b_67_dec
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Prima chestie:debitmetrul este situat pe traseul dintre filtru de aer si turbina. Are rol de a baga o anumita cantitate de aer. Cand e dus se poate verifica in 2 modalitati:fie scoti mufa si vezi cat de greu trage(daca e dus masina practic merge la fel sau merge mai bine putin), fie il schimbi cu unul mai nou, sau care e mai bun.
Valva EGR are rol in reducerea noxelor. In principiu nu are treaba cu mersul greoi, ci mai degraba cu un mers neuniform al motorului sau cu un anumit lag in momentul accelerari bruste, etc. Se curata de obicei cu mare atentie( e totusi o supapa vacumatica sau electronica, depinde de caz) si cand se monteaza la loc se vede o functionare "mai rotunda" a motorului.
Daca tu ai facut astea 2 si ai observat ca atunci cand ai plecat de la mecanic, deci cu motorul rece, checkul s-a aprins, iar dupa 10-15 secunde sau dupa ce ai trecut de 2000 de ture s-a stins, inseamna ca ai 1 2 bujii arse.
De asemenea pentru a inlatura o posibila suspiciune in privinta "amortelii" masinii, verifica in parte fiecare furtun ce intra in traseul turbo. Daca unul e doar ciupiu si trage aer fals, merge ca o benzinara puturoasa. Eu am avut un furtun de admisie fisurat, iar dupa ce l-am facut ma baga in scaun.
Schimba bujiile, verifica furtunele de pe traseu apoi revino daca mai apare checkul.
PS:si data viitoare foloseste functia CAUTARE 😂 😂 😂 😂 😂 😂
b_67_dec
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,827 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,827
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
un exemplu :
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Spor
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
In primu rand nu mai scrie cu CAPS ca nu am Orbit.... 😶 Am Winterfresh daca vrei 😂 😂 😂
Apoi, CAUTARE se afla sus, imediat dupa FAQ si foloseste la gasirea topicurilor nesfarsite despre EGR sau Debitmetru 😉
Furtunele du-te si verifica-le in service si apoi bujiile (care eu zic ca cel putin una e dusa) trebuiesc scoase si apoi verificate. Mare atentie ca unui prieten nu a vrut sa ii umble la bujii decat dupa ce isi da acordul scris- la DiBas faza. Problema e ca unele bujii se rup si ramane partea respectiva in blocul motor. Care apoi trebuie scoasa cu nush ce burghiu si etc.......so 🙄
PS:muuuult prea mult ti-a luat sa iti curete alea.Daca aveai cap (nu ca nu ai 😉 ) veneai la o intalnire si cu 2 3 -10 beri rezolvai problema. 😎
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
b_67_dec
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca ti se aprinde becul te duci la o statie ITP dai si tu 20 lei ciubuc sa-ti faca un test de noxe, le compari cu cele care trebuie sa fie si gasesti problema. De obicei respectivii se pricep si iti spun ei direct cam pe unde este buba. La masinile de azi nu mai merge dupa urechea lui nea Gica interventia...
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Deci daca este blocata pe deschis la turatii mici (acolo iti dai seama mai usor) nu ai putere amestecul fiind prea sarac.
Citeste la Agila si incearca sa intelegi principiul de functionare. Vezi ca s-a mai scris destul si la Anulare valva EGR la euro 2.
Daca stii cum functioneaza un motor si ce fac toate componentele poti gasi mai usor un defect.
Daca cureti valva si masina face la fel nu inseamna ca ai pierdut timpul degeaba. Nu dispera si treci la urmatoarea posibila cauza. Toti vrem sa le punem numai carburant, eventual ulei si sa tot mearga. Mai sunt multe consumabile.... De aceea toate masinile aduse merg perfect si in citiva ani de romania ajung epave
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
b_67_dec
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se da jos, se pune la "murat" in solvent si se curata cu penson/periuta dinti/cirpe. Poti sa mai citesti si :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7456
si ca sa stii mai multe despre ea :
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
g_poturlu
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
Confirm cele spuse de eduard33. EGR-ul curatat in weekend imi apartine. Efectele sunt notabile. Eu as mai aduga un sfat: la curatare folositi manusi chirurgicale. Mizeria respectiva iese foarte greu de pe maini.
Cat adevar in afirmatia lui dancuciureanu: "De aceea toate masinile aduse merg perfect si in citiva ani de romania ajung epave".
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
eu stiu ca ECU trimite info la electrovalva EGR, care ulterior deschide supapa EGR permitand gazelor arse sa invadeze admisia...explicatie valabila pt Y17DT...la y20dth inca nu stiu exact, dar banuiesc acelasi sistem electro-vacumatic....
...la y20dth, supapa EGR este pozitionata in fata pe mijloc, pe admisie...aia trebuie curatata...timp de lucru ,aproximativ 30 min...cauta pe forum ca gasesti sigur explicatii mai detaliate si poze
LATER EDIT
observ ca la Zafira,Astra H si Vectra C - (Y20DTH) - sistemul de admisie inclusiv EGR-ul ,difera mult fata de modelele mai vechi (astra G si VectraB)...se pare ca totul e inclus intr-un mare modul electro-vacumatic pe admisie...merita studiat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
b_67_dec
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca este stricat poti sa mergi asa o perioada pina vine altul. Vara am mers si eu dar iarna nu stiu cum se comporta. Trebuie pina la urma inlocuit ca altfel vei avea un consum putin mai mare, depuneri in plus la EGR, catalizator... ECU va alege niste valori de mijloc si perfect nu o sa functioneze motorul. Daca nu gasesti la pret bun spune-mi. Furnizorul meu le are la preturi bune si sunt originale.
Revin,
Acum am vazut ca mecanicul a "curatat" debitmetru cu spray...
Citeste atent postul meu si curata-l singur daca mai ai ce curata. Cu un multimetru vezi ce scoate si daca scoate. Daca afara este frig il dai jos si in casa ai 5V si 12V la sursa calculator, multimetru si aspirator ptr. a simula debit aer. Vezi ce simplu este...