- George Pelesca
- OP
- 148 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Fumul este mai degraba alb decat negru si nu este inecacios sau cu miros de ars ca la motoarele uzate. Aprinderea lucreaza la toti cilindrii (totusi am gasit bujiile negre).
Intrebare: Unde este problema? Posibil la garnitura de chiuloasa?
Va rog ajutati-ma ca m-a turbat!
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Verifica bine daca scade lichidul de racire.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.
FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 148 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Faptul ca am gasit bujiie negre si masina trage parca putin mai bine m-ar tenta sa cred ca intra ulei in cilindrii. Dar fumul este alb - albastrui si are un miros usor dulceag, putin de gaze nearse si scade in cantitate dupa ce motorul se incalzeste dar ramane mirosul.
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 148 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Si sunt aproape sigur si care a fost cauza majora a acestei neetanseitati: tembelul de mine care am desfacut chiuloasa cu motorul cald fara sa fi trebuit sa o desfac deloc (este din metal, nu se arde si cu greu se poate strapunge pe langa ea).
Inca o data multumesc pentru ajutor! Va anunt rezultatul dupa rectificare.
- George Pelesca
- OP
- 148 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa-i mai fac. 😠
Un prieten mi-a expus o idee cum ca ar putea fi strapunse semeringurile de la baza cilindrilor, cele care fac etansarea intre circuitul de apa si ulei. Asta pentru traba cu apa in ulei. Nu am citit in manualul masinii sa existe asa ceva. Stie cineva ceva depre semeringurile astea?
Ce cauze ar fi putut surveni in urma desfacerii motorului care sa provoace fum negru? Inainte de a umbla in el, motorul nu consuma ulei deloc si nu scotea gram de fum.
- imparatu80
- *
- 4 mesaje
- din 16 Aug 2012
- Astra 2001 Z16XE
- Gorj
imparatu80
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2012
- Mesaj Privat
patrik18
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am si eu un opel cu motor Z 16 SE si acum vreo 2 sapt cand am mers cu el am observat ca mi-a crescut temperatura la apa.
Am crezut ca e termostatul, am verificat si e bun, pasul 2 am mers la servici si am verificat compresia, la cilindru 3 e compresia
de 2 atmosfere(normal 10-12). Am desfacut chiulosa cu gandu ca o fi ars dar se pare sa nu aibe nimic am constata doar ca la 3-4 numai e perfecta chiuloasa asa ca am sa o duc la rectifica. Ma am o problema apa e putin negricioasa si axu cu came e cam uzat! sa fie chiulosa baiu?
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
patrik18
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2010
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 148 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 148 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Problema cu fumul alb a fost de la montarea chiuloasei nerectificata. Aceasta devenise concava si nu mai etansa. In cilindrii ajungea antigel si ulei. Nu se face asa ceva. Fumul negru-albastrui era din cauza consumului de ulei. Exista motoare sensibile la opel (asta nu inseamna ca nu sunt bune) care daca se umbla in ele nu mai ies la iveala decat cu un mecanic adevarat care lucreaza dupa carte.
Motorul meu la 200 000 km nu papa decat 200ml ueli Mobil1 0W30 la 10 000 km. dupa ce a fost incins si s-a umblat in el desi de mai multe ori, nu am avut ce sa-i mai fac. A consumat ulei si dupa segmentare, schimbat ghiduri + semeringuri supape, etc.
Cauzele ascunse pe care le banuiesc sunt urmatoarele:
- Nemasurarea ovalizarii cilindrilor (nu stiu cine mai face asa ceva in Romania) si nerectificarea lor la o cota noua cu segmenti corespunzatori;
- Semeringurile de supape de pe piata romaneasca de PROASTA CALITATE. Insist asupra lor deoarece am vazut problema asta de prea multe ori ca sa mai cred ca este coincidenta.
- In alte cazuri decat al meu mai este vorba despre o intretinere necorespunzatoare a motorului( ulei necorespunzator sau neschimbat la timp) care in timp il uzeaza.
Hagiku
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001 y
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2013
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 148 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat