Schimb distributie cu poze mai mult sau mai putin clare dar am sa fiu strict pe subiect si sa explic pe scurt cum au decurs operatiunea de schimb a distributiei desi sau mai facut posturi pe acest subiect .
Pentru inceput eu am marcat toate surubirile de unde provin ca sunt destul de multe si nu ai cum sa tii minte care si cum vin nu am riscat sa imi ramana vreo unul nepus.
Pentru distributie trebuie desfacut urmatoarele:--catalizatorul desfacut (eu nu l-am putut da jos asa ca am desfacut o conducta de ulei retur de sub turbina pozitia e incomoda dar a mers) am desfacut cele 3 suruburi si bolturi ce tine turbina de galeria de evacuare , apoi surubul de sub baia de ulei ce tine catalizatorul, sa eliberat in felul asta catalizatorul dar tot nu am reusit sa ii scot de pe teava de evacuare si l-am lasat suspendat , apoi am scos suportul ce tine cutia de viteze dinspre baia de ulei are 6 suruburi 2 trec prin cutia de viteze restul 4 pe motor.
se goleste baia de uleiul vechi se desfac toate suruburile si apoi se da baia de ulei jos e putin chin dar nu imposibil.
Se suspenda motorul cu grija si apoi se desface suruburile de la tamponii si suportii de sutinere a motorului , dupa care se desfac suruburile de la capacul ditributiei, apoi cu ajutorul kitului de calat axele cu came folorim blocatoarele pentru calat, la mine a fost sarita distributia de la punct deci au intervenit probleme ,prin demontarea pompei de injectie si a pompei de vacuum, am blocat axul dinspre evacuare cel dispre admisie nu ii gaseam pozitia , am demontat egr si galeria de admisie ,apoi am cautat punctul de gripare in volant printrun orificiu aflat sub cutia de viteze e nevoie de a doua persoana sa invarta arborele cotit prin surubul de la fulia pompei de ulei pana prin baia de ulei se vede ce pistoane sunt sus sii jos apoi se va cala volantul, odata calat volantul si evacuarea e calata admisia o reglam prin surubul de la ax de la pompa de vacuumpana se aliniaza si apoi se caleaza . atunci desfacem surubul de la pinionul mare si apoi cel de la pompa de ulei , indepartam suportul fuliei ce intra in pompa de ulei apoi se scoate capacul de distributie cu tot cu sorb atentie cai de plastic sorbul.











Lantul vechi era mai lung decat cel nou cu vreo 4 sau 5 mm , totul sa inlocuit in regie proprie, daca nu ai scule mai bine mergi si cauti un mecanic bun ,la mine totul sa strans la cuplu conform cerintelor modelului de motor. tot odata i-am schimbat si chitul de ambreiaj dar asta in alta sectiune , si acolo o serie de probleme.