cristixxx
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2009
- Mesaj Privat
- vali17kar
- **
- 354 mesaje
- din 30 Aug 2008
- Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
- Arad
vali17kar
- Mesaje scrise: 354
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2008
- Mesaj Privat
lucilus5
- Mesaje scrise: 0
- Locatie:
- Masina: Vectra 1996 17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
otty
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,621 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,621
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
oisher
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat
iti pun mai jos un tutorial cum sa cureti EGR`ul
Înlocuiþi supapa de recirculare a gazelor de eºapament
Demontaþi
1. Se deschide capota motorului
2. Se deconecteazã bateria
•
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã
–
Se desface piuliþa
3.
Se demonteazã capacul motorului(1)
•
Se scoate capacul motorului
Notã: Se remonteazã tampoanele opritoare de cauciuc (2) care s-au desprins la capacul motorului
4. Se scoate conducta de vacuum servofrânã din cleme
•
Se deconecteazã racordul rapid (1)
•
Se desface clema (2)
5. Se demonteazã furtunul de alimentare cu aer (1)
•
Se desfac 2 cleme
6. Se scoate bateria
•
Demontaþi terminalul pozitiv (3) de la polul pozitiv
–
Se desface piuliþa
•
Se demonteazã suportul 1)
–
Se deºurubeazã ºurubul (2)
7. Se demonteazã suportul bateriei
•
Se scoate unitatea sistemului de comandã preincandescenþã (4)
•
Se demonteazã fiºa fasciculului de cabluri (3)
•
Se desface din cleme suportul furtunului lichidului de rãcire (5)
•
Se demonteazã setul de cabluri
–
Se desface brãþara de cablu (1)
–
Se desfac 2 cleme suport
•
Se deºurubeazã 3 ºuruburi (2)
8. Se demonteazã tubul metalic supapã EGR (5)
•
Se deºurubeazã 2 ºuruburi
–
Se desface colierul
9. Se demonteazã supapa EGR
•
Se debranºeazã fiºa fasciculului de cabluri (4)
•
Se deºurubeazã 2x piuliþe (3)
–
Se scoate brida (2)
•
Se deºurubeazã 2 ºuruburi (1)
•
Se deºurubeazã ºi îndepãrteazã 2 prezoane
Montaþi
10. Se monteazã supapa EGR
•
Se introduce garnitura nouã
•
Se strâng 2 ºuruburi
•
Se strâng 2 prezoane
Notã: Curãþaþi filetul înainte de refolosire ºi introduceþi bolþul cu pasta de asigurare împotriva rotirii (roºu). Momentul maxim de instalare care include cuplul de torsiune este de 10 minute.
•
Se strâng 2 piuliþe
–
Se introduce suportul
•
Se branºeazã fiºa fasciculului de cabluri
11. Se monteazã supapa þevii de metal EGR
•
Se introduce garnitura nouã
•
Se strâng 2 ºuruburi
•
Se strânge colierul
12. Se monteazã suportul bateriei
•
Se strâng 3 ºuruburi
•
Se prinde conectorul cablajului
–
Se conecteazã brãþara de cablu
–
Fixaþi cu cleme 2x suport
•
Se monteazã unitatea de comandã a sistemului de preîncãlzire
•
Se prind fiºele fasciculelor de cabluri
•
Se prinde cu cleme suportul furtunului pentru lichid de rãcire
13. Se monteazã bateria
•
Se monteazã suportul
–
Se strânge ºurubul
•
Se introduce izolaþia de la baterie
•
Se conecteazã clema de cablu pozitiv la borna pozitivã
–
Se strânge piuliþa
•
Se conecteazã cablul pozitiv la clema pozitivã
–
Se strânge ºurubul
14. Se adapteazã furtunul de alimentare cu aer de la sistemul de rãcire a aerului de alimentare la conexiunea clapetei de acceleraþie
•
Se strânge 2x bridã de prindere 3,5 Nm
Avertisment: Trebuie sã se audã cuplarea racordului.
15. Se conecteazã conducta de vacuum servofrânã din cleme
16. Se monteazã capacul motorului.
•
se prind 4x cleme
17. Se deconecteazã bateria
•
Se deconecteazã clema de masã de la borna de masã
–
Se desface piuliþa
18. Se conecteazã bateria
•
Se conecteazã clema de masã la borna de masã
–
Se strânge piuliþa
19. Memorie volatilã program
20. Se închide capota motorului
- adishoru
- **
- 244 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Ce treaba are bateria si modulul de preincandescenta, cleme, bride, prezoane, etc cu valva EGR (adica 2 suruburi si un furtun de vacuum), vorba lui DB77AAA: "bre, e y20dth", are EGR mecanic nu electronic!
@ cristixxx: Deci, precum spuneam, nu ai de desfacut decat capacul de plastic pe care scrie "ECOTEC" , un furtunas de vacuum si 2 suruburi TORX de pe EGR, curatat temeinic pina la luciu si montat inapoi.
Oricum problema ta nu e de la EGR, dar nu strica o curatare.
- DB77AAA
- *******
- 6,621 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,621
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
oisher
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ratoiu2001
- **
- 282 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
ratoiu2001
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,436 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,436
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,621 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,621
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
otty
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
- RolyB
- **
- 133 mesaje
- din 09 Aug 2006
- Galati
RolyB
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am un prieten cu o Vectra B Y20DTH cu o problema cel putin ciudata.Am pus intrebarea aici pentru ca eu zic ca are legatura cu turbina.
Masina merge foarte ok , trage cum trebuie , se simte turbina.
Problema este ca la un mers linistit , cand ajunge pe la 2500 RPM masina se accelereaza singura , pe turometru nu se observa f bine dar se accentueaza sunetul motorului si se simte la mers.Cu OP-COM-ul conectat am observat o crestere de presiune in turbo in acel moment.
Nu are stocata nicio eroare si au fost verificate ambele electrovalve.
De la ce poate fi ?
Multumesc!
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- RolyB
- **
- 133 mesaje
- din 09 Aug 2006
- Galati
RolyB
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
- bayatul_xxl961
- *
- 9 mesaje
- din 12 Dec 2011
- Buzau
bayatul_xxl961
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2011
- Mesaj Privat
- x_men_opel
- *
- 34 mesaje
- din 20 Oct 2010
- Vectra 2002 Y22DTR
- Bucuresti
x_men_opel
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2010
- Mesaj Privat
- pana_azzaro
- **
- 69 mesaje
- din 27 Jul 2005
- Vectra 2001 Y20DTH
- Giurgiu
pana_azzaro
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2005
- Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut-o si eu, am fost la service, au curatat EGR si niste clapete d-acolo(care erau pietrificate) si akum nu mai are nimic, nu se mai aprinde martorul in bord si trage destul de bine!
- G3org31291
- *
- 9 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Vectra 1997
- Constanta
G3org31291
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat