victor1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: bruxelles
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2006
- Mesaj Privat
buna ziua ,
am un opel astra 92 de cam 2 saptamani si printre alte probleme aparute cea mai crunta este turatia f. mare la ralanti .Am fost in cateva locuri la mecanici , a fost testata intr-un service la calculator , am schimbat pana si carburatorul si calculatorul masinii dar problema ramane aceeasi.Cand pornesc motorul dimineata cam 5-10 min pare a fi normal apoi cu timpul parca innebuneste.pe bord cam la 5 min de la pornire apare indicatorul galben din stanga. Sunt disperat pentru ca serviciul meu nu prea este posibil fara deplasari.
am un opel astra 92 de cam 2 saptamani si printre alte probleme aparute cea mai crunta este turatia f. mare la ralanti .Am fost in cateva locuri la mecanici , a fost testata intr-un service la calculator , am schimbat pana si carburatorul si calculatorul masinii dar problema ramane aceeasi.Cand pornesc motorul dimineata cam 5-10 min pare a fi normal apoi cu timpul parca innebuneste.pe bord cam la 5 min de la pornire apare indicatorul galben din stanga. Sunt disperat pentru ca serviciul meu nu prea este posibil fara deplasari.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salutare si bine ai venit.
In primu rand tin sa iti fac o precizare:NU ai carburator.Masina ta ar trebui sa aibe unul din motoarele c14nz, c16nz,c18nz...depinde de cilindree insa aceste motoare sunt pe injectie.
Problema la tine, este mai mult ca sigur motorasul de relantiu sau IAC (parca asa se numea).Se poate curata cu WD 40 sau chiar schimba daca e busit de tot. Becul galben se aprinde cand apare o defectiune la partea electronica a masinii (cand un anumit senzor nu mai functioneaza in parametrii ) si este citita eraoarea de ECU.
In al doilea rand:da mai multe detalii despre masina, trece codul motor si masina in semnatura, completeaza locatia si citeste regulamentul forumului.
Sedere placuta!!!
In primu rand tin sa iti fac o precizare:NU ai carburator.Masina ta ar trebui sa aibe unul din motoarele c14nz, c16nz,c18nz...depinde de cilindree insa aceste motoare sunt pe injectie.
Problema la tine, este mai mult ca sigur motorasul de relantiu sau IAC (parca asa se numea).Se poate curata cu WD 40 sau chiar schimba daca e busit de tot. Becul galben se aprinde cand apare o defectiune la partea electronica a masinii (cand un anumit senzor nu mai functioneaza in parametrii ) si este citita eraoarea de ECU.
In al doilea rand:da mai multe detalii despre masina, trece codul motor si masina in semnatura, completeaza locatia si citeste regulamentul forumului.
Sedere placuta!!!
victor1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: bruxelles
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2006
- Mesaj Privat
motorul cred ca este c14nz , locuiesc in Bruxelles ,si intradevar una din sonde nu da semnal (una sub corpul injectorului daca asta este cu injectie) , dar a fost inlocuita cu alta si se comporta la fel, apoi motorasul nu se misca dar am incercat astupand orificiul neschimbandu-se nimic...Turatia este f. mare la relanti si creste odata cu timpul de functionare a motorului !!! dimineata cand il pornesc zici ca e ca noua dar in 5 min incepe sa creasca turatia si se aude si un tiuit cam ca de curea , dar am intins cat se putea cea de la alternator.Aici preturile sunt maricele si nu imi prea permit sa fac turul service-urilor...
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
victor1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: bruxelles
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2006
- Mesaj Privat
nu as putea spune dar este enorma se ambaleaza foarte puternic , 3-5000 cred. dar asta decat daca nu este in viteza, altfel relativ normal, are si ceva viata.
Bani de service ar fi , dar mi-e teama de experiente inutile , nu sunt prea corecti... te pun sa cumperi o gramada de piese... ca peste tot de altfel...
aici nu isi bate nimeni capul , daca se face repede, bine, daca nu ,alta, asa ca din aceste motive am ajuns pe net...
Pe mine ma intriga faptul ca poate sa plece pana la asa turatie necontrolata .
Cu logica mea ar fi astfel : la rece motorul are o turatie de probabil 1500, in cateva minute ajunge la 800 , daca asta e normal, deci in nici un caz nu creste. La mine cum se incalzeste o ia razna. Deci daca senzorul nu e bun sau nu exista este posibil sa plece de nebuna la peste 3000??si asta dupa cateva minute ??
Nu cumva defectul e in alta parte ? stiu eu : curea de distributie, vreun cuplaj mecanic, partea de aprindere ??
Pe calculator imi da probleme cu cutia digitala, sonda , dar daca exista altceva care le face si pe astea sa o ia razna?
O data s-a intamplat ca acul de km sa arate o viteza mult mai mica , dar asta a fost pana am repornit.
Bani de service ar fi , dar mi-e teama de experiente inutile , nu sunt prea corecti... te pun sa cumperi o gramada de piese... ca peste tot de altfel...
aici nu isi bate nimeni capul , daca se face repede, bine, daca nu ,alta, asa ca din aceste motive am ajuns pe net...
Pe mine ma intriga faptul ca poate sa plece pana la asa turatie necontrolata .
Cu logica mea ar fi astfel : la rece motorul are o turatie de probabil 1500, in cateva minute ajunge la 800 , daca asta e normal, deci in nici un caz nu creste. La mine cum se incalzeste o ia razna. Deci daca senzorul nu e bun sau nu exista este posibil sa plece de nebuna la peste 3000??si asta dupa cateva minute ??
Nu cumva defectul e in alta parte ? stiu eu : curea de distributie, vreun cuplaj mecanic, partea de aprindere ??
Pe calculator imi da probleme cu cutia digitala, sonda , dar daca exista altceva care le face si pe astea sa o ia razna?
O data s-a intamplat ca acul de km sa arate o viteza mult mai mica , dar asta a fost pana am repornit.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
nu prea as crede ca este senzorul de temperatura...deoarece ea regleaza relantinul(adika socul).daca in continuare sta socul deshis (adica ECU primeste informatia ca motorul este rece)dupa ce motorul este cald se tureaza ceva mai mult dar nu ajunge la 3000rpm si dupa ce ai oprit motorului no sa mai reusesti sa-l pornesti sau daca ai mers mai multi km (in special in oras),bujiile vor fi inegrite....din lipsa aerului necesar pt ardere... mai multa benzina va ajunge in motor facand arderea incompleta.
pe forum s-a mai discutat de asfel de motor! se poate sa gasesti ceva informati..
verifiva motorasul de relantin sau potentiometrul.....poate este doar plin de mizerie.
iti recomand sa-ti procuri documentatia pt motorul tau inainte de a desface ...
pe forum s-a mai discutat de asfel de motor! se poate sa gasesti ceva informati..
verifiva motorasul de relantin sau potentiometrul.....poate este doar plin de mizerie.
iti recomand sa-ti procuri documentatia pt motorul tau inainte de a desface ...
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Mai mult ca sigur este idle air stepper motor.
http://82.34.50.33/sytemsan...otecidlevalve.htm
Nu e la fel ca la C14NZ, dar principiul e identic.
http://82.34.50.33/sytemsan...otecidlevalve.htm
Nu e la fel ca la C14NZ, dar principiul e identic.
victor1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: bruxelles
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2006
- Mesaj Privat