- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Va salut ! Am o Vectra C din 2002, Y22DTR cod motor, 150 cp cu powerbox, si m-ar interesa daca cineva care are acelasi tip de motor, a dat catalizatorul jos pt ca la o masina de 10 ani de zile normal ca e imbacsit si vai de steaua lui incat si metalele alea rare din el cred ca au disparut ca mai mult ingreuneaza motorul. Ati sesizat o diferenta de putere, crestere in turatie ? Duduie mai tare daca este scos ? Se incalzeste mai greu motorul ? Creste consumul simtitor ? Va scoate mai mult fum dupa aceea? Ma bate gandu sa-l dau jos, avand in vedere ca statul asta ne jicmaneste de bani, pe langa faptul ca dau 800 de lei impozit anual, am platit azi si asigurarea care m-a costat 850 de lei, la cea mai ieftina (Carpatica, stiu ca nu e serioasa, dar nu mi-am permis mai mult sa dau) pentru ca sunt tanar la 21 de ani si trebuie sa platesc mai mult, desi sunt mosnegi de 60 de ani care au ochelari tip borcan si inca mai conduc dar fac accidente serioase, dar nah..sunt pensionari .. mai platim si taxa de drum 125 de lei + motorina foarte scumpa, cred ca mi-as putea permite sa-mi fac motorul sa expire mai lejer. De ITP si astea ma descurc eu, nu stiu daca RAR-ul mobil are posibilitatea sa-mi ia gazele, desi nu cred ca se baga ei la asa ceva.
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salut, ma bag si eu in discutie desi am y20dth. Eu am dat jos catalizatorul cu intentia sa il curat sau eventual daca nu pot, sa renunt la el, dar spre surprinderea mea nu avea nimic. Pot sa spun ca mi se parea ca se tureaza un pic mai bine fara desi nu am probat in sarcina deoarece dadusem toata tubulatura si facea ca un tractoras. Am mai auzit unule versiuni ca cica risti sa strici turbina daca scoti catalizatorul si ca o sa creasca consumul. Nu stiu cat de adevarat e sau nu , dar parerea mea e ca daca vrei ca masina sa respire mai bine si sa traga mai bine leaga-te de egr. E mai costisitor cu el , dar se vede, eu unul asa as face. Desi daca imi amintesc eu bine si lipsa acestuia poate afecta consumul de combustibil.
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
EGR-ul este actionat electric, si am incercat sa-l blochez dar galeria de admisie este facuta in asa fel incat are o curbura ca sa nu-l poti bloca .. Eu am avut inainte un opel astra de 1.7 dti, remapat la 100cp, si am dat jos catalizatorul sa-l curat, pe timpul ala avea 190.000 de km, ce am scos din el sa fereasca Dumnezeu, era plin ochi de funingine, si am mers 2 zile fara toba, pe langa faptul ca facea ca tractorasul avea un sunet tare frumos turbina cand schimbai vitezele, si se simtea puterea foarte mult... Eram in treapta a 2-a si i-am dat pana in 3500, avea atata forta motoru incat mi-a patinat si ambreiaju ) era un pic uzat ce-i drept, pt prima oara imi facuse faza asta... Cred ca am sa fac efortul asta si am sa-l dau jos, astazi chiar m-a ofticat rau de tot pretul asigurarii ) Si am mai vazut pe net o chestie, este un forum de la dacia logan, in care baietii au umbla la tija de la wastegate si au scurtat cursa cu 2-3 spire ca sa mareasca presiunea in turbina... Ce au sesizat ei, masina se infinge mult mai bine, si nu mai scoate fum negru pentru ca cilindrii au mai mult aer la cantitatea de motorina, deci rezulta un amestec complet ars... Din ce am mai citit, ei au invartit de surubel in functie de cum li se aprindea martoru in bord, daca se aprindea, desfacea cu cate o spira pana cand ajungeau la presiunea optima (martorul se aprindea doar la 1.5bari, si limita la 1 bar).
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Asteptam cu interes opinia ta dupa ce ai dat jos catalizatorul. Legat de tija de la wastegate, pot spune ca de cand am masina de 3 ani ma tot joc cu ea. Un prieten mecanic mi-a ,,scurtat-o ,, prima data si dupaia m-am trezit ca masina nu tragea deloc....defapt intra in limp , la vremea aia nu prea stiam eu ce se intampla. Dupa asta m-am pus eu sa o reglez si am adus-o cam pe unde trebuia desi nu mai retineam exact pozitia. Ideea e ca daca umbli la ea sa notezi cate ture invarti ca daca nu vei fi multumit sa stii sa o aduci in pozitia initiala. Deci daca o scurtezi mentii mai mult timp gazele pe turbina, totusi nu stiu cata diferenta se observa. Nu stiu la tine cum va reactiona pentru ca tu ai geometrie variabila insa principiul e tot ala. Wastegate-ul nu va mai deschide maxim daca tija e mai scurta deci turbina mai da inca presiune. Parerea mea e sa fii atent cand umblii a stii sa o pui asa cum a fost. Reglarea de fabrica e : cu wastegate-ul inchis deci tija trasa , capatul acesteia sa intre perfect in bolt, din pozitia asta se da trei ture complete inapoi ,deci se scurteaza. Eu asa o am reglata si merge ok.
cristig89- Suspendat
- 123 mesaje
- din 07 Oct 2009
- Vectra 2004 Y22DTR
- Satu Mare
cristig89- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
alex_paval a scris:EGR-ul este actionat electric, si am incercat sa-l blochez dar galeria de admisie este facuta in asa fel incat are o curbura ca sa nu-l poti bloca .. Eu am avut inainte un opel astra de 1.7 dti, remapat la 100cp, si am dat jos catalizatorul sa-l curat, pe timpul ala avea 190.000 de km, ce am scos din el sa fereasca Dumnezeu, era plin ochi de funingine, si am mers 2 zile fara toba, pe langa faptul ca facea ca tractorasul avea un sunet tare frumos turbina cand schimbai vitezele, si se simtea puterea foarte mult... Eram in treapta a 2-a si i-am dat pana in 3500, avea atata forta motoru incat mi-a patinat si ambreiaju ) era un pic uzat ce-i drept, pt prima oara imi facuse faza asta... Cred ca am sa fac efortul asta si am sa-l dau jos, astazi chiar m-a ofticat rau de tot pretul asigurarii ) Si am mai vazut pe net o chestie, este un forum de la dacia logan, in care baietii au umbla la tija de la wastegate si au scurtat cursa cu 2-3 spire ca sa mareasca presiunea in turbina... Ce au sesizat ei, masina se infinge mult mai bine, si nu mai scoate fum negru pentru ca cilindrii au mai mult aer la cantitatea de motorina, deci rezulta un amestec complet ars... Din ce am mai citit, ei au invartit de surubel in functie de cum li se aprindea martoru in bord, daca se aprindea, desfacea cu cate o spira pana cand ajungeau la presiunea optima (martorul se aprindea doar la 1.5bari, si limita la 1 bar).
am gasit pe vectra-c.com o poza cu o tablita pentru blocarea egr.stie cineva unde se poate cumpara?
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- msv_64
- ***
- 758 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 758
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
ianc sergiu a scris:Asteptam cu interes opinia ta dupa ce ai dat jos catalizatorul. Legat de tija de la wastegate, pot spune ca de cand am masina de 3 ani ma tot joc cu ea. Un prieten mecanic mi-a ,,scurtat-o ,, prima data si dupaia m-am trezit ca masina nu tragea deloc....defapt intra in limp , la vremea aia nu prea stiam eu ce se intampla. Dupa asta m-am pus eu sa o reglez si am adus-o cam pe unde trebuia desi nu mai retineam exact pozitia. Ideea e ca daca umbli la ea sa notezi cate ture invarti ca daca nu vei fi multumit sa stii sa o aduci in pozitia initiala. Deci daca o scurtezi mentii mai mult timp gazele pe turbina, totusi nu stiu cata diferenta se observa. Nu stiu la tine cum va reactiona pentru ca tu ai geometrie variabila insa principiul e tot ala. Wastegate-ul nu va mai deschide maxim daca tija e mai scurta deci turbina mai da inca presiune. Parerea mea e sa fii atent cand umblii a stii sa o pui asa cum a fost. Reglarea de fabrica e : cu wastegate-ul inchis deci tija trasa , capatul acesteia sa intre perfect in bolt, din pozitia asta se da trei ture complete inapoi ,deci se scurteaza. Eu asa o am reglata si merge ok.
Turbina cu geometrie variabila nu are wastegate.Si nu va sfatuiesc sa umblati la tija la o VGT.
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
E VNT da, nu are wastegate dar principiul tot ala e. Si comanda e tot pe vacuum nu? La maxim trasa tija gazele merg pe palele turbinei , iar functie de comanda ECU tija se ,,slabeste,, modificand unghiul de incidenta al gazelor asupra palelor turbinei. Intradevar nu e de umblat daca nu te pricepi ca risti sa strici ceva.
- florin38
- **
- 245 mesaje
- din 06 Aug 2011
- Vectra 2002 y22dtr
- Alta tara
florin38
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2002 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2011
- Mesaj Privat
cristig89 a scris:
am gasit pe vectra-c.com o poza cu o tablita pentru blocarea egr.stie cineva unde se poate cumpara?
alex_paval a scris:EGR-ul este actionat electric, si am incercat sa-l blochez dar galeria de admisie este facuta in asa fel incat are o curbura ca sa nu-l poti bloca .. Eu am avut inainte un opel astra de 1.7 dti, remapat la 100cp, si am dat jos catalizatorul sa-l curat, pe timpul ala avea 190.000 de km, ce am scos din el sa fereasca Dumnezeu, era plin ochi de funingine, si am mers 2 zile fara toba, pe langa faptul ca facea ca tractorasul avea un sunet tare frumos turbina cand schimbai vitezele, si se simtea puterea foarte mult... Eram in treapta a 2-a si i-am dat pana in 3500, avea atata forta motoru incat mi-a patinat si ambreiaju ) era un pic uzat ce-i drept, pt prima oara imi facuse faza asta... Cred ca am sa fac efortul asta si am sa-l dau jos, astazi chiar m-a ofticat rau de tot pretul asigurarii ) Si am mai vazut pe net o chestie, este un forum de la dacia logan, in care baietii au umbla la tija de la wastegate si au scurtat cursa cu 2-3 spire ca sa mareasca presiunea in turbina... Ce au sesizat ei, masina se infinge mult mai bine, si nu mai scoate fum negru pentru ca cilindrii au mai mult aer la cantitatea de motorina, deci rezulta un amestec complet ars... Din ce am mai citit, ei au invartit de surubel in functie de cum li se aprindea martoru in bord, daca se aprindea, desfacea cu cate o spira pana cand ajungeau la presiunea optima (martorul se aprindea doar la 1.5bari, si limita la 1 bar).
am gasit pe vectra-c.com o poza cu o tablita pentru blocarea egr.stie cineva unde se poate cumpara?
Cred ca este de fiat
- hiperul
- **
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- **
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat