- Alin-Smith
- ***
- 715 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
PopiX
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema asemanatoare,
Vectra B 96 x18xe, fara AC
Temperatura in afara orasului ok ...
Temperatura in oras ....ok
Temperatura in trafic.....nu e ok
Dupa ce am citit pe forum am ajuns la concluzia ca am ceva probleme cu vitezele electroventilatorului.
Am verificat pe masina cu scurt pe mufa de intra in termocupla si da ...imi merge doar viteza a-II-a...am, citit, discutat cu useri, am ajuns la concluzia ca ar fi rezistenta de pe electroventilator. Am cumparat rezistenta astazi, am montat, si am repetat testul....nimic, merge numai viteza a-II-a, acum am ramas in pana de idei...ce mai pot verifica, exista doua relee pentru comandarea ventilatorului ? viteza 1 si 2 ? exista ceva sigurante pentru fiecare viteza ....etc.
?
Ultima modificare făcută de PopiX la Sam 05 Mai, 2012 9:55 pm
Vectra B 96 x18xe, fara AC
Temperatura in afara orasului ok ...
Temperatura in oras ....ok
Temperatura in trafic.....nu e ok
Dupa ce am citit pe forum am ajuns la concluzia ca am ceva probleme cu vitezele electroventilatorului.
Am verificat pe masina cu scurt pe mufa de intra in termocupla si da ...imi merge doar viteza a-II-a...am, citit, discutat cu useri, am ajuns la concluzia ca ar fi rezistenta de pe electroventilator. Am cumparat rezistenta astazi, am montat, si am repetat testul....nimic, merge numai viteza a-II-a, acum am ramas in pana de idei...ce mai pot verifica, exista doua relee pentru comandarea ventilatorului ? viteza 1 si 2 ? exista ceva sigurante pentru fiecare viteza ....etc.
?
Ultima modificare făcută de PopiX la Sam 05 Mai, 2012 9:55 pm
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am Vectra B 1.7TD 1997 cu A/C, am 3 ventilatoare care sunt comandate de relee, nu pot spune exact cate relee le comanda doar ca in cutia de relee am 6 relee.
Verifica-ti si termocupla de pe radiator sau sigurantele de pe ventilatoare. Daca intelegi schema electrica, o sa deduci de acolo care sunt releele de comanda pentru ventilatoare si cum/cand pornesc ele.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 05 Mai, 2012 9:16 pm
Verifica-ti si termocupla de pe radiator sau sigurantele de pe ventilatoare. Daca intelegi schema electrica, o sa deduci de acolo care sunt releele de comanda pentru ventilatoare si cum/cand pornesc ele.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 05 Mai, 2012 9:16 pm
PopiX
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
PopiX
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
PopiX
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
am fost acum la masina si am masurat tensiunea pe mufa care intra in termocupla si am asa :
http://t2.gstatic.com/image...Gqw0f65AgUgoQ08U0
2 cu 3 = 0 Volti
1 cu 3 = 12 Volti
...cred ca ar trebuii sa am tensiune pe ambele nu ?
http://t2.gstatic.com/image...Gqw0f65AgUgoQ08U0
2 cu 3 = 0 Volti
1 cu 3 = 12 Volti
...cred ca ar trebuii sa am tensiune pe ambele nu ?
PopiX
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat
Greseli :
treapta 1 merge numai daca este contactul pus, nu motorul pornit ca se incalzeste si nu mai puteti lucra.
rezistenta cumparata arsa( multumesc vanzatorului, desii cred ca nu stia nici el)
problema mea era contactul de la termocupla, am facut greseala de a verifica treapta 1 fara contact. treapta 2 merge si fara contact pentru ca ea ramane pornita si cand opriti masina daca aceasta este incinsa.
O zi buna, si sper ca informatiile mele sa ajute pe cineva
Multumesc Ldivora pentru schema electrica.
Greseli :
treapta 1 merge numai daca este contactul pus, nu motorul pornit ca se incalzeste si nu mai puteti lucra.
rezistenta cumparata arsa( multumesc vanzatorului, desii cred ca nu stia nici el)
problema mea era contactul de la termocupla, am facut greseala de a verifica treapta 1 fara contact. treapta 2 merge si fara contact pentru ca ea ramane pornita si cand opriti masina daca aceasta este incinsa.
O zi buna, si sper ca informatiile mele sa ajute pe cineva
Multumesc Ldivora pentru schema electrica.
- justflorin28
- *
- 10 mesaje
- din 23 Mai 2010
- Vectra 1997 16xel
- Bucuresti
justflorin28
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2010
- Mesaj Privat
Sal fratilor . Poate ajuta pe cineva referitor la subiectul nostru . Eu am bagat masina in service ca urca f repede la 100 grade . mi-au pus calculatorul pe ea si au zis ca asa este conceputa vectra sa porneasca ventilatorul aproape de 100 de grade . singura problema care au vazut-o a fost radiatorul . infundat . acum este ok....merg in aglomeratie cu 90 - 95 grade .
PopiX
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
- justflorin28
- *
- 10 mesaje
- din 23 Mai 2010
- Vectra 1997 16xel
- Bucuresti
justflorin28
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2010
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu am schimbat termostatul si tot am problema ca urc peste 100 (uneori chiar si la 100 km/ora cand te gandesti ca in mers se raceste mai bine dar de unde) . O sa schimb si termocupla, dar nu cred ca se va remedia. Iar radiatorul l-am schimbat acum 1 an si cateva luni. Sa se fi infundat in asa putin timp ?
Intrebare: La z16xe termostatul care da drumul mai tare sau mai incet la antigel in radiator, este actionat electric sau mecanic din interiorul lui ? Pt ca la mine la z16xe sunt niste fire care vin la el. Ce rol au acele fire ? Este adevarat ca este un senzor de temp exterioara in pt motor(nu cel din spatele barei din fata) si inca un senzor care masoara temperatura antigelului pt ECU ?
Multumesc
Intrebare: La z16xe termostatul care da drumul mai tare sau mai incet la antigel in radiator, este actionat electric sau mecanic din interiorul lui ? Pt ca la mine la z16xe sunt niste fire care vin la el. Ce rol au acele fire ? Este adevarat ca este un senzor de temp exterioara in pt motor(nu cel din spatele barei din fata) si inca un senzor care masoara temperatura antigelului pt ECU ?
Multumesc
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Revin cu completari:
Am schimbat temocupla si .... VICTORIE. Asta cel putin cat am putut sa merg azi fara AC-ul pornit pe o caldura torida ( cam vreo 20 minute in oras cu semafoare , opriri ), a urcat un pic peste 100 grade, dar a revenit mult mai repede intre 90 si 100. Intr-o parcare , am zis sa ma uit si la ventilator - si era pornit, desi in bord imi arata intre 90 si 100 ( rar mai vazusem sa imi arate in bord intre 90 si 100 si sa mearga ventilatorul, in general pornea cand in bord arata peste 100 )
Deci exista 2 remarci:
termocupla (treapta 1) cupleaza la 100 si decuplea ls 95.
cred ca exista o diferenta intre temp din bord si temperatura care o simte termocupla
Deci cei carora va ajunge frecvent pe rosu, va sfatuiesc sa schimbati termocupla cu una noua ( 100 - 95, 105-100 ) si termostatul.
Am schimbat temocupla si .... VICTORIE. Asta cel putin cat am putut sa merg azi fara AC-ul pornit pe o caldura torida ( cam vreo 20 minute in oras cu semafoare , opriri ), a urcat un pic peste 100 grade, dar a revenit mult mai repede intre 90 si 100. Intr-o parcare , am zis sa ma uit si la ventilator - si era pornit, desi in bord imi arata intre 90 si 100 ( rar mai vazusem sa imi arate in bord intre 90 si 100 si sa mearga ventilatorul, in general pornea cand in bord arata peste 100 )
Deci exista 2 remarci:
termocupla (treapta 1) cupleaza la 100 si decuplea ls 95.
cred ca exista o diferenta intre temp din bord si temperatura care o simte termocupla
Deci cei carora va ajunge frecvent pe rosu, va sfatuiesc sa schimbati termocupla cu una noua ( 100 - 95, 105-100 ) si termostatul.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Daca cineva a intampinat vreo problema cu temperatura motorului si a fost nevoit sa schimbe caracasa de la termosta la motorul Y 2,0 DTH - il rog sa ma ajute in aceasta problema prin a-mi vinde acel stut de plastic care intra in carcasa termostatului si care la mine s-a rupt
Eu a-si vrea sa schimb acel stut de plastic, dar unde sa-l gasesc? Toti ca nu se vinde separat, carcasa cu totul. Carcasa nu are nimic, termostatul impecabil, sonda de temperat la fel. Teva de plastic a cedat. Atat.
In urma studierii problemei, am vazut ca cei de la GM si-au dat seama ca nu este fiabil si la Vectra C au schimbat acest stut cu o tevuca de metal introdus fortat in carcasa si probabil lipita cu adeziv epoxy.
Eu am lipit cu super glue aceasta tevuca de plastic, am vrut sa o desfiletez din carcasa termostatului si s-a rupt din partea cealalta acum....
Eu a-si vrea sa schimb acel stut de plastic, dar unde sa-l gasesc? Toti ca nu se vinde separat, carcasa cu totul. Carcasa nu are nimic, termostatul impecabil, sonda de temperat la fel. Teva de plastic a cedat. Atat.
In urma studierii problemei, am vazut ca cei de la GM si-au dat seama ca nu este fiabil si la Vectra C au schimbat acest stut cu o tevuca de metal introdus fortat in carcasa si probabil lipita cu adeziv epoxy.
Eu am lipit cu super glue aceasta tevuca de plastic, am vrut sa o desfiletez din carcasa termostatului si s-a rupt din partea cealalta acum....