Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut stimati colegi, problema mea s-a nascut in urma schimbarii kitului de ambreiaj al masinii, la o Astra G benzina 2007, z14xep. Pana cand am dus-o sa ii schimb kitul ea a mers impecabil, toate sistemele. Dupa montarea kitului si reasamblarea tuturor componentelor, masina nu a mai fost la fel.
Simptomele sunt urmatoarele:

- nu depaseste viteza de 10km/h
- nu depaseste 2100rpm
- nu mai merge nici aerul conditionat
- Singurele coduri de eroare sunt P1500 si P1523 (care tin de thruttle control).

Am fost la un alt mecanic de incredere care in urma codurilor de eroare a dedus ca ar fi o probabilitate ca clapeta de accelerasie sa fie cu pricina. Dupa ce a inlocuit-o cu alta clapeta de pe o alta masina identica nu s-a observat nici o schimbare. Apoi a desfacut clapeta mea, am fost uimiti cat de curata si intacta era, pana si carbunii rotorului/bobinei erau intacti. Nu a putut sa o accelereze mai mult nici din interfata de Tester, pur si simplu refuza sa depaseasca aceasta limita, nu avea putere.
ECU-ul a fost demontat si verificat si s-a ajuns la concluzia ca el ar fi de vina. Dupa care am simtit nevoia de o parere oficiala de la GTT Opel and Chevrolete, reprezentanta de pe Theodor Paladdy Nr 42B Bucuresti. Ei mi-au spus ca ar fi tot ECU-ul. Un nou ECU la ei costa 3500 RON, nu numai ca mi se pare cam exagerat de scump dar sunt convins ca nu valoreaza atata, am gasit pe eBay kit nou original BOCH, acelasi ECU+Imobilizator+2chei cu cip cu doar 300 euro. Reprezentanta nici nu mi-a pomenit de Imobilizator si chipuri. Si nu cred ca imi ofereau servicii de reprogramare a cipurilor mele in ECU-ul cel nou gratuit.

Intrebarile mele sunt urmatoarele:
- Pot inlocui doar ECU-ul si sa imi pastrez imobilizatorul si cheile mele normale?
- Se pot programa in noul ECU, chiar daca el ar fi Second Hand?
- Pot avea incredere in diagnosticul lor? nu vad legatura din moment ce fizic ECU-ul meu nu prezinta urme de zgarieturi/lovituri ca sa pot spune ca s-ar fi intamplat ceva in timpul schimbarii kitului de ambreiaj. Cablaraia pare sa fie intacta si nu in vreun fel de scurt.
- Faptul ca nu imi porneste compresorul de la A/C ar sugera intradevar probleme cu ECU-ul?

As aprecia orice parere si orice sfat.

PS: am folosit cautarea si am citit foarte multe threaduri cu tema de ECU, situatia mea pare sa fie unicata.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Poti inlocui doar ECU daca ai codul de securitate al noului ECU.
Parerea mea e ca ti-a fost inlocuit si ECU odata cu ambreiajul.

P.S. Cheia de rezerva mai functioneaza ? Ai avut-o acasa cat masina a fost in service ?
Cum ai luat masina din service in starea asta stiind ca la predarea masinii aceasta functiona corect ?
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am asistat la schimbatul ambreiajului, am fost de fata constant si am ajutat la demontat, a fost un proces dificil, a trebuit sa lasam in jos tot motorul ca nu aveam loc sa scoatem cutia de viteze pe nicaieri. Cu toate astea Motorul a fost stabilizat constant pe capre si nu s-a produs nici un accident sau vre-o intamplare vreunpic suspecta. Am vazut tot ce s-a facut si cum s-a facut si nu am vazut nimic care sa explice ECU-ul, mecanicul fiindu-mi si prieten care mi-a mai lucrat la masina.

E bine ca pot inlocui doar calculatorul, te referi la carpass-u lui nu?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Da, carpass-ul masinii de pe care a fost demontat (daca a fost resetat inainte de demontare, nu este necesar) si carpass-ul masinii tale.

P.S. Verifica toate cablurile de masa ale motorului (eventual ale ECU), daca nu fac contact corect, apar surprize.


Ultima modificare făcută de iulian1971 la Joi 09 Aug, 2012 8:45 pm
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Este nevoie si de carpass-ul meu deci? nu l-am obtinut de la fostul proprietar, nu staim de existenta lui, din cate am citit pot sa il recuperez de la reprezentanta cu seria de sasiu.

Multumesc
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca masina este cumparata din Romania, incearca la dealer, in mod normal ar trebui sa ti-l dea gratuit.
Daca nu reusesti, la reprezentanta il obtii contracost.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Intr-un final sunt sigur ca voi ajunge la reprezentanta sa il obtin. Nustiu daca a fost cumparata din romania, prima inmatriculare a fost in tara, deci presupun ca da. Dar de fostul proprietar nu de mine.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Este posibil sa fie senzorul de turatie de vina? nu stiu exact unde este montat, cred ca se mai numeste si senzorde arbore cotit, cel care masoara striatiile de pe volanta, si este situat undeva in motor sau in cutia de viteze undeva langa electromotor.....?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ar fi dat eroare "crankshaft sensor incorrect signal" sau ceva asemanator, insa ar fi functionat A/C-ul.
Incearca sa inlocuiesti de proba ECU si vezi cum functioneaza cu alt ECU.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
senzorul arbore cotit este pe lateralul motorului langa fulia de la arbore.. daca dai roata dreapta fata jos poti sa-l vezi aplicat pe blocul motor..
ECU se poate repara.... cauta pe forum
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Z14XEP pica des throttle, rupe firele din el (aluminiu) si pune altele, Daca tot nu vrea atunci este ECU defect https://www.clubopel.com/vie...400&start=200
La tine ECU nu se repara si senzorul arbore este in spate intre alternator si cutie, zona planetara-electromotor, exact ca la Agila-Corsa C benzinare de 1 / 1,2l, ai si poze dar nu este el defect.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Nu este Throtle Body de vina, a fost inlocuita si facea la fel masina. De unde pot cumpara un ECU nou inafara de reprezentanta? Nu prea gasesc pe nicaieri. SH-urile mai mult prin afara orasului da de unde stiu ce mi se trimite si daca sunt bune.....
Si un service unde as putea sa il inlocuesc? EDS?
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Imi pare foarte rau de ce s-a intamplat masinutei,la noi in Arges a fost un caz identic cu al tau,cred ca masinile sunt din acelasi lot(fiind din 2007 ambele),tot la fel nu se tura si ECU a fost de vina,pana sa afle verdictul a schimbat doua corpuri clapeta si degeaba.............din pacate ECU din dezmembrari(de pe Astra H,Corsa C/D) nu merge pe Astra G Classic (Polonia) Sad ii trebuie fix al ei,colegul nostru a cumparat ECU nou din reprezentanta Pitesti cu 2300 lei
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
@xgender8k : mie mi-au cert intre 4000 - 4200 pt un ECU nou. Daca iei de la dezmembrari, ori este de pe o masina exact ca a ta, ori trebuie sa te interesezi daca ce iei este compatibil cu masina ta (s-ar putea apoi sa fie nevoie sa mergi sa il programezi)

Eu totusi nu sunt singur de un lucru. Daca omu isi cumpara alt ECU, singurul lucru pt care mai are nevoie de carpass-ul ECU-ului vechi este ca sa poata reimperechea imobilizatorul masinii cu noul ECU. Mai este si alt motiv ? Iar daca nu vrea sa astepte o sapt sa primeasca carpass-ul, de aceeasi bani poate cumpara un imobilizator si un cip deja imperecheate cu ECU-ul sh si cu codul de securitatea pentru orice eventualitate ( ECU-ul nu are soft-ul bun, trebuie reprogramat si atunci ai nevoie de cod).

Ideea este ca chiar daca iti cumperi ECU+imo+cip, neaparat sa aveti si codul de 4 cifre(carpass-ul), nu se stie niciodata cand aveti nevoie de el.

Si vezi ca cheile vechi ( deja programate) nu mai pot fi programate pe alt imobilizator. Odata programata o cheie cu un IMO, va merge doar cu acel IMO. Cred ca intern, IMO-ul tine o lista cu toate codurile de cheie cu care a fost programat, chiar daca ii stergi toate cheile, el tot tine undeva acea informatie. Si cand ai deja o cheie care a fost programata mai de mult, ii dai Add Old Keys , dar dupa cum am zis, merge daca cheia a fost prima oara legata cu acel IMO. O cheie nu merge pe mai multe IMO-uri.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Inteleg, am gasit chiar la EDS Opel servisul clubului calculator original GM cum am eu la 2250 RON.
Cu montaj ma ajunge la 2450 RON, si am acceptat asa. Sapt viitoare sper sa obtin o programare.
Cu tot cu montaj, tot ajung cu 1000 de lei mai ieftin ca un ECU de la reprezentanta. Sper sa fie intradevar asta adevarata sis ingura problema. M-a chelit de bani masina, am tractat-o de colo colo, de 2 ori cu platforma, toate diagnosticarile mau rupt. Daca nu este ECU-ul de vin si il schimb degeaba o sa ma cert urat cu reprezentanta. Mi-au garantat ca ala e de vina dupa o diagnosticare care m-a costat 450 lei.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
El este de vina in mod cert,colegul a schimbat doar ECU nu si cipul si imobilizatorul............treaba este ca el a mers cu ea asa mai bine de 6 luni,invatase un intreg ritual,o pornea ,apoi o oprea,o pornea ,iarasi o oprea si apoi isi revenea,ceva de genul,ai putea sa incerci si tu poate merge si la tine ( astfel incat sa nu mai apelezi la platforme cand o duci la service)
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am incercat tot felul de porniri, simptomele la mine sunt fixe si nevariabile. Nu am reusit sa pacalesc calculatoru in nici un fel.
Tot tractata trebuie sa o duc, sau sa plec eu cu ea pe avarie undeva pe la 2-3 noaptea cand nu e trafic si sa o las acolo pana dimineata cand oi avea programarea.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat, ECU-ul a fost schimbat si masina merge ca noua.
Multumesc la toti
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR