- skillerkid
- OP
- 6 mesaje
- din 21 Dec 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Brasov
skillerkid
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
Tin sa mentionez ca am gasit forumul vostru foarte util. Am un Opel Astra G din 2003 cu motor de Y17DT (motorul de Isuzu 75CP). In urma cu 2 saptamani, mereu cand mergeam cu ea mai mult (20km) si se incingea motorul peste seara pierdeam tot lichidul de undeva din spatele motorului. Am descoperit ca problema era cauzata de catre garnitura de chiuloasa care imi stricata si imi baga presiune in instalatia de racire a motorului. Am rezolvat problema, am schimbat garnitura si am rectificat si chiuloasa. Dupa ce am scos masina din service am mers cu ea vreo 200km intro seara fara probleme cu incalzire tot, am completat cu apa totul OK. Dupa aceea am plecat la un drum lung de 300km si am descoperit ca am pierdut 4mm din vasul de expansiune, dupa alti 200km am mai pierdut inca 3mm, dupa alti 200 si mai mult, pana cand acum 3 zile am pierdut in 24 de km un litru. In tot acest timp am urmarit, fum, presiune instalatie apa, ulei, pedalier totul OK. Am fost cu ea la mecanic si am descoperit ca pierd numai cand pornesc instalatia de incalzire (dezaburirea si dau la cald). Asa ca am verificat radiatorul intern este uscat uscat, furtunul din spatele motorului este de asemenea uscat uscat.
Are careva idei de la ce ar putea fi? Vreo schema cu tot circuitul de racire orice care m-ar putea ajutra?
Va multumesc anticipat si astept raspunsuri.
29nnn
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001 1.7 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2012
- Mesaj Privat
nu vreau sa par rautacios dar se pare ca problema cu garnitura nu sa rezolvat,ceace zici tu in legatura cu apa iti curge pe la chiouloasa undeva pe la garnitura,curge antigelul pe blocu motor si se evapora fara sa vezi.
ar fi bine sa nu fie garnitura ca este si sezonu asta rece nasol.
eu acum o saptamana in urma pierdeam cam 2 litri de antigel la 50 km,si am cumparat o solutie pe baza de pilitura sau nu stiu ce era,am bagato in vasu de expansiune si nu mai pierd gram de antigel,costa 15lei mai bine inceraca si cu solutia aia,si dupa ne mai sfatuim cu colegi
mentionez ca am un opel ca al tau y17dti tot 75cp an 2001
- mad2max
- ***
- 790 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 790
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 619 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- skillerkid
- OP
- 6 mesaje
- din 21 Dec 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Brasov
skillerkid
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
Vreau sa mentionez ca am verificat si radiatorul intern si furtunul din spatele motorului....este uscat sigur.
Am cam exclus chiuloasa (si fisura si garnitura) deoarece am expus masina si la schimbari bruste de temperaturi(de la 83 am racit repede, am turat-o in sarcina pana la 150km/h si pe urma am oprit motorul, ma ajutata vremea -25 grade afara)....
La toba am verificat urme de condens(luand in considerare temperatura scazuta macar un pic de lichid ar fi trebuit sa apara luand in considerare cantitatea destul de mare pe care o pierd), plus ca dupa incalzirea motorului nu mai scoate pic de fum.
O sa iau in considerare sfatul tau alex_pavel si o sa merg sa o stranga din nou chiuloasa.
Legat de praf sunt 50-50, sunt constient ca radiatorul intern e de cand masina si nu as vrea sa-l infund (cred ca deja e infundat cu calamina), mai degraba sper sa il schimb.
Daca ar fi fost de la pompa as fi trebuit sa pierd mereu (am mai avut pb cu vechea pompa si de acolo stiu) nu numai cand pornesc incalzirea.
Sper totusi ca cineva sa-mi dea o explicatie logica pentru care pierd doar cand dau drumul la incalzire si de ce apa care o pierd nu o gasesc (SUNT CONSTEINT CA UNDEVA TREBUIE SA FEI, SIGUR NU AM MASINA PE ABUR 😃 ).
Va multumesc pentru interes.
- BV19MAX
- ****
- 2,547 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,547
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Eu la Y17DT o strang la 40Nm si apoi cate 45 grade de 2 ori.
@skillerkid, si eu am o problema asemanatoare, si la fel scade doar daca folosesc ventilatia. Am impresia ca este un por in radiatorul din habritaclu si fluxul de aer faciliteaza evaporarea apei.
- alex_paval
- ***
- 619 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
29nnn
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001 1.7 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2012
- Mesaj Privat
m-am gandit sa ii zic sa incerce cu solutie ca e mai ieftin si rapid,ma gandesc ca omu n are bani de aruncat
eu merg cam 300 km zilnic si folosesc caldura nonstop