cristixxx
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salut sunt nou pe forum,am si eu o problema cu masina(opel vectra motor 2000,74 kw,101 caii,diesel),dupa 3000 de ture se aprinde chekul si nu mai trage deloc si scade si turatia chiar daca o accelerez la maxim.Dupa ce opresc motorul si se stince chekul merge normal pana la 3000 de ture,debitmetrul l-am schimbat dar degeaba ce poate fi?Va multumesc
- vali17kar
- **
- 370 mesaje
- din 30 Aug 2008
- Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
- Arad
vali17kar
- Mesaje scrise: 370
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2008
- Mesaj Privat
lucilus5
- Mesaje scrise: 0
- Locatie:
- Masina: Vectra 1996 17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
otty
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
oisher
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat
aceiasi problema am avut`o si eu ... la mine era un furtun de la circuitul de vacum scos de la locul lui, verifica toata instalatia vacum si vezi sa nu ai furtuns scos sau spart
iti pun mai jos un tutorial cum sa cureti EGR`ul
Înlocuiþi supapa de recirculare a gazelor de eºapament
Demontaþi
1. Se deschide capota motorului
2. Se deconecteazã bateria
•
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã
–
Se desface piuliþa
3.
Se demonteazã capacul motorului(1)
•
Se scoate capacul motorului
Notã: Se remonteazã tampoanele opritoare de cauciuc (2) care s-au desprins la capacul motorului
4. Se scoate conducta de vacuum servofrânã din cleme
•
Se deconecteazã racordul rapid (1)
•
Se desface clema (2)
5. Se demonteazã furtunul de alimentare cu aer (1)
•
Se desfac 2 cleme
6. Se scoate bateria
•
Demontaþi terminalul pozitiv (3) de la polul pozitiv
–
Se desface piuliþa
•
Se demonteazã suportul 1)
–
Se deºurubeazã ºurubul (2)
7. Se demonteazã suportul bateriei
•
Se scoate unitatea sistemului de comandã preincandescenþã (4)
•
Se demonteazã fiºa fasciculului de cabluri (3)
•
Se desface din cleme suportul furtunului lichidului de rãcire (5)
•
Se demonteazã setul de cabluri
–
Se desface brãþara de cablu (1)
–
Se desfac 2 cleme suport
•
Se deºurubeazã 3 ºuruburi (2)
8. Se demonteazã tubul metalic supapã EGR (5)
•
Se deºurubeazã 2 ºuruburi
–
Se desface colierul
9. Se demonteazã supapa EGR
•
Se debranºeazã fiºa fasciculului de cabluri (4)
•
Se deºurubeazã 2x piuliþe (3)
–
Se scoate brida (2)
•
Se deºurubeazã 2 ºuruburi (1)
•
Se deºurubeazã ºi îndepãrteazã 2 prezoane
Montaþi
10. Se monteazã supapa EGR
•
Se introduce garnitura nouã
•
Se strâng 2 ºuruburi
•
Se strâng 2 prezoane
Notã: Curãþaþi filetul înainte de refolosire ºi introduceþi bolþul cu pasta de asigurare împotriva rotirii (roºu). Momentul maxim de instalare care include cuplul de torsiune este de 10 minute.
•
Se strâng 2 piuliþe
–
Se introduce suportul
•
Se branºeazã fiºa fasciculului de cabluri
11. Se monteazã supapa þevii de metal EGR
•
Se introduce garnitura nouã
•
Se strâng 2 ºuruburi
•
Se strânge colierul
12. Se monteazã suportul bateriei
•
Se strâng 3 ºuruburi
•
Se prinde conectorul cablajului
–
Se conecteazã brãþara de cablu
–
Fixaþi cu cleme 2x suport
•
Se monteazã unitatea de comandã a sistemului de preîncãlzire
•
Se prind fiºele fasciculelor de cabluri
•
Se prinde cu cleme suportul furtunului pentru lichid de rãcire
13. Se monteazã bateria
•
Se monteazã suportul
–
Se strânge ºurubul
•
Se introduce izolaþia de la baterie
•
Se conecteazã clema de cablu pozitiv la borna pozitivã
–
Se strânge piuliþa
•
Se conecteazã cablul pozitiv la clema pozitivã
–
Se strânge ºurubul
14. Se adapteazã furtunul de alimentare cu aer de la sistemul de rãcire a aerului de alimentare la conexiunea clapetei de acceleraþie
•
Se strânge 2x bridã de prindere 3,5 Nm
Avertisment: Trebuie sã se audã cuplarea racordului.
15. Se conecteazã conducta de vacuum servofrânã din cleme
16. Se monteazã capacul motorului.
•
se prind 4x cleme
17. Se deconecteazã bateria
•
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã
–
Se desface piuliþa
18. Se conecteazã bateria
•
Se conecteazã clema de masã la borna de masã
–
Se strânge piuliþa
19. Memorie volatilã program
20. Se închide capota motorului
iti pun mai jos un tutorial cum sa cureti EGR`ul
Înlocuiþi supapa de recirculare a gazelor de eºapament
Demontaþi
1. Se deschide capota motorului
2. Se deconecteazã bateria
•
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã
–
Se desface piuliþa
3.
Se demonteazã capacul motorului(1)
•
Se scoate capacul motorului
Notã: Se remonteazã tampoanele opritoare de cauciuc (2) care s-au desprins la capacul motorului
4. Se scoate conducta de vacuum servofrânã din cleme
•
Se deconecteazã racordul rapid (1)
•
Se desface clema (2)
5. Se demonteazã furtunul de alimentare cu aer (1)
•
Se desfac 2 cleme
6. Se scoate bateria
•
Demontaþi terminalul pozitiv (3) de la polul pozitiv
–
Se desface piuliþa
•
Se demonteazã suportul 1)
–
Se deºurubeazã ºurubul (2)
7. Se demonteazã suportul bateriei
•
Se scoate unitatea sistemului de comandã preincandescenþã (4)
•
Se demonteazã fiºa fasciculului de cabluri (3)
•
Se desface din cleme suportul furtunului lichidului de rãcire (5)
•
Se demonteazã setul de cabluri
–
Se desface brãþara de cablu (1)
–
Se desfac 2 cleme suport
•
Se deºurubeazã 3 ºuruburi (2)
8. Se demonteazã tubul metalic supapã EGR (5)
•
Se deºurubeazã 2 ºuruburi
–
Se desface colierul
9. Se demonteazã supapa EGR
•
Se debranºeazã fiºa fasciculului de cabluri (4)
•
Se deºurubeazã 2x piuliþe (3)
–
Se scoate brida (2)
•
Se deºurubeazã 2 ºuruburi (1)
•
Se deºurubeazã ºi îndepãrteazã 2 prezoane
Montaþi
10. Se monteazã supapa EGR
•
Se introduce garnitura nouã
•
Se strâng 2 ºuruburi
•
Se strâng 2 prezoane
Notã: Curãþaþi filetul înainte de refolosire ºi introduceþi bolþul cu pasta de asigurare împotriva rotirii (roºu). Momentul maxim de instalare care include cuplul de torsiune este de 10 minute.
•
Se strâng 2 piuliþe
–
Se introduce suportul
•
Se branºeazã fiºa fasciculului de cabluri
11. Se monteazã supapa þevii de metal EGR
•
Se introduce garnitura nouã
•
Se strâng 2 ºuruburi
•
Se strânge colierul
12. Se monteazã suportul bateriei
•
Se strâng 3 ºuruburi
•
Se prinde conectorul cablajului
–
Se conecteazã brãþara de cablu
–
Fixaþi cu cleme 2x suport
•
Se monteazã unitatea de comandã a sistemului de preîncãlzire
•
Se prind fiºele fasciculelor de cabluri
•
Se prinde cu cleme suportul furtunului pentru lichid de rãcire
13. Se monteazã bateria
•
Se monteazã suportul
–
Se strânge ºurubul
•
Se introduce izolaþia de la baterie
•
Se conecteazã clema de cablu pozitiv la borna pozitivã
–
Se strânge piuliþa
•
Se conecteazã cablul pozitiv la clema pozitivã
–
Se strânge ºurubul
14. Se adapteazã furtunul de alimentare cu aer de la sistemul de rãcire a aerului de alimentare la conexiunea clapetei de acceleraþie
•
Se strânge 2x bridã de prindere 3,5 Nm
Avertisment: Trebuie sã se audã cuplarea racordului.
15. Se conecteazã conducta de vacuum servofrânã din cleme
16. Se monteazã capacul motorului.
•
se prind 4x cleme
17. Se deconecteazã bateria
•
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã
–
Se desface piuliþa
18. Se conecteazã bateria
•
Se conecteazã clema de masã la borna de masã
–
Se strânge piuliþa
19. Memorie volatilã program
20. Se închide capota motorului
- adishoru
- **
- 245 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Aoleu, l-ai bagat in ceata pe cristixxx, daca se apuca de treaba, desface juma de motor !
Ce treaba are bateria si modulul de preincandescenta, cleme, bride, prezoane, etc cu valva EGR (adica 2 suruburi si un furtun de vacuum), vorba lui DB77AAA: "bre, e y20dth", are EGR mecanic nu electronic!
@ cristixxx: Deci, precum spuneam, nu ai de desfacut decat capacul de plastic pe care scrie "ECOTEC" , un furtunas de vacuum si 2 suruburi TORX de pe EGR, curatat temeinic pina la luciu si montat inapoi.
Oricum problema ta nu e de la EGR, dar nu strica o curatare.
Ce treaba are bateria si modulul de preincandescenta, cleme, bride, prezoane, etc cu valva EGR (adica 2 suruburi si un furtun de vacuum), vorba lui DB77AAA: "bre, e y20dth", are EGR mecanic nu electronic!
@ cristixxx: Deci, precum spuneam, nu ai de desfacut decat capacul de plastic pe care scrie "ECOTEC" , un furtunas de vacuum si 2 suruburi TORX de pe EGR, curatat temeinic pina la luciu si montat inapoi.
Oricum problema ta nu e de la EGR, dar nu strica o curatare.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
oisher
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ratoiu2001
- **
- 284 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
ratoiu2001
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
otty
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
- RolyB
- **
- 133 mesaje
- din 09 Aug 2006
- Galati
RolyB
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut!
Am un prieten cu o Vectra B Y20DTH cu o problema cel putin ciudata.Am pus intrebarea aici pentru ca eu zic ca are legatura cu turbina.
Masina merge foarte ok , trage cum trebuie , se simte turbina.
Problema este ca la un mers linistit , cand ajunge pe la 2500 RPM masina se accelereaza singura , pe turometru nu se observa f bine dar se accentueaza sunetul motorului si se simte la mers.Cu OP-COM-ul conectat am observat o crestere de presiune in turbo in acel moment.
Nu are stocata nicio eroare si au fost verificate ambele electrovalve.
De la ce poate fi ?
Multumesc!
Am un prieten cu o Vectra B Y20DTH cu o problema cel putin ciudata.Am pus intrebarea aici pentru ca eu zic ca are legatura cu turbina.
Masina merge foarte ok , trage cum trebuie , se simte turbina.
Problema este ca la un mers linistit , cand ajunge pe la 2500 RPM masina se accelereaza singura , pe turometru nu se observa f bine dar se accentueaza sunetul motorului si se simte la mers.Cu OP-COM-ul conectat am observat o crestere de presiune in turbo in acel moment.
Nu are stocata nicio eroare si au fost verificate ambele electrovalve.
De la ce poate fi ?
Multumesc!
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- RolyB
- **
- 133 mesaje
- din 09 Aug 2006
- Galati
RolyB
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
- bayatul_xxl961
- *
- 9 mesaje
- din 12 Dec 2011
- Buzau
bayatul_xxl961
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2011
- Mesaj Privat
- x_men_opel
- *
- 38 mesaje
- din 20 Oct 2010
- Vectra 2002 Y22DTR
- Bucuresti
x_men_opel
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2010
- Mesaj Privat
- pana_azzaro
- **
- 77 mesaje
- din 27 Jul 2005
- Vectra 2001 Y20DTH
- Giurgiu
pana_azzaro
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2005
- Mesaj Privat
cristixxx a scris:Salut sunt nou pe forum,am si eu o problema cu masina(opel vectra motor 2000,74 kw,101 caii,diesel),dupa 3000 de ture se aprinde chekul si nu mai trage deloc si scade si turatia chiar daca o accelerez la maxim.Dupa ce opresc motorul si se stince chekul merge normal pana la 3000 de ture,debitmetrul l-am schimbat dar degeaba ce poate fi?Va multumesc
Aceeasi problema am avut-o si eu, am fost la service, au curatat EGR si niste clapete d-acolo(care erau pietrificate) si akum nu mai are nimic, nu se mai aprinde martorul in bord si trage destul de bine!
- G3org31291
- *
- 9 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Vectra 1997
- Constanta
G3org31291
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
am si eu o problema cu turbina...am avut-o infundata...in fine am desfundat-o...iar dupa vreo 4 luni mi sa reaprins "motor check" pe bord in momentu cnd ii dadeam a4-a sau a5-a,pe langa k nu mai tragea deloc....am dus-o din nou la acel mecanic care mi-a reparat-o dar de aceasta data pur si simplu s-a uitat in partea dreapta la filtru de polen sub parbriz o chestie din care intra si ies 2 furtunuashe de vacuum de la turbina....ei bine unu dintre ele l-a scos din acea chestie si la astupat cu un shurubel...precizez k dupa aceasta turbina functiuneaza.As vrea sa stiu ce e acea "chestie"...si pe viitor sa stiu si eu ce rol are "chestia" asta sa nu mai mai duc la mecanic pentru nimic