Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Myaytzu

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Aveti idee cum pot rezolva o scurgere de ulei pe la sonda de ulei se afla in dreapta jujei la motorul z10xe . Pt a schimba sonda am inteles ca trebuie schimbat tot cablajul electric.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu esti singurul cu problema asta. In schimb m-ai determinat sa va fac un post cit casa cu n trimiteri.
Sa te obisnuiesti sa citesti la Agila ca multe motoare sunt la fel.
Citeste aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10242
  • Myaytzu

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
problema este ca uleiul se scurge pe la contactul cu cablaj negru din poza care intra in mufa montata pe motor. Am observat ca are un o garnitura de cauciuc.Porbabil s-a uzat si nu mai izoleaza bine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ti se pare !
Senzorul este spart !
Cablajul negru cum ii spui este mufa, siguranta ei este spre motor. Cu motorul rece baga mina, pipaie si ai sa te prinzi. Spre motor ai la mufa o clapeta, o tragi putin in jos ca sa deblochezi si tragi de ea afara. Poti folosi cheia de la masina daca nu ai unghii. Imi pare rau ca am aruncat senzorul vechi ca faceam o poza cu el. Cind l-am schimbat eram nervos si de aceea nu am facut prea multe poze explicite. Oricum am sa completez postul azi si cu cod piesa...etc... Cumpara ulei semisintetic ca sa-i pui ca scade nu gluma. Eu am bagat mai multi bani in ulei decit in senzor.
Baga un zoom pe poza sa vezi detalii
Garnitura de cauciuc nu este pentru ce crezi, toti conectorii au asa ca sa nu intre apa sa oxideze contactele.
  • Myaytzu

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
am scos mufa afara si intrade-var curge pe acolo. Eu am crezut ca mufa cu garnitura izoleaza impotriva scurgerii uleiului. O sa fac comanda de sonda cat mai curand . Si ulei intradevar curge garla . Sad
  • corsar

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor opelistilor de pe acest forum ! Mersi si lui CristiTM pentru ca mi l-a recomandat !

Sunt un proaspat posesor al unei Corsa C din 2002. Sunt general multumit de ea Wink

1. Prima problema e un fir scos de la motor (nu stiu numele si rolul piesei in care intra - vezi pozele - insa cred ca e piesa formata din o parte metalica si o parte neagra, chiar langa fir) am descoperit-o intamplator cand , dupa ce am schimbat uleiul si am verificat nivelul...
Si, surpriza: nu numai ca firul e scos din piesa respectiva , dar e si astupat cu ceva (un fel de mastic). Presupun (fiind cumparata sh de aici) ca "dincolo" a fost "aranjata". Cautand pe forum insa am gasit ceva despre astuparea valvei EGR. Credeti ca poate avea vreo legatura?

2. Eroare la testare: zice EGR valve INACTIVE
Inca ceva: zicea ceva eroare si de knock... dar nu retin exact ce.

Sfaturi, idei.

Mersi







Sunt newbie, deci don't shoot Embarassed !
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salut si bun venit in club!

1. In ultima poza vad doua mufe "orfane", una mama una tata. Nu se potrivesc? Mie imi pare a fi un senzor de temperatura acolo...

2. Nu este eroare, este un parametru citit. Il vei vedea schimbandu-se daca schimbi turatia motorului.

Da-ne mai multe detalii, orice consideri ca ar ajuta la formarea unei pareri.
  • corsar

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut si mersi !

Intr-adevar ai intuit bine ca sunt doua mufe (tata si mama) doar ca mufa mama este infundata cu ceva (sunt 99% sigur ca intentionat) cu o substanta similara cu spuma care se pune la termopane pt izolare (poliuretanica).

Inca o chestie: firul conectata la mufa "tata" merge la bord cred.

Incercand sa determin(am) ce rol are piesa infundata (mufa mama - cea in care ar trebuie sa intre firul) am crezut ca:

1. E senzorul de temperatura agentului de racire. DAR la bord functioneaza "ceasul" cu temperatura respectiva;
2. E termocupla de la ventilator radiator: DAR mi s-a spus ca se gaseste undeva pe radiator;
3. Acum cred ca ar putea fi ceva senzor de presiune (ulei?)



Mi se pare enervant ca nu stiu ce piesa e aia (si e la masina mea Exclamation ), dar asa e la inceput ! Rolling Eyes
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Din pacate cred ca este chiar senzorul de presiune al uleiului. Si din pacate pun pariu ca este manarit si becul din bord. Eu zic sa nu mai mergi cu masina pana nu remediezi problema pt. ca e pericol mare (unii au schimbat motoare pe chestia asta). In alta ordine de idei zi si tu tipul motorului, provenienta masinii etc. (in chestiile astea trebuie sa iei in calcul toate circumstantele, e ca atunci cand verifici autenticitatea unui tablou Wink)
  • corsar

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut!

Tipul motorului Z10XE. Am cumparat-o second de la un "bisnitar" (Italia Sad ). Am descoprit ulterior ca kilometrajul e dat inapoi ....
In alta ordine de idei, am aflat opinia cuiva care spunea ar fi vorba de un senzor ce masoara cifra octanica (sau ceva legat de cifra octanica, ca nu trebuie introdus decat daca schimbi cifra octanica a benzinei - nu am inteles nici eu, asa ca nu pot fi prea clar) si ca la unele masini ar fi scos ( din fabrica ! )
Ce pararea aveti? Mie nu mi se pare plauzibil.

Orice info e binevenita si o apreciez !
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Tu nu ai mufa pt. cifra octanica pt. ca motorul tau are senzor de batai si isi regleaza singur avansul in f. de cifra octanica (asa ceva a existat doar la motoarele cu injectie dinnainte de '96). Ramane ce am scris mai sus, cel mai bine ar fi sa se pronunte dancuciureanu ca el e expert in Z10XE.
  • sgobi

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2007

  • Mesaj Privat
iti spun sigur ca este senzor de presiune ulei , mi s-a spart si mie acum 5 zile si l-am schimbat 23 ron in tulcea comanda la meteor. se schimba enervant de simplu ,iar firul acela duce la becu rosu de ulei din bord


corsa c 2001 z12xe , 3 usi, benzina
  • sgobi

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2007

  • Mesaj Privat
piesa este umpluta cu "spuma " ca sa nu curga , cel putin asha s-a manifestat la mine, sau pura spuculatie , sa nu fie si ceva defect la bord sau calculator privind becu din bord , dar mai bine schimba intai acel senzor, introdu fisha care trebuie sa intyre destul de usor , nu uita sa cureti bine mufa inainte sa o bagi . daca ai nelamuriri sper sa te pot ajuta, si nu cred ca este o diferenta atat de mare intre motorul tau si al meu din puinct de vedere al acestui senzor succes

am uitata sa spun ca atunci cand o sa scoti piesa , o sa curga putin ulei , nu mult , dar nu e rau sa stea masina cu motorul mai ridicat , desi eu am schimbat la mine pe strada unde statea cu fata la vale si nu acursd decat 10 mili de ulei.
  • corsar

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
sgobi a scris:iti spun sigur ca este senzor de presiune ulei , mi s-a spart si mie acum 5 zile si l-am schimbat 23 ron in tulcea comanda la meteor. se schimba enervant de simplu ,iar firul acela duce la becu rosu de ulei din bord



Mersi de info - nu stiam chestia cu uleiul. O sa am grija sa caut sa o asez putin in panta cand il voi schimba.

In ce priveste becul de la bord, sper sa nu fie "manarit".In cazul ca am ceva probleme la presiunea uleiului, sunt chestii ce le-as putea verifica sau repara eu (nu service) ?

Mersi !
  • corsar

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!

Am montat azi noua sonda presiune ulei (pret: ~ 12 roni). Becul de la bord se stinge dupa pornirea motorului, adica nu sunt probleme la presiunea uleiului Very Happy. Mersi de sfaturile care le-am primit, si de disponibilitatea de a ma ajuta !

Ar fi mai o problema "auxiliara" ca si importanta: ma gandesc ca daca as curata valva EGR ar "trage" mai bine motorul... Mai caut pe forum despre asta, insa as aprecia hint-uri in acest sens!

Mersi!
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu te culca pe o ureche. Faptul ca becul nu statea tot timpul aprins cand n-aveai mufa conectata nu-ti da de gandit? S-ar putea sa fie conectat in paralel cu alt bec din bord ca sa-ti dea senzatia de functionare. Stiu ca par chitibusar dar e o chestie de importanta vitala asta cu uleiul...
  • corsar

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Nu te culca pe o ureche. Faptul ca becul nu statea tot timpul aprins cand n-aveai mufa conectata nu-ti da de gandit? S-ar putea sa fie conectat in paralel cu alt bec din bord ca sa-ti dea senzatia de functionare. Stiu ca par chitibusar dar e o chestie de importanta vitala asta cu uleiul...


Poate nu am fost suficient de clar vizavi de faptul ca acel bec nu se aprindea de loc inainte. Am fost (placut) surprins sa il vad aprinzandu-se pentru prima data ieri.

PS Nu imi pari chitibusar. Wink Si pentru mine e foarte importanta starea tehnica a masinii...


Si acum cea de-a 2 problema (importanta! ):
Problema de acceleratie neuniforma (se vede la viteze mici ( I si a II in special). Cand apas si cand las de pe acceleratie smuceste (nu trage uniform).

Care sunt piesele suspecte:
1. valva EGR - la tester zicea: EGR VALVE INACTIVE; Eu am facut testul cu motorul pornit deci sunt aproape sigur ca am si accelerat atunci....(caci am primit un raspuns vizavi de aceasta). Si suspectez ceva de genul "vlapeta care inchide deshicde valva e murdara si deci are inertie mecanica mare( nu se depaseaza pana in pozitia dorita -depaseste pozitia). Banuiesc ca nu e asta singurul loc unde ar putea aparea ca si principiu problema de funcionare incorecta a unei valve (oare care altele?)
2. throtle body: am inteles de la dancuciureanu ca astea 2 sunt legate.....si dpdv al defectiunilor Sad
3. Nu stiu, poate e ceva la debitmetru aer, bujii arse, ...., ....

Mersi de asistenta!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
corsar eram in concediu cind ai postat la Probleme tehnice. Am unit discutia ta aici, daca citeai putin la Corsa nu mai aveai atitea nedumeriri.
EGR e normal sa fie INACTIVE, daca dai o talpa buna si scurta ai sa vezi ca se deschide, apare ACTIVE si iti spune si cit % se deschide.
Citeste atent la Agila si Corsa si vei afla multe.
Dan
  • mizzoi25bebe

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut! AM si eu o intrebare in legatura cu acest senzor de ulei...
Acum vreo 10.000 km am schimbat senzoruld e ulei ca incepuse sa curga pe la el... INtre timp am facut schimbul de ulei (il fac intre 8000-10000km) si acum cateva zile iar m-am pomenit ca scapa...Dupa nici 10000 de km cred... Mie mi se pare tare ciudat... L-am schimbat iar, dar faptul ca tinut atat de putin, mi se pare suspect. E adevarat, acelasi producator si primul si al doilea (din astea puse de mine), Italia, intr-o cutie albastra , nu imi mai aduc aminte si numele firmei...
Am mai patit ca mi se dezamorseaza si pompa de ulei (cam 1 data pe saptamana, ca medie sa zic), desi am incercat sa mentin motorul cu ulei schimbat la timp (f rar depasesc 8000km)MObil1 5w40 full sintetic, nu de la turci cum se gaseste cel mai des, ci de la belgieni - cel putin asa scrie pe bidon.... Legatura pare sa fie intre astea, dar totusi, chiar daca uleiul este slab, asa repede sa treaca de sonda ?.... Poate ma lamureste si pe mine cineva... Multzam fain!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi ca ai poza din TIS https://www.clubopel.com/vie...1467&start=40
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR