multumita lui @mikyboy:

Ultima modificare făcută de LDivora la Joi 14 Feb, 2008 9:41 am, modificat de 2 ori în total
- GabiB77
- ****
- 2,346 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,346
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Zafira
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2006
- Mesaj Privat
Tot respectul pentru descrierea detaliata ...
Am o Zafira Y20DTH din 2003 cu aproape 130.000km la bord. As avea o intrebare: care sunt simptomele ca trebuie schimbata cureaua? La mine cateodata scartaie un pic cand pornesc dimineata, dar asa de putin ca numai eu il aud, sotia nu percepe.
Cand am fost la service pentru o alta treaba s-au uitat cei de acolo si au spus ca ar fi bine sa schimb si cureaua si intinzatorul.
- GabiB77
- ****
- 2,346 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,346
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Tot respectul pentru descrierea detaliata ...
Am o Zafira Y20DTH din 2003 cu aproape 130.000km la bord. As avea o intrebare: care sunt simptomele ca trebuie schimbata cureaua? La mine cateodata scartaie un pic cand pornesc dimineata, dar asa de putin ca numai eu il aud, sotia nu percepe.
Cand am fost la service pentru o alta treaba s-au uitat cei de acolo si au spus ca ar fi bine sa schimb si cureaua si intinzatorul.
Si la mine scartia doar cureaua...
ca sa vezi daca scartie doar ea si nu este vreun rulment, ia niste pudra de talc si dai pe ea cand motorul e pornit... Daca se opreste insemana ca e cureaua de vina... o schimbi si rezolvi problema
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@Zafira: Cum a dat timpul rece a inceput sa scartaie, cam 15-20sec la vreo 30 de sec de la pornire (pe varful de sarcina a incarcarii alternatorului). Atentie, una e sa scartaie cureaua si alta sa aiba zgomot rulmentul de la rola intinzatoare! Rulmentul huruie si nu se opreste.
- GabiB77
- ****
- 2,346 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,346
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Mda, ramane discutabil... dar acum ca tot am verificat la mine, eu pe 1870 merg... E probabil diferenta anul fabricatiei... asta nu contest... 😃
- pascaru_val
- ****
- 1,397 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,397 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Vin cu completarile de rigoare la reparatia sistemului de tensionare si schimbarea curelei de accesorii
Masina OPEL ZAFIRA 2003 121 000km - dificultate medie a operatiei sub rezerva spatiului(mic) infect de lucru.
Am precizat nr de km pentru a sublinia uzura nefireasca si problemele aparute datorate calitatii proaste a mecanismului.
In prima poza se poate vedea modul de creare a spatiului necesar demontarii curelei. Pentru ca deranjul e destul de mare am considerat necesara si o inspectie a carbunilor si a releului de incarcare.
Pentru a putea cu succes efectua aceasta operatie este obligatoriu sa se pozitioneze masina deasupra unei rampe.

Scule necesare:
Trusa de tubulare si chei fixe in special 8,10,11,13,16
Surubelnita mai groasa pe post de levier
Cleste patent
Aparat masura voltmetru
Lampa iluminat local
Hartie abraziva fina
Vaselina pt rulmenti
Eventual un desfacator capace bere
Si poate 4 maini adica un prieten
Ordinea de lucru este urmatoarea:
Se desface borna de plus a bateriei
Se demonteaza carcasa filtrului de aer
Teava de legatura intre carcasa filtru si turbina nu inainte de a desface cu atentie stecherul acestuia.
Pentru a putea extrage alternatorul din locasul lui e necesar de a se demonta si senzorul vacumatic cu furtunase pentru turbo acesta e prins in contra aripa cu 2 piulite de 6 mm
Se demonteaza scutul si carcasa laterala dreapta in cazul in care aveti scut metalic
Se desfac firele de legatura a alternatorului
Se foloseste o cheie inelara pe pargia intinzatorului pentru al detensiona si a putea scoate cureaua veche
Se demonteaza intinzatorul din cele 2 suruburi de fixare conform schitei de mai sus a lui ldivora
Se poate demonta prezonul inferior de fixare a alternatorului folosind o tubulara cu clichet si o cheie fixa de 16 parca dupa care cel superior
Atentie ca in acest moment alternatorul este liber si se poate scoate in tragandu-l in sus


Practic cele 2 piese sunt demontate si se pot repara pe banc. Se poate vedea alternatorul care nu a necesitat decat o curatare de praf si cu hartie abraziva fina suprafetele de contact fata de diode si carcasa. Pozele urmatoare sunt pentru cei care vor sa stie ce fel de alternator si carbuni regulator se gasesc. Din poze si faptic reiese ca starea carbunilor este buna se remonteaza totul la loc si se poate folosi in continuare.



In schimb intinzatorul care dupa cum vedeti e CATASTROFA !
Prezinta uzura mare a bucsei de plastic si a celei de aluminiu cat si carcasa acestuia.


bucsa de plastic

Ca sa fie totul si mai complet rulmentul rolei intinzatorului avea vaselina uscata si zgomot la rulare.
CU SIGURATA SCARTAITUL CARE-L RECLAMA MULTI POSESORI DE OPEL DE AICI PROVINE!

Aici se vede capacul de plastic care protejeaza surubul de fixare si rulmentul. Desfacand surubul se poate vizualiza si rulmentul care poate fi curatat si gresat scotandu-i cele doua carcase.


RECOMAND! celor care au un scartait, mai ales la pornirea motorului dimineata rece, sa cumpere curea noua si intreg ansamblu intinzator curea. Chiar daca acesta e nou sa verifice si eventual sa mai completeze cantitatea de vaselina a rulmentului.[b]
Deci cred ca e suficient de clar cum se demonteaza si monteaza alternatorul si cureaua de accesorii si nu in ultimul rand recomandarea de a se cumpara set complet ca si la o masina pe benzina set complet de distributie curea si rola intinzatoare.
De ce subliniez calitatea proasta a pieselor prin uzura care o are intinzatorul in carcasa articulatiei parghiei care a patruns inclusiv in masa piesei.

Va multumesc pt atentie si la cat mai putine probleme costisitoare cu opelurile voastre!
P.S. Dupa ce am montat totul si am efectuat proba de functionare cu volmetrul, in cursul zilei am constatat ca functia de confort deschidere si inchidere a geamurilor electrice nu mai functioneaza. Atat din cheie- inchidere centralizata cat si din butoanele de actionare.
Sa inteleg ca e o masina de care nu te plictisesti niciodata fiind plina de surprize "placute" deci alta zi si .............
Oare se poate muta la tutoriale?