Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • skillerkid

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Salut,
Tin sa mentionez ca am gasit forumul vostru foarte util. Am un Opel Astra G din 2003 cu motor de Y17DT (motorul de Isuzu 75CP). In urma cu 2 saptamani, mereu cand mergeam cu ea mai mult (20km) si se incingea motorul peste seara pierdeam tot lichidul de undeva din spatele motorului. Am descoperit ca problema era cauzata de catre garnitura de chiuloasa care imi stricata si imi baga presiune in instalatia de racire a motorului. Am rezolvat problema, am schimbat garnitura si am rectificat si chiuloasa. Dupa ce am scos masina din service am mers cu ea vreo 200km intro seara fara probleme cu incalzire tot, am completat cu apa totul OK. Dupa aceea am plecat la un drum lung de 300km si am descoperit ca am pierdut 4mm din vasul de expansiune, dupa alti 200km am mai pierdut inca 3mm, dupa alti 200 si mai mult, pana cand acum 3 zile am pierdut in 24 de km un litru. In tot acest timp am urmarit, fum, presiune instalatie apa, ulei, pedalier totul OK. Am fost cu ea la mecanic si am descoperit ca pierd numai cand pornesc instalatia de incalzire (dezaburirea si dau la cald). Asa ca am verificat radiatorul intern este uscat uscat, furtunul din spatele motorului este de asemenea uscat uscat.
Are careva idei de la ce ar putea fi? Vreo schema cu tot circuitul de racire orice care m-ar putea ajutra?

Va multumesc anticipat si astept raspunsuri.
Skip ads

  • 29nnn

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2001 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2012

  • Mesaj Privat
sal
nu vreau sa par rautacios dar se pare ca problema cu garnitura nu sa rezolvat,ceace zici tu in legatura cu apa iti curge pe la chiouloasa undeva pe la garnitura,curge antigelul pe blocu motor si se evapora fara sa vezi.
ar fi bine sa nu fie garnitura ca este si sezonu asta rece nasol.
eu acum o saptamana in urma pierdeam cam 2 litri de antigel la 50 km,si am cumparat o solutie pe baza de pilitura sau nu stiu ce era,am bagato in vasu de expansiune si nu mai pierd gram de antigel,costa 15lei mai bine inceraca si cu solutia aia,si dupa ne mai sfatuim cu colegi
mentionez ca am un opel ca al tau y17dti tot 75cp an 2001
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pompa de apa ai controlat-o?
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu baga solutie de-aia de praf, iti infunda atat radiatorul intern cat si cel extern, sunt mii de discutii pe baza asta. Intradevar problema se pare ca este tot de la chiuloasa, dar dupa cateva sute de km tre sa mergi sa o stranga din nou, pt ca ea se mai taseaza si nu etanseaza calumea. E posibil ca acea cantitate infirma de antigel care o pierzi, sesizabila dupa ceva timp, sa-ti intre in camera de ardere si sa fie ars odata cu combustibilul, daca spui ca nu vezi nicio urma de antigel pe undeva. Du-te din nou la nenea mecanicu, si sa verifice amanuntit care e problema.
  • skillerkid

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru interes insa ceea ce mie mi se pare cel mai ciudat este faptul ca de 4-5 zile nu am mai dat drumul la incalzire in masina deloc si pot sa spun cu siguranta (am masurat nivelul in vas la milimentru) ca nu am mai pierdut nici macar o picatura.
Vreau sa mentionez ca am verificat si radiatorul intern si furtunul din spatele motorului....este uscat sigur.

Am cam exclus chiuloasa (si fisura si garnitura) deoarece am expus masina si la schimbari bruste de temperaturi(de la 83 am racit repede, am turat-o in sarcina pana la 150km/h si pe urma am oprit motorul, ma ajutata vremea -25 grade afara)....
La toba am verificat urme de condens(luand in considerare temperatura scazuta macar un pic de lichid ar fi trebuit sa apara luand in considerare cantitatea destul de mare pe care o pierd), plus ca dupa incalzirea motorului nu mai scoate pic de fum.

O sa iau in considerare sfatul tau alex_pavel si o sa merg sa o stranga din nou chiuloasa.
Legat de praf sunt 50-50, sunt constient ca radiatorul intern e de cand masina si nu as vrea sa-l infund (cred ca deja e infundat cu calamina), mai degraba sper sa il schimb.
Daca ar fi fost de la pompa as fi trebuit sa pierd mereu (am mai avut pb cu vechea pompa si de acolo stiu) nu numai cand pornesc incalzirea.

Sper totusi ca cineva sa-mi dea o explicatie logica pentru care pierd doar cand dau drumul la incalzire si de ce apa care o pierd nu o gasesc (SUNT CONSTEINT CA UNDEVA TREBUIE SA FEI, SIGUR NU AM MASINA PE ABUR Very Happy ).

Va multumesc pentru interes.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@alex_paval, la garniturile metalice nu se face a doua strangere pentru ca nu ai ce sa mai strangi.
Eu la Y17DT o strang la 40Nm si apoi cate 45 grade de 2 ori.
@skillerkid, si eu am o problema asemanatoare, si la fel scade doar daca folosesc ventilatia. Am impresia ca este un por in radiatorul din habritaclu si fluxul de aer faciliteaza evaporarea apei.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu-ti mai scade nivelul de antigel cand sucesti pe frig ? Sau cand opresti aeroterma dar este sucit pe caldura ?
  • 29nnn

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2001 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2012

  • Mesaj Privat
alex_paval daca bagi solutie din aia ce am bagat eu nu are nimic findca este o solutie lichida,eu am zis sa bage ca nu se infunda nici un radiator
m-am gandit sa ii zic sa incerce cu solutie ca e mai ieftin si rapid,ma gandesc ca omu n are bani de aruncat
eu merg cam 300 km zilnic si folosesc caldura nonstop
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR