- sebontz
- OP
- 143 mesaje
- din 24 Aug 2012
- Astra 2007 Z16XEP
- Bucuresti
sebontz
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salut tuturor,
In primul rand mi-am rezervat dreptul de a incepe un topic nou pe tema asta, pentru ca nu am gasit nimic concret legat de problema mea, sau nu am stiut cum/unde sa caut.
Este vorba de o Astra Classic 2 din 2007, 1.6 benzina, Z16XEP
Am mers cu masina avand becul de la indicatorul de benzina aprins, pana in momentul in care a inceput sa clipeasca. Dupa ce a inceput sa clipeasca, am alimentat, si au inceput problemele.
Masina trage greu, si la relanti tremura puternic. Dupa ce trec de 50-60 de km/h, clipeste martorul check engine. (in rest nu se aprinde deloc)
Am facut testul cu pedalele si apare codul 0300.
Ati putea va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi?
Multumesc mult!
In primul rand mi-am rezervat dreptul de a incepe un topic nou pe tema asta, pentru ca nu am gasit nimic concret legat de problema mea, sau nu am stiut cum/unde sa caut.
Este vorba de o Astra Classic 2 din 2007, 1.6 benzina, Z16XEP
Am mers cu masina avand becul de la indicatorul de benzina aprins, pana in momentul in care a inceput sa clipeasca. Dupa ce a inceput sa clipeasca, am alimentat, si au inceput problemele.
Masina trage greu, si la relanti tremura puternic. Dupa ce trec de 50-60 de km/h, clipeste martorul check engine. (in rest nu se aprinde deloc)
Am facut testul cu pedalele si apare codul 0300.
Ati putea va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi?
Multumesc mult!
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
A code P0300 may mean that one or more of the following has happened:
Faulty spark plugs or wires
Faulty coil (pack)
Faulty oxygen sensor(s)
Faulty fuel injector(s)
Burned exhaust valve
Faulty catalytic converter(s)
Stuck/blocked EGR valve / passages
Faulty camshaft position sensor
Defective computer
Eu zic sa incepi cu bobina de inductie
Faulty spark plugs or wires
Faulty coil (pack)
Faulty oxygen sensor(s)
Faulty fuel injector(s)
Burned exhaust valve
Faulty catalytic converter(s)
Stuck/blocked EGR valve / passages
Faulty camshaft position sensor
Defective computer
Eu zic sa incepi cu bobina de inductie
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ionutz84
- **
- 193 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Bucuresti
ionutz84
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
- sebontz
- OP
- 143 mesaje
- din 24 Aug 2012
- Astra 2007 Z16XEP
- Bucuresti
sebontz
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2012
- Mesaj Privat
Un prieten m-a ajutat cu o diagnoza si se pare ca existau erori de tip "Cylinder Misfire" pe toti cei patru cilindri.
Am suflat aer in pompa de la rezervor, si eroarea a ramas doar pe cilindrul 1.
Masina se comporta la fel - probabil pentru ca motorul merge in 3 pistoane.
@vallyyy : am verificat bobina de inductie si e in regula.
@[editat] : 100% am alimentat benzina.
@ionutz84: am alimentat de la Petrom, benzina de 95. cum se face cel mai bine curatarea? am inteles ca e nevoie de un aditiv, doar ca nu stiu exact despre ce e vorba.
Multumesc pentru raspunsuri si astept sfaturi si indicatii de la voi
Am suflat aer in pompa de la rezervor, si eroarea a ramas doar pe cilindrul 1.
Masina se comporta la fel - probabil pentru ca motorul merge in 3 pistoane.
@vallyyy : am verificat bobina de inductie si e in regula.
@[editat] : 100% am alimentat benzina.
@ionutz84: am alimentat de la Petrom, benzina de 95. cum se face cel mai bine curatarea? am inteles ca e nevoie de un aditiv, doar ca nu stiu exact despre ce e vorba.
Multumesc pentru raspunsuri si astept sfaturi si indicatii de la voi
- sebontz
- OP
- 143 mesaje
- din 24 Aug 2012
- Astra 2007 Z16XEP
- Bucuresti
sebontz
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2012
- Mesaj Privat
are cineva idee daca e indicat sau nu sa folosesc un aditiv pentru curatarea sistemului de alimentare cu benzina? am cumparat un asemenea aditiv produs de "Casite", insa n-am indraznit sa-l folosesc inca.
ajuta cu ceva, sau mai rau face?
mentionez ca exista un aditiv separat pentru curatarea injectoarelor, insa eu am optat pt cel pentru curatarea sistemului de alimentare cu benzina.
Merci mult!
ajuta cu ceva, sau mai rau face?
mentionez ca exista un aditiv separat pentru curatarea injectoarelor, insa eu am optat pt cel pentru curatarea sistemului de alimentare cu benzina.
Merci mult!
- ionutz84
- **
- 193 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Bucuresti
ionutz84
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
- dr_seby2000
- **
- 145 mesaje
- din 16 Jun 2009
- Bihor
dr_seby2000
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Y-GreK
- ****
- 1,269 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Insignia 2019 B15LFV
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,269
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019 B15LFV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Eu ti-as sugera sa incepi cu bujiile, sunt cel mai usor de verificat si cele mai ieftine, prea te aventurezi in motor si nu are rost.
La Focus aveam si eu aceleasi simptome (ca si tine, am mers pana mai ramasese un litru de benzina in rezervor si apoi am alimentat), dupa care la relanti a inceput sa fluctueze acul turometrului, motorul era mai zgomotos, se accelera mai greu, in interior simteam trepidatiile motorului la relanti, etc.Totul porneste de la scanteia data de bujii, vezi sa nu ai distanta prea mare intre electrozi, eu cand le-am verificat aveam 1.7mm, ceea ce e enorm.La motorul tau ar trebui sa fie ieftine un set de 4 bujii Bosch sau NGK si avantajele schimbarii bujiilor sunt nenumarate.S-ar putea sa fi avut multe impuritati benzina ramasa pe fundul rezervorului si ai cam afectat de atunci aprinderea.Macar stii de unde sa incepi cu o investitie minima, daca nu-i de la bujii...iti mai ramane de verificat sonda lambda si eventual clapeta de acceleratie.
La Focus aveam si eu aceleasi simptome (ca si tine, am mers pana mai ramasese un litru de benzina in rezervor si apoi am alimentat), dupa care la relanti a inceput sa fluctueze acul turometrului, motorul era mai zgomotos, se accelera mai greu, in interior simteam trepidatiile motorului la relanti, etc.Totul porneste de la scanteia data de bujii, vezi sa nu ai distanta prea mare intre electrozi, eu cand le-am verificat aveam 1.7mm, ceea ce e enorm.La motorul tau ar trebui sa fie ieftine un set de 4 bujii Bosch sau NGK si avantajele schimbarii bujiilor sunt nenumarate.S-ar putea sa fi avut multe impuritati benzina ramasa pe fundul rezervorului si ai cam afectat de atunci aprinderea.Macar stii de unde sa incepi cu o investitie minima, daca nu-i de la bujii...iti mai ramane de verificat sonda lambda si eventual clapeta de acceleratie.
- sebontz
- OP
- 143 mesaje
- din 24 Aug 2012
- Astra 2007 Z16XEP
- Bucuresti
sebontz
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2012
- Mesaj Privat
Problema a fost rezolvata in cele din urma. Intr-adevar, nu aveau nicio legatura injectoarele, sau faptul ca am mers pe rezerva de benzina. Problema venea de la bujii si de la bobina de inductie. Am schimbat bujiile cu unele marca Beru, si bobina de inductie cu una noua marca GM. A fost destul de costisitoare toata afacerea, dar macar masina merge excelent acum.
Multumesc tuturor colegilor pentru sfaturi si indicatii!
Multumesc tuturor colegilor pentru sfaturi si indicatii!
- KingBushido
- **
- 63 mesaje
- din 23 Dec 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
KingBushido
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
o bobina sh o gasesti undeva la 250 de lei una noua cea mai ieftina e de la 350 de lei in sus ..pe sh poate ai noroc sa gasesti mai ieftin ... si eu am schimbat bobina la vechea masina ( un vectra b din 2001) si am dat pe ea 200 de lei cand am cautat eu bobine sh am gasit si cu 150 de lei insa se vanduse intre timp ... una noua de calitate sau originala poate ajunge si la 700 de lei iar una medie 500 sau 450...
- sebontz
- OP
- 143 mesaje
- din 24 Aug 2012
- Astra 2007 Z16XEP
- Bucuresti
sebontz
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Flavius2015
- *
- 29 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Astra 2003 Z16XE
- Bucuresti
Flavius2015
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salut... aceeasi problema in mare parte o am si eu ... am un Astra G 1.6 16v din 2003 si problemele au inceput cand am schimbat pe la viteza de 80 km in treapta a 5-a cu un " elicopter " in bord si o smucitura. Am sters eroarea respectiva si masina mergea oarecum ok, desi are o trepidatie ca si cum ar merge in 3 bujii. Dupa ce se incaljeste , abia ajung la 60 km si trebuie sa o accelerez destul de tare. Problema s-a accentuat si ultima data cand am mers cu ea , la semafor mi-a scazut turatia pana la 500 si a murit. Pe langa faptul ca da in nas cand vreau sa o accelerez , se si decelereaza cand franez sau uneori cand stau pe loc , coborand turatiile pana la 600. Am pus testerul si mi-a dat cod eroare 0302 ... ( eroare aprindere pe cilindru 2 ) sau ceva de genul. Am intrat pe site si in cele mai multe cazuri am obs. ca exista posibilitatea sa fie de la bujii sau bobina de inductie. Am cumparat bujii noi si o bobina sh, insa problema nu sa rezolvat. Am fost si la un service, iar gagiul de acolo mi-a recomandat sa duc ECU la un test ca cica ar fii posibil sa fie cel cu problema.
Variante sunt multe si parca nu prea imi vine sa le iau prin eliminare ca m-ar ajunge sa cumpar alta masina...
Care credeti ca ar putea fii cea mai plauzibila problema :
- sa incerc cu alta bobina de inductie care stiu sigur ca este ok? ... desi asta da scanteie pe fiecare bujie
- sa curat Egr si clapeta de acceleratei ? ( am masina de 3 ani si nu am umblat de loc la ea , doar schimbat ulei, filtre , distributie )
- sa fie oare de la ECU si sa ii fac o verificare ?
- am mai citit pe forum si spunea cineva ca poate fii si sonda ... dar banuiesc ca trebuie sa arate la tester daca este ok sau nu ...
- debilmetru intra in ecuatia asta ? am scos mufa si nu sa simtit nici o diferenta...
Astea sunt doar cateva din cate am vazut pe forum , si fiecare masina a avut o problema diferita dar cu aceleasi sintome ...
Orice sfat ma ajuta , chiar si acela cu bidonasul de benzina si un chibrit ...
Variante sunt multe si parca nu prea imi vine sa le iau prin eliminare ca m-ar ajunge sa cumpar alta masina...
Care credeti ca ar putea fii cea mai plauzibila problema :
- sa incerc cu alta bobina de inductie care stiu sigur ca este ok? ... desi asta da scanteie pe fiecare bujie
- sa curat Egr si clapeta de acceleratei ? ( am masina de 3 ani si nu am umblat de loc la ea , doar schimbat ulei, filtre , distributie )
- sa fie oare de la ECU si sa ii fac o verificare ?
- am mai citit pe forum si spunea cineva ca poate fii si sonda ... dar banuiesc ca trebuie sa arate la tester daca este ok sau nu ...
- debilmetru intra in ecuatia asta ? am scos mufa si nu sa simtit nici o diferenta...
Astea sunt doar cateva din cate am vazut pe forum , si fiecare masina a avut o problema diferita dar cu aceleasi sintome ...
Orice sfat ma ajuta , chiar si acela cu bidonasul de benzina si un chibrit ...
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
Vezi codurile de eroare , ca sfat e cauti pe cineva cu masina ca si a ta , adica cu tipul motor care il ai tu , banuiesc z16xe, si sa incerci , bobina , bujiile nu are rost daca zici ca is noi , apoi debitmetrul de aer , EGr-ul poti sa il curetzi tu , este tutorial , si e foarte usor de curatat,eventual il schimbi si pe ala de pe o masina identica daca ai probleme cu sonda lambda sigur va aparea pe tester , si da ECu de multe ori se defecteaza la aceste masini si e foarte probabil si ala , se poate sa ai probleme si de natura mecanica din interiorul chiuloasei sau chiar blocul motor , dar de cele mai multe ori sunt probleme de natura electrica la ceea ce descrii tu. Bafta si sper sa i dai de cap cat mai rapid.
- Flavius2015
- *
- 29 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Astra 2003 Z16XE
- Bucuresti
Flavius2015
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
Am vazut tutorialele despre curatatul clapetei si EGR ... nu le am cu mecanica dar nu imi este frica sa imi bag nasul prin ele , asa ca o sa ma apuc de treaba si o sa revin. Cat despre schimbat piesele , intradevar , este cea mai buna solutie , doar ca nu stiu pe nimeni cu motor la fel ca al meu ...
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Flavius2015
- *
- 29 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Astra 2003 Z16XE
- Bucuresti
Flavius2015
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
Am curatat clapeta de acceleratie ( atat cat am putut pentru ca nu am putut sa o dau joc, acele furtune din spatele ei pur si simplu parca sunt lipite, nu au vrut sa iasa de nici o culoare ) si Egr-ul care arata destul de murdar. Am scos firele de la baterie si eroarea din bord sa stins.Am pornit masina si eroarea se stinsese insa masina merge la fel cu acel trepidat. Cand am fost la service , pe tester mi-a dat P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected .... Acum am o nelamurire si daca poate cineva sa ma lumineze : Daca o piesa este defecta , la pornirea masini , nu ar trebui calculatorul sa imi dea imediat eroarea in bord ? La mine se aprinde dupa ceva timp ( 2-5-10 km ) parcursi. Ma gandesc totusi ca este de la bobina de inductie si nu de la ECU...
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
Cand ecu e defect transmite informatii gresite peste tot , la bord, la egr,la sonde,, tot ce inseamna electromica , incearca neaparat cu o bobina care sti sigur ca e buna , chiar daca ramane eroarea stocata , masina trebuie sa functioneze perfect cu becul aprins in bord, in unele cazuri chiar se stinge , dupa cativa km parcursi , sau chiar dupa ce o pornesti / opresti de cateva ori pe loc sau dupa ceva km parursi.