- ferysson
- OP
- 214 mesaje
- din 15 Oct 2011
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
ferysson
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2011
- Mesaj Privat
Povestea mea este urmatoarea.Detin un Opel Astra G 1.6 8v Z16se an 2001 la care s-a rupt axa cu came.Problema cea mai mare este ca momentan sunt cu masina in Anglia si nu stiu in ce parte sa o apuc.In drum spre casa in viteza a 4-a schimband in a 5-a la o viteza de vreo 65 la ora am simtit ca a dat in nas masina si dupa 100 metri sa oprit motorul.Incetinand am reusit sa pornesc motorul dar tremura rau si nu puteam accelera mai mult de 3500 ture.Am parcurs asa cu ea aproximativ 5/6 km pana in parcare.Am ajuns acasa,am pus testerul pe ea si mi-a dat 2 erori :P0340 si P0300.
A doua zi am schimbat senzorul axei cu cama,bujiile si bobina de inductie cu fise cu tot.Surpriza,la fel mergea,tremura de zici ca era tractor.Am stat asa doua trei zile,nepornind motorul,si pana la urma am descoperit ca axa este rupta la bujia a 3-a.
Deci functiona doar in doua pistoane.Din vorba in vorba uni spun ca sunt afectate si supapele si ce mai e pe acolo,iar altii spun ca sa schimb doar axa si garnitura de chiuloasa si va merge perfect sau sa schimb tot motorul.Tin sa mentionez ca am schimbat distributia (curea,pompa,rola etc tot nou)acum o luna si am doar 4000 km cu ea.
Acuma nu stiu ce sa fac ca aici servisurile sunt usturatoare la buzunar,de aceea va rog daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi cum sa procedez.
Multumesc.
A doua zi am schimbat senzorul axei cu cama,bujiile si bobina de inductie cu fise cu tot.Surpriza,la fel mergea,tremura de zici ca era tractor.Am stat asa doua trei zile,nepornind motorul,si pana la urma am descoperit ca axa este rupta la bujia a 3-a.
Deci functiona doar in doua pistoane.Din vorba in vorba uni spun ca sunt afectate si supapele si ce mai e pe acolo,iar altii spun ca sa schimb doar axa si garnitura de chiuloasa si va merge perfect sau sa schimb tot motorul.Tin sa mentionez ca am schimbat distributia (curea,pompa,rola etc tot nou)acum o luna si am doar 4000 km cu ea.
Acuma nu stiu ce sa fac ca aici servisurile sunt usturatoare la buzunar,de aceea va rog daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi cum sa procedez.
Multumesc.
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Din ce stiu eu, ca sa scoti axa cu came fara sa dai jos ckiulasa la Z16SE e foarte dificil. Nu e imposibil, dar e foarte dificil.
Legendele spun ca la motoarele cu 8 valve ruperea distributiei (efect echivalent) nu duce la distrugerea supapelor. Cel mai bine insa e sa desfaci motorul (dai jos chiulasa) si verifici.
Daca e sa te intorci acasa, intereseaza-te, sunt oameni care aduc masini din Anglia (vezi cocosai), prin intermediul lor ai putea incerca sa te lipesti de o retea, sa pui masina pe o platforma si sa o aduci acasa. Apoi eu iti recomand o capitala de motor (il faci bucati), cum stateai cu consumul de ulei? poate profiti de ocazie si il si segmentezi.
LE: uite aici:
https://www.clubopel.com/vie...p=1581320#1581320
cat costa distractia. La asta mai adaugi axul cu came, care va fi undeva in jur de 1500-2000 RON (daca s-au pastrat preturile de acum 4-5 ani) sau muuult mai ieftin daca il iei de pe ebay
http://www.ebay.com/sch/i.h...t=0&_from=R40
Legendele spun ca la motoarele cu 8 valve ruperea distributiei (efect echivalent) nu duce la distrugerea supapelor. Cel mai bine insa e sa desfaci motorul (dai jos chiulasa) si verifici.
Daca e sa te intorci acasa, intereseaza-te, sunt oameni care aduc masini din Anglia (vezi cocosai), prin intermediul lor ai putea incerca sa te lipesti de o retea, sa pui masina pe o platforma si sa o aduci acasa. Apoi eu iti recomand o capitala de motor (il faci bucati), cum stateai cu consumul de ulei? poate profiti de ocazie si il si segmentezi.
LE: uite aici:
https://www.clubopel.com/vie...p=1581320#1581320
cat costa distractia. La asta mai adaugi axul cu came, care va fi undeva in jur de 1500-2000 RON (daca s-au pastrat preturile de acum 4-5 ani) sau muuult mai ieftin daca il iei de pe ebay
http://www.ebay.com/sch/i.h...t=0&_from=R40
- ferysson
- OP
- 214 mesaje
- din 15 Oct 2011
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
ferysson
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2011
- Mesaj Privat
De consumat ulei nu prea consuma,la 9000 km am complectat 1 litru de ulei (eu zic ca e bine).Acuma ce ramane de facut e sa dau jos chiuloasa si sa vad ce e pe acolo sau cum zici tu jE sa caut pe cineva care vine dupa masini.Daca stiti cumva pe cineva sau vreun numar de telefon,as fi recunoscator.
In Anglia mai stau pana la sfarsitul lui August sau inceputul lui Septembrie si sunt intre Lincoln si Sheffield la Retford.Piesele aici sunt la preturi foarte bune dar mana de lucru te omoara(adica servisul),de aceea incerc sa va intreb pe voi cam ce ar fi mai ok.
Multumesc.
In Anglia mai stau pana la sfarsitul lui August sau inceputul lui Septembrie si sunt intre Lincoln si Sheffield la Retford.Piesele aici sunt la preturi foarte bune dar mana de lucru te omoara(adica servisul),de aceea incerc sa va intreb pe voi cam ce ar fi mai ok.
Multumesc.
- vallyku
- **
- 197 mesaje
- din 26 Oct 2009
- Astra 2003 y17dth
- Mehedinti
vallyku
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2003 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
Am patit de cateva ori cu ruperea distributiei si a axului cu came.Iti garantez ca 4 supape le ai indoite,si odata cu indoirea supapelor se duce si scaunul la chiulasa,daca schimbi supapele le schimbi si semeringurile si ce o mai fi,si, mai ales ca supapele se cumpara la set.Dute la dezmembrari,cauta o chiulasa SH,aici in romania nu depastese 100 de euro,cumpara garnitura de chiulasa si axul cu came si daca te descurci cu mecanica si reusesti sa schimbi singur,toata "distractia" te costa pana in 800 de lei.Bafta
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
- vallyku
- **
- 197 mesaje
- din 26 Oct 2009
- Astra 2003 y17dth
- Mehedinti
vallyku
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2003 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
Nu vad de ce ar necesita segmentare daca segmentii sunt ok,eu aveam blocul motor ovalizat si din cauza asta mia rupt de 3 ori axul cu came,am reparato de fiecare data dar nici vorba de segmentare si masina mergea ok,nu scotea gram de fum albastru ,numai in cazul in care pistoanele au suferit avarii la lovirea supapelor dar asta este destul de rar si se intampla la motoarele de 1.4 sau mai mici,de la 1.6 in sus este destul de rar pentru au camera de ardere mult mai mare,nu sunt eu specialist dar m-am comfruntat cu aceasta problema de vreo 8 ori,asa ca stiu ce vorbesc,pe mine la un C14nz ma costa 345 de lei ax,chiulasa si garnitura
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
pentru ca segmentii de ungere au prostul obicei sa se ancraseze. Nu e musai se intample asa, insa eu am patit-o, mafiozzo a patit-o...
Ideea e ca, daca desfaci chiulasa la motorul asta, ai sanse destul de mari sa te trezesti cu consum de ulei dupa ce inchizi inapoi motorul. Inca nu am gasit/obtinut o explicatie satisfacatoare a ancrasarii segmentului de ungere in acest scenariu, cert e ca se intampla.
De asta sugera mafiozzo si segmentare. Uzura oricum ar trebui sa ai, si mai e o chestie, axul ala cu came nu s-a rupt asa, de jmecher. Deci, daca tot lucri acolo, desfaci tot motorul, si vezi ce alte probelem mai sunt.
Ideea e ca, daca desfaci chiulasa la motorul asta, ai sanse destul de mari sa te trezesti cu consum de ulei dupa ce inchizi inapoi motorul. Inca nu am gasit/obtinut o explicatie satisfacatoare a ancrasarii segmentului de ungere in acest scenariu, cert e ca se intampla.
De asta sugera mafiozzo si segmentare. Uzura oricum ar trebui sa ai, si mai e o chestie, axul ala cu came nu s-a rupt asa, de jmecher. Deci, daca tot lucri acolo, desfaci tot motorul, si vezi ce alte probelem mai sunt.
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
- vallyku
- **
- 197 mesaje
- din 26 Oct 2009
- Astra 2003 y17dth
- Mehedinti
vallyku
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2003 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
Este foarte posibil ce zici tu,dar nu mai bine dai atunci 250 de euro si iei alt motor?pentru ca daca schimbi axul,garnitura,supape,refaci scaunele supapelor,poate a indoit ghidajele supapelor,mai si segmentezi,mai schimbi si semeringurile alea de la supape,trebuie trasa iar la punct si etc,sari lejer de 1500 de lei si poate daca sa ovalizat chiulasa sau altceva,poate ca peste ceva timp dai iar de aceasi problema,cel putin eu asa vad cea mai ieftina solutie
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
vallyku, sunt de acord cu mafiozzo
Costurile de reparatie sunt similare cu costurile de motor sh. Avantajul in cazul reparatiei e ca ai motorul pus la punct, si stii ca te tine inca o gramada de acum inainte. Ala din dezmembrari stii in ce stare e? Nu stii, poti sa pici pe unul cumsecade, sau pe unul care are nevoie de o capitala...
Costurile de reparatie sunt similare cu costurile de motor sh. Avantajul in cazul reparatiei e ca ai motorul pus la punct, si stii ca te tine inca o gramada de acum inainte. Ala din dezmembrari stii in ce stare e? Nu stii, poti sa pici pe unul cumsecade, sau pe unul care are nevoie de o capitala...
- vallyku
- **
- 197 mesaje
- din 26 Oct 2009
- Astra 2003 y17dth
- Mehedinti
vallyku
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2003 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
Absolut si iti dau dreptate,dar eu ziceam acest lucru din 2 cauze:1 e mai ieftin,2 axul cu came nu se rupe aiurea,adica tu inlocuiesti supapele si etc,dar motivul ruperi acestuia?nu poti sa zici ca sa rupt de la uzura,ca doar nu sa tocit...sa intamplat ceva mai grav si dupa cum am zis eu am patit la fel,mia rupt 3 axe cu came la intervale de 15000 de km intre ele,si nu am rezolvat decat inlocuind motorul.parerea mea finala este ca macar chiulasa sa o schimbe sau daca nu,macar sa o duca la rectificat la un specialist sa verifice planul drept al acesteia si sa refaca scaunele supapelor pentru ca garantez ca 4 supape le are indoite.O seara buna va doresc.
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
Poate fi asa cum zici tu,insa eu is acum de 10 ori m-ai multumit decat daca as fi schimbat motoru,ptr ca is 100% un motor schimbat, ca altu refacut cu tot nou in el, nu merge la fel. Is f multumit de lucrare, am bagat ceva banuti dar acu pot sta linistit in privinta motorului, porneste si mult mai rapid, nu cred ca invarte mai mult de 1 secunda si porneste, e valabila faza aia acum "doar i arat cheia si porneste" )
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- tudor-d
- **
- 103 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 1999 X17DTL
- Galati
tudor-d
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1999 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
La Z16SE in 8 valve nu se indoaie supapele daca se rupe cureaua de distributie. Am avut un prieten la care s-a blocat pompa de apa la 170 Km /H si supapele nu au patit nimic. Schimba doar axa cu came si gata. Nici nu trebuie sa demontezi toata chiulasa, doar partea de sus. Axa cu came s-a rupt la mijloc, exact ca la C16NZ, se pare ca e o boala veche la Opel.
O axa cu came e in jur de 250 de lei , mai trebuie o curea de distributie si cam atat.
Spor la treaba.
O axa cu came e in jur de 250 de lei , mai trebuie o curea de distributie si cam atat.
Spor la treaba.
- ferysson
- OP
- 214 mesaje
- din 15 Oct 2011
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
ferysson
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ar fi usor pentru mine daca as fi acasa in Romania in privinta refaceri motorului,dar aici va repet mana de lucru e foarte scumpa si as opta mai bine pe schimbarea motorului.(as schimba eu)Am gasit motor la 24000 mile adica 38400 km reali sper,masina a fost avariata partea spate,la un pret bunicel 400 lire cu absolut tot pe motor(electromotor,alternator,egr,compresor clima,bobina etc)as scoate motorul vechi si l-as pune pe acesta + un schimb de ulei si antigel.total costuri ar fi aproximativ de 450 lire.
Dar ca sa refac motorul aici m-ar costa in jur de 600 lire cu tot cu manopera.
Dar ca sa refac motorul aici m-ar costa in jur de 600 lire cu tot cu manopera.
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- vallyku
- **
- 197 mesaje
- din 26 Oct 2009
- Astra 2003 y17dth
- Mehedinti
vallyku
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2003 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
- ferysson
- OP
- 214 mesaje
- din 15 Oct 2011
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
ferysson
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2011
- Mesaj Privat