- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Calitatea GPL-ului e indoielnica in Romania . Imi sustin afirmatiile , dand exemplu ca e o gramada de f@tere cand schimbi pompa de la care alimentezi . Azi am pus de la Shell , maine de la Butan Gas , poimaine de la Bulrom si saptamana urmatoare trebuie sa reglez instalatia .. Asta din propire experienta ca am avut GPL
Apoi , faptul ca masina pierde 10% e o utopie ... poate cu GPl bun . Dar ajungi intr-o parte a tarii asteia de rahat , in care pui un GPL no name , din ala de mai baga oamenii si in butelie . Si apoi observi ca de-abia urca panta masina .
Eu la Vectra as merge pe 1.8 ( 140 CP ) . Sau pe 2.2 , apoi pe 1.8 (125 de CP ) . In ordinea asta . Ultimele doua nu se mai fac , iar intre ele l-as prefera pe ala cu transmisia pe lant , daca nu ma insel .
La kilometrii astia parcursi zilnic , mi-as lua dti sau cdti . Vezi pe undeva pe forum ca am facut eu un calcul , cu consmabile & stuff , intre benzina si motorina , raportat la nr. de km parcursi anual si perioada de exploatare a agregatului .
Inchei prin OT , neantelegand de ce va certati intre voi de viteza maxima si ajuns acasa teferi . Fiecare depaseste , in fucntie de "muschii" pe care ii are agregatul pe care-l conduce . fara a juena ceilalti participanti , fara a da flash-uri si asa mai departe . Totul e sa nu fiti nesimtiti in trafic ( depasit coloane din masini albe cu nr. WST ) sau batuti in cap ( sa va bagati cu 1.4 "chipuit" in depasiri in care nu te ajuta nici turbo benzina )
Apoi , faptul ca masina pierde 10% e o utopie ... poate cu GPl bun . Dar ajungi intr-o parte a tarii asteia de rahat , in care pui un GPL no name , din ala de mai baga oamenii si in butelie . Si apoi observi ca de-abia urca panta masina .
Eu la Vectra as merge pe 1.8 ( 140 CP ) . Sau pe 2.2 , apoi pe 1.8 (125 de CP ) . In ordinea asta . Ultimele doua nu se mai fac , iar intre ele l-as prefera pe ala cu transmisia pe lant , daca nu ma insel .
La kilometrii astia parcursi zilnic , mi-as lua dti sau cdti . Vezi pe undeva pe forum ca am facut eu un calcul , cu consmabile & stuff , intre benzina si motorina , raportat la nr. de km parcursi anual si perioada de exploatare a agregatului .
Inchei prin OT , neantelegand de ce va certati intre voi de viteza maxima si ajuns acasa teferi . Fiecare depaseste , in fucntie de "muschii" pe care ii are agregatul pe care-l conduce . fara a juena ceilalti participanti , fara a da flash-uri si asa mai departe . Totul e sa nu fiti nesimtiti in trafic ( depasit coloane din masini albe cu nr. WST ) sau batuti in cap ( sa va bagati cu 1.4 "chipuit" in depasiri in care nu te ajuta nici turbo benzina )
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
La cati km vei face parerea mea este ca nici nu se pune problema sa mergi pe benzina, deci ai doua solutii:
1. motor pe benzina, convertit la GPL
2. diesel
Dupa cate am vazut varianta preferata de tine este prima (ca si de mine de altfel, dar nu discutam asta aici).
Sfatul meu este sa iti iei motorul Z22SE deoarece:
- este mai puternic. Masina este grea (1450 kg masa proprie) iar daca vei merge si cu pasageri + bagaje ai nevoie de puterea asta suplimentara
- la viteze mari consuma la fel sau chiar mai putin decat cel de 1.8
- costurile de intretinere sunt mai mici (are distributia pe lant)
- este mai fiabil. La 150 km pe zi, vei face peste 50k pe an si deci ai nevoie de un motor fiabil altfel vei schimba masina in fiecare an.
Eu sunt posesor de Vectra C cu Z22SE, fac mult mai putini km decat tine (aprox 20k pe an) si parerea mea este ca e alegerea ideala ca si raport pret/performante,confort, calitate
PS: si eu sunt in curs de a-i monta oo instalatie de GPL
1. motor pe benzina, convertit la GPL
2. diesel
Dupa cate am vazut varianta preferata de tine este prima (ca si de mine de altfel, dar nu discutam asta aici).
Sfatul meu este sa iti iei motorul Z22SE deoarece:
- este mai puternic. Masina este grea (1450 kg masa proprie) iar daca vei merge si cu pasageri + bagaje ai nevoie de puterea asta suplimentara
- la viteze mari consuma la fel sau chiar mai putin decat cel de 1.8
- costurile de intretinere sunt mai mici (are distributia pe lant)
- este mai fiabil. La 150 km pe zi, vei face peste 50k pe an si deci ai nevoie de un motor fiabil altfel vei schimba masina in fiecare an.
Eu sunt posesor de Vectra C cu Z22SE, fac mult mai putini km decat tine (aprox 20k pe an) si parerea mea este ca e alegerea ideala ca si raport pret/performante,confort, calitate
PS: si eu sunt in curs de a-i monta oo instalatie de GPL
lifes69
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2008
- Mesaj Privat
Tabac a scris:
De ce iti consuma asa mult frate a ta, are motorul nou, e strans? Mi se pare cam mult pt un 1.8, eu am un consum mult mai rezonabil la motorul meu de 2,2 147CP...cel putin consumul din afara orasului e la 7,5% daca merg la 130-150km/h
lifes69 a scris:
Daca plec din bucuresti la constanta consumul nu scade sun 10.02-10,01
In concluzie -vectra C si in general benzinarele sug de te ia durerea de inima.
o ZI BUNA SI NUMAI BINE
Daca plec din bucuresti la constanta consumul nu scade sun 10.02-10,01
In concluzie -vectra C si in general benzinarele sug de te ia durerea de inima.
o ZI BUNA SI NUMAI BINE
De ce iti consuma asa mult frate a ta, are motorul nou, e strans? Mi se pare cam mult pt un 1.8, eu am un consum mult mai rezonabil la motorul meu de 2,2 147CP...cel putin consumul din afara orasului e la 7,5% daca merg la 130-150km/h
Da motorul este nou si cred ca este si prea strans. Din ceea ce am citit se pare ca intradevar am o problema in ceea ce priveste consumul. Spre exemplu am fost plecat la Arad via Resita si dupa ce am trecut de resita si m-am apropiat de Timisoara BC imi arata ca mai am benzina doar pentru 50 KM. Trage si tu o concluzie mai ales ca diferenta de cp este de doar 7.
- cpt.gabriel
- *
- 8 mesaje
- din 20 Jun 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
cpt.gabriel
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2007
- Mesaj Privat
Daca nu te afecteaza prea tare niste costuri in plus la asigurari , taxe s.a ia-ti motorul de 2,2, la drum lung este clar mai confortabil. Pune si gpl pe el ca nu regreti investitia, dar orienteaza-te la o instalatie gpl cu injectie secventiala ( chiar pt. motoarele cu injectie multipunct sint doua tipuri de instalatii gpl unele au un vaporizator care se monteaza dupa debitmetru altele au injectoare de gaz pe fiecare cilindru. Primele sint mai ieftine, consuma mai mult gaz si uneori iti pot da rateuri din te miri ce cauze , ultimele sint mai scumpe dar nu simti diferenta de mers intre benzina si gpl) . 2 ani am parcurs zilnic distanta Buc - Ploiesti cu o Vectra A C20 NE cu gpl secvential Landi Renzo ~ 200.000 km . Am vindut masina la ~ 300.000 km la bord fara nici un fel de probleme. Singurul lucru pe care l-am observat legat de gpl (probabil) era faptul ca se infundau injectoarele de benzina si trebuia sa le curat cam la 70000 km.
Bafta!
Bafta!
gg26
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
multumesc pt sfaturi;oricum deja 2.2 e al meu.am facut deja 3000km;sunt f multumit de ea.
in schimb am ramas profund dezamagit sa constat cum mergea masina cu benzina din germania si cum merge cu cea din romania .
diesel nu a intrat niciodata in discutiile mele pt ca motoarele opel sunt zgomotoase in primul rand si nu agreez motoarele pe motorina.
o sa-i pun gaz fara discutii .
nu este prima mea masina cu gaz;am mai avut pe o dacie nova si credeti-ma ca mergea mult mai bine pe gaz decat pe benzina .
consumul eu cred ca este excelent :
1 zi am mers in germania cu o medie de 100km/h-7.2 l
a 2 a zi am mai ridicat stacheta 120km/h-7.8-8 l
a 3 zi am mers cu o medie de 145-150 km/h - 9.5-10 l
nu am activat calculatorul de bord ,iar consumul l-am facut in functie de km facuti de la plinul de benzina.
acum astept sa fac si consumul urban .
despre calitatea gpl-ului de la noi nu stiu ce sa zic ,pt ca nu am folosit decat din romania, dar calitatea banzinei am simtit-o pe masina mea .
despre viteza nu mai vreau sa vb pt ca probabil vom devia din nou de la subiect .fiecare sa mearga cu cat vrea dar fara sa puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic, sau sa incurce .La noi nu cred ca viteza este problema ci faptul ca nu suntem deloc civilizati in trafic.poate daca lumea ar merge fluid eu nu as mai fi nevoit s amerg cu viteza aia.
drum intins si fara evenimente
inca nu am reusit sa fac poze,iar acu ploua ,dar o sa le postez cat pot de repede
in schimb am ramas profund dezamagit sa constat cum mergea masina cu benzina din germania si cum merge cu cea din romania .
diesel nu a intrat niciodata in discutiile mele pt ca motoarele opel sunt zgomotoase in primul rand si nu agreez motoarele pe motorina.
o sa-i pun gaz fara discutii .
nu este prima mea masina cu gaz;am mai avut pe o dacie nova si credeti-ma ca mergea mult mai bine pe gaz decat pe benzina .
consumul eu cred ca este excelent :
1 zi am mers in germania cu o medie de 100km/h-7.2 l
a 2 a zi am mai ridicat stacheta 120km/h-7.8-8 l
a 3 zi am mers cu o medie de 145-150 km/h - 9.5-10 l
nu am activat calculatorul de bord ,iar consumul l-am facut in functie de km facuti de la plinul de benzina.
acum astept sa fac si consumul urban .
despre calitatea gpl-ului de la noi nu stiu ce sa zic ,pt ca nu am folosit decat din romania, dar calitatea banzinei am simtit-o pe masina mea .
despre viteza nu mai vreau sa vb pt ca probabil vom devia din nou de la subiect .fiecare sa mearga cu cat vrea dar fara sa puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic, sau sa incurce .La noi nu cred ca viteza este problema ci faptul ca nu suntem deloc civilizati in trafic.poate daca lumea ar merge fluid eu nu as mai fi nevoit s amerg cu viteza aia.
drum intins si fara evenimente
inca nu am reusit sa fac poze,iar acu ploua ,dar o sa le postez cat pot de repede
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
gg26 a scris:
1 zi am mers in germania cu o medie de 100km/h-7.2 l
a 2 a zi am mai ridicat stacheta 120km/h-7.8-8 l
a 3 zi am mers cu o medie de 145-150 km/h - 9.5-10 l
nu am activat calculatorul de bord ,iar consumul l-am facut in functie de km facuti de la plinul de benzina.
1 zi am mers in germania cu o medie de 100km/h-7.2 l
a 2 a zi am mai ridicat stacheta 120km/h-7.8-8 l
a 3 zi am mers cu o medie de 145-150 km/h - 9.5-10 l
nu am activat calculatorul de bord ,iar consumul l-am facut in functie de km facuti de la plinul de benzina.
Ma indoiesc ca ai putut determina viteza medie fara BC!
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Sa il folosesti cu cat mai putine peripetii.
In legatura cu viteza as vrea sa il cunosc pe soferul care scoate media de 145-150.
Iar computerul de bord, cel putin la masina mea nu se poate dezactiva sau activa. Eventual poti sa il resetezi inainte de o calatorie ca sa vezi datele (viteza media, consum, distanta etc) legate de acea calatorie...poate asta vroiai sa spui.
In legatura cu viteza as vrea sa il cunosc pe soferul care scoate media de 145-150.
Iar computerul de bord, cel putin la masina mea nu se poate dezactiva sau activa. Eventual poti sa il resetezi inainte de o calatorie ca sa vezi datele (viteza media, consum, distanta etc) legate de acea calatorie...poate asta vroiai sa spui.
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
gg26 a scris:am facut deja 3000km
a 3 zi am mers cu o medie de 145-150 km/h - 9.5-10 l
a 3 zi am mers cu o medie de 145-150 km/h - 9.5-10 l
Consumul nu se face pe portiuni mici,iar ca sa ai MEDIA de 145-150km/h...hmmmm )) nici macar la 200km parcursi nu ai media asta
Si revenim,eu am o Vectra C 1800cmc si 122 Cp,media pe autostrada este in jur de 6,2 - 6,5 si la mers combinat 7,9
te rog sa eidtezi mesajul daca ai ceva de adaugat, folosind butonul MODIFICA
maiandrei
gg26
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
acu nu bag mana in foc ca eu oi fi apreciat corect viteza medie,dar,daca am trecut Ungaria mergand constant cu 160,si am trecut si prin Budapesta unde am mers 20 min bara la bara ,cam care credeti ca este viteza medie?
Daca ma uitam si la ceas, atunci puteam spune ca am facut o calculatie exacta, dar asa am aproximat .
Este vb de mers doar pe autostrazi, consumul l-am facut de cand am plecat din Germania, iar la fiecare plin am recalculat consumul.
Eu unul nu cunosc distanta optima pe care o stiti voi, pt a aface consumul,iar 3000km nu cred ca sunt asa putini km.
Daca ma uitam si la ceas, atunci puteam spune ca am facut o calculatie exacta, dar asa am aproximat .
Este vb de mers doar pe autostrazi, consumul l-am facut de cand am plecat din Germania, iar la fiecare plin am recalculat consumul.
Eu unul nu cunosc distanta optima pe care o stiti voi, pt a aface consumul,iar 3000km nu cred ca sunt asa putini km.
gg26
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
- vtodan
- **
- 186 mesaje
- din 06 Aug 2008
- Vectra 2002 Z18XE
- Bihor
vtodan
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Vectra GTS1.8
- *
- 31 mesaje
- din 05 Nov 2008
- Astra 2005 1.6
- Bucuresti
Vectra GTS1.8
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2008
- Mesaj Privat
gg26
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
robertgf
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o Vectra C cu motor Z22SE (deci pe benzina) si consuma cam mult. Nu-mi pare rau de alegerea facuta, ma asteptam.
In plus, a mea mai are si cutie de viteze automata.
Concret, consumul minim pe care l-am scos e de 7 l/100Km cu viteza constanta de 90-100 Km/h. Dar asta e un ideal, in oras se duce la 16 l/100Km si intre orase la peste 8 l/100 Km.
Trebuie tinut seama ca traficul in orasele romanesti e mai mult o taraire decat circulatie propriu-zisa (maxim 30 Km/h), mai ales ca masina e mai mare si mai greu de strecurat. Cred ca in oras ar trebui calculat ca la elicoptere, in litri pe ora.
Apropo, voua cat va ia la relanti? Mie imi arata 1,2 l/ora cu motorul incalzit.
Cand am luat-o pe asta din Germania, mai intai am testat o Vectra C cu motor de 1.8. Si ... surpriza: zgomotoasa ! Dealer-ul ma imbarliga ca asa sunt motoarele astea de 1,8 l, mai putin rafinate. Nu stiu daca e asa.
In plus, ambreiajul era tare ca la o Dacie veche. Intrucat avea carlig de remorcare am zis ca i-au distrus ambreiajul si am preferat sa iau (din alta parte) pe cea cu motor de 2.2 l cu cutie automata.
Ca impresii: cutia automata e foarte comoda, in special in oras.
Motorul este silentios, are reprize bunicele. E drept ca la depasiri are o mica ezitare (pana se hotaraste cutia automata sa dea in treapta inferioara) dar in cateva secunde o simti cum zboara (are totusi 144 CP).
Este total nerecomandat sa te uiti la consumul instantaneu cand o accelerezi la maxim, poti face atac de inima (bate spre 40l/100Km).
Pana acum am facut mai putin de 4000 Km cu ea si nu au fost probleme. Masina are mai putin de 80.000 Km.
Ce avantaje vad eu la motorul cel mare (2.2): bloc motor din aluminiu, distributia e pe lant, mai multa putere pentru o masina destul de grea (aproape 1,5 tone goala). Si e pe benzina, adica silentioasa si fara vibratii
In plus, a mea mai are si cutie de viteze automata.
Concret, consumul minim pe care l-am scos e de 7 l/100Km cu viteza constanta de 90-100 Km/h. Dar asta e un ideal, in oras se duce la 16 l/100Km si intre orase la peste 8 l/100 Km.
Trebuie tinut seama ca traficul in orasele romanesti e mai mult o taraire decat circulatie propriu-zisa (maxim 30 Km/h), mai ales ca masina e mai mare si mai greu de strecurat. Cred ca in oras ar trebui calculat ca la elicoptere, in litri pe ora.
Apropo, voua cat va ia la relanti? Mie imi arata 1,2 l/ora cu motorul incalzit.
Cand am luat-o pe asta din Germania, mai intai am testat o Vectra C cu motor de 1.8. Si ... surpriza: zgomotoasa ! Dealer-ul ma imbarliga ca asa sunt motoarele astea de 1,8 l, mai putin rafinate. Nu stiu daca e asa.
In plus, ambreiajul era tare ca la o Dacie veche. Intrucat avea carlig de remorcare am zis ca i-au distrus ambreiajul si am preferat sa iau (din alta parte) pe cea cu motor de 2.2 l cu cutie automata.
Ca impresii: cutia automata e foarte comoda, in special in oras.
Motorul este silentios, are reprize bunicele. E drept ca la depasiri are o mica ezitare (pana se hotaraste cutia automata sa dea in treapta inferioara) dar in cateva secunde o simti cum zboara (are totusi 144 CP).
Este total nerecomandat sa te uiti la consumul instantaneu cand o accelerezi la maxim, poti face atac de inima (bate spre 40l/100Km).
Pana acum am facut mai putin de 4000 Km cu ea si nu au fost probleme. Masina are mai putin de 80.000 Km.
Ce avantaje vad eu la motorul cel mare (2.2): bloc motor din aluminiu, distributia e pe lant, mai multa putere pentru o masina destul de grea (aproape 1,5 tone goala). Si e pe benzina, adica silentioasa si fara vibratii
- miron catalin
- *
- 2 mesaje
- din 05 Dec 2008
- Vectra 2001 y22dtr
- Arges
miron catalin
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2008
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat