Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Daca ai uzurã la acele pinioane din compartimentul electronic va influența pornirea și chiar si functionarea motorului dupã pornire.
Skip ads

  • Signum`06

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Acum cateva zile mi-a aparut masinuta cu cheie in bord si nu se mai tura motorul mai mult de 3000rpm. Pe tester mi-a dat P1125 - OF THROTTLE ACUATOR MALFUNCTION.
Am dat clapeta de acceleratie jos, am curatat-o, si si-a revenit pt scurt timp (cateva ore de mers), dupa care iar a aparut si in plus cu mai multe erori, motorul abia se tura pana la 2000rpm si abia tragea, ca sa ajung acasa i-am scos mufa de la EGR, pt ca am observat ca se tureaza cam 3500rpm cu mufa scoasa. Am curatat si egr-ul si senzorul de boost si tot nimic.
Atasez si erorile gasite. Switch-ul de la frana stiu ce e cu el, dar restul?
Pareri?
  • Claudiu W

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Am aceeasi problema cu clapeta de acceleratie. Cred ca eroare apare atunci cand calculatorul de bord nu mai vede pozitia clapetei (in %).
1. Am scos furtunul de la turbo, am dat test la clapeta din OPCOM: functiona ok, insa nu afisa pozitia ei in OPCOM.
2. Am demontat si curatat mecanic clapeta, am demontat si curatat partea electronica, am refacut lipiturile, am montat un semering (interior 8mm, exterior 12mm, latime 3mm - nu a mai trebuit polizat, l-am lipit de corpul clapetei folosind un adeziv rapid de tip gel ca sa nu se invarta odata cu axul clapetei. Semeringul l-am cumparat de la Ghezaco Iasi). Observatie: mi-a luat sa fac gaura aceea ca sa scot bolt-ul care bloceaza axul clapetei.
3. Am montat inapoi clapeta. Test din OPCOM: nu mai functioneaza ON/OFF, cand ii dau comanda de inchidere vibreaza dar nu reuseste sa se inchida. nu citeste pozitia. Banuiesc ca am rotit din greseala axul motorului si acum nu mai stie care sunt capetele de cursa, si deoarece nu vede pozitia clapetei nici nu reuseste sa faca autocalibrare.
Se mai poate face ceva pentru a repara partea electronica?
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare, dragilor cam complicat cu EGR ul acesta si cu clapeta de AC, eu le voi schimba; costul este urmatorul : 1000 lei clapeta GM si 500 lei EGR tot GM , cred ca undeva la 350 lei manopera de schimbare. 6 - 10 ani cu sigurata nu voi avea probleme si-au facut treaba pe opelul meu vectra c , motor Z19 dt cumparat de nou in 2008.

Cred ca reparandu-le e mai mare bataie de cap + timp + stress.

Salutare si revin cu detalii !
  • RMarian297

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Si eu ma confrunt cu aceasta problema (ulei in clapeta de acceleratie).
Inteleg ca se poate reconditiona,dar problema principala ramane si uleiul va intra incontinuare spre admisie. Este normal sa balteasca ulei in acea zona?
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am curatat clapeta de acceleratie cu un super baiat de pe facebook care face acest lucru. Egr ul era blocat pe OFF , nu a mai mers reperat, voi cumpara altul, clapeta era plina de ulei, a curatat-o si acum e ok , mi-a zis ca functioneaza in parametri normali.

Cam atat! Salutari.
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
RMarian297 a scris:Buna seara!
Si eu ma confrunt cu aceasta problema (ulei in clapeta de acceleratie).
Inteleg ca se poate reconditiona,dar problema principala ramane si uleiul va intra incontinuare spre admisie. Este normal sa balteasca ulei in acea zona?


Marian, cred ca acel ulei in clapeta se strange in cativa ani si-ti da eroare pe bord, de exemplu cheita sau simbolul acela cu robinetul Smile mi-e inca imi apare acest simbol deoarece trebuie sa schimb EGR ul ! Smile

Noroc.
  • RMarian297

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Din pacate uleiul acela se strange cam la 2-3 saptamani dupa curatare.
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Asta insemna ca trebuie sa schimbam si clapeta de acceleratie....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se poate reconditiona, nu stiti sa cititi ?
  • RMarian297

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Cum ai tras concluzia ca nu stim sa citim?
Imi pare tocmai invers...daca observi mai sus am scris ca inteleg ca se poate reconditiona , dar voiam sa intreb ce este de facut cu uleiul care v-a trece incontinuare prin clapeta.
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
1500 lei = clapeta + egr ambele marca GM , am gasit pe revizie opel . Chiar se merita!
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Pret mai bun ca asta nu exista, astazi am schimbat flanse, rulmenti fl, arcuri fata si amortizoare spate 2100 cu manopera inclus toate marca sachs, exact cu ce vine din fabrica vectra ! Merge impecabil nu mai scartaie nu mai cloncane .
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Altii reconditioneaza, altii schimba depinde de venitul fiecaruia. Eu prefer sa schimb, fac un efort , dar stiu o treaba , cativa ani uit de piesa aia 😂😂😂
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
RMarian297 a scris:Cum ai tras concluzia ca nu stim sa citim?
Imi pare tocmai invers...daca observi mai sus am scris ca inteleg ca se poate reconditiona , dar voiam sa intreb ce este de facut cu uleiul care v-a trece incontinuare prin clapeta.


Si eu sunt curios care este motivul de tot intra ulei in clapeta la CIP. Cum am scris, am curatat clapeta dar nu am verificat-o sa vad daca s-a strans ulei in CIP.

De curiozitate, ma intreb daca stie cineva cum sa facem sa nu mai avem ulei in CIP? .
  • RMarian297

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Salutare,
In cazul meu am reusit sa identific problema,epuratorul de pe capacul de culbutori nu mai lucra bine si imi baga ulei pe admisie prin furtunul care pleaca din filtrul de aer spre turbina.
Nu contest faptul ca reconditionarea clapetei nu este un lucru bun,dar in zona aceea nu are ce cauta ulei,sau cel mult cateva picaturi.Dupa ce am schimbat capacul,si furtunul care intra in clapeta si clapeta sunt f curate.
Succesuri!
  • ionel prahuza

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Mokka X 2017 W0L0AHM758G0729
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara ! cat a fost pretul pentru epuratorul de pe capacul de culbutori,sunt nevoit sa schimb in doua randuri clapeta accelereatie ! imi da eroare in bord si nu mai trage motorul cum trebuie !
  • RMarian297

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Acel epurator se afla pe capac si se schimba cu totul.Desi nu am ales cea mai buna solutie probabil, am cumparat de la cineva care dezmembrase o masina si ii ramasese cateva piese(nu se ocupa cu asta). La mine au fost niste probleme in lant...:lipituri refacute la clapeta de acceleratie,schimbat capac culbutori,inlocuit furtunas vaccum si f important sa nu uiti sa cureti debitmetrul pt ca sunt sanse sa fi ajuns ulei si acolo.Posibil probleme si cu regulatorul de presiune de pe pompa de inalta presiune, urmeste sa mai verific.
Succesuri !
  • ionel prahuza

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Mokka X 2017 W0L0AHM758G0729
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Buna ,multumesc pentru raspuns !am schimbat senzorul arbori cotit se misca mai bine dar nu sunt multumit ! am curatat capacul culbutori urmeaza sa fac procedurile sus mentionate ,apropo de clapeta acceleratie unde gasesc un electronist bun ?Multumesc inca odata!
  • claudiu_ss

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2007 1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Va salut,clapeta admisie la mine un Opel Astra h 1.9 dt nu am eroare dar funcționeazã când vrea ea.Exemplu la oprire motorului se face lin, iar uneori se face tremurând.Clapeta a fost curãțatã iar turația motorului se poate face peste 3000 .Problema este oprirea motorului prin vibrație.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR