Multi fac greseala de a folosi un alt tip de ulei la aceste motoare. Total gresit si acum inteleg de ce le "bat tachetii", "tacane", se sparg senzorii de ulei prea des, au diagnoza ca uzat arbore came, vibreaza excesiv motorul...etc...
Ce este cu depunerile ?
Depunerile se controleaza usor, pe la busonul de umplere. Vizual observam daca lucesc piesele care stationeaza (nu va uitati ca luceste arborele came ca este normal), dupa care bagam un deget si scormonim inclusiv in sus pe capac sa vedem ca gasim :
1. Maioneza galbuie este normala in anotimpul rece datorita vaporilor care condenseaza, daca este putina. Daca avem in exces si scade nivelul antigelului, garnitura chiulasa este ciupita. In cazul in care uleiul devine laptos sigur ea este ciupita.
2. Depuneri cleioase negre si/sau mil negru si/sau zgrunturi. Apar frecvent datorita calitatii slabe a uleiului folosit, temperaturi mari de functionare, neschimbarea la timp, folosirii de aditivi, imbatrinirii uleiului si separarea aditivilor din el...
Exemplu de depuneri negre (black death) si spuma:
Dupa ce se scurge uleiul la schimb se poate baga un deget si in baie ca sa stim si nivelul milului de acolo. Nu este prea concludent deoarece in zona busonului de scurgere ele sunt la un nivel mai redus.
Spalare motor
Ca sa scapati de depuneri sunt mai multe metode. Se face motorul bucati total/partial si se spala (cel mai indicat), se toarna solutii de spalat motorul dar nu recomand sau cel mai simplu vom folosi un ulei de calitate (el spala incet si in timp), uleiuri high mileage sau ulei flush pina cind il vom desface la schimbare distributie.
Mobil are un ulei special pentru masini cu ceva km a bord :
http://www.mobil1.com/USA-E...leage_10W-40.aspx
http://www.mobil1.com/USA-E..._5000_10W-40.aspx
Pe vremuri la Dacie am facut un schimb toamna si avind bani am cumparat Castrol. Ca toate motoarele era negru in interior, dar asta a inceput sa curete (se vedea aluminiul de acum) de ma speriasem. Telefon repede la supermecanic, ce se intimpla ? Simplu, porcariile cu nume mare folosite pina atunci erau uleiuri minerale de slaba calitate si nu curatau. Dupa 1,500km a trebuit sa-l schimb asa era de negru. De atunci si batrina Dacie a fost tratata cu "bunatati", mai ales dupa ce am facut motorul.
Daca se constata ca depunerile sunt groase indicat ar fi sa demontati capacul colbutori si baia de ulei si de curatat bine, dar obligatoriu se vor inlocui garniturile. Capacul colbutori are un labirint (este efectiv dublu) prin care se face aerisirea, gazele care se formeaza ies prin cele doua furtune si pleaca la admisie iar uleiul se scurge inapoi.
Imi cer scuze dar prea multe nu pot sa va spun privind demontarea capacelor, la mine nu este cazul dar cind fac distributia am sa va informez, totusi nu mi se pare mare scofala. Idea este ca daca sunt prea groase trebuie sa fie curatate (in baie sigur aveti mil) dupa care sa va apucati de "spalat" cu ulei. Toate acestea daca sunt in exces vor fi dezlipite si pot bloca canalele de ungere/scurgere. Cind se schimba distributia este o ocazie buna pentru operatiune, supravegheati mecanicul, va asigurati ca nu face treaba de mintuiala si voi lustruiti capacele demontate (acum il aveti si pe cel de la distributie).
Regula de baza la curatarea capacelor este sa nu le zgiriati, se vor folosi numai solventi carbusolv, motorina, benzina, WD40, detergent. La cel de plastic numai motorina si detergent, fara solutii tari.
am cumparat masina in urma cu 6 luni. de atunci si pana in prezent nu am schimbat uleiul la masina , fostul proprietar (politist) mi-a garantat sa nu mai schimb uleiul ca l-a schimbat el si am zis sa merg pe incredere. in urma cu doua zile m-am intalnit cu colegul vallyyy si cand s-a uitat la motor a desfacut busonul a ramas stupefiat. capacul era plin de maioneza galbena si mi-a recomandat sa schimb urgent uleiul (a avut buna placere a ma ajuta).
am bagat aditiv de curatare a motorului cam 200ml si apoi am scos uleiul din motor. surpriza la schimbarea filtrului de ulei. uleiul nu se scurgea din recipient? care sa fie proflema? in fine am scos uleiul cu o carpa si apoi am pus noul filtru. colegul vallyyy mi-a spus ca daca dupa 100km facuti nu dispare aceea maioneza galbena trebuie sa ma ingrijorez ca nu e bine. am facut la activ 120 km si tot m-ai am putina maioneza galbena si depunere neagra. eu as vrea sa desfac motorul sa curat sub capac si arborii. este indicat sa fac aceasta manopera?
Sper ca am scis unde trebuie daca nu rog un moderator sa il mute in sectiunea potrivita.
multumesc si sper ca m-am facut inteles