Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua ! Sunt nou pe forum.Am cumparat recent o Corsa 2001 cu motor z14xe, caruia nu ii cunosc istoricul tehnic si care are urmatoarele simptome : cod eroare de senzor vibrochen(p0335), pornire dificila la cald si la rece, lipsa de putere, se ineaca la aceleratie brusca, nu se tureaza mai mult de 4000 de ture.Am folosit functia search a forumului dar nu gasesc nimic asemanator.cei care au probleme cu senzorul il inlocuiesc si masina isi revine.la mine nu e asa.
Dupa o serie de investigatii si constatari personale pe care le voi descrie in continuare am ajuns la conluzia ca daca nu cer o indrumare competenta ajung in service-uri care ma vor face sa platesc inca odata valoare masinii. Deci va rog sa ma ajutati cu experienta dvs!
descriu mai departe ordinea in care am facut investigatiile

Am facut verificare cablaj senzor cu ohmetru.Totul e in regula firele nu se ating au o rezistenta de 1 ohm. Masuratoarea am facut-o de la mufa senzorului la mufa multipin a ECU. Am cumparat si inlocuit sezorul de turatie vibrochen original GM.simptomele au ramas. Am sters martorul de la bord si am constatat ca de fiecare data cand se aprinde o face dupa o pornire mai greoaie niciodata in timpul mersului.Masina porneste greu tot timpul, dar si mai greu cand e rece motorul.Daca scot mufa senzorului motorul merge la fel. Cand apas aceleratia la maxim motorul merge pana in 4000 rpm maxim si face asemanator ca la o masina buna cand ajunge in 6000 rpm si limiteaza ECU. Am suspectat defect de Ecu si l-am dus la verificat la cei care detin www.ecu.ro. s-a pus pe masina un ECU, bun, de proba si s-a constatat ca simptomele nu dispar.Mi s-a recomandat sa cumpar un sezor original nou, sa verific daca distributia e pusa bine la punct. am facut o inspectie demontand cureaua de accesori si capacele de plastic. am constatat ca distributia e la semne cf schitei GM. Nu am desfacut la culbutori doar pe dinafara semnele de ghidaj de pe rotile dintate ale axelor cu came si semnele vibrochenului. totusi motorul are un clantanit ca de diesel dar discret si nu imi pot da seama de unde e.(cuzineti, culbutori, sau ceva nu e in regula cu distributia)am inspectat vizual prin gaura senzorului reluctorul vibrochenului(discul cu gauri unde se face citirea de catre senzor) si pare a fi in regula, fara indoituri,joc,sau prezenta vreunui corp strain.Daca scot mufa senzorului de pozitie a axelor cu came motorul nu mai porneste.Daca scot mufa egr motorul merge la fel. Clapeta de aceleratie functioneaza, motorul pas cu pas pare a functiona normal.Am constatat ca a consumat aprox o jumatate de rezervor la 100 km parcursi in oras.Mai departe cred ca urmeaza partea de service cu cheltuieli mari. am intrebat un mecanic dupa ce i-am descris simptomatologia si mi-a spus ca codul de eroare p0335 poate aparea din multe cauze nu neaparat senzorul, ca ECU il poate da din cauza pornirii dificile. asa ca va intreb care ar fi ordinea de verificare in service a urmatoarelor : distributie, aprindere, compresie, injectoare, pompa benzina sau orice altceva.sau eventual ce as mai putea verifica de unul singur inainte de a ajunge la service. Multumesc anticipat !
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
vezi sa nu fie infundat catalizatorul..totodata mai poti face un test de compresie...
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
merci ! catalizatorul nu e infundat, am verificat.s-ar fi supraincalzit motorul daca era asa .gazele ies normal din esapament.ce e ciudat e ca nu miroase a benzina nearsa desi consuma mult.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ce culoare au bujiile, filtrul de benzina schimbat?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
verifica bujii, filtru de aer, filtru de benzina.
verifica (diagnoza) debilmetru (eventual incearca sa vezi cum merge masina cu mufa de debilmetru scoasa), sonda lambda
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
am sa verific astazi tot ce imi sugerati.filtrul de aer e ok.am uitat sa precizez ca la testete imi da lipsa permanenta de semnal RPM legat de codul p0335. intreb : pot fi gresite semnele tehnologice ale distributiei ( stantate de fabrica) sa incerc sa mut fata spate cu cate un dinte cureaua de distributie ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Mai poti incerca sa pui un osciloscop pe sensor si sa dai la cheie. Semnalul trebuie sa arate ca in poza. Uss sa fie de minim 2 volti.


Mai poti masura senzorul intre terminalul 1 si 2, trebuie sa ai intre 1.8 si 2.8 kohmi.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cam mult 1,8-2kohm.. r trebui sa fie in jur de 800 Ohmi.. daca n-ai osciloscop poti folosi placa de sunet de la laptop folosind o aplicatie de pe net
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
apar pe net unele informatii eronate date chiar de vazatori referitoare la rezistenta senzorului de turatie al acestui motor. Conform Autodata si TIS are intre 2100 si 2600 ohmi.Al meu are 2580 ohmi. Am luat si eu teapa cu 700 ohmi si am zis ca e defect pana am consultat cele doua surse.Are in interior un piston magnetic care culiseaza in interiorul bobinei atras de zimtii reluctorului producand astfel un curent alternativ de 2 milivolti.Acces la osciloscop, compresmetru si dispozitiv de masurare a presiunii pompei de benzina, injectoare nu am.M-a luat frigul ieri si am dus masina la un atelier unde un mecanic si un electrician au inceput sa mai verifice inca odata tot ce am verificat eu si negasind nici ei nimic au inceput sa dea telefoane.S-au anuntat astazi vreo zece cu diferite testere si idei de pe la reprezentante, alte service-uri intrigati de defect. sa vedem ce iese...Initial am cerut sa imi demonteze baia de ulei sa vedem daca nu cumva e ovalizat/strambat reluctorul vibrochenului dar au preferat sa verifice cum am zis inca odata.Pana la urma tot la asta am ajuns si e intact, fara corpuri straine, pilitura de fier sau span ...Ala care a verificat ECU se pare ca e un guru pentru toti electricienii de opel, dar am pus intrebarea daca exista cumva posibilitatea sa fi a testat masina cu un ECU care sa aiba acelasi defect si au zis ca e exclus.L-am sunat sa il intreb si m-a tratat cu sictir spunand sa desfac masina sa verific distributia inca odata.Daca am dreptate in privinta asta am sa merg la Guru sa il fac guler ! va tin la curent cu evolutia lucrarilor.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
rezistenta depinde de temperatura, de aici marja data. E ok la tine. Totusi semnalul trebuie sa fie min 2 volti, nu de 1000 ori mai mic, milivolti.
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
da asa e, 2 volti, gresisem...merci de corectura
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
ei nu o sa va vina sa credeti ce a descoperit echipa de mecanici si electricieni dupa 6 ore de investigatii....masina nu are vibrochenul ei.e de la un model anterior de motor care avea citirea turatiei in exterior pe fulie. se vede asta pe modelul fuliei care are prinderea diferita fata de z14xe. fulia e si ea de la acel motor ca originalul nu se mai potrivea la prinderi.totusi se potriveste la dinti.desteptii care s-au ocupat de motor au montat reluctorul de pe vibrochenul original pe asta care nu avea prevazut asa ceva.probabil au dat 3 gauri si l-au fixat acolo.toti au zis ca asa ceva nu au mai vazut niciodata. in concluzie imaginatia romanului nu are limite dar factura pentru asta o platesc eu de data asta.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cred ca prin fulie intelegi pinionul de pe axul vibrochenului (roata dintata)
cred ca au pus vibrochenul de pe un x14xe..
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am mare rugaminte adresata posesorilor de opel cu motor Z14XE Vreau sa incerc sa repozitionez reluctorul acestui vibrochen sa se potriveasca cu masina mea dar nu cunosc pozitia pe care trebuie sa o aiba fata de senzor . stiti careva, aveti documentatie ,sau va puteti uita prin gaura senzorului de turatie daca cu distributia pusa la punct spatiul fara zimti al reluctorului se afla in dreptul senzorului ? precizez ca la mine cu acest vibrochen improvizat acel spatiu liber de unde incepe ECU numaratoarea zimtilor nu se afla in dreptul gauri senzorului cu distributia pusa la punct.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cam greu sa ajungi sa vezi prin gaurica aia si daca ai santz..
in weekend o sa incerc sa ma uit..
am gasit in garaj fulia... aici o poza.. partea fara dinti trebuie sa fie opus crestaturii
  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ah nu asta ma intereseaza ! eu trebuie sa fac ECU sa citeasca reluctorul montat de acei mecanici pe vibrochenul de x14xe. fulia cu pinion exista la mine ca nu s-ar fi potrivit cea originala a motorului pe vibrochen dar nu are rol functional. reluctorul se vede prin canalul senzorului. e oblic inclinat in jos canalul senzorului, se vede foarte bine cu o lampa, se pot numara dintii etc.la modelul z14xep e in spate deasupra planetarei si nu se poate vedea asa decat cu baia jos. merci mult pentru intentia de ajutor.daca poti face si niste numaratori ale dintilor ar fi super. daca nici la tine spatiul fara dinti nu se afla in dreptul senzorului la punctul 0 al distributiei ar trebui numarati dinti si vazut la al catelea dinte e in sus sau in jos incepe acel spatiu .trebuie sa incerc sa fac asta prima data ca altfel e nasol.....
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
eu am un motor stricat la care s-a rupt axul vibrochenului.... deci s-a dat distributia peste cap..nu o mai pot regla..
la masina functionala e greu de ajuns acolo.. in mod normal pozitia arborelui cotit se regleaza cu marcajul de pe pinion..
reluctorul ala este pe o volanta in interior... eu cred ca in PMS pe primul cilindru trebuie sa fie in dreptul senzorului
o sa ma uit cand am timp la motorul stricat.. cel mult pot sa spun in ce pozitie este crestatura cand reluctorul este in dreptul gaurii
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am numarat dinti (crestaturile) sunt 57
reluctorul este in dreptul gaurii cand mai sunt 3-4 dinti pana la PMS.. dar este un joc atunci.. cred ca e calculat avansul aprinderii
cand in dreptul gaurii este portiunea fara dinti pistoanele sunt in pozitia din poza urmatoare


  • madmaxxx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Merci mult pentru stradanie ! am sa merg maine sa verific la mine cum sta treaba. am vorbit azi cu un mecanic de la opel care mi-a zis altceva. Zicea in felul urmator : ca la PMS la inceputul punctului mort al pistonului 1 in dreptul senzorului intra primul dinte dupa acea pauza si ca traverseaza senzorul pe durata punctului mort si iese din dreptul senzorului odata cu inceperea coborarii pistonului.Numaratoarea dintilor facuta de ECU trebuie sa fie foarte exacta.un singur dinte decalat de pe reluctor si acesta nu o mai recunoaste...daca ai putea sa-mi vinzi/dai cu imprumult vibrochenul ala stricat as avea un reper dupa care sa ma i-au.am cautat astazi peste tot un vibrochen stricat dar nu am gasit
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
deci sa inteleg ca pe durata punctului mort portiunea fara dinti trece prin fata senzorului?
cum arata reluctorul la tine? Eu am vazut prin gaura ceva ca o tija cu un cerculet ce era aplicat sub crestaturi (pe interior).. si era extins pe lungimea a 3 crestaturi
pot eventual (daca ala-i reluctorul) sa masor la cati dinti este fata de portiunea fara.. intr-un sens si celalat.. Idea
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR