- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare !
Eroare in urma diagnozei auto:
P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description) (05) - Not present
Simptome:
Lipsa putere motor si scade atunci cand iti este lumea mai draga.
Am sa va prezint, mai jos cauza printr-un tutorial despre cum puteti verifica fizic o pompa de vacuum de pe un motor Y20DTH si ulterior iesind la suprafata si metoda de inlocuire:
In urmatoarele poze, veti observa pompa de vacuum dezasamblata si veti putea vedea cum interiorul corupului pompei prezinta urme serioase de aschiere din cauza paletei de ebonita, care si ea in urma acestui proces a suferit deteriorari si de aici lipsa presiunii de vacuum pe instalatie sau prezenta ei cu intermitenta:
Procedura de remontare atat a pompei cat si punerea ei pe motor se face in ordinea inversa descrisa mai sus.
Coduri pentru pompa si schema ei de montaj:
Am sa incerc sa va explic mai jos prin exemple concrete circuitul de vacuum al motoarelor X20DTL/Y20DTH/Y20DTL:
1. Charge pressure control solenoid valve
2. Wastegate unit
3. Vacuum pump
4. Exhaust gas recirculation solenoid valve
5. Switchover valves solenoid valve
6. Switchover valves vacuum unit
7. Exhaust gas recirculation valve
Componente motor Y20DTH:
Imi cer scuze pentru folosirea unor materiale si in limba engleza, dar nu am avut la dispozitie un astfel de motor mai mult timp, pentru a face ceea ce mi-am propus,oricum ar fi eu sper sa va fie de folos si va urez toate cele bune.
Eroare in urma diagnozei auto:
P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description) (05) - Not present
Simptome:
Lipsa putere motor si scade atunci cand iti este lumea mai draga.
Am sa va prezint, mai jos cauza printr-un tutorial despre cum puteti verifica fizic o pompa de vacuum de pe un motor Y20DTH si ulterior iesind la suprafata si metoda de inlocuire:
In urmatoarele poze, veti observa pompa de vacuum dezasamblata si veti putea vedea cum interiorul corupului pompei prezinta urme serioase de aschiere din cauza paletei de ebonita, care si ea in urma acestui proces a suferit deteriorari si de aici lipsa presiunii de vacuum pe instalatie sau prezenta ei cu intermitenta:
Procedura de remontare atat a pompei cat si punerea ei pe motor se face in ordinea inversa descrisa mai sus.
Coduri pentru pompa si schema ei de montaj:
Am sa incerc sa va explic mai jos prin exemple concrete circuitul de vacuum al motoarelor X20DTL/Y20DTH/Y20DTL:
1. Charge pressure control solenoid valve
2. Wastegate unit
3. Vacuum pump
4. Exhaust gas recirculation solenoid valve
5. Switchover valves solenoid valve
6. Switchover valves vacuum unit
7. Exhaust gas recirculation valve
Componente motor Y20DTH:
Imi cer scuze pentru folosirea unor materiale si in limba engleza, dar nu am avut la dispozitie un astfel de motor mai mult timp, pentru a face ceea ce mi-am propus,oricum ar fi eu sper sa va fie de folos si va urez toate cele bune.
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Multumim! Foarte util tutorialul. O intrebare as avea: de unde provine uleiul din interiorul pompei de vacuum? Este normal sa existe ulei acolo? Eu am gasit la mine ulei pe furtune si ma gandesc ca de acolo trebuie sa vina. Exista si vreo procedura dinamica de verificare a fortei de suctiune?
Multumesc!
Multumesc!
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- keopsss
- ****
- 1,503 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,503
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- lucian wmw
- **
- 115 mesaje
- din 03 Oct 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
lucian wmw
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2010
- Mesaj Privat
Am demontat si eu pompa de vacumm nu aveam ulei pe furtune dar am demontato ca tot imi dadea eroare p0400 si am luat tot sistemul la verificat intrebarea mea este: in interiorul pompei era ulei de unde provine si daca trebuia sa il recompletez precizez ca nu am mai pus ulei in interior este vre-o problema ? am dat o tura cu masina se comporta normal acum dar ca sa fiu eu linistit astep un rasp. va rog
kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
b_67_dec
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
robertard
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2015
- Mesaj Privat
salutare . daca am ulei in furtunasele care duc la vaccumurile cele de langa baterie , inseamna ca este defecta pompa de vaccum si trebuie schimbata ? sau se poate repara intr-un fel anume ? sa precizez ca si mie imi dadea aceasi eroare pe tester (P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description) (05) - Not present ) . si se aprindea becum martor motor , si undeva la 2500 rotati disparea si tragea masina mult mai bine . deci intrebarea mea , se poate repara pompa de vaccum ?
- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
robertard
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2015
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
robertard
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2015
- Mesaj Privat
mikyboy . daca gaseti ulei si in furtunasele care duk la vaccum , inseamna ca trebuie schimbata iar pe testar iti va da eraoare de mai sus 'P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description) (05) - Not present' in plus se aprinde becul motor martor in bord iar masina numai trage bine la turatii mici , .. asa se manifesta a mea , si va trebui sa schimb pompa de vaccum
- adrian terinte
- ****
- 1,214 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,214
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut,
De ceva timp am observat ca atunci cand stau la semafor in panta si calc frana de multe ori se aprinde Check Engine si eroare P0400 din cauza scaderii vacumului in instalatie, iar aceasta scadere este sesizata de electovalva de la EGR de aici si eroare P0400.
Daca o accelerez de cateva ori pompa face vacum si se stinge becul in bord.
Intre timp am cumparat o pompa de vacum SH si am zis sa o reconditionez putin inainte de a montao pe masina.
Am facut pompa bucati si am curatato de ulei.
Am curatat si verificat cele 2 stiuturi la care se conecteaza furtunul de la servofrana si circuitul de vacum.
In aceste stiuturi se afla 2 supape, cate una in fiecare.Acestea au rol de presuruzare circuit si de a impiedica uleiul din pompa sa intre pe circuitul de vacum.
Cei care au ulei pe furtunase se datoreaza supapei de la stiutul subtire care nu mai inchide, iar cand motorul este oprit se scurge uleui pe furtunase pana in electrovalve.
Am vazut ca nu prea are urme de uzura.
Se vedeau mici zgarieturi pe suprafetele carcasei care am zis sa le indepartez cat pot.
Pentru asta am luat polish pentru metal si Al, apoi cu o carpa am lustruit pana au disparut din zgarieturi si au ramas suprafetele lucioase.
Se vede ca polish-ul isi face treaba:
Asa arata dupa lustruire:
Am lustruit putin si paleta care face vacumul.
Am asamblat pompa inapoi si am uns putin fiecare componenta cu vaselina, cu toate ca la montajul pe masina o sa intre ulei in ea.
Stim cu totii ca exista scurgeti de ulei intre pompa si chiuloasa chiar daca punem garnitura noua.
Pentru a preveni acesta lucru am curatat si degresat canalul garniturii si am turnat in canal un silicon din care se fac garnituri, pentru a umple putin canalul, adica ai micsora adancimea, iar cand punem garnitura in canal aceasta o sa fie mai ridicata, iar la strangerea pe chiuloasa garnitura va fi presata mai tare si o sa etanseze mai bine.
Canalul gol:
Canalul cu silicon turnat in el:
Cand o sa o pun pe masina o sa fac poze cu masuratoate pompa care este pe motor si aceasta pompa dupa schimbare.
Apoi o sa revin cu rezultatele.
De ceva timp am observat ca atunci cand stau la semafor in panta si calc frana de multe ori se aprinde Check Engine si eroare P0400 din cauza scaderii vacumului in instalatie, iar aceasta scadere este sesizata de electovalva de la EGR de aici si eroare P0400.
Daca o accelerez de cateva ori pompa face vacum si se stinge becul in bord.
Intre timp am cumparat o pompa de vacum SH si am zis sa o reconditionez putin inainte de a montao pe masina.
Am facut pompa bucati si am curatato de ulei.
Am curatat si verificat cele 2 stiuturi la care se conecteaza furtunul de la servofrana si circuitul de vacum.
In aceste stiuturi se afla 2 supape, cate una in fiecare.Acestea au rol de presuruzare circuit si de a impiedica uleiul din pompa sa intre pe circuitul de vacum.
Cei care au ulei pe furtunase se datoreaza supapei de la stiutul subtire care nu mai inchide, iar cand motorul este oprit se scurge uleui pe furtunase pana in electrovalve.
Am vazut ca nu prea are urme de uzura.
Se vedeau mici zgarieturi pe suprafetele carcasei care am zis sa le indepartez cat pot.
Pentru asta am luat polish pentru metal si Al, apoi cu o carpa am lustruit pana au disparut din zgarieturi si au ramas suprafetele lucioase.
Se vede ca polish-ul isi face treaba:
Asa arata dupa lustruire:
Am lustruit putin si paleta care face vacumul.
Am asamblat pompa inapoi si am uns putin fiecare componenta cu vaselina, cu toate ca la montajul pe masina o sa intre ulei in ea.
Stim cu totii ca exista scurgeti de ulei intre pompa si chiuloasa chiar daca punem garnitura noua.
Pentru a preveni acesta lucru am curatat si degresat canalul garniturii si am turnat in canal un silicon din care se fac garnituri, pentru a umple putin canalul, adica ai micsora adancimea, iar cand punem garnitura in canal aceasta o sa fie mai ridicata, iar la strangerea pe chiuloasa garnitura va fi presata mai tare si o sa etanseze mai bine.
Canalul gol:
Canalul cu silicon turnat in el:
Cand o sa o pun pe masina o sa fac poze cu masuratoate pompa care este pe motor si aceasta pompa dupa schimbare.
Apoi o sa revin cu rezultatele.
- samson2_00_2
- **
- 295 mesaje
- din 10 Dec 2014
- Vectra 2004 F519518
- Bucuresti
samson2_00_2
- Mesaje scrise: 295
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 F519518
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2014
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- samson2_00_2
- **
- 295 mesaje
- din 10 Dec 2014
- Vectra 2004 F519518
- Bucuresti
samson2_00_2
- Mesaje scrise: 295
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 F519518
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2014
- Mesaj Privat
lukydsg
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2016
- Mesaj Privat
Am si eu o problema legatã de accelerare.In viteza a doua la o turație de 2000 si puțin de ture fãrã sã mai mișc pedala de accelerație ,masina are un zvâc mai mare ca si cum ceva s-ar deschide sau ceva ar accelerao si in același timp se tureaza pânã la 3000 repet fãrã a mișca pedala de accelerație.Aveti idee ce ar putea fi sau ce nu funcționeazã normal.Am uitat sã precizez numai când motorul e rece de obicei dimineața.multumesc astept pãreri
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat