Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am fost ieri si am schimbat bateria caci cea vecha si-a incheiat activitatea si surpriza dupa ce am pus bateria noua pe masina a inceput sa dea in nas la inceput asta insemnand primele 2-3 minute apoi nu a mai facut asa ce e drept nici nu am mai efectuat opriri.astept sa plec astazi iar cu ea sa vad daca mai face asa.mentionez ca bateria veche era de 55 ah iar acum am luat de 62 parca caci asa a spus de la magazin ca e recomandat la motorizarea de 1.6 benzina iar saptamana trecuta pana sa o schimb am mers cu o baterie de la un prieten care era de 68ah si nu a facut figurile astea. e cumva posibil sa fie de la bateria simptomul acesta de a "da in nas"
Skip ads

  • profes0rul

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
N-are nici o treaba cu bateria. Insa, este posibil sa 'fure curent' undeva (fise,bobina,relee,delco,etc., s-a mai discutat ... ) si cu o baterie mai puternica efectele sa fie mai putin vizibile. Dar un alt indiciu , daca a capatat obiceiul sa 'fure curent', pe vreme rece si umeda efectele sunt mai pronuntate. Cel mai simplu este sa porniti motorul noaptea si sa ridicati capota. In bezna totala , daca fura curent se vor vedea mici scanteieri.
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
inainte cu bateria aia veche si terminata pe timp de ploaie sau acum in toamna umezeala nu mai pornea dar daca datea un pic soarele pornea imediat si am mai vazut discutia despre ridicat capoata noaptea dar nu am vazut nici o scanteie insa la mufa aia rotunda si mai mare de langa bobina de inductie am gasit putina grasime cred ca de la vasul pentru ulei de servodirectie
  • profes0rul

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca face mofturi (numai) pe vreme umeda 100% sigur fura curent. Garantat. De regula noaptea de vad mici fulgeraturi,scanteieri daca cauza este la fise sau la delco. Daca nu se vede nimic si totusi face mofturi pe vreme umeda de te innebuneste in cele mai multe cazuri cauza este la bobina de inductie. Este adevarat, pot fi si alte cauze. Eu vorbesc doar statistic. Indiciul care l-ati furnizat cu suspiciuni in zona bobinei de inductie are darul sa intareasca convingerea ca cercetarile trebuie continuate in acea zona. Stiu cat este de enervanta o masina care face pe nebuna numai cand ii vine ei bine si va compatimesc. Va doresc nervi tari pana la depistarea cauzei. Fireste ca si noi, cei din comunitatea clubopel, am dori sa stim cum s-a rezolvat problema pana la urma.
  • profes0rul

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Totusi, verificati si Delco-ul. Este un reper suspus uzurii si e normal ca la un moment dat sa cedeze. Ar mai fi un motiv mai putin cunoscut. La Vectra A ( Astra F,Corsa A ) indiferent de motorizare exista un defect tehnic de proiectare la Delco care in timp face probleme. Adica : firele colectoare din delco trec prea aproape de blocul motor. In timp, datorita caldurii izolatia acestora cedeaza. Practic plasticul devine casant, la trepidatii se faramiteaza si firele raman neizolate la distanta foarte mici unele de celelalte. Rezultatul si-l poate imagina oricine. Studiati cu atentie firele colectoare. Daca se constata fenomene in sensul celor relatate folositi cu incredere izolirband si problema devine rezolvata.
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am curatat delcoul si am izolan 2 fire care mi s-au parut neinregula dar nu am scapat de problema trepidatului si opririi motorului. cand o pornesc are o perioada de 1 minut sau uneori 2-3 minute cand sta rotund dar apoi ii vine dracii si trepideaza apoi se tureaza singura la normal si in cele din urme moare motorul.
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
daac scot mufa de la senzorul MAP e posibil sa stric ceva?
  • profes0rul

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Relatarile dvs mai recente par sa indice altceva : Daca motorul porneste la sfert, o perioada merge rotund apoi cand se incalzeste il apuca toti dracii si se tureaza singur de nebun si apoi moare statistic cel mai frecvent de vina este motorasul de relanti numit si IAC. O simpla demontare si curatare atenta cu decarbusolv ( sau orice alt solvent echivalent ) de cele mai multe ori rezolva problema . Si asta pentru ca el functioneaza prin inchidere/deschidere pe con - asa numitul "cap olandez" precum acul cui pontou din camera de nivel constant de la motoarele mai vechi pe carburatie. In timp, se acumuleaza mizerie ( depuneri de aditivi din benzina sau microparticule de rugina ce vin rezervor - ca suntem prea saraci sa alimentam cu plinuri si punem benzina cu pipeta ) si nu mai inchide bine ( capul "calca" pe mizerie si nu mai inchide bine ) . Daca mufa IAC are doua fire puteti sa alimentati IAC-ul demontat cu +- 12 V si sa apreciati vizual buna functionare ( tija cu cap conic trebuie sa culiseze prompt, continuu - fara balbaieli si pe toata lungimea - de fapt IAC este un banal electromagnet comandat din CPU-ul masinii pe baza datelor de la sonda lambda ( si EGR daca aveti unul electronic si nu vaccumatic ) . IAC second gasiti la cca 100 ron. Pe aceeasi linie de idei poate sa fie EGR-ul ( mai ales daca este electronic ) se poate verifica simplu - se anuleaza EGR ( va consuma cu 1-2 litri mai mult si la ITP analiza la gaze n-are nici o sansa ) si merge rotund. EGR second gasiti la cca 50 ron. Poate sa fie si sonda lambda ( nu recomand second ) si in cazul asta se lasa cu cheltuiala mare- minim 200 ron . Daca sonda lambda este cu 2 doua fire se verifica simplu cu ea montata se masoara cu un voltmetru (China =15 ron) tensiunea generata in diferite regimuri ale motorului ( trebuie sa fluctueze prompt in intervalul 0.2 - 0.8 volti. Sonda lambda lucreaza in regimuri grele ( de temperatura si gaze si este supusa uzurii ( se schimba la aprox 80.000 km ) Este foarte scumpa ( la 200 ron este o chinazarie ) deoarece contine metale foarte rare ( mult mai scumpe decat aurul sau platina ) cu proprietati speciale ( genereaza electricitate in prezenta temperaturii gazelor de ardere ) dar daca aveti mofturi de exemplu bujii cu cap de iridiu ( scumpe cu draci singurul avantaj ca trebuie schimbate mult mai rar ) nu veti avea probleme sa luati sonda lambda Bosh pe la 400 ron. Insa, daca va straduiti gasiti sonda lambda si pe la 700 ron ( de la producatori spepcializati in asa ceva ex: NGK etc. Atentie ! Nu renuntati ! Vectra A este o masina cazuta in dizgratie in mod prostesc datorita fudulimii tampite din oameni. A fost cea mai reusita masina Opel ( la vremea ei nu a avut concurent , dovada ca a fost chiar copiata si rascopiata de mai multi producatori ( nu numai asiatici !) ceea ce nu ii chiar de colea. A primit dotari extrem de elitiste vemurilor ( nemaintalnite la nici un model ) : 4x4, cruise , incalzire in scaune, piele si preavestitul C20LET de 201 CP (stock fara nici un upgrade) , pe scurt a fost o vedeta
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR