- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am o Vectra B 1.7TD '97 si intr-una din serile trecute am oprit motorul, am stat pe pozitii 20min pana am intrat intr-un supermarket si dupa ce am actionat demarorul, nu s-a mai stins martorul de baterie din bord. Lumina la faruri parca nu mai era atat de alba asa ca m-am gandit ca alternatorul nu mai incarca bateria si m-am dus pana acasa numai cu luminiile de pozitie. Acasa, fara sa opresc motorul am masurat cu multimetrul tensiunea pe baterie : 12,38V. Din ce stiu eu asta e tensiunea normala pe o baterie buna, e clar ca alternatorul nu mai incarca. Din experienta colegilor care au avut acelasi tip de alternator Hitachi de 100Amp... a picat puntea de diode sau releul de incarcare ? Masina are 175.000km, am adus-o personal din Austria. In plus, cam pe la cati km pica alternatorul si din ce cauza, pentru acest tip de motor ?
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 25 Feb, 2012 12:11 pm, modificat de 2 ori în total
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 25 Feb, 2012 12:11 pm, modificat de 2 ori în total
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am mai intrebat si alte persoane despre problema mea cu alternatorul care mi-au sugerat sa verific daca alternatorul primeste comanda sa inceapa incarcarea (ceva legat de excitatie). Stie cineva cum pot verifica acest aspect ? Cine comanda puntea de diode? Rolul releului de incarcare e doar de a stabiliza curentul de incarcare la 14,0-14,6 volti? Unde gasesc ceva documentatie despre cum functioneaza (generic) un alternaror, cu ceva scheme de principiu poate imi dau singur seama ce s-a defectat. Scuize anticipat daca cumva am exagerat cu intrebarile.
rpopa
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am plecat cu masina spre un amic ca sa-mi puna pe osciloscop alternatorul pentru a-mi verifica daca e arsa vre-o bobina din punte si dupa 10 min. de drum spre el alternatorul a inceput sa incarce si s-a stins martorul de baterie din bord. Cel mai probabil (mi-a zis specialistul) dupa 175.000km s-au cam tocit carbunii. Asa ca... in momentul cand se va repeta fenomenul va trebui sa-l demontez si sa comand un releu nou. Daca stie cineva codul releului l-as comanda din timp sa-l am de rezerva (in caz ca se duce de tot intr-un weekend, sa il pot schimba), momentan nu il stiu pentru ca releul este montat in interiorul alternatorului.
corneld
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat
mergi la un magazin care se respecta, le comunici codul vin-seria caroseriei, iar ei iti vor spune si oferi puntea de diode si releul de care ai nevoie. este bine sa fie schimbate amindoua. eu am patit la un y17dt acelas lucru, dar ambele piese nu au costat decit 235 lei, iar in 2 ore am avut piesele comandate.
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Il cunosc pe d-l Miu de la atelierul Automiu (de langa supermarket-ul Alcomsib Cedonia) de mai multi ani, e chiar ok ca electrician - stie meserie si nu e f. scump. Dar piesele le comanda la magazinul Romstar de pe strada N. Iorga si sunt aproape sigur ca nu se risca nimeni sa-mi aduca releul fara codul de original. Daca cineva are un releu defect si vrea sa-mi dea codul de pe el, as fi recunoscator.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
La mine s-a stins dupa cca. 20 min de mers mai turat si tare mam bucurat cateva zile pana am masurat tensiunea de incarcare care ere de 17,5 V , becul din bord era ars , nu se mai aprindea in viata lui. Am schimbat alternatorul cu unul SH si becul din bord cu unul nou. Problemele de incarcare nu prea se remediaza singure din cate stiu eu. SE aprinde martorul din bord la punerea contactului?
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Da, se aprinde martorul de baterie, se stinge apoi si la o masurare fara consumatori cu motorul cald si turatie de relanti(780rpm) tensiunea la incarcare este 14,2V (am in porbagaj un multimetru si mai verific tensiunea din cand in cand). La 2.000rpm cu faza lunga+scurta , dezaburire luneta+oglinzi cuplata si aeroterma data pe maxim tensiunea a fost de 13.6V, cei de la garantie mi-au trecut ca fiind buna tensiunea la incarcare si mi-au dat garantie pe bateria noua Varta Blue 74Ah.
Singura problema ar fi dimineata cu motorul rece, cand dupa pornirea motorului mai merg bujiile 4-6min concomitent cu incalzirea din filtrul de motorina, dimineata stau 3min pana se reface presiunea la ulei si se incalzeste putin uleiul iar la relanti accelerat (950rpm) am vazut ca tensiunea la bornele bateriei e mica 11.8V pana decupleaza bujiile incandescente, apoi 12.2V pana decupleaza si incalzirea din filtrul de motorina (i-am scos mufa ca sa fac masuratorile pentru ca decupleaza singur dupa un interval mare de timp de ordinul zecilor de minute, in functie de temperatura carburantului). Tensiunea la bornele bateriei chiar inainte de pornirea motorului a fost de 12.5V - bateria fiind noua.
Cand o sa cedeze alternatorul o sa-i fac un RK complet si atunci lucrurile vor intra in normal.
Bateria initial am cumparat-o de noua pentru a doua masina a mea, dar tinand cont ca masina e mai veche si o foloseste sotia dus-intors doar pana la servici nu face prea multi km prin oras, fata de Opel-ul meu cu care bag oras zilnic asa ca am facut un schimb si am luat-o eu pe cea noua (cea veche e tot Varta Blue 74Ah, o am de 3 ani si se tine inca bine).
Intre timp am gasit pe cineva cu o masina ca a mea avand motorizare identica, cu A/C de fabrica si de curiozitate o sa fac o masurare si la respectivul sa vad care sunt valorile de incarcare la el. Motivul pentru care nu am facut inca masuratori comparative e ca omul locuieste in unul din satele din jurul Sibiului, e sofer de TIR si e plecat din tara mai tot timpul.
Singura problema ar fi dimineata cu motorul rece, cand dupa pornirea motorului mai merg bujiile 4-6min concomitent cu incalzirea din filtrul de motorina, dimineata stau 3min pana se reface presiunea la ulei si se incalzeste putin uleiul iar la relanti accelerat (950rpm) am vazut ca tensiunea la bornele bateriei e mica 11.8V pana decupleaza bujiile incandescente, apoi 12.2V pana decupleaza si incalzirea din filtrul de motorina (i-am scos mufa ca sa fac masuratorile pentru ca decupleaza singur dupa un interval mare de timp de ordinul zecilor de minute, in functie de temperatura carburantului). Tensiunea la bornele bateriei chiar inainte de pornirea motorului a fost de 12.5V - bateria fiind noua.
Cand o sa cedeze alternatorul o sa-i fac un RK complet si atunci lucrurile vor intra in normal.
Bateria initial am cumparat-o de noua pentru a doua masina a mea, dar tinand cont ca masina e mai veche si o foloseste sotia dus-intors doar pana la servici nu face prea multi km prin oras, fata de Opel-ul meu cu care bag oras zilnic asa ca am facut un schimb si am luat-o eu pe cea noua (cea veche e tot Varta Blue 74Ah, o am de 3 ani si se tine inca bine).
Intre timp am gasit pe cineva cu o masina ca a mea avand motorizare identica, cu A/C de fabrica si de curiozitate o sa fac o masurare si la respectivul sa vad care sunt valorile de incarcare la el. Motivul pentru care nu am facut inca masuratori comparative e ca omul locuieste in unul din satele din jurul Sibiului, e sofer de TIR si e plecat din tara mai tot timpul.
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Am mai intrebat si alte persoane despre problema mea cu alternatorul care mi-au sugerat sa verific daca alternatorul primeste comanda sa inceapa incarcarea (ceva legat de excitatie). Stie cineva cum pot verifica acest aspect ? Cine comanda puntea de diode? Rolul releului de incarcare e doar de a stabiliza curentul de incarcare la 14,0-14,6 volti? Unde gasesc ceva documentatie despre cum functioneaza (generic) un alternaror, cu ceva scheme de principiu poate imi dau singur seama ce s-a defectat. Scuize anticipat daca cumva am exagerat cu intrebarile.
insasi becul indicator din bord este componenta prin care se alimenteaza excitatia alternatorului, daca vei scoate cupla de pe alternator vei vedea ca becul se stimge dar bine inteles ca nu va incarca . cit despre durata de viata a puntii si releului de incarcare nu e ceva definit sunt masini noi carora le cad alternatorul din senin
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa cred. Mai am un Renault 9 1.6D 1987 la care mi s-a ars becul indicator din bord sau vre-o siguranta-ceva asa ca nu se mai aprinde nici cand pun contactul. Oricum, alternatorul incarca in continuare.
Personal, nu pot sa cred ca constructorul masinii te lasa ca sofer in grija unui bec din bord, care daca se arde nu-ti mai incarca alternatorul si ramai cu masina noaptea in camp.
Personal, nu pot sa cred ca constructorul masinii te lasa ca sofer in grija unui bec din bord, care daca se arde nu-ti mai incarca alternatorul si ramai cu masina noaptea in camp.
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Nu stiu ce sa cred. Mai am un Renault 9 1.6D 1987 la care mi s-a ars becul indicator din bord sau vre-o siguranta-ceva asa ca nu se mai aprinde nici cand pun contactul. Oricum, alternatorul incarca in continuare.
Personal, nu pot sa cred ca constructorul masinii te lasa ca sofer in grija unui bec din bord, care daca se arde nu-ti mai incarca alternatorul si ramai cu masina noaptea in camp.
nu asa se pune problema, constructorul bine inteles ca nu a fost timpit ,ideea de functionare si avertizare este urmatoarea:in momentul puneri contactului datorita faptului ca alternatorul nu genereaza curent acest bec care e montat in circuitul excitatiei ,se aprinde (de ce ...e putin mai complicat de explicat),odata pornit motorul in momentul in care acesta a debitat o tensiune de minim 13 volti becul se stinge,deoarece el nu mai e pus la masa(iar e ceva mai complicat de explicat)in acest moment alternatorul atita timp cit este bun ,adica nu are probleme la diode sau releu ,incarca bine mersi si fara acel bec ,din acest moment becul este folosit doar ca martor pentru eventuale defecte ,si atita timp cit motorul e pornit se poate scoate fara probleme,doar ca o data oprit motorul alternatorul va avea din nou nevoie de alimentarea respectiva alfel nu va incarca.deci de aici se pot trage concluzii. ordinea corecta este:contact pus bec aprins ,motor pornit bec stins =corect,bec ramas aprins=incorect,si bine inteles ne aprinderea becului la punerea contactului iar nu e in regula. in ceea ce priveste alternatorul de la Renaultul de care vorbeai nu stiu ce sa-ti spun decit ca dupa parerea mea nu e normal ,am intilnit de citeva ori cazuri in care cu toate ca era becul ars incarca totusi ,dar nu pentru ca asa era normal ci pentru ca era defect alternatorul.
Personal, nu pot sa cred ca constructorul masinii te lasa ca sofer in grija unui bec din bord, care daca se arde nu-ti mai incarca alternatorul si ramai cu masina noaptea in camp.
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Inteleg rationamentul tau, insa ceea ce am scris mai sus cu alternatorul Paris-Rhone de 60Amp de pe Renault 9 1.6D 1987 asa se intampla. Becul inclin sa cred ca e ars, nu se mai aprinde deloc. Povestea e cam asa : de multi ani la relanti cu faza scurta imi palpaia becul de baterie in bord, am schimbat releul (s-au terminat carbunii) cu unul SH original si tot asa facea. La un moment dat a cedat si acesta (tot carbunii) si atunci am luat unul nou Cargo, l-am montat, nu se mai aprindea la relanti si tensiunea era undeva la 14.4V. O vreme mi-a mai mers cu becul indicator de baterie aprins atunci cand puneam contactul prima oara si apoi acesta se stingea imediat dupa pornirea motorului, dar dupa o vreme a cedat (are ceva ani, nimic de obiectat in directia asta) si nu se mai aprinde nici cand pui contactul, nici cand pornesc toti consumatorii, deloc. Merge asa de vre-o 2 luni insa alternatorul incarca bateria si duce toti consumatorii, maine ma duc jos cu multimetrul sa mai verific odata tensiunea bateriei inainte de pornire si cat am la bornele bateriei dupa pornire.
Oricum, al naibii de rezistente alternatoarele si demaroarele astea Paris-Rhone. Zeci de ani de zile nu au avut nicio problema majora, merg si acum.
Oricum, al naibii de rezistente alternatoarele si demaroarele astea Paris-Rhone. Zeci de ani de zile nu au avut nicio problema majora, merg si acum.
- ahappyuser
- OP
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Bun, cred ca am facut o greseala ca am adus vorba de alternatoare, ca m-au lasat amandoua, unul alaltaieri si celalalt azi.
Cateva cuvinte despre 'gandirea negativa' : daca stii ca ai probleme cu ceva - nu adu' vorba, nu te documenta, nu dezbate, nu te gandi ca ai probleme ca ti se intampla. Pentru mine s-a mai confirmat odata acest adevar si in mod clar numai eu sunt de vina. Dar o sa trec eu si peste asta.
Alaltaieri, la Renault dupa ce a pornit la a 3-a cheie la -22 gradeC m-am gandit ca bateria nu are timp sa se incarce si am trimis sotia la tara cu masina, la parinti. A plecat pe ziua si a revenit pe noapte cu farurile aprinse, muzica si caldura la maxim. Dimineata erau din nou -22grade C, am dat o cheie, am vazut ca slabeste demarorul si am oprit, dupa 3min la a 2-a cheie deja nu prea invartea cum trebuie, am renuntat, am pornit cu curent de la Opel si a luat-o. Dar surpriza, alternatorul nu mai incarca. Bateria avea 11.88V am dus-o in casa si la redresor am vazut ca era descarcata aproximativ 60%.
Azi, la Opel, alta veste rea pentru mine. Seara am mers pe Centura Sibiului cu 100km/h la -19grade C , motorul a mers ca de obicei toate bune am avut caldura etc, am ajuns la un amic dupa aproximativ 15km de mers, motorul la 78grade C, opresc motorul, stau 2 ore, pornesc motorul si iata-ma cu becul de baterie ca s-a aprins in bord dupa ce am plecat de pe loc.
Se stinge la turatie de relanti, insa destul de rar, cand accelerez se reaprinde. I-am dat si 3.500rpm scurt si repetat si tot asa ramane, apoi la relanti uneori se stinge. Cred ca daca nu e condens pe rotor pe calea de rulare, atunci probabil 'i-a sunat ceasul'.
Maine am treaba si nu am nicio masina cu care sa ma duc acolo unde sunt chemat.
Cateva cuvinte despre 'gandirea negativa' : daca stii ca ai probleme cu ceva - nu adu' vorba, nu te documenta, nu dezbate, nu te gandi ca ai probleme ca ti se intampla. Pentru mine s-a mai confirmat odata acest adevar si in mod clar numai eu sunt de vina. Dar o sa trec eu si peste asta.
Alaltaieri, la Renault dupa ce a pornit la a 3-a cheie la -22 gradeC m-am gandit ca bateria nu are timp sa se incarce si am trimis sotia la tara cu masina, la parinti. A plecat pe ziua si a revenit pe noapte cu farurile aprinse, muzica si caldura la maxim. Dimineata erau din nou -22grade C, am dat o cheie, am vazut ca slabeste demarorul si am oprit, dupa 3min la a 2-a cheie deja nu prea invartea cum trebuie, am renuntat, am pornit cu curent de la Opel si a luat-o. Dar surpriza, alternatorul nu mai incarca. Bateria avea 11.88V am dus-o in casa si la redresor am vazut ca era descarcata aproximativ 60%.
Azi, la Opel, alta veste rea pentru mine. Seara am mers pe Centura Sibiului cu 100km/h la -19grade C , motorul a mers ca de obicei toate bune am avut caldura etc, am ajuns la un amic dupa aproximativ 15km de mers, motorul la 78grade C, opresc motorul, stau 2 ore, pornesc motorul si iata-ma cu becul de baterie ca s-a aprins in bord dupa ce am plecat de pe loc.
Se stinge la turatie de relanti, insa destul de rar, cand accelerez se reaprinde. I-am dat si 3.500rpm scurt si repetat si tot asa ramane, apoi la relanti uneori se stinge. Cred ca daca nu e condens pe rotor pe calea de rulare, atunci probabil 'i-a sunat ceasul'.
Maine am treaba si nu am nicio masina cu care sa ma duc acolo unde sunt chemat.
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat