- popovici eugen
- OP
- 6 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Vectra 1998
- Bacau
popovici eugen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
salut colegii! sunt un proprietar de opel vectra motor de 1995 din "98 si nu mai porneste deloc nici macar trasa
daca dau la cheie scoate fum negru pe toba
mentionez ca becurile in bord functioneaza perfect
am pus laptopul pe ea si cind intru la diagnostic motor imi spune no conect dar asta se intimpla si cind functiona bine
as vrea sa o iau babeste in termeni populari sa gasesc defectul ma poate indruma cineva?
motorul a pornit a mers cam 5-10 min dupa care l-am oprit. cind sa plec nu a mai dat nici un semn de viata
daca dau la cheie scoate fum negru pe toba
mentionez ca becurile in bord functioneaza perfect
am pus laptopul pe ea si cind intru la diagnostic motor imi spune no conect dar asta se intimpla si cind functiona bine
as vrea sa o iau babeste in termeni populari sa gasesc defectul ma poate indruma cineva?
motorul a pornit a mers cam 5-10 min dupa care l-am oprit. cind sa plec nu a mai dat nici un semn de viata
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 521 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
gtt66- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2011
- Mesaj Privat
- popovici eugen
- OP
- 6 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Vectra 1998
- Bacau
popovici eugen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- caliente
- **
- 100 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Vivaro 2003 F9Q 760
- Ilfov
caliente
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vivaro 2003 F9Q 760
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Pai intai afla daca are ceva si pompa de injectie, ca sa nu o schimbi degeaba, posibil ca pompa sa functioneza perfect, dar sctricandu-se calculatorul,primeste comenzi gresite. Cu siguranta gasesti calculator de injectie separat,dar cred ca pe la dezmembrari la alte masini, sau intereseazate daca il poti repara.
- popovici eugen
- OP
- 6 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Vectra 1998
- Bacau
popovici eugen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- caliente
- **
- 100 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Vivaro 2003 F9Q 760
- Ilfov
caliente
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vivaro 2003 F9Q 760
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
"cam 1200 ron sau prin cartier cu 700 iar la dezmembrari tot cam 700 pompa completa."
Pompa completa insemnand, pompa de injectie plus calculatorul ? la 700 ron? sau doar pompa ?
Parerea mea este ca in calculatorul injectiei s-a produs o intrerupere de circuit, ECU ne-functionand nu mai trimite date la bord si nu ai cum sa afli ce nu merge. asa ca pompa o poti cumpara de pomana, posibil doar ECU sa fie problema, si se poate repara din cate am vazut pe forum.
Pompa completa insemnand, pompa de injectie plus calculatorul ? la 700 ron? sau doar pompa ?
Parerea mea este ca in calculatorul injectiei s-a produs o intrerupere de circuit, ECU ne-functionand nu mai trimite date la bord si nu ai cum sa afli ce nu merge. asa ca pompa o poti cumpara de pomana, posibil doar ECU sa fie problema, si se poate repara din cate am vazut pe forum.
- emilperijoc
- ***
- 577 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 577
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
daca ai gasit pompa la mana a doua cu 700ron cred ca aia ar trebui sa fie prima alegere, cu avantajul ca nu e umblata in ea deci nu va trebui calibrata, aia cu prin cartier, uita.
Cu buzaul nush ce sa zic, baietii fac treaba iti dau si ceva garantie dar nu calibreaza pe banc pompa, deci iti va consuma mai mult.
Alegerea e a ta.
Cu buzaul nush ce sa zic, baietii fac treaba iti dau si ceva garantie dar nu calibreaza pe banc pompa, deci iti va consuma mai mult.
Alegerea e a ta.
- popovici eugen
- OP
- 6 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Vectra 1998
- Bacau
popovici eugen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- popovici eugen
- OP
- 6 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Vectra 1998
- Bacau
popovici eugen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- caliente
- **
- 100 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Vivaro 2003 F9Q 760
- Ilfov
caliente
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vivaro 2003 F9Q 760
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Un articol de pe internet, exlicat mai pe indelete. daca este nevoie pun si sursa.
ECU-
Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor.
ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.
ECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.
ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori.
Ai spus ca:
'''motorul a pornit a mers cam 5-10 min dupa care l-am oprit. cind sa plec nu a mai dat nici un semn de viata '''
Pare o chestie ce a avut loc spontan, daca a pornit si a rulat perfet 10 minute, nu vad de ce nu ar fi putut sa porneasca mai greu dar sa mearga pana la urma,asta ar fi dat de banuit ca sunt injectoarele sau pompa dusa,dar odata ce ai mers cu ea,si urmatoarea cheie nimic, este ECU ars,bujii,etc
ECU-
Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor.
ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.
ECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.
ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori.
Ai spus ca:
'''motorul a pornit a mers cam 5-10 min dupa care l-am oprit. cind sa plec nu a mai dat nici un semn de viata '''
Pare o chestie ce a avut loc spontan, daca a pornit si a rulat perfet 10 minute, nu vad de ce nu ar fi putut sa porneasca mai greu dar sa mearga pana la urma,asta ar fi dat de banuit ca sunt injectoarele sau pompa dusa,dar odata ce ai mers cu ea,si urmatoarea cheie nimic, este ECU ars,bujii,etc
chempes
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut,am un zafira motor 2.0dth cu 277 000km , am dat o fratelui meu pentru un drum scurt si s a intors pe jos.Nu porneste deloc invarte electromotorul,nu aprinde la bord vreo defectiune ,singurul lucru am slabit un holender de la injector si da motorina dar nu are o presiune adecvata(daca astup conducta cu degetul nu mai da deloc ) astept sugestii
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
chempes
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
chempes
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2011
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 521 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
chempes
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2011
- Mesaj Privat