- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Signum`06
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Botosani
- Masina: Signum 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut. Acum cateva zile mi-a aparut masinuta cu cheie in bord si nu se mai tura motorul mai mult de 3000rpm. Pe tester mi-a dat P1125 - OF THROTTLE ACUATOR MALFUNCTION.
Am dat clapeta de acceleratie jos, am curatat-o, si si-a revenit pt scurt timp (cateva ore de mers), dupa care iar a aparut si in plus cu mai multe erori, motorul abia se tura pana la 2000rpm si abia tragea, ca sa ajung acasa i-am scos mufa de la EGR, pt ca am observat ca se tureaza cam 3500rpm cu mufa scoasa. Am curatat si egr-ul si senzorul de boost si tot nimic.
Atasez si erorile gasite. Switch-ul de la frana stiu ce e cu el, dar restul?
Pareri?
Am dat clapeta de acceleratie jos, am curatat-o, si si-a revenit pt scurt timp (cateva ore de mers), dupa care iar a aparut si in plus cu mai multe erori, motorul abia se tura pana la 2000rpm si abia tragea, ca sa ajung acasa i-am scos mufa de la EGR, pt ca am observat ca se tureaza cam 3500rpm cu mufa scoasa. Am curatat si egr-ul si senzorul de boost si tot nimic.
Atasez si erorile gasite. Switch-ul de la frana stiu ce e cu el, dar restul?
Pareri?
Claudiu W
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am aceeasi problema cu clapeta de acceleratie. Cred ca eroare apare atunci cand calculatorul de bord nu mai vede pozitia clapetei (in %).
1. Am scos furtunul de la turbo, am dat test la clapeta din OPCOM: functiona ok, insa nu afisa pozitia ei in OPCOM.
2. Am demontat si curatat mecanic clapeta, am demontat si curatat partea electronica, am refacut lipiturile, am montat un semering (interior 8mm, exterior 12mm, latime 3mm - nu a mai trebuit polizat, l-am lipit de corpul clapetei folosind un adeziv rapid de tip gel ca sa nu se invarta odata cu axul clapetei. Semeringul l-am cumparat de la Ghezaco Iasi). Observatie: mi-a luat sa fac gaura aceea ca sa scot bolt-ul care bloceaza axul clapetei.
3. Am montat inapoi clapeta. Test din OPCOM: nu mai functioneaza ON/OFF, cand ii dau comanda de inchidere vibreaza dar nu reuseste sa se inchida. nu citeste pozitia. Banuiesc ca am rotit din greseala axul motorului si acum nu mai stie care sunt capetele de cursa, si deoarece nu vede pozitia clapetei nici nu reuseste sa faca autocalibrare.
Se mai poate face ceva pentru a repara partea electronica?
Am aceeasi problema cu clapeta de acceleratie. Cred ca eroare apare atunci cand calculatorul de bord nu mai vede pozitia clapetei (in %).
1. Am scos furtunul de la turbo, am dat test la clapeta din OPCOM: functiona ok, insa nu afisa pozitia ei in OPCOM.
2. Am demontat si curatat mecanic clapeta, am demontat si curatat partea electronica, am refacut lipiturile, am montat un semering (interior 8mm, exterior 12mm, latime 3mm - nu a mai trebuit polizat, l-am lipit de corpul clapetei folosind un adeziv rapid de tip gel ca sa nu se invarta odata cu axul clapetei. Semeringul l-am cumparat de la Ghezaco Iasi). Observatie: mi-a luat sa fac gaura aceea ca sa scot bolt-ul care bloceaza axul clapetei.
3. Am montat inapoi clapeta. Test din OPCOM: nu mai functioneaza ON/OFF, cand ii dau comanda de inchidere vibreaza dar nu reuseste sa se inchida. nu citeste pozitia. Banuiesc ca am rotit din greseala axul motorului si acum nu mai stie care sunt capetele de cursa, si deoarece nu vede pozitia clapetei nici nu reuseste sa faca autocalibrare.
Se mai poate face ceva pentru a repara partea electronica?
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutare, dragilor cam complicat cu EGR ul acesta si cu clapeta de AC, eu le voi schimba; costul este urmatorul : 1000 lei clapeta GM si 500 lei EGR tot GM , cred ca undeva la 350 lei manopera de schimbare. 6 - 10 ani cu sigurata nu voi avea probleme si-au facut treaba pe opelul meu vectra c , motor Z19 dt cumparat de nou in 2008.
Cred ca reparandu-le e mai mare bataie de cap + timp + stress.
Salutare si revin cu detalii !
Cred ca reparandu-le e mai mare bataie de cap + timp + stress.
Salutare si revin cu detalii !
- RMarian297
- *
- 5 mesaje
- din 07 Oct 2019
RMarian297
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2019
- Mesaj Privat
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
RMarian297 a scris:Buna seara!
Si eu ma confrunt cu aceasta problema (ulei in clapeta de acceleratie).
Inteleg ca se poate reconditiona,dar problema principala ramane si uleiul va intra incontinuare spre admisie. Este normal sa balteasca ulei in acea zona?
Si eu ma confrunt cu aceasta problema (ulei in clapeta de acceleratie).
Inteleg ca se poate reconditiona,dar problema principala ramane si uleiul va intra incontinuare spre admisie. Este normal sa balteasca ulei in acea zona?
Marian, cred ca acel ulei in clapeta se strange in cativa ani si-ti da eroare pe bord, de exemplu cheita sau simbolul acela cu robinetul mi-e inca imi apare acest simbol deoarece trebuie sa schimb EGR ul !
Noroc.
- RMarian297
- *
- 5 mesaje
- din 07 Oct 2019
RMarian297
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2019
- Mesaj Privat
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- RMarian297
- *
- 5 mesaje
- din 07 Oct 2019
RMarian297
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2019
- Mesaj Privat
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- andreiodaniel
- **
- 94 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 2008 1.9 cdti
- Bucuresti
andreiodaniel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
RMarian297 a scris:Cum ai tras concluzia ca nu stim sa citim?
Imi pare tocmai invers...daca observi mai sus am scris ca inteleg ca se poate reconditiona , dar voiam sa intreb ce este de facut cu uleiul care v-a trece incontinuare prin clapeta.
Imi pare tocmai invers...daca observi mai sus am scris ca inteleg ca se poate reconditiona , dar voiam sa intreb ce este de facut cu uleiul care v-a trece incontinuare prin clapeta.
Si eu sunt curios care este motivul de tot intra ulei in clapeta la CIP. Cum am scris, am curatat clapeta dar nu am verificat-o sa vad daca s-a strans ulei in CIP.
De curiozitate, ma intreb daca stie cineva cum sa facem sa nu mai avem ulei in CIP? .
- RMarian297
- *
- 5 mesaje
- din 07 Oct 2019
RMarian297
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2019
- Mesaj Privat
Salutare,
In cazul meu am reusit sa identific problema,epuratorul de pe capacul de culbutori nu mai lucra bine si imi baga ulei pe admisie prin furtunul care pleaca din filtrul de aer spre turbina.
Nu contest faptul ca reconditionarea clapetei nu este un lucru bun,dar in zona aceea nu are ce cauta ulei,sau cel mult cateva picaturi.Dupa ce am schimbat capacul,si furtunul care intra in clapeta si clapeta sunt f curate.
Succesuri!
In cazul meu am reusit sa identific problema,epuratorul de pe capacul de culbutori nu mai lucra bine si imi baga ulei pe admisie prin furtunul care pleaca din filtrul de aer spre turbina.
Nu contest faptul ca reconditionarea clapetei nu este un lucru bun,dar in zona aceea nu are ce cauta ulei,sau cel mult cateva picaturi.Dupa ce am schimbat capacul,si furtunul care intra in clapeta si clapeta sunt f curate.
Succesuri!
- ionel prahuza
- *
- 19 mesaje
- din 14 Oct 2009
- Mokka X 2017 W0L0AHM758G0729
- Bihor
ionel prahuza
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Mokka X 2017 W0L0AHM758G0729
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2009
- Mesaj Privat
- RMarian297
- *
- 5 mesaje
- din 07 Oct 2019
RMarian297
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2019
- Mesaj Privat
Acel epurator se afla pe capac si se schimba cu totul.Desi nu am ales cea mai buna solutie probabil, am cumparat de la cineva care dezmembrase o masina si ii ramasese cateva piese(nu se ocupa cu asta). La mine au fost niste probleme in lant...:lipituri refacute la clapeta de acceleratie,schimbat capac culbutori,inlocuit furtunas vaccum si f important sa nu uiti sa cureti debitmetrul pt ca sunt sanse sa fi ajuns ulei si acolo.Posibil probleme si cu regulatorul de presiune de pe pompa de inalta presiune, urmeste sa mai verific.
Succesuri !
Succesuri !
- ionel prahuza
- *
- 19 mesaje
- din 14 Oct 2009
- Mokka X 2017 W0L0AHM758G0729
- Bihor
ionel prahuza
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Mokka X 2017 W0L0AHM758G0729
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2009
- Mesaj Privat
- claudiu_ss
- **
- 74 mesaje
- din 13 Nov 2010
- Astra 2007 1.9dt
- Alba
claudiu_ss
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2007 1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat