Myaytzu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sa te obisnuiesti sa citesti la Agila ca multe motoare sunt la fel.
Citeste aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10242
Myaytzu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Senzorul este spart !
Cablajul negru cum ii spui este mufa, siguranta ei este spre motor. Cu motorul rece baga mina, pipaie si ai sa te prinzi. Spre motor ai la mufa o clapeta, o tragi putin in jos ca sa deblochezi si tragi de ea afara. Poti folosi cheia de la masina daca nu ai unghii. Imi pare rau ca am aruncat senzorul vechi ca faceam o poza cu el. Cind l-am schimbat eram nervos si de aceea nu am facut prea multe poze explicite. Oricum am sa completez postul azi si cu cod piesa...etc... Cumpara ulei semisintetic ca sa-i pui ca scade nu gluma. Eu am bagat mai multi bani in ulei decit in senzor.
Baga un zoom pe poza sa vezi detalii
Garnitura de cauciuc nu este pentru ce crezi, toti conectorii au asa ca sa nu intre apa sa oxideze contactele.
Myaytzu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2006
- Mesaj Privat
corsar
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Sunt un proaspat posesor al unei Corsa C din 2002. Sunt general multumit de ea 😉
1. Prima problema e un fir scos de la motor (nu stiu numele si rolul piesei in care intra - vezi pozele - insa cred ca e piesa formata din o parte metalica si o parte neagra, chiar langa fir) am descoperit-o intamplator cand , dupa ce am schimbat uleiul si am verificat nivelul...
Si, surpriza: nu numai ca firul e scos din piesa respectiva , dar e si astupat cu ceva (un fel de mastic). Presupun (fiind cumparata sh de aici) ca "dincolo" a fost "aranjata". Cautand pe forum insa am gasit ceva despre astuparea valvei EGR. Credeti ca poate avea vreo legatura?
2. Eroare la testare: zice EGR valve INACTIVE
Inca ceva: zicea ceva eroare si de knock... dar nu retin exact ce.
Sfaturi, idei.
Mersi



Sunt newbie, deci don't shoot 😳 !
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
1. In ultima poza vad doua mufe "orfane", una mama una tata. Nu se potrivesc? Mie imi pare a fi un senzor de temperatura acolo...
2. Nu este eroare, este un parametru citit. Il vei vedea schimbandu-se daca schimbi turatia motorului.
Da-ne mai multe detalii, orice consideri ca ar ajuta la formarea unei pareri.
corsar
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Intr-adevar ai intuit bine ca sunt doua mufe (tata si mama) doar ca mufa mama este infundata cu ceva (sunt 99% sigur ca intentionat) cu o substanta similara cu spuma care se pune la termopane pt izolare (poliuretanica).
Inca o chestie: firul conectata la mufa "tata" merge la bord cred.
Incercand sa determin(am) ce rol are piesa infundata (mufa mama - cea in care ar trebuie sa intre firul) am crezut ca:
1. E senzorul de temperatura agentului de racire. DAR la bord functioneaza "ceasul" cu temperatura respectiva;
2. E termocupla de la ventilator radiator: DAR mi s-a spus ca se gaseste undeva pe radiator;
3. Acum cred ca ar putea fi ceva senzor de presiune (ulei?)
Mi se pare enervant ca nu stiu ce piesa e aia (si e la masina mea

- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
corsar
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Tipul motorului Z10XE. Am cumparat-o second de la un "bisnitar" (Italia 😢 ). Am descoprit ulterior ca kilometrajul e dat inapoi ....
In alta ordine de idei, am aflat opinia cuiva care spunea ar fi vorba de un senzor ce masoara cifra octanica (sau ceva legat de cifra octanica, ca nu trebuie introdus decat daca schimbi cifra octanica a benzinei - nu am inteles nici eu, asa ca nu pot fi prea clar) si ca la unele masini ar fi scos ( din fabrica ! )
Ce pararea aveti? Mie nu mi se pare plauzibil.
Orice info e binevenita si o apreciez !
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
sgobi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2007
- Mesaj Privat
sgobi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2007
- Mesaj Privat
am uitata sa spun ca atunci cand o sa scoti piesa , o sa curga putin ulei , nu mult , dar nu e rau sa stea masina cu motorul mai ridicat , desi eu am schimbat la mine pe strada unde statea cu fata la vale si nu acursd decat 10 mili de ulei.
corsar
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Mersi de info - nu stiam chestia cu uleiul. O sa am grija sa caut sa o asez putin in panta cand il voi schimba.
In ce priveste becul de la bord, sper sa nu fie "manarit".In cazul ca am ceva probleme la presiunea uleiului, sunt chestii ce le-as putea verifica sau repara eu (nu service) ?
Mersi !
corsar
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Am montat azi noua sonda presiune ulei (pret: ~ 12 roni). Becul de la bord se stinge dupa pornirea motorului, adica nu sunt probleme la presiunea uleiului 😃. Mersi de sfaturile care le-am primit, si de disponibilitatea de a ma ajuta !
Ar fi mai o problema "auxiliara" ca si importanta: ma gandesc ca daca as curata valva EGR ar "trage" mai bine motorul... Mai caut pe forum despre asta, insa as aprecia hint-uri in acest sens!
Mersi!
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
corsar
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Poate nu am fost suficient de clar vizavi de faptul ca acel bec nu se aprindea de loc inainte. Am fost (placut) surprins sa il vad aprinzandu-se pentru prima data ieri.
PS Nu imi pari chitibusar. 😉 Si pentru mine e foarte importanta starea tehnica a masinii...
Si acum cea de-a 2 problema (importanta! ):
Problema de acceleratie neuniforma (se vede la viteze mici ( I si a II in special). Cand apas si cand las de pe acceleratie smuceste (nu trage uniform).
Care sunt piesele suspecte:
1. valva EGR - la tester zicea: EGR VALVE INACTIVE; Eu am facut testul cu motorul pornit deci sunt aproape sigur ca am si accelerat atunci....(caci am primit un raspuns vizavi de aceasta). Si suspectez ceva de genul "vlapeta care inchide deshicde valva e murdara si deci are inertie mecanica mare( nu se depaseaza pana in pozitia dorita -depaseste pozitia). Banuiesc ca nu e asta singurul loc unde ar putea aparea ca si principiu problema de funcionare incorecta a unei valve (oare care altele?)
2. throtle body: am inteles de la dancuciureanu ca astea 2 sunt legate.....si dpdv al defectiunilor 😢
3. Nu stiu, poate e ceva la debitmetru aer, bujii arse, ...., ....
Mersi de asistenta!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
EGR e normal sa fie INACTIVE, daca dai o talpa buna si scurta ai sa vezi ca se deschide, apare ACTIVE si iti spune si cit % se deschide.
Citeste atent la Agila si Corsa si vei afla multe.
Dan
- mizzoi25bebe
- *
- 45 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Bacau
mizzoi25bebe
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
Acum vreo 10.000 km am schimbat senzoruld e ulei ca incepuse sa curga pe la el... INtre timp am facut schimbul de ulei (il fac intre 8000-10000km) si acum cateva zile iar m-am pomenit ca scapa...Dupa nici 10000 de km cred... Mie mi se pare tare ciudat... L-am schimbat iar, dar faptul ca tinut atat de putin, mi se pare suspect. E adevarat, acelasi producator si primul si al doilea (din astea puse de mine), Italia, intr-o cutie albastra , nu imi mai aduc aminte si numele firmei...
Am mai patit ca mi se dezamorseaza si pompa de ulei (cam 1 data pe saptamana, ca medie sa zic), desi am incercat sa mentin motorul cu ulei schimbat la timp (f rar depasesc 8000km)MObil1 5w40 full sintetic, nu de la turci cum se gaseste cel mai des, ci de la belgieni - cel putin asa scrie pe bidon.... Legatura pare sa fie intre astea, dar totusi, chiar daca uleiul este slab, asa repede sa treaca de sonda ?.... Poate ma lamureste si pe mine cineva... Multzam fain!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat