auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
Va salut,
Detin un Opel Corsa, serie motor X12SZ si am o problema cu el. Acum 1 an jumatate, a dat pentru prima oara eroarea 43 - Primary ignition (distribuitor system) High Voltage. Masina mergea impecabil asa ca nu am dat prea mare atentie. Ulterior (pe parcursul a 4-5 luni) a inceput sa vibreze caroseria in relanti (relant instabil, variabil si presupun ca prea mic). Am facut tot ce am citit pe forum (curatat EGR, corp clapeta cu motorasul de relanti), verificat contacte si curatat. Simptomele au ramas. Am schimbat bujii si fise si cam pentru 2 luni s-a mai ameliorat dupa care au revenit aceleasi simptome. De curand, cam de o luna incoace (pana acum de 2 ori s-a intamplat), dimineata, la rece, sa dau cheie si sa porneasca motorul in 3 cilindri, dupa care, cam in 10 secunde sa se opreasca si sa nu mai porneasca. Bujiile bineinteles erau ude. Am masurat bobina (are aprindere tip DIS, adica distribuitorless) si pe infasuratoarea secundara am gasit asa: cilindrii 1-3 5.68kOhm, respectiv pe 2-4 5.56kOhm. Pe infasuratoarea primara, nu am reusit sa obtin nici o valoaera (ori e ceva defect, ori e o valoarea inafara capacitatii de masurare a multimetrului meu). Suspiciunea mea este daca sa schimb bobina de inductie sau nu? Poate cineva sa imi dea o idee ce ar putea fi? O bobina de inductie costa in jur de 300-400 ron, si nu as cumpara una, ca dupa aia sa aflu ca nu trebuia.
Va multumesc.
Detin un Opel Corsa, serie motor X12SZ si am o problema cu el. Acum 1 an jumatate, a dat pentru prima oara eroarea 43 - Primary ignition (distribuitor system) High Voltage. Masina mergea impecabil asa ca nu am dat prea mare atentie. Ulterior (pe parcursul a 4-5 luni) a inceput sa vibreze caroseria in relanti (relant instabil, variabil si presupun ca prea mic). Am facut tot ce am citit pe forum (curatat EGR, corp clapeta cu motorasul de relanti), verificat contacte si curatat. Simptomele au ramas. Am schimbat bujii si fise si cam pentru 2 luni s-a mai ameliorat dupa care au revenit aceleasi simptome. De curand, cam de o luna incoace (pana acum de 2 ori s-a intamplat), dimineata, la rece, sa dau cheie si sa porneasca motorul in 3 cilindri, dupa care, cam in 10 secunde sa se opreasca si sa nu mai porneasca. Bujiile bineinteles erau ude. Am masurat bobina (are aprindere tip DIS, adica distribuitorless) si pe infasuratoarea secundara am gasit asa: cilindrii 1-3 5.68kOhm, respectiv pe 2-4 5.56kOhm. Pe infasuratoarea primara, nu am reusit sa obtin nici o valoaera (ori e ceva defect, ori e o valoarea inafara capacitatii de masurare a multimetrului meu). Suspiciunea mea este daca sa schimb bobina de inductie sau nu? Poate cineva sa imi dea o idee ce ar putea fi? O bobina de inductie costa in jur de 300-400 ron, si nu as cumpara una, ca dupa aia sa aflu ca nu trebuia.
Va multumesc.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
primarul la bobina vine de la cheie (contact) si trebuie masurat fata de masa (deobicei sunt primii doi pini) . trebuie sa ai si aici o valoare a rezistentei ce-i drept foarte mica (max. 1 ohm)
la secundar valorile sunt OK.. ai modul cu bobina la 2 cilindrii
de ce nu dai bujiile jos le legi filetu la masa si pui pe cineva sa dea la automat... asa vezi scanteia , poti compara aprinderea intre cilindrii...
la secundar valorile sunt OK.. ai modul cu bobina la 2 cilindrii
de ce nu dai bujiile jos le legi filetu la masa si pui pe cineva sa dea la automat... asa vezi scanteia , poti compara aprinderea intre cilindrii...
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
@Luciraica - am verificat scanteile bujiilor si par toate la fel.Din ce am observat,la bujii, pe partea de sus, unde vine izolatorul de cauciuc de la fisa, la fiecare a ramas cate un contur negru. Nu-mi dau seama daca e cauciuc topit sau e afumat. Eu ma gandesc daca nu cumva ii vine curent prea mare din bobina si s-au impuscat fisele.
@micky001 - voi apela la metoda asta. Ieri am avut de la cineva o bobina, dar sigur era defecta, ca nu functionau decat 2 cilindri, deci nu e o verificare relevanta.
@micky001 - voi apela la metoda asta. Ieri am avut de la cineva o bobina, dar sigur era defecta, ca nu functionau decat 2 cilindri, deci nu e o verificare relevanta.
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
Am schimbat bobina de inductie. Motorul merge bine acum, de vreo 2 zile nu s-a mai innecat. In sarcina are putere mai mare, demaraj mai bun, pornire mai usoara. Singura problema care a ramas este acea vibratie a masinii in relanti, respectiv relantiul variabil, care nu cred sa aiba nici o legatura cu bobina de inductie. De unde ar putea proveni asta?
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
Problema era de la furtunasul care merge de pe spatele capacului negru de pe corpclapeta, si pana in fata corpclapetei. Este un furtun foarte subtire (mai subtire ca unul de perfuzie) de culoare neagra cu mufe maro. In momementul de fata am improvizat ceva cu un furtun de perfuzie, dar are diametrul mai mare si presupun ca nu are vacuumul corespunzator. Are cineva idee ce cod de piesa are? Pe la magazinele de piese auto nu il gaseste nimeni?