- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salut stimati colegi, problema mea s-a nascut in urma schimbarii kitului de ambreiaj al masinii, la o Astra G benzina 2007, z14xep. Pana cand am dus-o sa ii schimb kitul ea a mers impecabil, toate sistemele. Dupa montarea kitului si reasamblarea tuturor componentelor, masina nu a mai fost la fel.
Simptomele sunt urmatoarele:
- nu depaseste viteza de 10km/h
- nu depaseste 2100rpm
- nu mai merge nici aerul conditionat
- Singurele coduri de eroare sunt P1500 si P1523 (care tin de thruttle control).
Am fost la un alt mecanic de incredere care in urma codurilor de eroare a dedus ca ar fi o probabilitate ca clapeta de accelerasie sa fie cu pricina. Dupa ce a inlocuit-o cu alta clapeta de pe o alta masina identica nu s-a observat nici o schimbare. Apoi a desfacut clapeta mea, am fost uimiti cat de curata si intacta era, pana si carbunii rotorului/bobinei erau intacti. Nu a putut sa o accelereze mai mult nici din interfata de Tester, pur si simplu refuza sa depaseasca aceasta limita, nu avea putere.
ECU-ul a fost demontat si verificat si s-a ajuns la concluzia ca el ar fi de vina. Dupa care am simtit nevoia de o parere oficiala de la GTT Opel and Chevrolete, reprezentanta de pe Theodor Paladdy Nr 42B Bucuresti. Ei mi-au spus ca ar fi tot ECU-ul. Un nou ECU la ei costa 3500 RON, nu numai ca mi se pare cam exagerat de scump dar sunt convins ca nu valoreaza atata, am gasit pe eBay kit nou original BOCH, acelasi ECU+Imobilizator+2chei cu cip cu doar 300 euro. Reprezentanta nici nu mi-a pomenit de Imobilizator si chipuri. Si nu cred ca imi ofereau servicii de reprogramare a cipurilor mele in ECU-ul cel nou gratuit.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
- Pot inlocui doar ECU-ul si sa imi pastrez imobilizatorul si cheile mele normale?
- Se pot programa in noul ECU, chiar daca el ar fi Second Hand?
- Pot avea incredere in diagnosticul lor? nu vad legatura din moment ce fizic ECU-ul meu nu prezinta urme de zgarieturi/lovituri ca sa pot spune ca s-ar fi intamplat ceva in timpul schimbarii kitului de ambreiaj. Cablaraia pare sa fie intacta si nu in vreun fel de scurt.
- Faptul ca nu imi porneste compresorul de la A/C ar sugera intradevar probleme cu ECU-ul?
As aprecia orice parere si orice sfat.
PS: am folosit cautarea si am citit foarte multe threaduri cu tema de ECU, situatia mea pare sa fie unicata.
Simptomele sunt urmatoarele:
- nu depaseste viteza de 10km/h
- nu depaseste 2100rpm
- nu mai merge nici aerul conditionat
- Singurele coduri de eroare sunt P1500 si P1523 (care tin de thruttle control).
Am fost la un alt mecanic de incredere care in urma codurilor de eroare a dedus ca ar fi o probabilitate ca clapeta de accelerasie sa fie cu pricina. Dupa ce a inlocuit-o cu alta clapeta de pe o alta masina identica nu s-a observat nici o schimbare. Apoi a desfacut clapeta mea, am fost uimiti cat de curata si intacta era, pana si carbunii rotorului/bobinei erau intacti. Nu a putut sa o accelereze mai mult nici din interfata de Tester, pur si simplu refuza sa depaseasca aceasta limita, nu avea putere.
ECU-ul a fost demontat si verificat si s-a ajuns la concluzia ca el ar fi de vina. Dupa care am simtit nevoia de o parere oficiala de la GTT Opel and Chevrolete, reprezentanta de pe Theodor Paladdy Nr 42B Bucuresti. Ei mi-au spus ca ar fi tot ECU-ul. Un nou ECU la ei costa 3500 RON, nu numai ca mi se pare cam exagerat de scump dar sunt convins ca nu valoreaza atata, am gasit pe eBay kit nou original BOCH, acelasi ECU+Imobilizator+2chei cu cip cu doar 300 euro. Reprezentanta nici nu mi-a pomenit de Imobilizator si chipuri. Si nu cred ca imi ofereau servicii de reprogramare a cipurilor mele in ECU-ul cel nou gratuit.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
- Pot inlocui doar ECU-ul si sa imi pastrez imobilizatorul si cheile mele normale?
- Se pot programa in noul ECU, chiar daca el ar fi Second Hand?
- Pot avea incredere in diagnosticul lor? nu vad legatura din moment ce fizic ECU-ul meu nu prezinta urme de zgarieturi/lovituri ca sa pot spune ca s-ar fi intamplat ceva in timpul schimbarii kitului de ambreiaj. Cablaraia pare sa fie intacta si nu in vreun fel de scurt.
- Faptul ca nu imi porneste compresorul de la A/C ar sugera intradevar probleme cu ECU-ul?
As aprecia orice parere si orice sfat.
PS: am folosit cautarea si am citit foarte multe threaduri cu tema de ECU, situatia mea pare sa fie unicata.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salut.
Poti inlocui doar ECU daca ai codul de securitate al noului ECU.
Parerea mea e ca ti-a fost inlocuit si ECU odata cu ambreiajul.
P.S. Cheia de rezerva mai functioneaza ? Ai avut-o acasa cat masina a fost in service ?
Cum ai luat masina din service in starea asta stiind ca la predarea masinii aceasta functiona corect ?
Poti inlocui doar ECU daca ai codul de securitate al noului ECU.
Parerea mea e ca ti-a fost inlocuit si ECU odata cu ambreiajul.
P.S. Cheia de rezerva mai functioneaza ? Ai avut-o acasa cat masina a fost in service ?
Cum ai luat masina din service in starea asta stiind ca la predarea masinii aceasta functiona corect ?
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
Am asistat la schimbatul ambreiajului, am fost de fata constant si am ajutat la demontat, a fost un proces dificil, a trebuit sa lasam in jos tot motorul ca nu aveam loc sa scoatem cutia de viteze pe nicaieri. Cu toate astea Motorul a fost stabilizat constant pe capre si nu s-a produs nici un accident sau vre-o intamplare vreunpic suspecta. Am vazut tot ce s-a facut si cum s-a facut si nu am vazut nimic care sa explice ECU-ul, mecanicul fiindu-mi si prieten care mi-a mai lucrat la masina.
E bine ca pot inlocui doar calculatorul, te referi la carpass-u lui nu?
E bine ca pot inlocui doar calculatorul, te referi la carpass-u lui nu?
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Da, carpass-ul masinii de pe care a fost demontat (daca a fost resetat inainte de demontare, nu este necesar) si carpass-ul masinii tale.
P.S. Verifica toate cablurile de masa ale motorului (eventual ale ECU), daca nu fac contact corect, apar surprize.
Ultima modificare făcută de iulian1971 la Joi 09 Aug, 2012 8:45 pm
P.S. Verifica toate cablurile de masa ale motorului (eventual ale ECU), daca nu fac contact corect, apar surprize.
Ultima modificare făcută de iulian1971 la Joi 09 Aug, 2012 8:45 pm
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La Z14XEP pica des throttle, rupe firele din el (aluminiu) si pune altele, Daca tot nu vrea atunci este ECU defect https://www.clubopel.com/vie...400&start=200
La tine ECU nu se repara si senzorul arbore este in spate intre alternator si cutie, zona planetara-electromotor, exact ca la Agila-Corsa C benzinare de 1 / 1,2l, ai si poze dar nu este el defect.
La tine ECU nu se repara si senzorul arbore este in spate intre alternator si cutie, zona planetara-electromotor, exact ca la Agila-Corsa C benzinare de 1 / 1,2l, ai si poze dar nu este el defect.
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Imi pare foarte rau de ce s-a intamplat masinutei,la noi in Arges a fost un caz identic cu al tau,cred ca masinile sunt din acelasi lot(fiind din 2007 ambele),tot la fel nu se tura si ECU a fost de vina,pana sa afle verdictul a schimbat doua corpuri clapeta si degeaba.............din pacate ECU din dezmembrari(de pe Astra H,Corsa C/D) nu merge pe Astra G Classic (Polonia) ii trebuie fix al ei,colegul nostru a cumparat ECU nou din reprezentanta Pitesti cu 2300 lei
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
@xgender8k : mie mi-au cert intre 4000 - 4200 pt un ECU nou. Daca iei de la dezmembrari, ori este de pe o masina exact ca a ta, ori trebuie sa te interesezi daca ce iei este compatibil cu masina ta (s-ar putea apoi sa fie nevoie sa mergi sa il programezi)
Eu totusi nu sunt singur de un lucru. Daca omu isi cumpara alt ECU, singurul lucru pt care mai are nevoie de carpass-ul ECU-ului vechi este ca sa poata reimperechea imobilizatorul masinii cu noul ECU. Mai este si alt motiv ? Iar daca nu vrea sa astepte o sapt sa primeasca carpass-ul, de aceeasi bani poate cumpara un imobilizator si un cip deja imperecheate cu ECU-ul sh si cu codul de securitatea pentru orice eventualitate ( ECU-ul nu are soft-ul bun, trebuie reprogramat si atunci ai nevoie de cod).
Ideea este ca chiar daca iti cumperi ECU+imo+cip, neaparat sa aveti si codul de 4 cifre(carpass-ul), nu se stie niciodata cand aveti nevoie de el.
Si vezi ca cheile vechi ( deja programate) nu mai pot fi programate pe alt imobilizator. Odata programata o cheie cu un IMO, va merge doar cu acel IMO. Cred ca intern, IMO-ul tine o lista cu toate codurile de cheie cu care a fost programat, chiar daca ii stergi toate cheile, el tot tine undeva acea informatie. Si cand ai deja o cheie care a fost programata mai de mult, ii dai Add Old Keys , dar dupa cum am zis, merge daca cheia a fost prima oara legata cu acel IMO. O cheie nu merge pe mai multe IMO-uri.
Eu totusi nu sunt singur de un lucru. Daca omu isi cumpara alt ECU, singurul lucru pt care mai are nevoie de carpass-ul ECU-ului vechi este ca sa poata reimperechea imobilizatorul masinii cu noul ECU. Mai este si alt motiv ? Iar daca nu vrea sa astepte o sapt sa primeasca carpass-ul, de aceeasi bani poate cumpara un imobilizator si un cip deja imperecheate cu ECU-ul sh si cu codul de securitatea pentru orice eventualitate ( ECU-ul nu are soft-ul bun, trebuie reprogramat si atunci ai nevoie de cod).
Ideea este ca chiar daca iti cumperi ECU+imo+cip, neaparat sa aveti si codul de 4 cifre(carpass-ul), nu se stie niciodata cand aveti nevoie de el.
Si vezi ca cheile vechi ( deja programate) nu mai pot fi programate pe alt imobilizator. Odata programata o cheie cu un IMO, va merge doar cu acel IMO. Cred ca intern, IMO-ul tine o lista cu toate codurile de cheie cu care a fost programat, chiar daca ii stergi toate cheile, el tot tine undeva acea informatie. Si cand ai deja o cheie care a fost programata mai de mult, ii dai Add Old Keys , dar dupa cum am zis, merge daca cheia a fost prima oara legata cu acel IMO. O cheie nu merge pe mai multe IMO-uri.
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
Inteleg, am gasit chiar la EDS Opel servisul clubului calculator original GM cum am eu la 2250 RON.
Cu montaj ma ajunge la 2450 RON, si am acceptat asa. Sapt viitoare sper sa obtin o programare.
Cu tot cu montaj, tot ajung cu 1000 de lei mai ieftin ca un ECU de la reprezentanta. Sper sa fie intradevar asta adevarata sis ingura problema. M-a chelit de bani masina, am tractat-o de colo colo, de 2 ori cu platforma, toate diagnosticarile mau rupt. Daca nu este ECU-ul de vin si il schimb degeaba o sa ma cert urat cu reprezentanta. Mi-au garantat ca ala e de vina dupa o diagnosticare care m-a costat 450 lei.
Cu montaj ma ajunge la 2450 RON, si am acceptat asa. Sapt viitoare sper sa obtin o programare.
Cu tot cu montaj, tot ajung cu 1000 de lei mai ieftin ca un ECU de la reprezentanta. Sper sa fie intradevar asta adevarata sis ingura problema. M-a chelit de bani masina, am tractat-o de colo colo, de 2 ori cu platforma, toate diagnosticarile mau rupt. Daca nu este ECU-ul de vin si il schimb degeaba o sa ma cert urat cu reprezentanta. Mi-au garantat ca ala e de vina dupa o diagnosticare care m-a costat 450 lei.
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
El este de vina in mod cert,colegul a schimbat doar ECU nu si cipul si imobilizatorul............treaba este ca el a mers cu ea asa mai bine de 6 luni,invatase un intreg ritual,o pornea ,apoi o oprea,o pornea ,iarasi o oprea si apoi isi revenea,ceva de genul,ai putea sa incerci si tu poate merge si la tine ( astfel incat sa nu mai apelezi la platforme cand o duci la service)
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
- xgender8k
- OP
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat