Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Povestea este cam asa: S-a rupt turbina la pompa de apa pe autostrada, s-a incins motorul si am crezut ca s-a blocat termostatul pe inchis si s-a ars garnitura de chiuloasa (prima gresala, pt ca este din metal).Am desfãcut motorul (a doua gresala) am curatat bine si cu grija chiuloasa si blocul motor, am schimbat garnitura si am strans suruburile ca la carte. Am mai schimbat pompa de apa, cureaua de distributie si bineinteles uleiul si filtrul de ulei. Motorul a pornit usor si tragea bine. Astazi am observat ca scoate fum alb, grav de tot. Bujiie 2,3,4 erau negre si le-am schimbat. Degeaba. Nu se aprinde niciun bec la bord, distributia este in regula. Compresia era buna iar motorul nu consuma ulei absolut deloc inainte de a umbla in el. Cand l-am desfacut nu am gasit uzuri ci arata chiar foarte bine. Acum parca se da putin la ulei desi nu am mers suficient sa-mi dau bine seama. Si lichidul de racire parca scade cam repede.
Fumul este mai degraba alb decat negru si nu este inecacios sau cu miros de ars ca la motoarele uzate. Aprinderea lucreaza la toti cilindrii (totusi am gasit bujiile negre).
Intrebare: Unde este problema? Posibil la garnitura de chiuloasa?
Va rog ajutati-ma ca m-a turbat!
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu e putin si aproape fara miros sau cu un usor miros de benzina(care apare la pornirile la rece de la condens) atunci e de la antigel. Asta e iritant, intepator sau usor dulceag. Cel mai probabil e garnitura de chiulasa crapata, apoi mai rar chiulasa crapata, camasa crapata, fisura in blocul motor etc.
Verifica bine daca scade lichidul de racire.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Stefan, ca sa nu fie probleme poate ca ar trebui sa pui si link-ul. Postarile tale sunt complete ca de obicei. Wink
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
OK ,se poate citi urmatorul subiect: Tutorial despre fum
Nu este nici o problema,Wink
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Va multumesc frumos pentru promptitudinea raspunsurilor! O sa urmaresc tot ce mi-ati spus si o sa postez constatarea. Totusi mi se pare ciudat ca a inceput sa scoata fum dupa ce am umblat in motor (doar pana la garnitura de chiuloasa).
Faptul ca am gasit bujiie negre si masina trage parca putin mai bine m-ar tenta sa cred ca intra ulei in cilindrii. Dar fumul este alb - albastrui si are un miros usor dulceag, putin de gaze nearse si scade in cantitate dupa ce motorul se incalzeste dar ramane mirosul.
  • mertinkeler

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2009

  • Mesaj Privat
dulceag = antigel Neutral
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Da. Categoric exista neetanseitati la garnitura de chiuloasa. Astazi am mers cca 200 km si am observat ca a scazut putin nivelul de antigel iar uleiul si-a modificat putin culoarea spre kaki si a reaparut "maioneza" pe capacul de la culbutori iar de data asta s-au vazut mult mai clar picaturile de apa (antigel). Sper sa nu fi daunat prea mult motorului faptul ca am mers in total cca 500 km in felul asta.
Si sunt aproape sigur si care a fost cauza majora a acestei neetanseitati: tembelul de mine care am desfacut chiuloasa cu motorul cald fara sa fi trebuit sa o desfac deloc (este din metal, nu se arde si cu greu se poate strapunge pe langa ea).
Inca o data multumesc pentru ajutor! Va anunt rezultatul dupa rectificare.
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am rectificat chiuloasa care era concava, am montat motorul si am pornit. Alta problema ciudata: fum negru. Scoate la fel ca atunci cand am decalat distributia cu un dinte, numai ca acum distributia este in regula, motorul trage bine, doar ca scoate fum negru abundent la accelerare (cand creste turatia) si cu tenta albastrui cand este mentinuta turatia constanta. Fumul are miros urat, intepator, inecacios mai degraba de gaze nearse decat de ulei ars.
Nu stiu ce sa-i mai fac. Evil or Very Mad
Un prieten mi-a expus o idee cum ca ar putea fi strapunse semeringurile de la baza cilindrilor, cele care fac etansarea intre circuitul de apa si ulei. Asta pentru traba cu apa in ulei. Nu am citit in manualul masinii sa existe asa ceva. Stie cineva ceva depre semeringurile astea?
Ce cauze ar fi putut surveni in urma desfacerii motorului care sa provoace fum negru? Inainte de a umbla in el, motorul nu consuma ulei deloc si nu scotea gram de fum.
  • imparatu80

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2012

  • Mesaj Privat
ACEEASI PROBLEMA SI LA MINE NUMAI CA ,LA MINE SCOATE FUM ABIA DUPA CE S-A INCALZIT MOTORUL. ULEIUL ESTE CURAT SI NU ARE MIZGA PE JOJA SI NICI PE CAPAC. ANTIGEL CURAT SI NICI NU PIERDE. SIMERINGURI SUPAPE SCHIMBATE,GARNITURA SCHIMBATA. SI TOTUSI FUMUL ALBURIU EXISTA
  • patrik18

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu un opel cu motor Z 16 SE si acum vreo 2 sapt cand am mers cu el am observat ca mi-a crescut temperatura la apa.
Am crezut ca e termostatul, am verificat si e bun, pasul 2 am mers la servici si am verificat compresia, la cilindru 3 e compresia
de 2 atmosfere(normal 10-12). Am desfacut chiulosa cu gandu ca o fi ars dar se pare sa nu aibe nimic am constata doar ca la 3-4 numai e perfecta chiuloasa asa ca am sa o duc la rectifica. Ma am o problema apa e putin negricioasa si axu cu came e cam uzat! sa fie chiulosa baiu?
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Patrik18: problema cu temperatura antigelului poate fi si din termocupla care cupleaza ventilatorul. Verifica daca ventilatorul porneste cand trebuie.

Am mai auzit si de "puncte fierbinti pe chiuloasa" dar nu stiu despre ce e vorba.
  • patrik18

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Termocupla porneste...facea presiune pe furtunele de apa....acum am desfacut si am dus chiuloasa la rectificat sa vedem... am sa schimb si axu cu came
deoarece e cam uzat si apoi sa vedem.
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Cam ciudat sa fie uzat axul cu came. Inseamna ca ai mers fara ulei sau cu ulei necorespunzator. Compresie asa mica inseamna cel mai probabil supapa sparta. Nu ai spus cat a crescut tamperatura apei. Daca creste temperatura si totodata creste foarte mult si presiunea in instalatia de racire inseamna ca e chiuloasa ciupita si presiunea din cilindrii ajunge in instalatia de racire. Daca tot ai desfacut motorul verifica tot, adica uzura la segmenti, supapele, rectifica-le schimba-le semeringurile si ghidurile, rectifica chiuloasa si daca e cazul segmenteaza motorul. Numai bine!
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Revin asupra acestui subiect in speranta ca poate fi de ajutor altcuiva.
Problema cu fumul alb a fost de la montarea chiuloasei nerectificata. Aceasta devenise concava si nu mai etansa. In cilindrii ajungea antigel si ulei. Nu se face asa ceva. Fumul negru-albastrui era din cauza consumului de ulei. Exista motoare sensibile la opel (asta nu inseamna ca nu sunt bune) care daca se umbla in ele nu mai ies la iveala decat cu un mecanic adevarat care lucreaza dupa carte.
Motorul meu la 200 000 km nu papa decat 200ml ueli Mobil1 0W30 la 10 000 km. dupa ce a fost incins si s-a umblat in el desi de mai multe ori, nu am avut ce sa-i mai fac. A consumat ulei si dupa segmentare, schimbat ghiduri + semeringuri supape, etc.
Cauzele ascunse pe care le banuiesc sunt urmatoarele:
- Nemasurarea ovalizarii cilindrilor (nu stiu cine mai face asa ceva in Romania) si nerectificarea lor la o cota noua cu segmenti corespunzatori;
- Semeringurile de supape de pe piata romaneasca de PROASTA CALITATE. Insist asupra lor deoarece am vazut problema asta de prea multe ori ca sa mai cred ca este coincidenta.
- In alte cazuri decat al meu mai este vorba despre o intretinere necorespunzatoare a motorului( ulei necorespunzator sau neschimbat la timp) care in timp il uzeaza.
  • Hagiku

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2013

  • Mesaj Privat
am si eu un opel zafira dti din 2002 si de un timp de vreme imi scoate fum . si akuma in seara asta am pornit de pe loc si in treptele 1 si 2 am mers pana in 4 mi si o skos la fumm negruuu doamne Sad oare asa trebe sa faca :>
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Daca e diesel si scoate fum negru inseamna ca ai probleme la injectoare sau la turbo. In orice caz, fumul negru inseamna ardere incompleta si vine de la probleme la alimentare sau aprindere. In cazul tau, ce am zis mai sus, mai ales daca persista sa scoata fum negru cand bagi piciorul in ea. daca e fum albastrui e de la condum de ulei. citeste pe aici ca e material suficient!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR