- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salutare ! Dupa cum scrie jos eu am un motor 1.8 carburatie E18NV 84HP .... are cineva motorul 1.8 115 hp ? si poate sa imi spuna si care sunt diferentele ? ca as vrea sa il fac si pe al meu de 115 ... eu presupun ca asta de 115 are injectie multipunct ...sau dacase poate sa ne intalnim sa ma chimobesc si eu putin .. ca sa vad ce trbuie sa caut pe la dezmembrari ... multumesc anicipat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
cateva tipuri de motoare:
Sunt prezente in Kadett si vectra.
13N - (Carburator) 60cai
13NB - (Carburator) - 60cai
C13N - (injectie monopunct, tip Multec) - 60cai
13S - (Carburator) - 75Cai
C14NZ - (injectie monopunct, Tip Multec) - 60cai
E14LV - (Carburator) - 60cai
14NV - (Carburator) - 75cai
16SV - (Carburator) - 82cai
16SH - (Carburator) - 90cai
C16LZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 75cai
C16NZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 75cai
E16NZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 75cai
18 E - (injectie ,Tip LE-jetronic) - 115cai
18SE - (injectie ,Tip L3-jetronic) - 112cai
18NV - (Carburator) -84cai
18NZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 90cai
20NE - (injectie,Tip Motronic) - 115cai
C20NE - (injectie,Tip Motronic) - 124cai
20SER - (injectie,Tip Motronic) - 60cai
20SEH - (injectie,Tip Motronic) - 129cai
C20XE - (injectie,Tip Motronic) - 150cai
in calibra
C20LET - (injectie,Tip Motronic) 204cai (turbosuflant)
Sunt prezente in Kadett si vectra.
13N - (Carburator) 60cai
13NB - (Carburator) - 60cai
C13N - (injectie monopunct, tip Multec) - 60cai
13S - (Carburator) - 75Cai
C14NZ - (injectie monopunct, Tip Multec) - 60cai
E14LV - (Carburator) - 60cai
14NV - (Carburator) - 75cai
16SV - (Carburator) - 82cai
16SH - (Carburator) - 90cai
C16LZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 75cai
C16NZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 75cai
E16NZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 75cai
18 E - (injectie ,Tip LE-jetronic) - 115cai
18SE - (injectie ,Tip L3-jetronic) - 112cai
18NV - (Carburator) -84cai
18NZ - (injectie monopunct,Tip Multec) - 90cai
20NE - (injectie,Tip Motronic) - 115cai
C20NE - (injectie,Tip Motronic) - 124cai
20SER - (injectie,Tip Motronic) - 60cai
20SEH - (injectie,Tip Motronic) - 129cai
C20XE - (injectie,Tip Motronic) - 150cai
in calibra
C20LET - (injectie,Tip Motronic) 204cai (turbosuflant)
Opelino
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 C18NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2006
- Mesaj Privat
- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
18 E - (injectie ,Tip LE-jetronic) - 115cai sau te-ai mai putea folosi de componentele de la 20NE - (injectie,Tip Motronic) - 115cai(si nu ar trebui sa modifici softul deoarece dezvolta aceeasi putere ca 1.8ul)
cu acest motor ai obtine acei cai.
iti trebuie:
1. injectoarele(galeria de admisie trebuie schimbata,filtru de aer)
2.Pompa de benzina si releul
3. calculatorul.
4.senzori temperatura(la mine se afla in galeria de admisie)daca la Le-jetronic nu este asa, adica este in bloc si tu nu ai locul atuncea o sa nu o sa poti monta.
5. lamda (galeria de evacuare trebuie schimbata)
6. delkoul,bobina
7. la multec,ca si in cazul meu am in cutie senzor de viteza pe langa cablu(nu am bord digital si nici am avut) iar daca nu conectezi atuncea la peste 90 se aprinde martorul; la fel si la bulb ulei 3fire masoara presiunea).
8. iti trebuie cablajul electric si daca ai noroc si se potriveste la al tau(mufele)ca sa nu schimbi in toata masina doar la motor.
Toate astea sunt teoretic si s-ar putea sa nu-ti se potriveasca,de aceea inainte de a incepe,alegi motorul si il compari cu al tau daca se potrivesc.
dar nu stiu cine ti-ar da asa ceva(doar de pe un motor busit) si daca da atuncea scump. Mai repede cumperi un motor,ori il schimbi complet ori testezi si il modifici pe al tau(daca esti de bani gheate si te atrage pasiunea de a modifica).
personal as alege modificare(ca este mai placut sa se "nasca" sub mana ta un motor)dar nu am bani de asa ceva.
cu acest motor ai obtine acei cai.
iti trebuie:
1. injectoarele(galeria de admisie trebuie schimbata,filtru de aer)
2.Pompa de benzina si releul
3. calculatorul.
4.senzori temperatura(la mine se afla in galeria de admisie)daca la Le-jetronic nu este asa, adica este in bloc si tu nu ai locul atuncea o sa nu o sa poti monta.
5. lamda (galeria de evacuare trebuie schimbata)
6. delkoul,bobina
7. la multec,ca si in cazul meu am in cutie senzor de viteza pe langa cablu(nu am bord digital si nici am avut) iar daca nu conectezi atuncea la peste 90 se aprinde martorul; la fel si la bulb ulei 3fire masoara presiunea).
8. iti trebuie cablajul electric si daca ai noroc si se potriveste la al tau(mufele)ca sa nu schimbi in toata masina doar la motor.
Toate astea sunt teoretic si s-ar putea sa nu-ti se potriveasca,de aceea inainte de a incepe,alegi motorul si il compari cu al tau daca se potrivesc.
dar nu stiu cine ti-ar da asa ceva(doar de pe un motor busit) si daca da atuncea scump. Mai repede cumperi un motor,ori il schimbi complet ori testezi si il modifici pe al tau(daca esti de bani gheate si te atrage pasiunea de a modifica).
personal as alege modificare(ca este mai placut sa se "nasca" sub mana ta un motor)dar nu am bani de asa ceva.
- Andrei_gsi
- **
- 243 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Astra 2001 1.8 136 HP
- Bucuresti
Andrei_gsi
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8 136 HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
salutare ! da ... e ceva de schimbat pe el .. mai mult decat imi imginam .. si sunt curios cu omologatul daca mai merge .. hmm .. aa.. bani nu am ... stai linistit .. dar ushor ushor mai cumoeri cate ceva .. si uite asa iese si bucuria cand e gata :p oricum foarte mult nu are cum sa coste tinand cont ca iei motorul cu totul din dezmembrari cu toate accesoriile cu 300-400 euro . Iti dai seama ca mai mult de 200 nu cred sau hai 250 nu are cum sa imi ceara cineva pe ce ai spus mai devreme la sh . Nu stiu .. poate reusesc sa aduc dreaq cumva una in tzara si sa iau de pe ea motorul ... dar nu stiu cum dreaq poti scapa de vama sau ce traxe trebuie platite ... si nici nnu am cu cine sa vorbesc (
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
la ce trebuie omologat?
pe cine intereseaza daca o masina batrana este pe carburator sau pe injectie (in talon nici nu scrie) si de altfel sunt analfabeti.
In legatura cu schimbul de motor si cu taxele ......toate celelalte nu stiu,am gasit data trecuta pe forum ceva legat de transcriire dar nu mai il gasesc!
in schimb am gasit ceva poate te ajuta la ceva!
https://www.clubopel.com/vie...acte+schimb+motor
https://www.clubopel.com/vie...acte+schimb+motor
pe cine intereseaza daca o masina batrana este pe carburator sau pe injectie (in talon nici nu scrie) si de altfel sunt analfabeti.
In legatura cu schimbul de motor si cu taxele ......toate celelalte nu stiu,am gasit data trecuta pe forum ceva legat de transcriire dar nu mai il gasesc!
in schimb am gasit ceva poate te ajuta la ceva!
https://www.clubopel.com/vie...acte+schimb+motor
https://www.clubopel.com/vie...acte+schimb+motor
- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Osciompekus
- **
- 162 mesaje
- din 08 Jan 2006
- Kadett 1989 C16NZ
- Iasi
Osciompekus
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1989 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
si pe mine ma mananca dar inca nu am strans bani pe el.
daca ai pe cineva in germania sal transcrie pe numele lui(care va fi mai scump decat masina ) (nu numere temporare) sil aduce el in tara(el sa conduca) daca are norok nui pune stampila in pasaport(ca a intrat in tara cu masina). daca nu atunci ori platesti vama ori il duci inapoi.
dar din 2007 se desfiinteaza vamile(sper) si atuncea s-ar putea aduce!(dar nu ai sa-l poti inscrie doar motorul si ala rezolvat cumva pe la dezmembrari)!
daca ai pe cineva in germania sal transcrie pe numele lui(care va fi mai scump decat masina ) (nu numere temporare) sil aduce el in tara(el sa conduca) daca are norok nui pune stampila in pasaport(ca a intrat in tara cu masina). daca nu atunci ori platesti vama ori il duci inapoi.
dar din 2007 se desfiinteaza vamile(sper) si atuncea s-ar putea aduce!(dar nu ai sa-l poti inscrie doar motorul si ala rezolvat cumva pe la dezmembrari)!
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
itai de toate vreau sa va urez toate cele bune cu ocazia saratorilor de iarna si Dumnezeu sa va ajute si sa va calauzeasca numai spre bine..Eu am gasit o astra f cu motor de 1.8 injectie monopunct din cate stiu eu este c18nz 90hp am dat pe ea 450 € este adusa din germania caroseria este partial buna nu stralucita dar ....Are com de bord pe care vreau sa-l pun pe masina mea (am un kadett 1.3) are servodirectie servo frana scaune recaro...Eu am avut norocu sa primesc cadou inca un motor de 1.8 de 115 hp de la un prieten co toata admisia ...rampa de ijectoare instalatia electrica de la camp la injectoare calculatoru si cam atat imi mai trebuie debitmetru ala de aer care l-am gasit si pe ala .....Motoru dat de prietenu meu a stat intrun garaj vreo 2 ani si nu prea ma bazez pe el am scos eu bujiile si am bagat ulei amestecat cu benzina si l-am miscat dar nu stiu cat de bun este...motoru de pe asta este ok merge am mers cu el totu ok problema este ca nu stiu daca pe motoru de pe asta va merge ce vreau eu sa fac ...Tu ce zici Adam??plus ca vreau sa pun si com de bord ...Da-ti-mi si mie un sfat plz sunt curios sa aud pareri si ideei...multumesc mult baieti
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
itai de toate vreau sa va urez toate cele bune cu ocazia saratorilor de iarna si Dumnezeu sa va ajute si sa va calauzeasca numai spre bine..Eu am gasit o astra f cu motor de 1.8 injectie monopunct din cate stiu eu este c18nz 90hp am dat pe ea 450 € este adusa din germania caroseria este partial buna nu stralucita dar ....Are com de bord pe care vreau sa-l pun pe masina mea (am un kadett 1.3) are servodirectie servo frana scaune recaro...Eu am avut norocu sa primesc cadou inca un motor de 1.8 de 115 hp de la un prieten co toata admisia ...rampa de ijectoare instalatia electrica de la camp la injectoare calculatoru si cam atat imi mai trebuie debitmetru ala de aer care l-am gasit si pe ala .....Motoru dat de prietenu meu a stat intrun garaj vreo 2 ani si nu prea ma bazez pe el am scos eu bujiile si am bagat ulei amestecat cu benzina si l-am miscat dar nu stiu cat de bun este...motoru de pe asta este ok merge am mers cu el totu ok problema este ca nu stiu daca pe motoru de pe asta va merge ce vreau eu sa fac ...Tu ce zici Adam??plus ca vreau sa pun si com de bord ...Da-ti-mi si mie un sfat plz sunt curios sa aud pareri si ideei...multumesc mult baieti
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
itai de toate vreau sa va urez toate cele bune cu ocazia saratorilor de iarna si Dumnezeu sa va ajute si sa va calauzeasca numai spre bine..Eu am gasit o astra f cu motor de 1.8 injectie monopunct din cate stiu eu este c18nz 90hp am dat pe ea 450 € este adusa din germania caroseria este partial buna nu stralucita dar ....Are com de bord pe care vreau sa-l pun pe masina mea (am un kadett 1.3) are servodirectie servo frana scaune recaro...Eu am avut norocu sa primesc cadou inca un motor de 1.8 de 115 hp de la un prieten co toata admisia ...rampa de ijectoare instalatia electrica de la camp la injectoare calculatoru si cam atat imi mai trebuie debitmetru ala de aer care l-am gasit si pe ala .....Motoru dat de prietenu meu a stat intrun garaj vreo 2 ani si nu prea ma bazez pe el am scos eu bujiile si am bagat ulei amestecat cu benzina si l-am miscat dar nu stiu cat de bun este...motoru de pe asta este ok merge am mers cu el totu ok problema este ca nu stiu daca pe motoru de pe asta va merge ce vreau eu sa fac ...Tu ce zici Adam??plus ca vreau sa pun si com de bord ...Da-ti-mi si mie un sfat plz sunt curios sa aud pareri si ideei...multumesc mult baieti
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
itai de toate vreau sa va urez toate cele bune cu ocazia saratorilor de iarna si Dumnezeu sa va ajute si sa va calauzeasca numai spre bine..Eu am gasit o astra f cu motor de 1.8 injectie monopunct din cate stiu eu este c18nz 90hp am dat pe ea 450 € este adusa din germania caroseria este partial buna nu stralucita dar ....Are com de bord pe care vreau sa-l pun pe masina mea (am un kadett 1.3) are servodirectie servo frana scaune recaro...Eu am avut norocu sa primesc cadou inca un motor de 1.8 de 115 hp de la un prieten co toata admisia ...rampa de ijectoare instalatia electrica de la camp la injectoare calculatoru si cam atat imi mai trebuie debitmetru ala de aer care l-am gasit si pe ala .....Motoru dat de prietenu meu a stat intrun garaj vreo 2 ani si nu prea ma bazez pe el am scos eu bujiile si am bagat ulei amestecat cu benzina si l-am miscat dar nu stiu cat de bun este...motoru de pe asta este ok merge am mers cu el totu ok problema este ca nu stiu daca pe motoru de pe asta va merge ce vreau eu sa fac ...Tu ce zici Adam??plus ca vreau sa pun si com de bord ...Da-ti-mi si mie un sfat plz sunt curios sa aud pareri si ideei...multumesc mult baieti
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
scuze pt intarziere
1.de unde stii cai comp.bord????
astra are un display(DID,TID si MID) pt a afisa ora,temperatura,rds(de la radio) pt al adapta ai nevoie de un modul ... deoarece aceste sunt doar afisoare si nu pot prelucra datele (trebuie dat mura in gura)
vezi aicea http://www.eelkevisser.nl/display.htm
daca vrei CB ai in vectra,calibra.... si relativ ieftine dar mai greu de adapta(fizic)si nu arata asa de fain ca un display MID de astra.
2.ca sa poti monta cb bord mai ai nevoie de un motor pe injectie iti trebuie 3 fincti ca sati calculeze consumul ... viteza,turatia,intervalul in care este deschis supapa de injectie....
( Injector_"on"-time / Fixed_time_interval ) * Revolution time * calibration_constant = L/km.
si eu vreau sa construiesc un adaptat la MID,am toate piesele dar am avut norocul sa cumpar un MID stricat ... nu ma las,, odata si odata am sal construiesc.... dar am gasit ceva mai interesant l-am postat in sectiunea "Probleme tehnice" CB ce pot fi instalate fara modul de adaptare ..... direct pe ECU.... doar displayul trebuie sa poata afisa aceste functii (c18nz tiar fi bun)...
1.de unde stii cai comp.bord????
astra are un display(DID,TID si MID) pt a afisa ora,temperatura,rds(de la radio) pt al adapta ai nevoie de un modul ... deoarece aceste sunt doar afisoare si nu pot prelucra datele (trebuie dat mura in gura)
vezi aicea http://www.eelkevisser.nl/display.htm
daca vrei CB ai in vectra,calibra.... si relativ ieftine dar mai greu de adapta(fizic)si nu arata asa de fain ca un display MID de astra.
2.ca sa poti monta cb bord mai ai nevoie de un motor pe injectie iti trebuie 3 fincti ca sati calculeze consumul ... viteza,turatia,intervalul in care este deschis supapa de injectie....
( Injector_"on"-time / Fixed_time_interval ) * Revolution time * calibration_constant = L/km.
si eu vreau sa construiesc un adaptat la MID,am toate piesele dar am avut norocul sa cumpar un MID stricat ... nu ma las,, odata si odata am sal construiesc.... dar am gasit ceva mai interesant l-am postat in sectiunea "Probleme tehnice" CB ce pot fi instalate fara modul de adaptare ..... direct pe ECU.... doar displayul trebuie sa poata afisa aceste functii (c18nz tiar fi bun)...
ionut__bv
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Brasov
- Masina: Kadett 1986 C18NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
salut....am si eu o problema,in talonul meu scrie c18ne......74kw........seriile corespund,dar am fost la desmembrari sa caut un debitmetru si m-am dus cu codul de pe el si mi-au spus ca debitmetrul care il am eu este pt motoarele de 2000....si sunt in dubii,imi poti spune te rog niste detalii despre motorul de 1.8,poate nu mai este cel original,sa-mi spui niste elemente dupa care sa ma uit.
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
Intai de toate vreau sa te intreb daca masina a mers bine cu debitmeru ala ?De ce vrei sa il schimbi?Ce simtome are masina de ai ajuns la concluzia ca debitmeru este de vina?Da-mi codu de pe debitmertu.Ca sa-ti raspund la intrebare ta ...Merg debitmerele de la c20ne sunt mai fiabile , numai ca ai reglat amestecu putin diferit in el (debitmetru)
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
C18NE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 84,8
Hub (mm): 79,5
Volumen (cm³): 1796
Leistung (kW bei min-1): 74 / 5800
Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 3000
Verdichtung: 8,9 : 1
Motormanagement: Bosch LU-Jetronic
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16/4, THM 125), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 84,8
Hub (mm): 79,5
Volumen (cm³): 1796
Leistung (kW bei min-1): 74 / 5800
Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 3000
Verdichtung: 8,9 : 1
Motormanagement: Bosch LU-Jetronic
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16/4, THM 125), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)