csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua tuturor - sunt de vreo cateva saptamani posesorul unui Astra Z13DTH, cu toate pacatele de rigoare (vad ca sunt opinii divergente pe forum in privinta acestei motorizari). Nu discut acum motivele cumpararii, etc... dar, am o posibila problema cu motorul si, pana la proba contrarie, merg pe logica romanului si (evident, varianta mai ieftina) caut pe cineva in Iasi cu o motorizare similara pentru a compara motorul/masina.
Problema: lenesa spre disperare in treapta 1 si 2, pana trec de 2000 - 2500 ture si turbina se simte mai bine. Demaraj deloc, pedala moale, promptitudine ioc. Dupa ce intra turbina, ma baga in scaun si fluiera de fericire (si la propriu, daca ma gandesc bine... chiar se aude un suierat acolo, undeva, probabil turbina).
Investigatii pana acum: vreo 4 diagnoze (de la Ande si BTM pana la X in fata blocului), toata lumea cu thumb-up: "bravo, masina buna, nu are erori"... dar nici nu merge. Mai precis, merge, ma misc cu ea prin oras, o turez ca incepatorul ca altfel nici nu plec de pe loc si ma calca tramvaiul in fata blocului. Investigatii mecanice si reparatii - inca nu.
Ce stiu: da, motorul e mic, nu are cum sa scoata mai mult, eu m-as obisnui cu el si asa, e boala cunoscuta ca e lenes in vitezele mici, dar... nici chiar asa.
Solutia pe care o caut: pana la noi ordine (desfacut motorul, curatat debitmetru/supape/clapete/egr/etc), am nevoie sa o compar cu alta masina similara.... si, in final:
Intrebarea: mai are cineva un Astra 1.3 diesel in Iasi si are timp/bunavointa sa imi acorde 15 minute intr-o dupa masa pentru un drive-test comparativ? Nu sunt posesor nou de Opel (am avut un Astra F timp de 10 ani si conduc un G, ocazional, de inca vreo 2), dar inteleg ca exista si o intrunire a pasionatilor Opel in Iasi, saptamanal?
Multumesc anticipat pentru sfaturi/raspunsuri.
Problema: lenesa spre disperare in treapta 1 si 2, pana trec de 2000 - 2500 ture si turbina se simte mai bine. Demaraj deloc, pedala moale, promptitudine ioc. Dupa ce intra turbina, ma baga in scaun si fluiera de fericire (si la propriu, daca ma gandesc bine... chiar se aude un suierat acolo, undeva, probabil turbina).
Investigatii pana acum: vreo 4 diagnoze (de la Ande si BTM pana la X in fata blocului), toata lumea cu thumb-up: "bravo, masina buna, nu are erori"... dar nici nu merge. Mai precis, merge, ma misc cu ea prin oras, o turez ca incepatorul ca altfel nici nu plec de pe loc si ma calca tramvaiul in fata blocului. Investigatii mecanice si reparatii - inca nu.
Ce stiu: da, motorul e mic, nu are cum sa scoata mai mult, eu m-as obisnui cu el si asa, e boala cunoscuta ca e lenes in vitezele mici, dar... nici chiar asa.
Solutia pe care o caut: pana la noi ordine (desfacut motorul, curatat debitmetru/supape/clapete/egr/etc), am nevoie sa o compar cu alta masina similara.... si, in final:
Intrebarea: mai are cineva un Astra 1.3 diesel in Iasi si are timp/bunavointa sa imi acorde 15 minute intr-o dupa masa pentru un drive-test comparativ? Nu sunt posesor nou de Opel (am avut un Astra F timp de 10 ani si conduc un G, ocazional, de inca vreo 2), dar inteleg ca exista si o intrunire a pasionatilor Opel in Iasi, saptamanal?
Multumesc anticipat pentru sfaturi/raspunsuri.
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Confirm cele spuse mai sus, așa face 1.3 cdti pe Astra (pe Corsa e mai ok). În primele douã trepte (mai ales în prima) abia la peste 3000 rpm are ceva putere. Situația se îmbunãtãțește în treptele superioare, la turații potrivite, când trage foarte bine, având în vedere gababaritul mașinii (eu am Sedan).
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Cumva, dupa cateva zile de condus, m-am obisnuit cu motorul care are reputatia unui motor nu foarte puternic la turatii mici si in primele trepte de viteza. In egala masursa sunt convins, in schimb, ca se suprapune - la mine - si o problema de mentenanta; masina are 110.000 km, eu am facut cu ea sub 1000 pana in acest moment, nu stiu ce are sub capota si prin cilindri, astfel incat voi avea in vedere o curatare preliminara debitmetru/egr/galerie admisie, ca sa fiu sigur ca tehnic/mecanic nu sunt motive pentru un astfel de comportament.
Multumesc tuturor pentru opinii si PM-uri.
Multumesc tuturor pentru opinii si PM-uri.
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ar trebuie curatate galeria de admisie si egr. Pot sa iti spun ca si eu la inceput nu eram multumit de reprizele motorului, dar asta tine de obisnuinta si tine si de cat de mult penalizeaza o volanta cu masa dubla capabilitatile motorului asta. Pot sa iti spun ca din ambreiaj daca il las usor patinat pot sa fac masina sa tasneasca destul de brutal.
- Claudiu0909
- **
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
Claudiu0909
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Stai linistit, eu am 1,9, cuplu aproape dublu, si e puturoasa 1-2, ma refer sub 2000 rpm, cum ai precizat! Calc-o mereu la podea, mai ales a 1-a, schimba mereu in jurul valorii 3000 sau peste, in celelalte viteza trebuie s-o calci mereu peste 2200 rpm! Ce masina ai avut inainte, poate esti obisnuit cu alta putere a motorului..
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
E asa amuzant cand mai citesc opinii cum ca in treapta 1 la 1.3cdti pe astra h trebuie sa o turezi pana in 3000 de ture! Daca faci asta efectiv simti cum plange motorul ala cu suspine! Cu motorul asta trebuie sa te obisnuiesti, dar dupa ce o faci, e boierie! Consum mic, putere indeajunsa, motor fiabil si mai bun clar decat 1.7 care este o tehnologie veche. Cand te-ai intins la drum lung, ai putere pt o depasire si confort.
Cat despre plecarile grele din primele trepte, sunt normale. Chiar si dupa curatarea egr-ului nu vei resimti diferenta ! e bine sa il cureti, dar nu e obligatoriu daca nu simti ca masina se ineaca/ ingenuncheaza.
In rest, bucura-te de ea si laud-o ca e o masina reusita !
Cat despre plecarile grele din primele trepte, sunt normale. Chiar si dupa curatarea egr-ului nu vei resimti diferenta ! e bine sa il cureti, dar nu e obligatoriu daca nu simti ca masina se ineaca/ ingenuncheaza.
In rest, bucura-te de ea si laud-o ca e o masina reusita !
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am avut pe benzina si am mai condus intre timp diesel, insa fara turbo, sdi.
La 1.3 cuplul incepe la 1700-1800 caci e turbina cu geometrie variabila si punctul de cuplu maxim e 2500. Ce depaseste 2500 e adevarat, trage motorul insa zgomotos. Daca schimbi in prima treapta la 3000, cand dai a doua smunceste destul de tare... Asa e motorul asta ... mic, intra turbina repede, de asta si scoate 90 cp.
La 1.3 cuplul incepe la 1700-1800 caci e turbina cu geometrie variabila si punctul de cuplu maxim e 2500. Ce depaseste 2500 e adevarat, trage motorul insa zgomotos. Daca schimbi in prima treapta la 3000, cand dai a doua smunceste destul de tare... Asa e motorul asta ... mic, intra turbina repede, de asta si scoate 90 cp.
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Recunosc, nu știu care e treaba cu turbina cu geometrie variabilã, știu însã ce-am învãțat din experiența personalã. Am o Corsa 1.3 cdti și o Astra 1.3 cdti. La ambele e la fel, dacã o calc la 1700-1800 rpm nu numai cã nu trage, dar și umplu egr-ul de calaminã, cu rezultatele bine cunoscute. Are dreptate seftaka, abia la peste 2000 rpm e indicat s-o calci (atunci intrã turbina și simți cã trage). Treapta de vitezã tre' s-o schimbi în așa fel încât turația sã coboare la minim 1800 rpm, iar dupã ce ai schimbat n-o calci ca la drag race, adicã îți continui deplasarea normal, fãrã sã calci pedala pân la fund din prima.
Am mers un an și ceva cu Corsa schimbând pe la 2000 rpm (așa auzisem io cã se face, începãtor fiind). Apoi i-am schimbat EGR-ul.
Am mers un an și ceva cu Corsa schimbând pe la 2000 rpm (așa auzisem io cã se face, începãtor fiind). Apoi i-am schimbat EGR-ul.
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
Corect, indicat este sa o accelerezi dupa ce intra turbina ca altfel nu ai putere si e si trecerea puternica de la talpa sub intrarea turbinei si atunci cand intra...iti da senzatia ca ai un mini bolid ) totusi nu sunt de acord cu schimbatul la 3000. mi se pare ca obosesc motorul si sa fim seriosi totusi ... schimbatul la o turatie de 3000 ii produce o uzura prematura. Sunt de acord cu schimbatul peste 2000, insa astfel incat sa te bucuri de cuplu.Nu zic, in afara cand merg in unele depasiri merg si pana in 4000 cand chiar e nevoie, dar in oras sa schimb la 2500 mereu inseamna un mers zbuciumat, plus ca fiind aglomeratie nici bine nu ajungi la turatie ridicata ca si trebuie sa franezi.Nu mai zic de schimbatul in 3000, mai ales in treapta 1 ! Cat despre egr, se curata el cand iesi la drum lung, dar este indicat sa il mai cureti si manual. Si totusi cand e infundat sau nu mai raspunde asa bine, il dai jos si il curati. Asta se intampla mai mult de la combustibilul "bun" din cate stiu eu ... dar si mersul subturat.
Definind subturat, din punctul meu de vedere cred ca reprezinta schimbatul vitezelor la 1800 de ture, nu la 2000 -2200.
Definind subturat, din punctul meu de vedere cred ca reprezinta schimbatul vitezelor la 1800 de ture, nu la 2000 -2200.
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
http://www.autonovo.ro/masi...p_5_usi_7847.html
Uita-te la turatie, caci la asta ma refeream mai sus cand spuneam ca intra pe la 1800 de ture. De fapt intra la 1750. Se si simte, insa nu astfel cum e peste 2000. Daca schimbi la 2000 de ture in oras, turbina e unsa si nu este mers subturat. Apropo de asta , unchiul meu are un Fiat Linea 1.3 cdti, acelasi motor, insa automata. In regim de mers normal, linistit, constructorul a programat-o astfel incat sa schimbe la 2000. Daca era sa ii creze probleme motorului, cred ca ar fi fost o valoare mai ridicata, zic eu.
Uita-te la turatie, caci la asta ma refeream mai sus cand spuneam ca intra pe la 1800 de ture. De fapt intra la 1750. Se si simte, insa nu astfel cum e peste 2000. Daca schimbi la 2000 de ture in oras, turbina e unsa si nu este mers subturat. Apropo de asta , unchiul meu are un Fiat Linea 1.3 cdti, acelasi motor, insa automata. In regim de mers normal, linistit, constructorul a programat-o astfel incat sa schimbe la 2000. Daca era sa ii creze probleme motorului, cred ca ar fi fost o valoare mai ridicata, zic eu.
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Da, am vãzut linkul, cunoșteam informațiile din manual. Rãmân, totuși, la opinia cã schimbatul treptei la 2000-2200 rpm înseamnã mers subturat. Dacã schimbi la 2000 rpm, dupã ce ridici piciorul de pe ambreiaj, fiind în treapta superioarã, ai sub 1500 rpm și de-acolo trebuie sã accelerezi.
Pe de altã parte, schimbarea la 3000 rpm nu înseamnã, neapãrat, obosealã/uzurã prematurã a motorului. Dacã ai un ulei bun și, mai ales, schimbat la timp, iar motorul a ajuns la temperatura optimã de funcționare, nu e absolut nicio problemã sã schimbi la turația aia. Nu e indicat, într-adevãr, sã treci de 2500 rpm atunci când motorul e rece.
Pe de altã parte, schimbarea la 3000 rpm nu înseamnã, neapãrat, obosealã/uzurã prematurã a motorului. Dacã ai un ulei bun și, mai ales, schimbat la timp, iar motorul a ajuns la temperatura optimã de funcționare, nu e absolut nicio problemã sã schimbi la turația aia. Nu e indicat, într-adevãr, sã treci de 2500 rpm atunci când motorul e rece.
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
Fiecare cu parerea lui ! La stilul meu de condus nu s-ar plia schimbatul in 3000 din mai multe considerente dintre care ti-am spus si mai sus. Eu nu cred cum spun unii carcotasi ca ceea ce dau spre publicitate producatorii auto sunt ca sa ne stricam masinile si sa ne intoarcem la ei cumparand piese.
Daca turatie recomandata maxima e 4000 si schimbi la 3000, avand in vedere ca punctul maxim de cuplu e 2500, nu e o oarecare uzura prematura? Lasand uleiul, care sigur e de calitate, ca la niste bani dati pe masina, destui de multi, te ingrijesti de ea ...si il si schimbi la timp ...
Daca turatie recomandata maxima e 4000 si schimbi la 3000, avand in vedere ca punctul maxim de cuplu e 2500, nu e o oarecare uzura prematura? Lasand uleiul, care sigur e de calitate, ca la niste bani dati pe masina, destui de multi, te ingrijesti de ea ...si il si schimbi la timp ...
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mihaicraiova
- *
- 43 mesaje
- din 21 Oct 2016
- Astra 2005 Z13DTH
- Dolj
mihaicraiova
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2016
- Mesaj Privat
Salutare! Am un opel astra h 1.3 cdti. Problemele sunt urmatoarele: sunt momente cand masina trage ff bn ( rare ) adica simnt undeva la 2000 de turatii simt ca trage si motorul este silentios dar in general este f lenesa pana in 2800 de turatii cand intra turbina ( zbiceste ) si motorul este mai zgomotos plus ca lasa un fum alb din ce am obs eu in special in treapta 2 dar nu mereu...am fost sa mi schimb distributia si le am spus baietiilor (autoclass) craiova sa mi curete egr au pus test pe masina nimic turbina functioneaza in parametrii normali singura eroare ( fugitiva ) a fost la debitmetru . Am incercat altul sh dar nu a fost nici o diferenta . Daca ma puteti ajuta cu o parere sau sfat ! Am uitqt sa mai precizez....sunt momente cand calc aceleratia si pur si simplu turatia urca ff lent dar nici motorul nu se tureaza....multumesc astept pareri opinii.