Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • bogdanfanopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor. Am un Astra f cu motor c14nz din '95, cu 50.000 de km la bord. In urma cu cateva zile am vrut sa schimb antigelul, care era verde, si am cumparat antigel rosu g12 HEPU. Tin sa precizez ca inainte de a schimba antigelul am facut urmatorii pasi:
1) Am eliminat antigelul din instalatie cat s-a putut (desfacand furtunele de la radiator) .
2) Am spalat radiatorul.
3) Am montat radiatorul si am introdus apa dedurizata circa 3l cu 300g sare de lamaie.
4) Am pornit motorul si l-am lasat sa mearga circa 10 minute, dupa care am eliminat lichidul si am bagat apa dedurizata.
5) Am mers cu motorul circa 50 km la drum intins fara probleme, dar in oras pe o distanta de 2 km apa a inceput sa fiarba. A doua zi am eliminat apa si am introdus antigelul rosu(HEPU g12), si am incalzit motorul pana la 90 grade C. Dupa ce s-a racit motorul am completat antigelul pana la nivel, si am parcurs 20km, in care motorul s-a comportat perfect normal dar am observat ca antigelul era maroniu, cu depuneri alb-galbui. Rugamintea mea este sa imi spuneti de ce antigelul si-a schimbat culoarea (din rosu in galben-maro tulbure) prezentand depuneri, si daca depunerile pot influenta racirea. Va multumesc!
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cand ai bagat sarea de lamaie sigur ai atacat mizeria de pe instalatie si poate chiar si aluminiul.
El nu a apucat sa se curete cum trebuie asa ca o face acuma.
Poate afecta deoarece poate infunda instalatia.
  • bogdanfanopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul prompt. Asi dori totusi sa stiu daca nu este posibil sa fi patit ceva garnitura de chiuloasa cand s-a suparaincalzit si de acolo sa fie culoarea schimbata.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Are consistenta de pete de ulei antigelul?
Verifica la capacul pe unde se pune ule sa nu ai spuma.
Scoate fum?
Garnitura chiulasa nu se arde chiar asa de usor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu ai facut bine :
- lasand motorul sa mearga 10min la relanti cu apa +sarea de lamaie, motorul trebuia sa fie la temperatura de lucru si turat la cel putin 2000rpm.
- ca nu ai facut macar o spalare doar cu apa, pe care sa o elimini apoi
- ca ai bagat ulterior doar apa, fara antigel

Trebuia sa procedezi asa cum am facut eu aici : https://www.clubopel.com/vie...87&highlight= , postul #13


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 07 Mai, 2012 11:22 pm
  • bogdanfanopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La capacul pe unde se baga ulei nu are spuma.
Antigelul nu pare sa aiba pete de ulei. Am luat in seringa din vasul de expansiune o mostra.
  • bogdanfanopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Motorul a mers 10 minute relanti + acelerare pana cand a pornit electroventilatorul. Ulterior am bagat doar apa pentru a se spala de sarea de lamaie. Multumesc.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am observat ca dupa spalare apa cu sare de lamaie e lipicioasa si plina de mizerie (galbuie, cu spuma), ea trebuie drenata imediat dupa spalare. Dupa se spala circuitul de racire al motorului inca de 2 ori doar cu apa si apoi se dreneaza amestecul atunci cand scade temperatura lui si poti slabi colierul furtunului de la partea de jos a radiatorului.

Pentru spalarea corecta a circuitului de racire acceleratia trebuie sa fie la minim 2.000rpm si temperatura in bord trebuie sa fie acolo unde deschide termostatul, moment in care tii motorul turat 10min (5min pentru clatire) apoi drenezi apa cu sarea de lamaie si mizeriile adunate de prin circuitul de racire.
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Vezi ca trebuia antigel verde sau albastru, rosu se baga la masinile de peste 2000 ca an.
Iar masina are doar 50k :O?
  • bushy

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Confirm spusele colegului. Verde sau albastru.
  • SINCEAN

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare, exista vreun motiv pentru care trebuie bagat antigel albastru sau verde?
Eu de 2 ani merg cu antigel rosu si masina asa a venit cu antigel rosu.
Astra F; '96; X16SZR.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu ti se incalzeste pe vara, poti sa mergi si cu antigel rosu.
  • SINCEAN

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Pai vara in trafic nu cred ca este vreun posesor de Astra F la care sa nu i se incalzeasca apa pana aproape de 100 si sa porneasca termocupla.
Si cand am avut termostatul blocat pe deschis mi-a urcat apa pana la pornirea termocuplei, din cauza traficului si caldurii.
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
In manualul masinii asa scrie, antigel verde sau albastru.
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 411
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
In 95 nu exista antigel G12 , nu vad de ce ar afecta cel rosu pentru ca atat radiatorul cat si chiuloasa sant din aluminiu. Eu am pus de un an si jumatate, doua ierni , G12 Hepu si nu am avut nici cea mai mica problema Wink . La cele de dupa 2000 este obligatoriu G12 rosu-portocaliu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cel fara silicati (rosu/roz) nu raceste vara la fel de eficient motorul ca cel cu silicati (albastru/verde).

Dar fiecare român baga ce tip de antigel considera el ca e bun pentru motorul lui.
  • bogdanfanopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor. Pana la urma am schimbat antigelul murdar, dar mai intai am dat jos radiatorul, l-am spalat bine cu presiune, si in locul lui am pus o teava de plastic si am spalat de 5-6 ori pana cand a deschis termostatul pentru a putea elimina cat mai multa apa. Apoi am montat radiatorul la loc si am bagat antigelul. Acum antigelul ramane curat lacrima. Cu racirea nu sunt probleme, acum ventilatorul porneste 10 maxim 15 secunde, cand temperatura ajunge aproape de 100.
@mariod- Masina are 50000 km, am luat-o la 36000 in 2009 din Germania.
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
E luata de la reprezentanta? A fost masina de showroom? Interesant sa aiba asa putini km. La interior presupun ca arata super bine, nu?
  • bogdanfanopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu e luata de la reprezentanta. E luata de la cineva de acasa. Da arata foarte bine atat interiorul cat si exteriorul.
  • ph87alm

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
nu pot sa cred ca masina ai cumparat-o la 36000 poate o fi avut 136000 pacat ca nu ai cum sa verifici km reali nu cei din bord
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR