Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • cristixxx

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salut sunt nou pe forum,am si eu o problema cu masina(opel vectra motor 2000,74 kw,101 caii,diesel),dupa 3000 de ture se aprinde chekul si nu mai trage deloc si scade si turatia chiar daca o accelerez la maxim.Dupa ce opresc motorul si se stince chekul merge normal pana la 3000 de ture,debitmetrul l-am schimbat dar degeaba ce poate fi?Va multumesc
Skip ads

  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Pune-o pe tester si vezi ce cod de eroare iti da! Pe ghicite nu poti face nimic,cauzele pot fi mai multe! Cool
  • lucilus5

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1996 17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
tobe infundate
mai sigur catalizatorul
  • otty

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu are nici o treaba cu tobele...verifica senzorul de presiune de pe admisie....
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Bre, e y20dth, curata egr. Daca nu asta e problema, fuguta la tester.
Te poti duce la intalnirile locale. Acolo au si tester, si sfaturi.
  • oisher

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1998 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
aceiasi problema am avut`o si eu ... la mine era un furtun de la circuitul de vacum scos de la locul lui, verifica toata instalatia vacum si vezi sa nu ai furtuns scos sau spart

iti pun mai jos un tutorial cum sa cureti EGR`ul

Înlocuiþi supapa de recirculare a gazelor de eºapament
  Demontaþi

1.   Se deschide capota motorului

2.   Se deconecteazã bateria
•  
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã

Se desface piuliþa





3.  
Se demonteazã capacul motorului(1)
•  
Se scoate capacul motorului
Notã:  Se remonteazã tampoanele opritoare de cauciuc (2) care s-au desprins la capacul motorului







4.   Se scoate conducta de vacuum servofrânã din cleme
•  
Se deconecteazã racordul rapid (1)

•  
Se desface clema (2)




5.   Se demonteazã furtunul de alimentare cu aer (1)
•  
Se desfac 2 cleme



6.   Se scoate bateria
•  
Demontaþi terminalul pozitiv (3) de la polul pozitiv

Se desface piuliþa



•  
Se demonteazã suportul 1)

Se deºurubeazã ºurubul (2)






7.   Se demonteazã suportul bateriei
•  
Se scoate unitatea sistemului de comandã preincandescenþã (4)

•  
Se demonteazã fiºa fasciculului de cabluri (3)

•  
Se desface din cleme suportul furtunului lichidului de rãcire (5)

•  
Se demonteazã setul de cabluri

Se desface brãþara de cablu (1)


Se desfac 2 cleme suport



•  
Se deºurubeazã 3 ºuruburi (2)




8.   Se demonteazã tubul metalic supapã EGR (5)
•  
Se deºurubeazã 2 ºuruburi

Se desface colierul





9.   Se demonteazã supapa EGR
•  
Se debranºeazã fiºa fasciculului de cabluri (4)

•  
Se deºurubeazã 2x piuliþe (3)

Se scoate brida (2)



•  
Se deºurubeazã 2 ºuruburi (1)

•  
Se deºurubeazã ºi îndepãrteazã 2 prezoane





  Montaþi

10.   Se monteazã supapa EGR
•  
Se introduce garnitura nouã

•  
Se strâng 2 ºuruburi

•  
Se strâng 2 prezoane
Notã:  Curãþaþi filetul înainte de refolosire ºi introduceþi bolþul cu pasta de asigurare împotriva rotirii (roºu). Momentul maxim de instalare care include cuplul de torsiune este de 10 minute.

•  
Se strâng 2 piuliþe

Se introduce suportul



•  
Se branºeazã fiºa fasciculului de cabluri



11.   Se monteazã supapa þevii de metal EGR
•  
Se introduce garnitura nouã

•  
Se strâng 2 ºuruburi

•  
Se strânge colierul



12.   Se monteazã suportul bateriei
•  
Se strâng 3 ºuruburi

•  
Se prinde conectorul cablajului

Se conecteazã brãþara de cablu


Fixaþi cu cleme 2x suport



•  
Se monteazã unitatea de comandã a sistemului de preîncãlzire

•  
Se prind fiºele fasciculelor de cabluri

•  
Se prinde cu cleme suportul furtunului pentru lichid de rãcire



13.   Se monteazã bateria
•  
Se monteazã suportul

Se strânge ºurubul



•  
Se introduce izolaþia de la baterie

•  
Se conecteazã clema de cablu pozitiv la borna pozitivã

Se strânge piuliþa



•  
Se conecteazã cablul pozitiv la clema pozitivã

Se strânge ºurubul





14.   Se adapteazã furtunul de alimentare cu aer de la sistemul de rãcire a aerului de alimentare la conexiunea clapetei de acceleraþie
•  
Se strânge 2x bridã de prindere 3,5 Nm



Avertisment:  Trebuie sã se audã cuplarea racordului.
15.   Se conecteazã conducta de vacuum servofrânã din cleme

16.   Se monteazã capacul motorului.
•  
se prind 4x cleme



17.   Se deconecteazã bateria
•  
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã

Se desface piuliþa





18.   Se conecteazã bateria
•  
Se conecteazã clema de masã la borna de masã

Se strânge piuliþa





19.   Memorie volatilã program

20.   Se închide capota motorului
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Aoleu, l-ai bagat in ceata pe cristixxx, daca se apuca de treaba, desface juma de motor !
Ce treaba are bateria si modulul de preincandescenta, cleme, bride, prezoane, etc cu valva EGR (adica 2 suruburi si un furtun de vacuum), vorba lui DB77AAA: "bre, e y20dth", are EGR mecanic nu electronic!

@ cristixxx: Deci, precum spuneam, nu ai de desfacut decat capacul de plastic pe care scrie "ECOTEC" , un furtunas de vacuum si 2 suruburi TORX de pe EGR, curatat temeinic pina la luciu si montat inapoi.
Oricum problema ta nu e de la EGR, dar nu strica o curatare.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@oisher, cand vi la intanirile locale poate ne explici mai in detaliu acest tutorial. Eu unul am obosit sa-l citesc.
  • oisher

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1998 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
defapt tutorialul acela era si cu poze .. si este foarte explicit Razz @db77aaa, cand si unde sunt intalnirile locale? :d poate dau si eu o tura pe acolo
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut.Eu am avut aceasta problema dar nu avea nimic motorul.Totul era de la motorina de la LUKOIL. Very Happy
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am avut aceleasi simptome: la 3000 rotatii si 140 km/h se aprindea check engine. Problema a fost electrovalva de pe vircuitul de vacum de la turbina. Am inlocuit-o si acum merge.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
oisher a scris:@db77aaa, cand si unde sunt intalnirile locale? :d poate dau si eu o tura pe acolo


In fiecare joi in parcare la Baza de agrement, pe centura, incepand cu orele 17,00
  • otty

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am si eu ..
la 3000 de rotatii...140/h mi se aprinde check engine...electrovalvele..le-am schimbat intre ele...mai am cateva de rezerva...
tot nu i-am dat de capat..
poate mai gasesc vreun raspuns....de la cine a mai cunoscut astef de probl...stima...
  • RolyB

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Am un prieten cu o Vectra B Y20DTH cu o problema cel putin ciudata.Am pus intrebarea aici pentru ca eu zic ca are legatura cu turbina.
Masina merge foarte ok , trage cum trebuie , se simte turbina.
Problema este ca la un mers linistit , cand ajunge pe la 2500 RPM masina se accelereaza singura , pe turometru nu se observa f bine dar se accentueaza sunetul motorului si se simte la mers.Cu OP-COM-ul conectat am observat o crestere de presiune in turbo in acel moment.
Nu are stocata nicio eroare si au fost verificate ambele electrovalve.
De la ce poate fi ?
Multumesc!
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pei la 2500 nu intra turbo?Si e normal ca masina sa traga mai bine?
  • RolyB

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Turbina intra la 1800.Se simte cum intra insa la 2500 fara sa accelerezi , doar sa tii pedala constant se simte cum masina trage mai bine.Repet, acest lucru se intampla fara sa apesi pedala, doar sa o tii constant.
  • bayatul_xxl961

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am si eu la 140km/h se aprinde check energi am verificat furtunasele sunt ok.acum sa inlocuiesc si elecrtovalva .......
  • x_men_opel

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2010

  • Mesaj Privat
cristixxx
aceelasi simptome aveam si eu si a fost senzorul pe pe galeria de admisie e in dreapta cum te uiti la motor dedesuptul plasticului de la motor ecotec incearca cu ala prima data,eu am schimbat si electrovalva de la turbo si nu a fost de la ea
  • pana_azzaro

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2005

  • Mesaj Privat
cristixxx a scris:Salut sunt nou pe forum,am si eu o problema cu masina(opel vectra motor 2000,74 kw,101 caii,diesel),dupa 3000 de ture se aprinde chekul si nu mai trage deloc si scade si turatia chiar daca o accelerez la maxim.Dupa ce opresc motorul si se stince chekul merge normal pana la 3000 de ture,debitmetrul l-am schimbat dar degeaba ce poate fi?Va multumesc




Aceeasi problema am avut-o si eu, am fost la service, au curatat EGR si niste clapete d-acolo(care erau pietrificate) si akum nu mai are nimic, nu se mai aprinde martorul in bord si trage destul de bine!
  • G3org31291

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu turbina...am avut-o infundata...in fine am desfundat-o...iar dupa vreo 4 luni mi sa reaprins "motor check" pe bord in momentu cnd ii dadeam a4-a sau a5-a,pe langa k nu mai tragea deloc....am dus-o din nou la acel mecanic care mi-a reparat-o dar de aceasta data pur si simplu s-a uitat in partea dreapta la filtru de polen sub parbriz o chestie din care intra si ies 2 furtunuashe de vacuum de la turbina....ei bine unu dintre ele l-a scos din acea chestie si la astupat cu un shurubel...precizez k dupa aceasta turbina functiuneaza.As vrea sa stiu ce e acea "chestie"...si pe viitor sa stiu si eu ce rol are "chestia" asta sa nu mai mai duc la mecanic pentru nimic
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR