- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Revin cu noutati:
Asta iarna,mi se blocase termostatul pe deschis.Am pus repede inca unul,de Dacie,pe furtun "Vernet" de 89oC (s-a potrivit perfect).
A functionat perfect o perioada,doar ca de cateva ori si-a revenit cel original (s-a inchis).Observam schimbarea de temperatura la bord.Pana cand a venit caldura,iar cel original,la un moment dat nu s-a mai deschis! A crescut temperatura la 102oC si nici ventilatorul n-a pornit,pentru ca radiatorul era rece,noroc ca am fost pe faza.
Singura solutie,ca sa pot merge cu masina,a fost sa pornesc caldura,pe 2-3 deschizand geamurile,ca sa nu mor de cald.
Aveam in plan sa schimb distributia si termostatul in primavara,asa ca m-am apucat de treaba,in spatele blocului.Am facut treaba singur,fara niciun ajutor...am avut noroc ca am reusit sa desfac surubul de la fulia de pe vibrochen,cu masina bagata in viteza a 5-a si frana de mana trasa.
Am simplificat putin:n-am mai desfacut capacul culbutori,am reusit sa desfac pinionul de la axul cu came,tinand de el cu un cleste (vedeti poza).La fel am si strans la montare.
N-am facut alte poze,decat pozitia intinzatorului,cu cureaua veche,inainte de demontare.
Mi-a fost de ajutor descrierea lui mariusgmg (multumesc pe aceasta cale),precum si manualele studiate,dar si explicatiile de pe instructiunile pompei de apa si galetului intinzator,cumparate noi.
Nu cred ca as fi reusit sa schimb termostatul fara sa demontez pinionul si carcasa.
Masina merge perfect,am scutit 150-200 lei si stiu sigur ce piese am pus si cum le-am pus.
Asta iarna,mi se blocase termostatul pe deschis.Am pus repede inca unul,de Dacie,pe furtun "Vernet" de 89oC (s-a potrivit perfect).
A functionat perfect o perioada,doar ca de cateva ori si-a revenit cel original (s-a inchis).Observam schimbarea de temperatura la bord.Pana cand a venit caldura,iar cel original,la un moment dat nu s-a mai deschis! A crescut temperatura la 102oC si nici ventilatorul n-a pornit,pentru ca radiatorul era rece,noroc ca am fost pe faza.
Singura solutie,ca sa pot merge cu masina,a fost sa pornesc caldura,pe 2-3 deschizand geamurile,ca sa nu mor de cald.
Aveam in plan sa schimb distributia si termostatul in primavara,asa ca m-am apucat de treaba,in spatele blocului.Am facut treaba singur,fara niciun ajutor...am avut noroc ca am reusit sa desfac surubul de la fulia de pe vibrochen,cu masina bagata in viteza a 5-a si frana de mana trasa.
Am simplificat putin:n-am mai desfacut capacul culbutori,am reusit sa desfac pinionul de la axul cu came,tinand de el cu un cleste (vedeti poza).La fel am si strans la montare.
N-am facut alte poze,decat pozitia intinzatorului,cu cureaua veche,inainte de demontare.
Mi-a fost de ajutor descrierea lui mariusgmg (multumesc pe aceasta cale),precum si manualele studiate,dar si explicatiile de pe instructiunile pompei de apa si galetului intinzator,cumparate noi.
Nu cred ca as fi reusit sa schimb termostatul fara sa demontez pinionul si carcasa.
Masina merge perfect,am scutit 150-200 lei si stiu sigur ce piese am pus si cum le-am pus.
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
Felicitari,am vrut si eu sa schimb pompa de apa(imi picura antigel pe la ea) dar nu am reushit sa desfac shurubul de la fulia de pe vibrochen...
Am montat totul la loc(distributia,roata cu dinti de sus,plasticele.........) si am fost la service. Au desfacut shurubul cu pricina cu pistolul cu aer pt desfacerea shuruburilor de la roti,in 3 secunde ,am murit de ciuda ))) asta e,mi-au luat 140 lei manopera.
Am montat totul la loc(distributia,roata cu dinti de sus,plasticele.........) si am fost la service. Au desfacut shurubul cu pricina cu pistolul cu aer pt desfacerea shuruburilor de la roti,in 3 secunde ,am murit de ciuda ))) asta e,mi-au luat 140 lei manopera.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Interesant...poate ca merge si asa.Eu stiu ca se fac gauri pentru usurare,sau acces la alte suruburi.
In manualele de service Opel,se descrie demontarea pinionului ori blocand cu o cheie axul cu came (capac culbutori desfacut),ori cu o scula improvizata cu 2 suruburi ce se introduc in gaurile pinionului,in loc de clestele meu.Se pare ca ei nu stiu de metoda cu dornul.
Acel dorn introdus in gaura,in locul surubului,nu risca sa strice filetul? Ce diametru are surubul (dornul)? ...Cred ca e de 5mm.
In manualele de service Opel,se descrie demontarea pinionului ori blocand cu o cheie axul cu came (capac culbutori desfacut),ori cu o scula improvizata cu 2 suruburi ce se introduc in gaurile pinionului,in loc de clestele meu.Se pare ca ei nu stiu de metoda cu dornul.
Acel dorn introdus in gaura,in locul surubului,nu risca sa strice filetul? Ce diametru are surubul (dornul)? ...Cred ca e de 5mm.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- moshu1
- ***
- 977 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
- florinel_444
- *
- 6 mesaje
- din 28 Oct 2014
- Astra 1992 c16nz
- Buzau
florinel_444
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2014
- Mesaj Privat
- grigorescumi_db
- *
- 3 mesaje
- din 12 Dec 2013
- Astra 1998 X14NZ
- Dambovita
grigorescumi_db
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1998 X14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2013
- Mesaj Privat