DaniArad
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2004 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
am schimbat capacul, motorul merge ok insa ezita sa cada turatiile brusc, cand scot din viteza coboare turometru pana la 1000 brusc dupa care spre 800 lin insa are tendinta nainte de a se tura foarte putin 1050 dupa care scade lin. Suspend furtunul, il las liber in atmosfera si infund gaura de la clapeta, nu vad ce s-ar intampla ca oricum supapa aia are rol sa nu vina uleiul... (asta am dedus eu nu stiu exact) voi face un drum in weekendul asta de 1000km si revin cu detalii/consum benzina si ulei. Toate cele bune si sarbatori ruesite colegi "opelisti"
PS: Verificarea posibil sa nu iasa asa insa am ceva pile pe acolo si nu ar fi o problema asta
PS: Verificarea posibil sa nu iasa asa insa am ceva pile pe acolo si nu ar fi o problema asta
- cmihai
- **
- 358 mesaje
- din 19 Sep 2011
- Zafira 2014 A20DTH
- Braila
cmihai
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2011
- Mesaj Privat
- cmihai
- **
- 358 mesaje
- din 19 Sep 2011
- Zafira 2014 A20DTH
- Braila
cmihai
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2011
- Mesaj Privat
maiokoti
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ciogaby
- **
- 147 mesaje
- din 18 Jan 2010
- Corsa 2003 z12xe
- Dolj
ciogaby
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
Si eu ma confrunt cu problema consumului de ulei. Masina recent achizitionata din Germania cu 143000 reali cred eu. Am facut toate schimburile, consumabilele, bagat ulei GM 5W30, am rezolvat cu greu problemele admisiei. La primul drum mai lung de 250 km la un mers mai rapid 110-120 km/h m-a avertizat cu nivelul scazut al uleiului. Am ajuns acasa si am completat cam 1 litru pana cand joja arata maxim, am completat cu 10w40 sa fie mai gros. Dupa calcule a consumat un litru la 1700 km. Ce am observat ca mereu avea ulei in admisie si la clapeta. Capacul culbutor l-am desfacut deja sa-l curat cu decarbusol si aer comprimat dar din pacate nu am putut verifica nimic. Muntionez ca masina functioneaza acum perfect, nu scoate fum, porneste normal doar ca vreau sa scap si de consumul de ulei. Sa fie oare de la acea supapa uleiul din admisie, masina este din 2004 luna 10? Atasez cateva poze cu motorul si cu clapeta. Ce am mai remarcat ca nemtii isi cam bat joc de masini in ultima vreme, din cartea service rezulta ca facea peste 20000 km cu un schimb de ulei.
DaniArad
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2004 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
iti este dusa membrana de la epurator (membrana din capac), eu am schimbat capacul dar si am anulat furtunul care uneste capacul cu clapeta (ala care il tii in mana).
Am dus un furtun direct din capacul de pe culbutori afara (gazele sa iasa liber) si clapeta am infundat-o (un furtun cu un colier de metal si il infunzi cu ceva sa nu traga gram de aer, eu am bagat un surub in el si l0am strans cu un colier de metal si pe el) ...simptomele la mine erau ca imi oscila relantiul adica imi statea la 1600 si varia fara sa fac nimic.
Consumul de ulei mi-a scazut, pe admisie nu mai trage gram ce mai "papa" probabil pe la supape ...
Ca ulei sincer nu sunt asa multumit de GM acum am schimbat cu castrol 10-40. Spor si drumuri bune!
PS: si chiuloasa mea arata asa ca a ta, nu au deloc grija de masini...
Am dus un furtun direct din capacul de pe culbutori afara (gazele sa iasa liber) si clapeta am infundat-o (un furtun cu un colier de metal si il infunzi cu ceva sa nu traga gram de aer, eu am bagat un surub in el si l0am strans cu un colier de metal si pe el) ...simptomele la mine erau ca imi oscila relantiul adica imi statea la 1600 si varia fara sa fac nimic.
Consumul de ulei mi-a scazut, pe admisie nu mai trage gram ce mai "papa" probabil pe la supape ...
Ca ulei sincer nu sunt asa multumit de GM acum am schimbat cu castrol 10-40. Spor si drumuri bune!
PS: si chiuloasa mea arata asa ca a ta, nu au deloc grija de masini...
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic de membrana, am facut testul cu busonul si la relantii iese usor doar ca se tureaza putin, cam cu 100 rpm. Am vazut mai sus ca membrana s-ar gasi si separat si ma gandesc oricum s-o inlocuiesc, n-as vrea ca admisia sa se inbacseasca din nou. Vreau s-o desfac sa vad starea membranei si cu aceasta ocazie sa montez una noua.
DaniArad
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2004 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
sec233ast a scris:Nu stiu ce sa zic de membrana, am facut testul cu busonul si la relantii iese usor doar ca se tureaza putin, cam cu 100 rpm. Am vazut mai sus ca membrana s-ar gasi si separat si ma gandesc oricum s-o inlocuiesc, n-as vrea ca admisia sa se inbacseasca din nou. Vreau s-o desfac sa vad starea membranei si cu aceasta ocazie sa montez una noua.
eu zic ca nu ai problema cu membrana, ci cu segmentii care sunt coxati.
DaniArad
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2004 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
Rhydin cam are dreptate pentru ca la mine cand s-a dus membrana motorul nu mai statea la relanti gen imi varia turatiile la el 1600-1800 fara ca eu sa pun piciorul pe acceleratie. Desfacandu-l am gasit ulei in admisie si cand zic ulei chiar era ulei nu doar urme si pe furtun de la capac la clapeta si in admisie. Eu nu am desfacut motorul, cunosc cazuri cand a mers 10 000 km si a inceput sa pape deci fiecare face ce vrea cu banii lui.
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
in cazul meu cand a fost dusa membrana motorul suiera! Bun am schimbat capacul, consumul persista,am schimbat simeringuri supape, consumul persista, am scos furtunul si am mers pe liber sa zic asa, motorul consuma. Fum nu era dar lipsa ulei da. Am decis sa-l segmentez, zis si facut, deja am muuulti kilometrii, cert este ca ma aflu la al doilea schimb de ulei + cel dinainte care il pusasem de rodaj. Acum motorul nu mai consuma ulei.
PS: fluctuatiile in relanti le-am rezolvat prin schimbarea senzorului de turatie (erau mici dar deranjante)
PS: fluctuatiile in relanti le-am rezolvat prin schimbarea senzorului de turatie (erau mici dar deranjante)
DaniArad
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2004 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
Si la mine cam segmentare scrie pe el insa ce imi este groaza ca atunci cand incep sa il desfac duce dupa el costuri in plus (la mie si chiulasa nu e originala pe el si de aceea ma bate gandul sa schimb motorul tot) si care e teama mea cea mai mare ca nu mi-l inchide bine motorul si o sa am ulei pe urma pe bloc . In fine, vedem, pana atunci ii maI dam ulei
Sa auzim de bine pana atunci dragilor !
Sa auzim de bine pana atunci dragilor !
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
- alexandru_juca
- *
- 3 mesaje
- din 24 Aug 2016
- Astra 2004 Z16XEP
- Timis
alexandru_juca
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2016
- Mesaj Privat
Salut. Sunt membru nou, proaspat posesor al unui Astra H combi 1.6 benzina 2005, motor Z16XEP, 174000 km. Mi se pare ciudat si ironic cum inainte sa cumpar masina gaseam pe forumuri numa de bine si acum cumparata masina, ma lovesc si eu de problema consumului excesiv de ulei si gasesc sute de pagini de forum pentru problema asta. Nu sunt mecanic si nici priceput (cam zero barat in mecanica) si sunt si la prima masina. Caut un sfat/indrumare deoarece sper sa nu ma pacalesc cu mecanicii actuali. Nu stiu daca sunt necesare toate operatiile.
Laudata masina ca se aude bine motoru ca merge bine si ca se prezinta chiar foarte bine la varsta ei, am zis ca poate am sansa si am cumparat o masina buna. Am schimbat ulei, filtre si distributie si urma sa plec in concediu prin tara. In 2200 km a papat uleiul proaspat pus (banuiesc ca 4 l caci mi sa inapoiat butoiul de 5 l cu 1 l in el), 1 l ramas din cei 5 + inca 2 de rezerva si la intoarcere a mai trebuit un 0.5. Total daca nu gresesc 7-7,5 litrii in 2200 km, deci enorm. Nu curge sub, esapamentul e negru si cica la turatii mari ar scoate fum albastrui. O chestie ce ma nelamureste este ca mi sa pus ulei GM5W30 si mai peste tot citesc despre 10W40 sau 5W40, mai rar despre 5W30. Chiar si cand am ramas prima data fara ulei si am cautat sa cumpar tot asta mi sa recomandat. Bineinteles primele cautari pe net si primele pareri de la apropiati (dar nu mecanici) a fost ca probabil trebuie un ulei mai vascos gen 10W40. A vrut cineva sa iau voleu 10W40 si sa completez peste cand e pe minim iar uleiul. Am ezitat sa fac astfel de masuri si mecanicul mi-a recomandat sa pastrez 5W30. Intors in Timisoara am dat o vizita si prognoza zice astfel: segmentare, set segmenti, semeringuri, tot felu de garnituri. Zice ca trebuie si ceva pe la chiuloasa facut si garnitura noua. Ca si cum, daca tot da jos tot e pacat sa nu faca si ce trebuie facut pe la chiuloasa (eu nu stiu despre ce e vorba...o sa mai intreb). O gramada de informatie noua pentru mine care nu o inteleg si ma tem sa nu fac mai mult decat e cazul. Oricum am primit orientativ 200 euro piese si probabil tot atat manopera. Mai mentionez ca sa uitat pe la capacul de ulei de la motor si nu scapa sau sa arunce ulei, presiune normala. Nu stiu ce informatii sa va mai dau. Nu am probleme cu trepidatii, opriri de motor sau alte treburi anormale. Masina a mers foarte bine si la 5km/h (trafic aglomerat prin Bucuresti) si pe autostrada (120km/h, max 130 cand depaseam). Conduc civilizat caci sunt incepator, deci nu forjez masina. Singurul martor aprins a fost cel galben de ulei, cand trebuia sa completez.
Pana la urma inteleg ca probleme si surse sunt multe, solutii asemenea, dar ma intreb ce treaba are chiuloasa si daca trebuie umblat si acolo sau doar ma ciupesc astia de bani? Mai spunea un mecanic de la service ca poate fix schimbul de ulei cand am trecut pe 5W30 (inainte probabil aveam altceva) a dus la blocarea a ceva piston. Smeringurile duse si carbonizate spunea ca duce la pierderi de ulei dar nu asa mari. Daca intradevar ceva sa infundat/blocat nu trebuia sa mearga prost motorul?
Laudata masina ca se aude bine motoru ca merge bine si ca se prezinta chiar foarte bine la varsta ei, am zis ca poate am sansa si am cumparat o masina buna. Am schimbat ulei, filtre si distributie si urma sa plec in concediu prin tara. In 2200 km a papat uleiul proaspat pus (banuiesc ca 4 l caci mi sa inapoiat butoiul de 5 l cu 1 l in el), 1 l ramas din cei 5 + inca 2 de rezerva si la intoarcere a mai trebuit un 0.5. Total daca nu gresesc 7-7,5 litrii in 2200 km, deci enorm. Nu curge sub, esapamentul e negru si cica la turatii mari ar scoate fum albastrui. O chestie ce ma nelamureste este ca mi sa pus ulei GM5W30 si mai peste tot citesc despre 10W40 sau 5W40, mai rar despre 5W30. Chiar si cand am ramas prima data fara ulei si am cautat sa cumpar tot asta mi sa recomandat. Bineinteles primele cautari pe net si primele pareri de la apropiati (dar nu mecanici) a fost ca probabil trebuie un ulei mai vascos gen 10W40. A vrut cineva sa iau voleu 10W40 si sa completez peste cand e pe minim iar uleiul. Am ezitat sa fac astfel de masuri si mecanicul mi-a recomandat sa pastrez 5W30. Intors in Timisoara am dat o vizita si prognoza zice astfel: segmentare, set segmenti, semeringuri, tot felu de garnituri. Zice ca trebuie si ceva pe la chiuloasa facut si garnitura noua. Ca si cum, daca tot da jos tot e pacat sa nu faca si ce trebuie facut pe la chiuloasa (eu nu stiu despre ce e vorba...o sa mai intreb). O gramada de informatie noua pentru mine care nu o inteleg si ma tem sa nu fac mai mult decat e cazul. Oricum am primit orientativ 200 euro piese si probabil tot atat manopera. Mai mentionez ca sa uitat pe la capacul de ulei de la motor si nu scapa sau sa arunce ulei, presiune normala. Nu stiu ce informatii sa va mai dau. Nu am probleme cu trepidatii, opriri de motor sau alte treburi anormale. Masina a mers foarte bine si la 5km/h (trafic aglomerat prin Bucuresti) si pe autostrada (120km/h, max 130 cand depaseam). Conduc civilizat caci sunt incepator, deci nu forjez masina. Singurul martor aprins a fost cel galben de ulei, cand trebuia sa completez.
Pana la urma inteleg ca probleme si surse sunt multe, solutii asemenea, dar ma intreb ce treaba are chiuloasa si daca trebuie umblat si acolo sau doar ma ciupesc astia de bani? Mai spunea un mecanic de la service ca poate fix schimbul de ulei cand am trecut pe 5W30 (inainte probabil aveam altceva) a dus la blocarea a ceva piston. Smeringurile duse si carbonizate spunea ca duce la pierderi de ulei dar nu asa mari. Daca intradevar ceva sa infundat/blocat nu trebuia sa mearga prost motorul?
DaniArad
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2004 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
Dragul meu si a mea consuma in functie de cum ii dau pedala, am ulei castrol 10-40, am avut GM 10-40 si tot ala e rezultatul. Prima treaba pe care sa o faci e sa mergi sa iti verifici presiunea la pistoane (cald/rece) dupa aia vezi trebuie sau nu segmentare. Daca presiunea e ok stii ca probleme ai la chiuloasa si te ocupi numai de ea, schimbi semeringuri garnitura, posibil si garnitura la capac daca nu mai e ok dupa ce demontezi.
Chiuloasa e undeva la 100 eur. facut planul la ea inlocuit semeringuri etc. + Manopera.
Ce sa zic asta e sfatul meu, eu asa am facut si stiu ca am presiune ok pe pistoane si trebuie sa imi fac chiuloasa dar inca nu m-am apucat. Imi consuma dupa cum ii dau, daca merg pe la 100Km/h papa cam 0.5l la 1000 poate mai putin.
Daca mai pot fi de folos cu drag si imi cer scuze pentru punctuatie si scris, sunt la munca si acum plec dar am tinut sa raspund. Te salut!
Chiuloasa e undeva la 100 eur. facut planul la ea inlocuit semeringuri etc. + Manopera.
Ce sa zic asta e sfatul meu, eu asa am facut si stiu ca am presiune ok pe pistoane si trebuie sa imi fac chiuloasa dar inca nu m-am apucat. Imi consuma dupa cum ii dau, daca merg pe la 100Km/h papa cam 0.5l la 1000 poate mai putin.
Daca mai pot fi de folos cu drag si imi cer scuze pentru punctuatie si scris, sunt la munca si acum plec dar am tinut sa raspund. Te salut!
- alexandru_juca
- *
- 3 mesaje
- din 24 Aug 2016
- Astra 2004 Z16XEP
- Timis
alexandru_juca
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2016
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Preturile imi sunt utile si etapele cu ce ar trebui sa fac. Cu 0.5/1000km m-as putea obisnui sa zicem dar mie mi-a luat peste 3,5 l in conditiile in care am mers cu 80-90 pe european si 120 pe autostrada. Plus ca am mers pe Transfagarasan, zona Brasov si pe la mare unde oricum se merge incet sau foarte incet din cauza traficului. Ce nu mi clar: in baza a ce decizi sa bagi ulei 10w40 sau cum mi-a pus mie 5w30, ori altele? Try and error? Adica la mine pe langa mecanic si sursele de unde am cumparat ulei (una in Alba, alta in Ploiesti) tot uleiul asta mi l-au dat. In functie de uzura masinii? Nu m-au intrebat niciodata de nr. de km.
Este in regula sa amesteci tipurile de ulei? Mai sus sec233ast spunea ca dupa ce ia scazut uleiul la minim a completat cu 10w40 peste 5w30.
Este in regula sa amesteci tipurile de ulei? Mai sus sec233ast spunea ca dupa ce ia scazut uleiul la minim a completat cu 10w40 peste 5w30.
- iuly75
- **
- 164 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Braila
iuly75
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
Eu mai am ceva experienta in domeniu si niciodata nu am patit sa se certe intre ele anumite tipuri de uleiuri. La mine, de cand am completat cu acel litru a scazut destul de putin nivelul. La acest motor dupa cum observ eu nu se preteaza nici un ulei subtire.
As fi curios daca are cineva vreun exemplar de Z16XEP care sa treaca de 200000 km dar interventii la motor ?
As fi curios daca are cineva vreun exemplar de Z16XEP care sa treaca de 200000 km dar interventii la motor ?
- alexandru_juca
- *
- 3 mesaje
- din 24 Aug 2016
- Astra 2004 Z16XEP
- Timis
alexandru_juca
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2016
- Mesaj Privat