Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu noutati:
Asta iarna,mi se blocase termostatul pe deschis.Am pus repede inca unul,de Dacie,pe furtun "Vernet" de 89oC (s-a potrivit perfect).
A functionat perfect o perioada,doar ca de cateva ori si-a revenit cel original (s-a inchis).Observam schimbarea de temperatura la bord.Pana cand a venit caldura,iar cel original,la un moment dat nu s-a mai deschis! A crescut temperatura la 102oC si nici ventilatorul n-a pornit,pentru ca radiatorul era rece,noroc ca am fost pe faza.
Singura solutie,ca sa pot merge cu masina,a fost sa pornesc caldura,pe 2-3 deschizand geamurile,ca sa nu mor de cald.

Aveam in plan sa schimb distributia si termostatul in primavara,asa ca m-am apucat de treaba,in spatele blocului.Am facut treaba singur,fara niciun ajutor...am avut noroc ca am reusit sa desfac surubul de la fulia de pe vibrochen,cu masina bagata in viteza a 5-a si frana de mana trasa.
Am simplificat putin:n-am mai desfacut capacul culbutori,am reusit sa desfac pinionul de la axul cu came,tinand de el cu un cleste (vedeti poza).La fel am si strans la montare.
N-am facut alte poze,decat pozitia intinzatorului,cu cureaua veche,inainte de demontare.
Mi-a fost de ajutor descrierea lui mariusgmg (multumesc pe aceasta cale),precum si manualele studiate,dar si explicatiile de pe instructiunile pompei de apa si galetului intinzator,cumparate noi.
Nu cred ca as fi reusit sa schimb termostatul fara sa demontez pinionul si carcasa.
Masina merge perfect,am scutit 150-200 lei si stiu sigur ce piese am pus si cum le-am pus.

Skip ads

  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari,am vrut si eu sa schimb pompa de apa(imi picura antigel pe la ea) dar nu am reushit sa desfac shurubul de la fulia de pe vibrochen...
Am montat totul la loc(distributia,roata cu dinti de sus,plasticele.........) si am fost la service. Au desfacut shurubul cu pricina cu pistolul cu aer pt desfacerea shuruburilor de la roti,in 3 secunde Neutral,am murit de ciuda Wink))) asta e,mi-au luat 140 lei manopera.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Felicitari danpet.
Te-ai gindit vreodata de ce are gauri fulia aia ?
ALiniezi una din gauri in dreptul surubului din dreapta, scoti surubul cu un imbus si pui in gaura un dorn de otel.
Si asa nu mai esti nevoit sa te chinuiesti cu patentul...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Interesant...poate ca merge si asa.Eu stiu ca se fac gauri pentru usurare,sau acces la alte suruburi.
In manualele de service Opel,se descrie demontarea pinionului ori blocand cu o cheie axul cu came (capac culbutori desfacut),ori cu o scula improvizata cu 2 suruburi ce se introduc in gaurile pinionului,in loc de clestele meu.Se pare ca ei nu stiu de metoda cu dornul.
Acel dorn introdus in gaura,in locul surubului,nu risca sa strice filetul? Ce diametru are surubul (dornul)? ...Cred ca e de 5mm.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La mine la masina in partea dreapta nu e surub, e loc special de introdus dornul fara filet.
Daca nu vrei sa strici filetul, bagi un surub mai lung...
  • moshu1

  • Mesaje scrise: 977
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari pt tutorial !
  • florinel_444

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Imi spune si mie cineva daca se potriveste termostatul cu capac cu tot de la cielo la astra F c16nz?
  • grigorescumi_db

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1998 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Buna seara,sunt nou pe acest forum si am marea rugamintede a-mi explica pasi care trebuiesc urmati pentru a schimba termostatul la un opel cambo 1,7,motorina,din2002,,48kw,tip motor,Y17DTL.nu mai baga caldura.Multumesc ptr raspunsuri si va doresc ,o seara buna.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR