Desi am mai scris despre problema mea pe topic la "Electrovalva Turbo", daca nu gresesc cu ceva m-am gandit sa deschid un topic nou, pentru ca in momentul de fata am eliminat ca potential defect Electrovalva Turbo.
Pe scurt:
Cod de eroare: P0108-07 ____presiune supraalimentare turbina ridicata
Manifestare: in special in sezonul rece, demareaza greu si masina intra in PROTECTIE la turarea brusca in mers la peste 3000 rpm, in sezonul cald nu intra in protectie, insa acelasi demaraj greu, iar uneori svacneste de parca e avion.
Din masuratori cu OP-COM: presiunea furnizata este mai mare decat presiune ceruta, la ralanti cu 3-4 KPa, la 2000rpm diferenta de 30 KPa in plus furnizata fata de ceruta, la 3000 rpm diferenta de 50-60 KPa in plus, iar uneori pe accelerare ajunge si la 89-90 KPa presiune furnizata in plus fata de ceruta.
Atunci cand simt acel "zvac" si masina trage cum ar trebui, presiunile sunt aproximav egale (diferenta maxim 2-3 KPa).
Pana acum:
1. curatat galerie de admisie, clapeta si corp clapeta si EGR (EGR-ul desi muradar, functiona perfect)
2. anulat din soft la Bazare EGR-ul imediat dupa curatare
3. schimbat electrovalva comanda turbina cu una noua, aceeasi serie, acelasi producator
4. verificat circuit de vacuum, nu sunt pierderi (desi daca erau pierderi, ar fi avut presiune prea mica furnizata, nu prea mare)
5. pe traseu se creeaza vacuum, deci pompa de vacuum merge cum trebuie (iarasi daca nu mergea, aveam subpresiune, nu suprapresiune)
6. de curand mi s-a rupt un stiut de la rezervorul de vacuum si am mufat furtunele intre ele, nemaitrecand prin rezervor (nu cred ca asta influenteaza suprapresiunea)
7. OP-COM imi arata la ralanti Factor de umplere electrovalva turbo la 75% (imi poate spune cineva cu un motor z13dth daca e corecta valoare?), iar cand accelerez acesta lucreaza (ex: la 3000 rpm 56%, la 2500 rpm 61%, la 1800 rpm 64%), valori luate in mers la turatie constanta cu CC
8. senzor MAP schimbat cu unul nou, acelasi model, acelasi producator
9. debitmetrul cred ca indica corect, daca mai are cineva valori pe z13dth va rog sa-mi confirme/infirme valorile (ralanti stationar 800 rpm indicatie 29 kg/h, ralanti in mers 900 rpm indicatie 33 kg/h, la 2550 rpm in mers indicatie 170-179 kg/h, la 3000rpm in mers indicatie 220-230 kg/h, la 2160 rpm in mers indicatie 123-129 kg/h)
10. inversat electrovalva comanda clapeta cu electrovalva comanda turbina, aceleasi diferente pozitive la presiune furnizata - presiune comandata
11. verificat tija comanda voleti turbina daca se misca la pornire si aceasta se trage in exterior, deci merge, chiar si daca creez vid la gura
12. la ralanti, cand diferenta este de 4-5 KPa, daca scot furtunul de vacuum de la ciuperca tijei, presinile se egaleaza la 100 KPa, aceeasi egalitate o am si daca imping putin tija in interior cu surubelnita (de parca ar fi prea deschisa acea tija sau vacuum prea mare care trage tija prea mult)
13. verificat piulitele de pe tija de la turbina, sunt la semne ca de fabrica, si nu se vad urme de umblat la ele.
Mai jos sunt valori la 2240, 2750 si 3000 rpm
Orice sugestie sau indrumare este de apreciat (ma dispera defectul asta de 1 an)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)