Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:IN REVIZIE ACEST POST !

Multi fac greseala de a folosi un alt tip de ulei la aceste motoare. Total gresit si acum inteleg de ce le "bat tachetii", "tacane", se sparg senzorii de ulei prea des, au diagnoza ca uzat arbore came, vibreaza excesiv motorul...etc...

Ce este cu depunerile ?
Depunerile se controleaza usor, pe la busonul de umplere. Vizual observam daca lucesc piesele care stationeaza (nu va uitati ca luceste arborele came ca este normal), dupa care bagam un deget si scormonim inclusiv in sus pe capac sa vedem ca gasim :
1. Maioneza galbuie este normala in anotimpul rece datorita vaporilor care condenseaza, daca este putina. Daca avem in exces si scade nivelul antigelului, garnitura chiulasa este ciupita. In cazul in care uleiul devine laptos sigur ea este ciupita.
2. Depuneri cleioase negre si/sau mil negru si/sau zgrunturi. Apar frecvent datorita calitatii slabe a uleiului folosit, temperaturi mari de functionare, neschimbarea la timp, folosirii de aditivi, imbatrinirii uleiului si separarea aditivilor din el...
Exemplu de depuneri negre (black death) si spuma:

Dupa ce se scurge uleiul la schimb se poate baga un deget si in baie ca sa stim si nivelul milului de acolo. Nu este prea concludent deoarece in zona busonului de scurgere ele sunt la un nivel mai redus.

Spalare motor
Ca sa scapati de depuneri sunt mai multe metode. Se face motorul bucati total/partial si se spala (cel mai indicat), se toarna solutii de spalat motorul dar nu recomand sau cel mai simplu vom folosi un ulei de calitate (el spala incet si in timp), uleiuri high mileage sau ulei flush pina cind il vom desface la schimbare distributie.
Mobil are un ulei special pentru masini cu ceva km a bord :
http://www.mobil1.com/USA-E...leage_10W-40.aspx
http://www.mobil1.com/USA-E..._5000_10W-40.aspx
Pe vremuri la Dacie am facut un schimb toamna si avind bani am cumparat Castrol. Ca toate motoarele era negru in interior, dar asta a inceput sa curete (se vedea aluminiul de acum) de ma speriasem. Telefon repede la supermecanic, ce se intimpla ? Simplu, porcariile cu nume mare folosite pina atunci erau uleiuri minerale de slaba calitate si nu curatau. Dupa 1,500km a trebuit sa-l schimb asa era de negru. De atunci si batrina Dacie a fost tratata cu "bunatati", mai ales dupa ce am facut motorul.
Daca se constata ca depunerile sunt groase indicat ar fi sa demontati capacul colbutori si baia de ulei si de curatat bine, dar obligatoriu se vor inlocui garniturile. Capacul colbutori are un labirint (este efectiv dublu) prin care se face aerisirea, gazele care se formeaza ies prin cele doua furtune si pleaca la admisie iar uleiul se scurge inapoi.
Imi cer scuze dar prea multe nu pot sa va spun privind demontarea capacelor, la mine nu este cazul dar cind fac distributia am sa va informez, totusi nu mi se pare mare scofala. Idea este ca daca sunt prea groase trebuie sa fie curatate (in baie sigur aveti mil) dupa care sa va apucati de "spalat" cu ulei. Toate acestea daca sunt in exces vor fi dezlipite si pot bloca canalele de ungere/scurgere. Cind se schimba distributia este o ocazie buna pentru operatiune, supravegheati mecanicul, va asigurati ca nu face treaba de mintuiala si voi lustruiti capacele demontate (acum il aveti si pe cel de la distributie).
Regula de baza la curatarea capacelor este sa nu le zgiriati, se vor folosi numai solventi carbusolv, motorina, benzina, WD40, detergent. La cel de plastic numai motorina si detergent, fara solutii tari.




am cumparat masina in urma cu 6 luni. de atunci si pana in prezent nu am schimbat uleiul la masina , fostul proprietar (politist) mi-a garantat sa nu mai schimb uleiul ca l-a schimbat el si am zis sa merg pe incredere. in urma cu doua zile m-am intalnit cu colegul vallyyy si cand s-a uitat la motor a desfacut busonul a ramas stupefiat. capacul era plin de maioneza galbena si mi-a recomandat sa schimb urgent uleiul (a avut buna placere a ma ajuta).
am bagat aditiv de curatare a motorului cam 200ml si apoi am scos uleiul din motor. surpriza la schimbarea filtrului de ulei. uleiul nu se scurgea din recipient? care sa fie proflema? in fine am scos uleiul cu o carpa si apoi am pus noul filtru. colegul vallyyy mi-a spus ca daca dupa 100km facuti nu dispare aceea maioneza galbena trebuie sa ma ingrijorez ca nu e bine. am facut la activ 120 km si tot m-ai am putina maioneza galbena si depunere neagra. eu as vrea sa desfac motorul sa curat sub capac si arborii. este indicat sa fac aceasta manopera?

Sper ca am scis unde trebuie daca nu rog un moderator sa il mute in sectiunea potrivita.
multumesc si sper ca m-am facut inteles
Skip ads

  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
dragi colegi astazi dupa 20 de km facuti cu masina am zis sa ma mai uit la capacul de la motor. minunati-va ce am gasit Sad Crying or Very sad am nevoie de ajutorul vostru. trebuie sa dau capacul de la motor si sa curat acolo tot?


  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi poti da jos capacul..sa cureti .. il pui la loc si dupa cativa km sa se adune iarasi...
eu tare cred ca ai garnitura ciupita...
  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
garnitura de chiuloasa? Mentionez ca nu am nivel crescut la ulei (joja) si nici cand ridic joja nu am urme de maioneza sau de apa. Eu stiu ca daca intra apa la motor nu ar trebuie sa scot fum alb pe teava d esapament?
  • mar77

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
E prea multa spuma, trebuie schimbata garnitura, nu te sfatuiesc sa mai mergi cu ea asa, nu o sa-ti placa atunci cand o sa te lase in drum si nici cum face un motor cand ii crapa garnitura de chiulasa definitiv. De reparat se repara usor.

Zgura neagra e de la ulei de motor neschimbat la timp, foarte multe masini din germania au asa ceva, merge neamtul cu uleiul pana nu mai stie de el.
  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
si ma sfatuiesti sa schimb garnitura de chiuloasa si sa curat capacul de la motor?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ca sa schimbi garnitura trebuie data jos chiulasa. Daca tot o dai jos, o si desfaci, si o cureti cum trebuie. Cu ocazia asta verifici tacheti, semeringuri supapa, etc.
Cu un drum poate nu ar strica sa dai jos si baia de ulei, e posibil sa ai maioneza si acolo. Ideal ar fi sa desfaci tto motorul, sa il cureti, etc, acuma depinde si ce buget poti mobiliza pentru treaba asta....
  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
jE deja m-au gasit transpiratile Smile) ce mi-ai zis tu in mesaj cat m-ar duce manopera si eventual cateva piese. Sper sa nu fiu nevoit sa schimb tot Very Happy
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
de ce te-au luat transpiratiile? credeai ca garnitura se schimba fara sa dai jos chiulasa?
piesele.... depinde ce trebuie schimbat. Manopera... daca e sa se desfaca tot motorul, sa se curete si sa se monteze la loc (eventualele piese bulite se schimba "in za process") as zice 800-1000 RON, da' depinde si de mecanic....
  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
zic ca m-au gasit transpiratiile la cat am de lucru la masina. Multi zic ca ar fi cauza ca fostul proprietar ar fi amestecat uleiul. Alti ca ar fi garnitura de chiuloasa. Acum nu stiu ce sa zic. Daca as fi avut garnitura tocita sau ciupita nu as fi scos fum alb? Precizez ca dupa ce am facut schimbul de ulei acum cateva zile spuma s-a diminuat considerabil.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Masina neintretinuta, cumparata pe "incredere", ca de altfel si faza cu schimbul de ulei care numai ulei nu era de nu se scurgea din filtru ci ceva ca marmelada, de la proprietar politist, adica...om serios nu orice samsar plin de vrajeli din targ...era cam greu sa scapi fara probleme la ea. Strange bani si pune-o la punct si apoi mergi cu ea cat mai mult ca banii pe reparatie nu-i mai scoti tu la revanzare.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca ar fi masina mea, nu e obligatoriu sa faci asta, as pune un ulei flush. As merge cu ea 500 de km in afara localitatii, l-as da afara si as pune din nou altul nou tot flush. Repeti operatiunea cu km si apoi pui ulei normal. Obligatoriu schimbat si filtru.
Corect ar fi totusi sa faci cum spune @ JE insa trebuie un mecanic bun.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Sunt niste reguli de urmat intotdeauna cand cumperi o masina second... poti s-o iei si de la mama ca tot trebuie sa faci urmatoarele operatiuni:

- verificare stare generala, jocuri, unghiuri, bucsaraie, frane + franare uniforma
- schimb distributie cu piese noi
- schimb ulei cu ceva de calitate
- schimb lichid frana
- schimb antigel
- schimb toate filtrele (aer/ulei/polen)

Abia dupa asta poti sta linistit.
Nu te uiti la buson dupa 6 luni de la cumparare.
Poate mehlemul ala era prezent chiar si in momentul in care ai luat masina.

Spor la reparat.
Eu iti recomand intai sa schimbi inca o data uleiul, sa pui un mobil clean cu care sa mergi cateva mii, poate maxim 5mii.
Sa vezi cum evolueaza. Poate scapi usor fara sa desfaci motorul.

Oricum trebuie sa urmaresti mereu ce se intampla sub capacul galben de la ulei, nu o data la 6 luni.
  • mar77

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ca sa fii sigur, bagi un motor flush, pui ulei si vezi ce se intampla, daca apare spuma iar, schimba garnitura si drum bun. Mai mult de atat nu se poate spune/face aici.
  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
mar77 e vreun aditiv ceva motor flush? si inainte de a pune ulei (te referi sa fac iar schimbul de ulei?) nu pot da jos si capacul de la motor sa sterg de acolo toata maioneza aia?
  • mar77

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ba da poti demonta si curata, motor flush = solutie curatare motor.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate motorul lui are depuneri masive,deci uleiul probabil nu s-a schimbat de multa vreme,concluzia mea ar fi ca garnitura de la capacul de distributie e dusa,nu garnitura de chiulasa
  • mar77

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Garnitura de la capacul de distributie? Poti explica asa ceva?
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ai poza cu ea aici :



Si topic cu inca ceva lamuriri aici https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
  • mar77

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Cand am raspuns am dat click pe topic, de jos, de la discutii similare si nu am fost atent le sectiune. Am crezut ca faci o greseala referindu-te la garnitura de la capacul tachetilor. Da, garnitura de distributie e un defect destul de des intalnit.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR