- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pentru cei care ati schimbat cureaua de accesorii la Y20DTH, va rog sa precizati cum se realizeaza reglajul intinderii acesteia. Stiu ca am citit undeva (nu mai stiu unde) ca pe suportul rolei intinzatoare exista 2 repere: unul pentru montaj curea noua si unul pentru montaj curea folosita. E corect? Nu ma apuc, pana nu am lectia invatata. Si nu spuneti , du-te la service, deoarece eu sunt de principiul ca daca pot face singur, nu calc in service (ba chiar imi si place sa fac eu).
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Esti sigur? Eu stiam ca la Y17DTH care are compresorul AC sus se intampla asta (cureaua ocoleste suportul, de aceea cele fara AC au o rola de ghidaj in plus), dar si la Y20DTH e la fel? Compresorul AC este jos langa baie, deci nu mai e nevoie sa fie ocolit tamponul motor dreapta. In alta ordine de idei, nu mi-ai spus nimic de cele 2 repere de pe suportul rolei intinzatoare. Am retinut eu gresit? Am cautat tot forumul, dar inseamna ca am citit in alta parte.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Preturi: 62Ron pe Lizeanu vis a vis de Dijital cred ca Beneton;
94Ron Mobil Com '95 pe Viitorului, in continuarea lui Lizeanu;
O sa merg la ProMotor pe Agricultori, mereu m-am descurcat cu ei cand am avut nevoie de ceva, sunt foarte serviabili si vor sa-si vanda produsele, nu trateaza clientii cu sictir, plus ca au preturi rezonabile.
94Ron Mobil Com '95 pe Viitorului, in continuarea lui Lizeanu;
O sa merg la ProMotor pe Agricultori, mereu m-am descurcat cu ei cand am avut nevoie de ceva, sunt foarte serviabili si vor sa-si vanda produsele, nu trateaza clientii cu sictir, plus ca au preturi rezonabile.
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
De-abia astazi am reusit sa schimb cureaua. Deci pentru toti posesorii de Y20DTH: cureaua se schimba in 10 min. daca ai rampa si 2 persoane, una in rampa si una sus. Se demonteaza carcasa filtrului de aer pentru a avea acces pe sus. Nu se demonteaza tamponul motor dreapta. Trebuie doar degetele subtiri si lungi. Intinzatorul nu are reglaj. Cand se schimba cureaua este bine de facut o inspectie la intinzator (demontare). Poate avea joc in articulatia dintre intinzatorul propriu zis si suportul rolei intinzatoare si in cazul asta trebuie o rebucsare a intinzatorului. Cureaua se slabeste din intinzator si se da jos mai intai de pe fulia compresorului AC. apoi se scoate de pe toate rolele. La montare in ordine inversa incepand cu partea de sus, respectiv alternator si terminand cu compresorul. In concluzie e simplu.
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pentru cei care vor sa faca singuri aceasta operatie, revin cu un desen cu explicatii:
Am uitat sa pun dimensiunile curelei: 6PK1875, asta insemnand curea PV6 (6 creste longitudinale) dimensiuni 1875mm x 21,35mm.
Acum am si o poza cu intinzatorul, multumita lui @mikyboy:
Ultima modificare făcută de LDivora la Joi 14 Feb, 2008 8:41 am, modificat de 2 ori în total
Am uitat sa pun dimensiunile curelei: 6PK1875, asta insemnand curea PV6 (6 creste longitudinale) dimensiuni 1875mm x 21,35mm.
Acum am si o poza cu intinzatorul, multumita lui @mikyboy:
Ultima modificare făcută de LDivora la Joi 14 Feb, 2008 8:41 am, modificat de 2 ori în total
- GabiB77
- ****
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Foarte ciudat... eu am schimbat cureaua de 2 ori pana acum (am o modificare la compresorul de aer conditionat care are fulia pe 5 PK (ma rog, PV cum ii zici tu... la mine PK scrie pe cutia curelei, PK am auzit, PK folosesc ) si am fost pana acum la 4 magazine printrea care si Augsburg si am cumpart cu lungime 1870 - 6PK pe care ulterior am transformat-o in 5 PK... O curea Continental al Augsburg costa 62 lei... Tu unde ai gasit ca trebuie 1875?
Zafira
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salut ldivora
Tot respectul pentru descrierea detaliata ...
Am o Zafira Y20DTH din 2003 cu aproape 130.000km la bord. As avea o intrebare: care sunt simptomele ca trebuie schimbata cureaua? La mine cateodata scartaie un pic cand pornesc dimineata, dar asa de putin ca numai eu il aud, sotia nu percepe.
Cand am fost la service pentru o alta treaba s-au uitat cei de acolo si au spus ca ar fi bine sa schimb si cureaua si intinzatorul.
Tot respectul pentru descrierea detaliata ...
Am o Zafira Y20DTH din 2003 cu aproape 130.000km la bord. As avea o intrebare: care sunt simptomele ca trebuie schimbata cureaua? La mine cateodata scartaie un pic cand pornesc dimineata, dar asa de putin ca numai eu il aud, sotia nu percepe.
Cand am fost la service pentru o alta treaba s-au uitat cei de acolo si au spus ca ar fi bine sa schimb si cureaua si intinzatorul.
- GabiB77
- ****
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Zafira a scris:Salut ldivora
Tot respectul pentru descrierea detaliata ...
Am o Zafira Y20DTH din 2003 cu aproape 130.000km la bord. As avea o intrebare: care sunt simptomele ca trebuie schimbata cureaua? La mine cateodata scartaie un pic cand pornesc dimineata, dar asa de putin ca numai eu il aud, sotia nu percepe.
Cand am fost la service pentru o alta treaba s-au uitat cei de acolo si au spus ca ar fi bine sa schimb si cureaua si intinzatorul.
Tot respectul pentru descrierea detaliata ...
Am o Zafira Y20DTH din 2003 cu aproape 130.000km la bord. As avea o intrebare: care sunt simptomele ca trebuie schimbata cureaua? La mine cateodata scartaie un pic cand pornesc dimineata, dar asa de putin ca numai eu il aud, sotia nu percepe.
Cand am fost la service pentru o alta treaba s-au uitat cei de acolo si au spus ca ar fi bine sa schimb si cureaua si intinzatorul.
Si la mine scartia doar cureaua...
ca sa vezi daca scartie doar ea si nu este vreun rulment, ia niste pudra de talc si dai pe ea cand motorul e pornit... Daca se opreste insemana ca e cureaua de vina... o schimbi si rezolvi problema
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@gabib77: De acord, PK scrie pe cutia curelei. Daca vei cauta insa profilul curelei de accesorii, vei gasi PV5, PV6, PV8, PV4+PV5, etc. In general la compresoarele A/C, este specificat si la fulie profilul (de ex la mine la compresor Sanden SD6V12-1440F este specificata fulia 105mm curea PV6. In ce priveste cureaua, eu am luat de la ProMotor (Agricultori) cu 72 RON, Lamforder 6PK-1875, conform Opel EPC, Win, etc,etc... S-a potrivit perfect dupa remedierea defectului intinzatorului. Nu m-a costat manopera, am rezolvat totul singur.
@Zafira: Cum a dat timpul rece a inceput sa scartaie, cam 15-20sec la vreo 30 de sec de la pornire (pe varful de sarcina a incarcarii alternatorului). Atentie, una e sa scartaie cureaua si alta sa aiba zgomot rulmentul de la rola intinzatoare! Rulmentul huruie si nu se opreste.
@Zafira: Cum a dat timpul rece a inceput sa scartaie, cam 15-20sec la vreo 30 de sec de la pornire (pe varful de sarcina a incarcarii alternatorului). Atentie, una e sa scartaie cureaua si alta sa aiba zgomot rulmentul de la rola intinzatoare! Rulmentul huruie si nu se opreste.
- GabiB77
- ****
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
ldivora a scris:@gabib77: De acord, PK scrie pe cutia curelei. Daca vei cauta insa profilul curelei de accesorii, vei gasi PV5, PV6, PV8, PV4+PV5, etc. In general la compresoarele A/C, este specificat si la fulie profilul (de ex la mine la compresor Sanden SD6V12-1440F este specificata fulia 105mm curea PV6. In ce priveste cureaua, eu am luat de la ProMotor (Agricultori) cu 72 RON, Lamforder 6PK-1875, conform Opel EPC, Win, etc,etc... S-a potrivit perfect dupa remedierea defectului intinzatorului. Nu m-a costat manopera, am rezolvat totul singur.
Mda, ramane discutabil... dar acum ca tot am verificat la mine, eu pe 1870 merg... E probabil diferenta anul fabricatiei... asta nu contest...
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Multumesc lui ldivora pentru suport!
Vin cu completarile de rigoare la reparatia sistemului de tensionare si schimbarea curelei de accesorii
Masina OPEL ZAFIRA 2003 121 000km - dificultate medie a operatiei sub rezerva spatiului(mic) infect de lucru.
Am precizat nr de km pentru a sublinia uzura nefireasca si problemele aparute datorate calitatii proaste a mecanismului.
In prima poza se poate vedea modul de creare a spatiului necesar demontarii curelei. Pentru ca deranjul e destul de mare am considerat necesara si o inspectie a carbunilor si a releului de incarcare.
Pentru a putea cu succes efectua aceasta operatie este obligatoriu sa se pozitioneze masina deasupra unei rampe.
Scule necesare:
Trusa de tubulare si chei fixe in special 8,10,11,13,16
Surubelnita mai groasa pe post de levier
Cleste patent
Aparat masura voltmetru
Lampa iluminat local
Hartie abraziva fina
Vaselina pt rulmenti
Eventual un desfacator capace bere
Si poate 4 maini adica un prieten
Ordinea de lucru este urmatoarea:
Se desface borna de plus a bateriei
Se demonteaza carcasa filtrului de aer
Teava de legatura intre carcasa filtru si turbina nu inainte de a desface cu atentie stecherul acestuia.
Pentru a putea extrage alternatorul din locasul lui e necesar de a se demonta si senzorul vacumatic cu furtunase pentru turbo acesta e prins in contra aripa cu 2 piulite de 6 mm
Se demonteaza scutul si carcasa laterala dreapta in cazul in care aveti scut metalic
Se desfac firele de legatura a alternatorului
Se foloseste o cheie inelara pe pargia intinzatorului pentru al detensiona si a putea scoate cureaua veche
Se demonteaza intinzatorul din cele 2 suruburi de fixare conform schitei de mai sus a lui ldivora
Se poate demonta prezonul inferior de fixare a alternatorului folosind o tubulara cu clichet si o cheie fixa de 16 parca dupa care cel superior
Atentie ca in acest moment alternatorul este liber si se poate scoate in tragandu-l in sus
Practic cele 2 piese sunt demontate si se pot repara pe banc. Se poate vedea alternatorul care nu a necesitat decat o curatare de praf si cu hartie abraziva fina suprafetele de contact fata de diode si carcasa. Pozele urmatoare sunt pentru cei care vor sa stie ce fel de alternator si carbuni regulator se gasesc. Din poze si faptic reiese ca starea carbunilor este buna se remonteaza totul la loc si se poate folosi in continuare.
In schimb intinzatorul care dupa cum vedeti e CATASTROFA !
Prezinta uzura mare a bucsei de plastic si a celei de aluminiu cat si carcasa acestuia.
bucsa de plastic
Ca sa fie totul si mai complet rulmentul rolei intinzatorului avea vaselina uscata si zgomot la rulare.
CU SIGURATA SCARTAITUL CARE-L RECLAMA MULTI POSESORI DE OPEL DE AICI PROVINE!
Aici se vede capacul de plastic care protejeaza surubul de fixare si rulmentul. Desfacand surubul se poate vizualiza si rulmentul care poate fi curatat si gresat scotandu-i cele doua carcase.
RECOMAND! celor care au un scartait, mai ales la pornirea motorului dimineata rece, sa cumpere curea noua si intreg ansamblu intinzator curea. Chiar daca acesta e nou sa verifice si eventual sa mai completeze cantitatea de vaselina a rulmentului.[b]
Deci cred ca e suficient de clar cum se demonteaza si monteaza alternatorul si cureaua de accesorii si nu in ultimul rand recomandarea de a se cumpara set complet ca si la o masina pe benzina set complet de distributie curea si rola intinzatoare.
De ce subliniez calitatea proasta a pieselor prin uzura care o are intinzatorul in carcasa articulatiei parghiei care a patruns inclusiv in masa piesei.
Va multumesc pt atentie si la cat mai putine probleme costisitoare cu opelurile voastre!
P.S. Dupa ce am montat totul si am efectuat proba de functionare cu volmetrul, in cursul zilei am constatat ca functia de confort deschidere si inchidere a geamurilor electrice nu mai functioneaza. Atat din cheie- inchidere centralizata cat si din butoanele de actionare.
Sa inteleg ca e o masina de care nu te plictisesti niciodata fiind plina de surprize "placute" deci alta zi si .............
Oare se poate muta la tutoriale?
Vin cu completarile de rigoare la reparatia sistemului de tensionare si schimbarea curelei de accesorii
Masina OPEL ZAFIRA 2003 121 000km - dificultate medie a operatiei sub rezerva spatiului(mic) infect de lucru.
Am precizat nr de km pentru a sublinia uzura nefireasca si problemele aparute datorate calitatii proaste a mecanismului.
In prima poza se poate vedea modul de creare a spatiului necesar demontarii curelei. Pentru ca deranjul e destul de mare am considerat necesara si o inspectie a carbunilor si a releului de incarcare.
Pentru a putea cu succes efectua aceasta operatie este obligatoriu sa se pozitioneze masina deasupra unei rampe.
Scule necesare:
Trusa de tubulare si chei fixe in special 8,10,11,13,16
Surubelnita mai groasa pe post de levier
Cleste patent
Aparat masura voltmetru
Lampa iluminat local
Hartie abraziva fina
Vaselina pt rulmenti
Eventual un desfacator capace bere
Si poate 4 maini adica un prieten
Ordinea de lucru este urmatoarea:
Se desface borna de plus a bateriei
Se demonteaza carcasa filtrului de aer
Teava de legatura intre carcasa filtru si turbina nu inainte de a desface cu atentie stecherul acestuia.
Pentru a putea extrage alternatorul din locasul lui e necesar de a se demonta si senzorul vacumatic cu furtunase pentru turbo acesta e prins in contra aripa cu 2 piulite de 6 mm
Se demonteaza scutul si carcasa laterala dreapta in cazul in care aveti scut metalic
Se desfac firele de legatura a alternatorului
Se foloseste o cheie inelara pe pargia intinzatorului pentru al detensiona si a putea scoate cureaua veche
Se demonteaza intinzatorul din cele 2 suruburi de fixare conform schitei de mai sus a lui ldivora
Se poate demonta prezonul inferior de fixare a alternatorului folosind o tubulara cu clichet si o cheie fixa de 16 parca dupa care cel superior
Atentie ca in acest moment alternatorul este liber si se poate scoate in tragandu-l in sus
Practic cele 2 piese sunt demontate si se pot repara pe banc. Se poate vedea alternatorul care nu a necesitat decat o curatare de praf si cu hartie abraziva fina suprafetele de contact fata de diode si carcasa. Pozele urmatoare sunt pentru cei care vor sa stie ce fel de alternator si carbuni regulator se gasesc. Din poze si faptic reiese ca starea carbunilor este buna se remonteaza totul la loc si se poate folosi in continuare.
In schimb intinzatorul care dupa cum vedeti e CATASTROFA !
Prezinta uzura mare a bucsei de plastic si a celei de aluminiu cat si carcasa acestuia.
bucsa de plastic
Ca sa fie totul si mai complet rulmentul rolei intinzatorului avea vaselina uscata si zgomot la rulare.
CU SIGURATA SCARTAITUL CARE-L RECLAMA MULTI POSESORI DE OPEL DE AICI PROVINE!
Aici se vede capacul de plastic care protejeaza surubul de fixare si rulmentul. Desfacand surubul se poate vizualiza si rulmentul care poate fi curatat si gresat scotandu-i cele doua carcase.
RECOMAND! celor care au un scartait, mai ales la pornirea motorului dimineata rece, sa cumpere curea noua si intreg ansamblu intinzator curea. Chiar daca acesta e nou sa verifice si eventual sa mai completeze cantitatea de vaselina a rulmentului.[b]
Deci cred ca e suficient de clar cum se demonteaza si monteaza alternatorul si cureaua de accesorii si nu in ultimul rand recomandarea de a se cumpara set complet ca si la o masina pe benzina set complet de distributie curea si rola intinzatoare.
De ce subliniez calitatea proasta a pieselor prin uzura care o are intinzatorul in carcasa articulatiei parghiei care a patruns inclusiv in masa piesei.
Va multumesc pt atentie si la cat mai putine probleme costisitoare cu opelurile voastre!
P.S. Dupa ce am montat totul si am efectuat proba de functionare cu volmetrul, in cursul zilei am constatat ca functia de confort deschidere si inchidere a geamurilor electrice nu mai functioneaza. Atat din cheie- inchidere centralizata cat si din butoanele de actionare.
Sa inteleg ca e o masina de care nu te plictisesti niciodata fiind plina de surprize "placute" deci alta zi si .............
Oare se poate muta la tutoriale?