csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Problema: lenesa spre disperare in treapta 1 si 2, pana trec de 2000 - 2500 ture si turbina se simte mai bine. Demaraj deloc, pedala moale, promptitudine ioc. Dupa ce intra turbina, ma baga in scaun si fluiera de fericire (si la propriu, daca ma gandesc bine... chiar se aude un suierat acolo, undeva, probabil turbina).
Investigatii pana acum: vreo 4 diagnoze (de la Ande si BTM pana la X in fata blocului), toata lumea cu thumb-up: "bravo, masina buna, nu are erori"... dar nici nu merge. Mai precis, merge, ma misc cu ea prin oras, o turez ca incepatorul ca altfel nici nu plec de pe loc si ma calca tramvaiul in fata blocului. Investigatii mecanice si reparatii - inca nu.
Ce stiu: da, motorul e mic, nu are cum sa scoata mai mult, eu m-as obisnui cu el si asa, e boala cunoscuta ca e lenes in vitezele mici, dar... nici chiar asa.
Solutia pe care o caut: pana la noi ordine (desfacut motorul, curatat debitmetru/supape/clapete/egr/etc), am nevoie sa o compar cu alta masina similara.... si, in final:
Intrebarea: mai are cineva un Astra 1.3 diesel in Iasi si are timp/bunavointa sa imi acorde 15 minute intr-o dupa masa pentru un drive-test comparativ? Nu sunt posesor nou de Opel (am avut un Astra F timp de 10 ani si conduc un G, ocazional, de inca vreo 2), dar inteleg ca exista si o intrunire a pasionatilor Opel in Iasi, saptamanal?
Multumesc anticipat pentru sfaturi/raspunsuri.
- LeonteMihai
- ***
- 505 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 505
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru opinii si PM-uri.
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Claudiu0909
- **
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
Claudiu0909
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
Cat despre plecarile grele din primele trepte, sunt normale. Chiar si dupa curatarea egr-ului nu vei resimti diferenta ! e bine sa il cureti, dar nu e obligatoriu daca nu simti ca masina se ineaca/ ingenuncheaza.
In rest, bucura-te de ea si laud-o ca e o masina reusita !
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
La 1.3 cuplul incepe la 1700-1800 caci e turbina cu geometrie variabila si punctul de cuplu maxim e 2500. Ce depaseste 2500 e adevarat, trage motorul insa zgomotos. Daca schimbi in prima treapta la 3000, cand dai a doua smunceste destul de tare... Asa e motorul asta ... mic, intra turbina repede, de asta si scoate 90 cp.
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am mers un an și ceva cu Corsa schimbând pe la 2000 rpm (așa auzisem io cã se face, începãtor fiind). Apoi i-am schimbat EGR-ul.
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
Definind subturat, din punctul meu de vedere cred ca reprezinta schimbatul vitezelor la 1800 de ture, nu la 2000 -2200.
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
Uita-te la turatie, caci la asta ma refeream mai sus cand spuneam ca intra pe la 1800 de ture. De fapt intra la 1750. Se si simte, insa nu astfel cum e peste 2000. Daca schimbi la 2000 de ture in oras, turbina e unsa si nu este mers subturat. Apropo de asta , unchiul meu are un Fiat Linea 1.3 cdti, acelasi motor, insa automata. In regim de mers normal, linistit, constructorul a programat-o astfel incat sa schimbe la 2000. Daca era sa ii creze probleme motorului, cred ca ar fi fost o valoare mai ridicata, zic eu.
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Pe de altã parte, schimbarea la 3000 rpm nu înseamnã, neapãrat, obosealã/uzurã prematurã a motorului. Dacã ai un ulei bun și, mai ales, schimbat la timp, iar motorul a ajuns la temperatura optimã de funcționare, nu e absolut nicio problemã sã schimbi la turația aia. Nu e indicat, într-adevãr, sã treci de 2500 rpm atunci când motorul e rece.
alxblade
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
Daca turatie recomandata maxima e 4000 si schimbi la 3000, avand in vedere ca punctul maxim de cuplu e 2500, nu e o oarecare uzura prematura? Lasand uleiul, care sigur e de calitate, ca la niste bani dati pe masina, destui de multi, te ingrijesti de ea ...si il si schimbi la timp ...
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mihaicraiova
- *
- 43 mesaje
- din 21 Oct 2016
- Astra 2005 Z13DTH
- Dolj
mihaicraiova
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2016
- Mesaj Privat