ath2202
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salut colegi de forum!
Desi am mai scris despre problema mea pe topic la "Electrovalva Turbo", daca nu gresesc cu ceva m-am gandit sa deschid un topic nou, pentru ca in momentul de fata am eliminat ca potential defect Electrovalva Turbo.
Pe scurt:
Cod de eroare: P0108-07 ____presiune supraalimentare turbina ridicata
Manifestare: in special in sezonul rece, demareaza greu si masina intra in PROTECTIE la turarea brusca in mers la peste 3000 rpm, in sezonul cald nu intra in protectie, insa acelasi demaraj greu, iar uneori svacneste de parca e avion.
Din masuratori cu OP-COM: presiunea furnizata este mai mare decat presiune ceruta, la ralanti cu 3-4 KPa, la 2000rpm diferenta de 30 KPa in plus furnizata fata de ceruta, la 3000 rpm diferenta de 50-60 KPa in plus, iar uneori pe accelerare ajunge si la 89-90 KPa presiune furnizata in plus fata de ceruta.
Atunci cand simt acel "zvac" si masina trage cum ar trebui, presiunile sunt aproximav egale (diferenta maxim 2-3 KPa).
Pana acum:
1. curatat galerie de admisie, clapeta si corp clapeta si EGR (EGR-ul desi muradar, functiona perfect)
2. anulat din soft la Bazare EGR-ul imediat dupa curatare
3. schimbat electrovalva comanda turbina cu una noua, aceeasi serie, acelasi producator
4. verificat circuit de vacuum, nu sunt pierderi (desi daca erau pierderi, ar fi avut presiune prea mica furnizata, nu prea mare)
5. pe traseu se creeaza vacuum, deci pompa de vacuum merge cum trebuie (iarasi daca nu mergea, aveam subpresiune, nu suprapresiune)
6. de curand mi s-a rupt un stiut de la rezervorul de vacuum si am mufat furtunele intre ele, nemaitrecand prin rezervor (nu cred ca asta influenteaza suprapresiunea)
7. OP-COM imi arata la ralanti Factor de umplere electrovalva turbo la 75% (imi poate spune cineva cu un motor z13dth daca e corecta valoare?), iar cand accelerez acesta lucreaza (ex: la 3000 rpm 56%, la 2500 rpm 61%, la 1800 rpm 64%), valori luate in mers la turatie constanta cu CC
8. senzor MAP schimbat cu unul nou, acelasi model, acelasi producator
9. debitmetrul cred ca indica corect, daca mai are cineva valori pe z13dth va rog sa-mi confirme/infirme valorile (ralanti stationar 800 rpm indicatie 29 kg/h, ralanti in mers 900 rpm indicatie 33 kg/h, la 2550 rpm in mers indicatie 170-179 kg/h, la 3000rpm in mers indicatie 220-230 kg/h, la 2160 rpm in mers indicatie 123-129 kg/h)
10. inversat electrovalva comanda clapeta cu electrovalva comanda turbina, aceleasi diferente pozitive la presiune furnizata - presiune comandata
11. verificat tija comanda voleti turbina daca se misca la pornire si aceasta se trage in exterior, deci merge, chiar si daca creez vid la gura
12. la ralanti, cand diferenta este de 4-5 KPa, daca scot furtunul de vacuum de la ciuperca tijei, presinile se egaleaza la 100 KPa, aceeasi egalitate o am si daca imping putin tija in interior cu surubelnita (de parca ar fi prea deschisa acea tija sau vacuum prea mare care trage tija prea mult)
13. verificat piulitele de pe tija de la turbina, sunt la semne ca de fabrica, si nu se vad urme de umblat la ele.
Mai jos sunt valori la 2240, 2750 si 3000 rpm
Orice sugestie sau indrumare este de apreciat (ma dispera defectul asta de 1 an)
Desi am mai scris despre problema mea pe topic la "Electrovalva Turbo", daca nu gresesc cu ceva m-am gandit sa deschid un topic nou, pentru ca in momentul de fata am eliminat ca potential defect Electrovalva Turbo.
Pe scurt:
Cod de eroare: P0108-07 ____presiune supraalimentare turbina ridicata
Manifestare: in special in sezonul rece, demareaza greu si masina intra in PROTECTIE la turarea brusca in mers la peste 3000 rpm, in sezonul cald nu intra in protectie, insa acelasi demaraj greu, iar uneori svacneste de parca e avion.
Din masuratori cu OP-COM: presiunea furnizata este mai mare decat presiune ceruta, la ralanti cu 3-4 KPa, la 2000rpm diferenta de 30 KPa in plus furnizata fata de ceruta, la 3000 rpm diferenta de 50-60 KPa in plus, iar uneori pe accelerare ajunge si la 89-90 KPa presiune furnizata in plus fata de ceruta.
Atunci cand simt acel "zvac" si masina trage cum ar trebui, presiunile sunt aproximav egale (diferenta maxim 2-3 KPa).
Pana acum:
1. curatat galerie de admisie, clapeta si corp clapeta si EGR (EGR-ul desi muradar, functiona perfect)
2. anulat din soft la Bazare EGR-ul imediat dupa curatare
3. schimbat electrovalva comanda turbina cu una noua, aceeasi serie, acelasi producator
4. verificat circuit de vacuum, nu sunt pierderi (desi daca erau pierderi, ar fi avut presiune prea mica furnizata, nu prea mare)
5. pe traseu se creeaza vacuum, deci pompa de vacuum merge cum trebuie (iarasi daca nu mergea, aveam subpresiune, nu suprapresiune)
6. de curand mi s-a rupt un stiut de la rezervorul de vacuum si am mufat furtunele intre ele, nemaitrecand prin rezervor (nu cred ca asta influenteaza suprapresiunea)
7. OP-COM imi arata la ralanti Factor de umplere electrovalva turbo la 75% (imi poate spune cineva cu un motor z13dth daca e corecta valoare?), iar cand accelerez acesta lucreaza (ex: la 3000 rpm 56%, la 2500 rpm 61%, la 1800 rpm 64%), valori luate in mers la turatie constanta cu CC
8. senzor MAP schimbat cu unul nou, acelasi model, acelasi producator
9. debitmetrul cred ca indica corect, daca mai are cineva valori pe z13dth va rog sa-mi confirme/infirme valorile (ralanti stationar 800 rpm indicatie 29 kg/h, ralanti in mers 900 rpm indicatie 33 kg/h, la 2550 rpm in mers indicatie 170-179 kg/h, la 3000rpm in mers indicatie 220-230 kg/h, la 2160 rpm in mers indicatie 123-129 kg/h)
10. inversat electrovalva comanda clapeta cu electrovalva comanda turbina, aceleasi diferente pozitive la presiune furnizata - presiune comandata
11. verificat tija comanda voleti turbina daca se misca la pornire si aceasta se trage in exterior, deci merge, chiar si daca creez vid la gura
12. la ralanti, cand diferenta este de 4-5 KPa, daca scot furtunul de vacuum de la ciuperca tijei, presinile se egaleaza la 100 KPa, aceeasi egalitate o am si daca imping putin tija in interior cu surubelnita (de parca ar fi prea deschisa acea tija sau vacuum prea mare care trage tija prea mult)
13. verificat piulitele de pe tija de la turbina, sunt la semne ca de fabrica, si nu se vad urme de umblat la ele.
Mai jos sunt valori la 2240, 2750 si 3000 rpm
Orice sugestie sau indrumare este de apreciat (ma dispera defectul asta de 1 an)
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Si eu am avut ceva de furca cu codul asta si daca nu ma-nsel ti-am scris in topicul la care ai facut referire initial. In cazul meu curatarea EGR a dat rezultate si n-am mai avut probleme(pentru moment).
Din valorile postate de tine obeserv ca presiunea furnizata de turbina este in medie cu 40 kpa mai mare fata de cea ceruta de ECU.
Teroretic daca ai anulat din soft EGR-ul n-ar mai trebui sa ai probleme. Softul care l-ai montat este original GM sau vreo facatura? Sincer iti spun ca nu dau doi bani pe remapari facute la coltul blocului de fel si fel de priceputi indiferent ce referinte ar avea.
Eu stiu ca pentru motoarele noastre a aparut recent soft de origine care a fost facut special pentru a preintimpina problemele generate de proasta functionare a EGR.
In ralanti la 800 de ture debitul de aer inregistrat de debitmetru in cazul masinii mele este de 26-27 kg/h. Conform TIS marja in care trebuie sa se incadreze este 25-30 kg/h. Deci in cazul tau 29 este o valoare ok.
Eu cand am avut probleme si imi aparea acest cod am observat ca in aceeasi turatie de ralanti valoarea debitului de aer era undeva la 20-21 kg/h.
Cand fac din op-com testul de solenoid EGR cu motorul in regim de lucru atunci cand nu este imbacsit imi scade de la 26-27 la 15-16 kg/h
Bafta
Si eu am avut ceva de furca cu codul asta si daca nu ma-nsel ti-am scris in topicul la care ai facut referire initial. In cazul meu curatarea EGR a dat rezultate si n-am mai avut probleme(pentru moment).
Din valorile postate de tine obeserv ca presiunea furnizata de turbina este in medie cu 40 kpa mai mare fata de cea ceruta de ECU.
Teroretic daca ai anulat din soft EGR-ul n-ar mai trebui sa ai probleme. Softul care l-ai montat este original GM sau vreo facatura? Sincer iti spun ca nu dau doi bani pe remapari facute la coltul blocului de fel si fel de priceputi indiferent ce referinte ar avea.
Eu stiu ca pentru motoarele noastre a aparut recent soft de origine care a fost facut special pentru a preintimpina problemele generate de proasta functionare a EGR.
In ralanti la 800 de ture debitul de aer inregistrat de debitmetru in cazul masinii mele este de 26-27 kg/h. Conform TIS marja in care trebuie sa se incadreze este 25-30 kg/h. Deci in cazul tau 29 este o valoare ok.
Eu cand am avut probleme si imi aparea acest cod am observat ca in aceeasi turatie de ralanti valoarea debitului de aer era undeva la 20-21 kg/h.
Cand fac din op-com testul de solenoid EGR cu motorul in regim de lucru atunci cand nu este imbacsit imi scade de la 26-27 la 15-16 kg/h
Bafta
ath2202
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
@mi_ronic
in principiu iei fiecare furtun cu tot cu coturile de cauciuc si-l videzi cu gura, asteptant sa vezi daca pierzi vidul sau introduci presiune pe el si-l scufunzi in apa intr-un lighean si cauti bule. Atentie si la T-ul din plastic, acela imediat dupa electrovalva actionare clapeta si la rezervorul de vid. Poti incerca si medota de a sunta electrovalvele (legi furtunele de la intrare si iesire) si verifici tot circuitul de la tija pana la iesirea din pompa de vid facand vid sau introducand presiune.
@Tiaz
asa este, noi ma ne-am mai consultat pe celalat topic
EGR-ul este inchis la userul Bazare din Constanta, nu s-a schimbat softul, este cel original cu care a iesit din fabrica, doar au fost dezactivate 2 instructiuni (deschidere EGR si verificare deschidere EGR, pentru a nu intra masina in Protectie).
Oricum, anularea EGR s-a facut la mult timp dupa ce am sesizat codul si eroarea; daca EGR-ul n-ar fi inchis cum trebuie, ar trebui sa am indicatie mai mica decat marja din TIS la debitmetru, iar eu sunt cam in limita superioara.
in principiu iei fiecare furtun cu tot cu coturile de cauciuc si-l videzi cu gura, asteptant sa vezi daca pierzi vidul sau introduci presiune pe el si-l scufunzi in apa intr-un lighean si cauti bule. Atentie si la T-ul din plastic, acela imediat dupa electrovalva actionare clapeta si la rezervorul de vid. Poti incerca si medota de a sunta electrovalvele (legi furtunele de la intrare si iesire) si verifici tot circuitul de la tija pana la iesirea din pompa de vid facand vid sau introducand presiune.
@Tiaz
asa este, noi ma ne-am mai consultat pe celalat topic
EGR-ul este inchis la userul Bazare din Constanta, nu s-a schimbat softul, este cel original cu care a iesit din fabrica, doar au fost dezactivate 2 instructiuni (deschidere EGR si verificare deschidere EGR, pentru a nu intra masina in Protectie).
Oricum, anularea EGR s-a facut la mult timp dupa ce am sesizat codul si eroarea; daca EGR-ul n-ar fi inchis cum trebuie, ar trebui sa am indicatie mai mica decat marja din TIS la debitmetru, iar eu sunt cam in limita superioara.
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Incearca sa te duci la reprezentanta Opel de la tine din oras si intreaba-i cat costa sa-ti puna softul lor original. Normal ar fi sa coste pana in 200 de ron, ceea ce mi mi se pare un pret mai mult decat ok, tinand cont ca un EGR nou costa 600 de ron. Pe forum este un coleg care iti face operatiunea asta, dar este din Bucuresti. Daca vrei sa iei legatura cu el iti pot da PM cu datele lui de contact cat si pretul cerut.
Din ce mai stiu eu dupa ce anulezi EGR-ul din soft tebuie sa pui si o placuta de metal(blind) sub corpul de metal al acestuia.
Ar mai fi si a doua varianta in care te-ai duce la colegul care ti-a umblat in soft si sa-l rogi sa-ti reactiveze EGR-ul. In felul asta te-as putea ajuta cu ceva valori de pe masina mea ca sa poti sa faci comparatii.
Bafta
Din ce mai stiu eu dupa ce anulezi EGR-ul din soft tebuie sa pui si o placuta de metal(blind) sub corpul de metal al acestuia.
Ar mai fi si a doua varianta in care te-ai duce la colegul care ti-a umblat in soft si sa-l rogi sa-ti reactiveze EGR-ul. In felul asta te-as putea ajuta cu ceva valori de pe masina mea ca sa poti sa faci comparatii.
Bafta
ath2202
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Sincer, nu m-as grabi sa reactivez EGR-ul dupa ce am curatat admisia (m-am crucit cand am vazut ce jeg era acolo). Cand EGR-ul e deschis nu face decat sa reintroduca gaze arse in admisie si dupa mine daca nu e perfect inchis n-are cum sa introduca suprapresiune, in cel mai rau caz blocarea lui pe deschis rezulta subpresiune. Pe de alta parte, suprapresiune si codul p0108-07 era pe masina cu mult inainte de anularea EGR, chiar si cand acesta era curatat si nu era anulat.
Chiar daca tu ai EGR-ul activ, poate m-ar ajuta cateva valori de referinta.
Stima.
Chiar daca tu ai EGR-ul activ, poate m-ar ajuta cateva valori de referinta.
Stima.
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Cat de curand am sa ma duc sa-mi anulez EGR-ul din soft. Motivul meu nu este legat in principal de acest cod, ci de faptul, ca de cand am luat masina, in sarcina aflat in plaja de turatii 1900 - 2100 de ture la o apasre aproape totala a acceleratiei, are niste intreruperi foarte suparatoare, iar daca o scot pe liber in timpul mersului imi fluctueaza turatia si cateodata chiar mi se opreste motorul.
Din ce am citi pe forum cauza ar fi EGR. Colegii cu motoare de 1.9 care au avut acelasi probleme le-au rezolvat cu anularea din soft a mizeriei in cauza.
Bafta
P.S: Legat de ultimul tau post ai dreptate in totalitate. La mine cred ca era blocat pe inchis si din acest motiv imi aparea codul. Motorasul electric nu mai are forta suficienta sa impinga supapa sau este prea ancrasata partea metalica de funingine
Din ce am citi pe forum cauza ar fi EGR. Colegii cu motoare de 1.9 care au avut acelasi probleme le-au rezolvat cu anularea din soft a mizeriei in cauza.
Bafta
P.S: Legat de ultimul tau post ai dreptate in totalitate. La mine cred ca era blocat pe inchis si din acest motiv imi aparea codul. Motorasul electric nu mai are forta suficienta sa impinga supapa sau este prea ancrasata partea metalica de funingine
ath2202
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Inca un motiv pentru care deocamdata ma bucur ca am EGR-ul anulat, si cred ca asa va ramane mult timp asa. Oricum, am acasa softul original al masinii iar in caz ca doresc sa revin la acesta, revenirea nu costa nimic, cel putin la tipul care mi-a inchis mie EGR-ul.
Despre blinda la EGR este metoda mecanica de a etansa EGR-ul, mai ales daca acesta nu mai lucreaza cum trebuie, insa daca este anulat cat timp lucreaza si este curatat cum trebuie, nu vad rostul la blinda.
In mometul de fata, am 3 variante ramase (cel putin atatea vad eu):
1. Problema in ECU (cea mai putin probabila)
2. Prea mult vacuum (asta as putea sa o elimin daca as avea un vacuumetru sa vad valoare)
3. Una sau mai multe pale blocate pe deschis din geometria variabila, furnizand astfel mai multe gaze arse din galeria de evacuare in turbina.
Apropos, a desfacut cineva turbina de pe z13dth? Cateva sfaturi/indicatii despre aceasta operatiune?
(mi-au cerut 400 ron pe demontat-montat turbina si 250 ron pentru desfacere, curatare si echilibrare, daca este cazul; precizez ca demontatul si montatul turbinei il face un mecanic de service, iar apoi de turbina se ocupa un atelier specializat de turbine, pompe si injectoare.)
Despre blinda la EGR este metoda mecanica de a etansa EGR-ul, mai ales daca acesta nu mai lucreaza cum trebuie, insa daca este anulat cat timp lucreaza si este curatat cum trebuie, nu vad rostul la blinda.
In mometul de fata, am 3 variante ramase (cel putin atatea vad eu):
1. Problema in ECU (cea mai putin probabila)
2. Prea mult vacuum (asta as putea sa o elimin daca as avea un vacuumetru sa vad valoare)
3. Una sau mai multe pale blocate pe deschis din geometria variabila, furnizand astfel mai multe gaze arse din galeria de evacuare in turbina.
Apropos, a desfacut cineva turbina de pe z13dth? Cateva sfaturi/indicatii despre aceasta operatiune?
(mi-au cerut 400 ron pe demontat-montat turbina si 250 ron pentru desfacere, curatare si echilibrare, daca este cazul; precizez ca demontatul si montatul turbinei il face un mecanic de service, iar apoi de turbina se ocupa un atelier specializat de turbine, pompe si injectoare.)
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- dda
- **
- 330 mesaje
- din 03 Jun 2011
- Combo 2007 1.3CDTI
- Ialomita
dda
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Ialomita
- Masina: Combo 2007 1.3CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2011
- Mesaj Privat
salutare.problema cu supraalmentarea a aparut si la mine dupa ce am eliminat filtrul DPF.ulterior turbina cerea debit ca era mai usurata la evacuare.drept pentru care eroarea a disparut dupa reglajul tijei turbinei.idee e ca lucrul asta sa il faca cineva priceput.in functie de ce iti indica la parametrii iti reduce cursa cu o juma de tura sau maxim o tura.
- insignia
- ***
- 695 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
ath2202
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Asa banuiesc si eu, numai ca as prefera sa fac eu montarea/demontarea de pe masina, ca sa economisesc cele 400 ron cerute pe aceasta manopera si sa platesc doar 250 ron desfacerea si curatarea turbinei, insa nu gasesc nici un tutorial sau sfaturi cum da dau jos turbina de pe z13dth.
Daca cineva a mai facut asemenea operatiune si ar da cateva sfaturi/indicatii as fi foarte bucuros sa-l cinstesc cu bere cand ajunge pe la mare
Daca cineva a mai facut asemenea operatiune si ar da cateva sfaturi/indicatii as fi foarte bucuros sa-l cinstesc cu bere cand ajunge pe la mare
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
saimon
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2014
- Mesaj Privat
[quote="ath2202"]Salut colegi de forum!
Desi am mai scris despre problema mea pe topic la "Electrovalva Turbo", daca nu gresesc cu ceva m-am gandit sa deschid un topic nou, pentru ca in momentul de fata am eliminat ca potential defect Electrovalva Turbo.
Pe scurt:
Cod de eroare: P0108-07 ____presiune supraalimentare turbina ridicata
Manifestare: in special in sezonul rece, demareaza greu si masina intra in PROTECTIE la turarea brusca in mers la peste 3000 rpm, in sezonul cald nu intra in protectie, insa acelasi demaraj greu, iar uneori svacneste de parca e avion.
Din masuratori cu OP-COM: presiunea furnizata este mai mare decat presiune ceruta, la ralanti cu 3-4 KPa, la 2000rpm diferenta de 30 KPa in plus furnizata fata de ceruta, la 3000 rpm diferenta de 50-60 KPa in plus, iar uneori pe accelerare ajunge si la 89-90 KPa presiune furnizata in plus fata de ceruta.
Atunci cand simt acel "zvac" si masina trage cum ar trebui, presiunile sunt aproximav egale (diferenta maxim 2-3 KPa).
Pana acum:
1. curatat galerie de admisie, clapeta si corp clapeta si EGR (EGR-ul desi muradar, functiona perfect)
2. anulat din soft la Bazare EGR-ul imediat dupa curatare
3. schimbat electrovalva comanda turbina cu una noua, aceeasi serie, acelasi producator
4. verificat circuit de vacuum, nu sunt pierderi (desi daca erau pierderi, ar fi avut presiune prea mica furnizata, nu prea mare)
5. pe traseu se creeaza vacuum, deci pompa de vacuum merge cum trebuie (iarasi daca nu mergea, aveam subpresiune, nu suprapresiune)
6. de curand mi s-a rupt un stiut de la rezervorul de vacuum si am mufat furtunele intre ele, nemaitrecand prin rezervor (nu cred ca asta influenteaza suprapresiunea)
7. OP-COM imi arata la ralanti Factor de umplere electrovalva turbo la 75% (imi poate spune cineva cu un motor z13dth daca e corecta valoare?), iar cand accelerez acesta lucreaza (ex: la 3000 rpm 56%, la 2500 rpm 61%, la 1800 rpm 64%), valori luate in mers la turatie constanta cu CC
8. senzor MAP schimbat cu unul nou, acelasi model, acelasi producator
9. debitmetrul cred ca indica corect, daca mai are cineva valori pe z13dth va rog sa-mi confirme/infirme valorile (ralanti stationar 800 rpm indicatie 29 kg/h, ralanti in mers 900 rpm indicatie 33 kg/h, la 2550 rpm in mers indicatie 170-179 kg/h, la 3000rpm in mers indicatie 220-230 kg/h, la 2160 rpm in mers indicatie 123-129 kg/h)
10. inversat electrovalva comanda clapeta cu electrovalva comanda turbina, aceleasi diferente pozitive la presiune furnizata - presiune comandata
11. verificat tija comanda voleti turbina daca se misca la pornire si aceasta se trage in exterior, deci merge, chiar si daca creez vid la gura
12. la ralanti, cand diferenta este de 4-5 KPa, daca scot furtunul de vacuum de la ciuperca tijei, presinile se egaleaza la 100 KPa, aceeasi egalitate o am si daca imping putin tija in interior cu surubelnita (de parca ar fi prea deschisa acea tija sau vacuum prea mare care trage tija prea mult)
13. verificat piulitele de pe tija de la turbina, sunt la semne ca de fabrica, si nu se vad urme de umblat la ele.
Mai jos sunt valori la 2240, 2750 si 3000 rpm
Orice sugestie sau indrumare este de apreciat (ma dispera defectul asta de 1 an)
Salut, spune-mi te rog daca ai reusit sa gasesti problema la masina ta? si eu am aceasi problema la masina mea! si nu stiu ce ar fii ?
Desi am mai scris despre problema mea pe topic la "Electrovalva Turbo", daca nu gresesc cu ceva m-am gandit sa deschid un topic nou, pentru ca in momentul de fata am eliminat ca potential defect Electrovalva Turbo.
Pe scurt:
Cod de eroare: P0108-07 ____presiune supraalimentare turbina ridicata
Manifestare: in special in sezonul rece, demareaza greu si masina intra in PROTECTIE la turarea brusca in mers la peste 3000 rpm, in sezonul cald nu intra in protectie, insa acelasi demaraj greu, iar uneori svacneste de parca e avion.
Din masuratori cu OP-COM: presiunea furnizata este mai mare decat presiune ceruta, la ralanti cu 3-4 KPa, la 2000rpm diferenta de 30 KPa in plus furnizata fata de ceruta, la 3000 rpm diferenta de 50-60 KPa in plus, iar uneori pe accelerare ajunge si la 89-90 KPa presiune furnizata in plus fata de ceruta.
Atunci cand simt acel "zvac" si masina trage cum ar trebui, presiunile sunt aproximav egale (diferenta maxim 2-3 KPa).
Pana acum:
1. curatat galerie de admisie, clapeta si corp clapeta si EGR (EGR-ul desi muradar, functiona perfect)
2. anulat din soft la Bazare EGR-ul imediat dupa curatare
3. schimbat electrovalva comanda turbina cu una noua, aceeasi serie, acelasi producator
4. verificat circuit de vacuum, nu sunt pierderi (desi daca erau pierderi, ar fi avut presiune prea mica furnizata, nu prea mare)
5. pe traseu se creeaza vacuum, deci pompa de vacuum merge cum trebuie (iarasi daca nu mergea, aveam subpresiune, nu suprapresiune)
6. de curand mi s-a rupt un stiut de la rezervorul de vacuum si am mufat furtunele intre ele, nemaitrecand prin rezervor (nu cred ca asta influenteaza suprapresiunea)
7. OP-COM imi arata la ralanti Factor de umplere electrovalva turbo la 75% (imi poate spune cineva cu un motor z13dth daca e corecta valoare?), iar cand accelerez acesta lucreaza (ex: la 3000 rpm 56%, la 2500 rpm 61%, la 1800 rpm 64%), valori luate in mers la turatie constanta cu CC
8. senzor MAP schimbat cu unul nou, acelasi model, acelasi producator
9. debitmetrul cred ca indica corect, daca mai are cineva valori pe z13dth va rog sa-mi confirme/infirme valorile (ralanti stationar 800 rpm indicatie 29 kg/h, ralanti in mers 900 rpm indicatie 33 kg/h, la 2550 rpm in mers indicatie 170-179 kg/h, la 3000rpm in mers indicatie 220-230 kg/h, la 2160 rpm in mers indicatie 123-129 kg/h)
10. inversat electrovalva comanda clapeta cu electrovalva comanda turbina, aceleasi diferente pozitive la presiune furnizata - presiune comandata
11. verificat tija comanda voleti turbina daca se misca la pornire si aceasta se trage in exterior, deci merge, chiar si daca creez vid la gura
12. la ralanti, cand diferenta este de 4-5 KPa, daca scot furtunul de vacuum de la ciuperca tijei, presinile se egaleaza la 100 KPa, aceeasi egalitate o am si daca imping putin tija in interior cu surubelnita (de parca ar fi prea deschisa acea tija sau vacuum prea mare care trage tija prea mult)
13. verificat piulitele de pe tija de la turbina, sunt la semne ca de fabrica, si nu se vad urme de umblat la ele.
Mai jos sunt valori la 2240, 2750 si 3000 rpm
Orice sugestie sau indrumare este de apreciat (ma dispera defectul asta de 1 an)
Salut, spune-mi te rog daca ai reusit sa gasesti problema la masina ta? si eu am aceasi problema la masina mea! si nu stiu ce ar fii ?
- deleted-86233
- *
- 28 mesaje
- din 23 Jun 2013
deleted-86233
- Mesaje scrise: 28
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2013
- Mesaj Privat
salutare , de cateva zile am si eu aceasta problema Corsa C 1.3 cdti an 2005 70 CP. 182000. km. Pressure circuit High Imput . Cod P0108. Interesant este ca in treptele 1-4 o pot tura la maxim dar in trapta 5 dupa circa 1 minut de mers de 3000-3200 turatii se aprinde o secunda cheita cu masina si nu mai trage masina ca inainte, daca repornesc motorul dispare eroarea dar la fel si revine cand o forjez . Daca cineva a reusit sa rezolve problema va rog sa mi scrieti > din cate am citit pe forum nu am reusit sa trag o concluzie exacta si nu as vrea sa iau la schimbat toate componentele furtunele sunt ok . Senzor, presiune galerie admisie l am dat jos si curatat nu era obturat orificiul, daca decontez senzorul imi apare o alta eroare si se aprinde masina cu cheita. Barometric pressure am : min95-mean95-max95 Kpa
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-86233
- *
- 28 mesaje
- din 23 Jun 2013
deleted-86233
- Mesaje scrise: 28
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2013
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
De regula, in cazul acestui senzor de presiune admisie(MAP),se foloseste comparatia semnalului acestuia cu cel al senzorului de presiune atmosferica,care trebuie sa fie egale,cu motor la relanty... Tu precizezi ca ai inlocuit senzorul,dar nu argumentezi,de ce...?! Apreciez persoanele care fac o inlocuire de componenta,in cunostinta de cauza,masurind de 7 ori,pina gasesc cauza reala...
- deleted-86233
- *
- 28 mesaje
- din 23 Jun 2013
deleted-86233
- Mesaje scrise: 28
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2013
- Mesaj Privat
Buna ! Astazi nu am mai avut rabdare si am desfacut furtunele de la turbocompresor, la cele 2 imbinari erau urme de ulei dar pe interior curate o pelicula aproape insesizabila de ulei . , am curatat si garnitura de la conexiunea dintre turbina si intercoler , ieri am curatat si senzorul MAP. dupa montare am facut 10 km cu treapta 4 - 4000 turatii a mers fara probleme . dupa care treapta 5 -3700 ture 140-150 Km/H si inca mai tragea bine motorul si nu a mai intrat in Limp mode .... temperatura de afara astazi -3 , ieri cand am forjato era -10 si imi intra in Limp mode ( sa fi scapat de problema... sau si temperatura de afara are vreo influenta ? oricum astep sa vina frigul si incerc din nou ) oricum turbosuflanta si toata admisia nu scapa de o curatre . Va multumesc tuturor pentru informatii