- ionutz84
- OP
- 193 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Bucuresti
ionutz84
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
Va salut dragi colegi,am si eu o nelamutire in legatura cu garnitura la egr la un opel astra g din 2001 cod motor z16xe,am dat jos egr-ul jos sa-l curat si am constat ca garnitura care era pusa la egr nu avea acea gaura (sa zic ovala _o avea doar pe cea care intra pe mijloc la pistonasul culisant ).Mi-am comandat o alta garnitura de egr si asta are partea aceea ovala decupata,am mers cu amandoua pe rand si nu am sesizat nici-o diferenta,cu toate astea nu stiu pe care sa o las,sper sa ma puteti ajuta.Va multumesc ! POZELE SUNT CU GARNITURA CU O SINGURA GAURA
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Fix aºa am gãsit ºi eu la a mea!
Fãrã gaurã.
Bineînþeles, EGR-ul era "sudat" de la toatã funinginea aia. Am reuºit de l-am deblocat - funcþioneazã odatã ce-l conectez la o baterie ºi se aude cã funcþioneazã ºi când îl testez cu cablul de diagnozã. Odatã pusã în miºcare maºina, la decelerãri, mi se oprea motorul. Am descoperit cã odatã scoasã mufa de la EGR, n-am mai avut problema asta, în schimb la unele porniri ale motorului, în primele 30 de secunde, uneori se opreºte motorul.
Am testat un alt EGR de la un prieten ºi nu mi-a fãcut figura cu oprirea motorului la decelerãri. Îmi caut acum un EGR sh, bun.
Aºa m-am gândit ºi eu, cã ar fi EGR-ul anulat din soft dar dacã era aºa, nu trebuia sã mi mai aparã becul galben (eroarea de gaze) în bord, odatã ce mufa este deconectatã, nu?
Fãrã gaurã.
Bineînþeles, EGR-ul era "sudat" de la toatã funinginea aia. Am reuºit de l-am deblocat - funcþioneazã odatã ce-l conectez la o baterie ºi se aude cã funcþioneazã ºi când îl testez cu cablul de diagnozã. Odatã pusã în miºcare maºina, la decelerãri, mi se oprea motorul. Am descoperit cã odatã scoasã mufa de la EGR, n-am mai avut problema asta, în schimb la unele porniri ale motorului, în primele 30 de secunde, uneori se opreºte motorul.
Am testat un alt EGR de la un prieten ºi nu mi-a fãcut figura cu oprirea motorului la decelerãri. Îmi caut acum un EGR sh, bun.
Aºa m-am gândit ºi eu, cã ar fi EGR-ul anulat din soft dar dacã era aºa, nu trebuia sã mi mai aparã becul galben (eroarea de gaze) în bord, odatã ce mufa este deconectatã, nu?
- ionutz84
- OP
- 193 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Bucuresti
ionutz84
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
O sa o schimb pe cea noua si am sa o pun pe cea veche dinou fara gaura cum spune colegu si mai am o intrebare :daca merg la o diagnoza pot sa aflu mai multe despre egr ? si am citi foarte mult legat de egr dar nu am gasit nimc concret de garnitura si de asta am deschis topic nou mai ales k o sa plec in concediu cu masina.Cand dau jos egr care este procedura mai exact cu probatu electric egr-ul sa vad daca este gripat ?Multumesc mult !
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Cand dai jos, se conecteaza la baterie, pinii laterali, si dai impulsuri scurte sa vezi daca pistonul se misca si nu e blocat, vezi ca au o polariate, era parca o poza cu mufa, cauta si vei gasi! Am desfacut la colegu 21kta egr si toata admisia, si avea bilute, bucatele care blocau egr pe deschis si murea motorul sufocat de gaze, pt ca nu se mai inchidea normal! Chestia asta te afecteaza la rar, ca nu iese la gaze, is mai multe date afara, dar te gandesti, de ce a facuto neamtu cu egr daca nu e asa importanta! Ei bine, a fost proiectata pt combustibili buni, uleiuri de calitate, filtre si alea alea, ok, apoi ajunge in Romania, unde desi tii la masina ta, habar nu ai ce benzina sau motorina pui, habar nu ai daca uleiul e original sau fals, si restu de piese si consumabile facute pe vapor! Si de aici incep problemele! Lasa garnitura fara gaura, astfel eviti sa blochezi egr, si de aici probleme cu opritul motorului si ce mai face! Mult noroc! Uite aici si poza, 1 masa, 5 plusul. (asta pt verificare ochiometrica) https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Pãi da, gazele nu mai ajung înapoi în admisie dar asta nu înseamnã cã nu pistonaºul nu se va bloca din nou (asta dacã nu este anulat prin soft). Din ce am înþeles, de la domnul Cuciureanu, poate fi anulatã supapa EGR ºi la tipul ãsta de motorizare dar este destul de costisitor - 100 euro.
Aici am marea dilemã, pentru cã ºi eu m-am confruntat/mã confrut cu aceeaºi situaþie în legãturã cu garnitura nedecupatã.
Care a fost pânã la urmã ideea?
P.S Treaba cu EGR-ul, vine de la americani - GM. La ei, legile au fost foarte severe în legãturã cu emisiile de noxe.
Aici am marea dilemã, pentru cã ºi eu m-am confruntat/mã confrut cu aceeaºi situaþie în legãturã cu garnitura nedecupatã.
Care a fost pânã la urmã ideea?
P.S Treaba cu EGR-ul, vine de la americani - GM. La ei, legile au fost foarte severe în legãturã cu emisiile de noxe.
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Pistonaºul, nu prea rãmâne pe deschis, pentru cã practic, el este o bobinã care deschide când primeºte impuls. Odatã ce nu mai primeºte tensiune, revine în poziþia de închis. Bobina, ar trebui sã fie stricatã (lucru rar) pentru ca acel pistonaº sã rãmânã pe deschis.
La mine, începuse sã mi se opreascã motorul atunci când era la ralanti. Totul a început într-o searã. Acum, nu ºtiu dacã a fost numa' de la EGR dar imediat dupã aia, mi se înfundat de tot ºi catalizatorul ºi-am fost nevoit sã-l scobesc pentru cã nu-mi mai pornea motorul, neavând pe unde sã elimine gazele.
Am curãþat atunci ºi corpul clapetã al acceleraþiei (prea puþinã mizerie am gãsit acolo).
La mine, începuse sã mi se opreascã motorul atunci când era la ralanti. Totul a început într-o searã. Acum, nu ºtiu dacã a fost numa' de la EGR dar imediat dupã aia, mi se înfundat de tot ºi catalizatorul ºi-am fost nevoit sã-l scobesc pentru cã nu-mi mai pornea motorul, neavând pe unde sã elimine gazele.
Am curãþat atunci ºi corpul clapetã al acceleraþiei (prea puþinã mizerie am gãsit acolo).
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Acum, am mufa scoasã de la EGR pentru cã atunci când este conectatã mufa, mi se opreºte motorul la decelerãri. Am curãþat EGR-ul, vreo 2 zile m-am chinuit. Când îi dãdeam impulsuri de la baterie, deschidea. Când îi dãdeam test din diagnozã, mergea. Odatã pornit la drum, îmi fãcea beleaua cu opritul motorului.
Am încercat ºi-un alt EGR, de la un prieten. Cu ãla nu mi-a fãcut nicio figurã!
Am concluzionat cã s-a stricat ceva pe partea de comunicare cu ECU.
Am încercat ºi-un alt EGR, de la un prieten. Cu ãla nu mi-a fãcut nicio figurã!
Am concluzionat cã s-a stricat ceva pe partea de comunicare cu ECU.
- ionutz84
- OP
- 193 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Bucuresti
ionutz84
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
Multumesc mult pt raspunsuri crisyliviu si pt sfaturi,am sa o dau jos sa o pun pe cea fara gaura nu de altceva dar nu vreau sa am surprize mai ales ca abia am segmentat motorul.Osa incerc sa o probez si cu impulsuri sa vad daca functioneaza cum trebuie.Anul trecut la rar nu am avut probleme la noxe cu toate ca motorul manca ulei foarte mult