Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,584
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Oringul nu e de plastic..ci din cauciuc. Parerea mea este ca nu caldura il degradeaza cat motorina ajunsa in baie dupa regenerarile ratate. Cred ca principala cauza a "oil low pressure " este aceasta motorina ajunsa in baia de ulei in situatia in care motorul este oprit inainte de finalizarea unei regenarari. In primul rand motorina , ca produs petrolier, degradeaza cauciucul oringului. In al doilea rand, motorina contamineaza uleiul si ii reduce semnificativ proprietatile de lubrifiere.
Pentru preventie se monteaza LED pe circuitul de degivrare al oglinzii. Eu am mai montat, suplimentar, un scut termic intra DPF si motor. In proiect era sa pun inca un scut intre esapament si baia de ulei..dar s-au schimbat prioritatile: am trecut pe Grandland iar Insignia este la vanzare.
Skip ads

  • CDobreanu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Inteleg ca la modelele dinainte de 2013 nu se afiseaza in bord mesajul ca a inceput curatarea filtrului de particule, nu? Si de asta se monteaza un led pe oglinda? Legat cumva de circuit electric filtru de particule? Nu e cazul la modelul meu 2014, poate pentru ceilalti colegi forumisti care au modele mai vechi. Insa o intrebare: de cand am eu masina asta care acum are 144.000 km, de 3 ori mi-a afisat mesajul ca a inceput curatarea filtrului dpf si asta in timp ce conduceam prin oras in trafic bara la bara, in rest, sa inteleg ca se curata in mers? Cum spuneam mai sus, merg 90% in afara orasului cu ea. Tnx.
  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Din ce stiu eu la nicio masina nu arata cand incepe. Dar, daca iti arata acel mesaj deja e blocat as zice si se incearca fortarea curatarii - poate gresesc.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,584
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@sadcozma. Nu gresesti. Mesajul ala apare si la NFL..dar cand e filtrul supraincarcat..ori mers prea mult in oras pe distante scurte, ori intrerupta regenerarea.
@CDobreanu: ar fi indicat sa verifici nivelul de ulei data viitoare. Daca e crescut, ai avut regenareri ratate. In cazul asta, schimbi urgent uleiul ca e deja contaminat.
  • CDobreanu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Am inteles. Deci e posibil si sa conduc pe o distanta lunga, sa inceapa procesul de curatare si sa opresc la o benzinarie pe autostrada fara sa stiu ca masina era in plin proces de curatare, moment in care am intrerupt fara sa stiu si fara sa vreau procesul de curatare.
@livcro, cum se contamineaza uleiul cu motorina in cazul regenerarilor ratate? Oricum, e bine de stiut asta cu nivelul uleiului crescut. Tnx.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,584
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Regenerarea se face injectand motorina in cilindri in timpul 4-evacuare. Astfel motorina este proiectata pe esapament si se opreste in DPF unde se aprinde si curata astfel DPF. Daca opresti motorul in timpul regenerarai, mini picatura aia injectata nu mai e evacuata in esapament ci ramane in cilindru. Dupa racirea motorului, motorina aia se scurge in baie. Teoretic.
  • alejandro81

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Piatra-Neamt
  • Masina: Insignia 2015 A20DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua!stie cineva dacã la o Insignia an 2015 cu motor A20DTE mai este problema cu oringul?nu as vrea sa merg la service sa plãtesc inutil o înlocuire de oring dacã S a remediat problema la acest timp de motor…multumesc!


MODEL: Insignia 2015
MOTOR: A20DTE
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Se pare caci la motoarele cu cod A20... problema e aceeasi , cred caci la motoarele cu cod B20... s-a remediat aceasta problema .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,957
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Colegu” @DRosiuoru, dã-l dreaq de ”cãci” (și grafiat ”caci”!), cã mã zgârie la retinã... și la auz, dacã citesc cu voce tare! Mulțumesc frumos!
  • Kohany

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2013 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Buna ziua , suntem in 2023 mai sunt fiiabile Opel Insignia A ?

O zi mai buna
  • Turcu Liviu 81

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2024

  • Mesaj Privat
Detin o Insignia Berlina (model 2011) de 5 ani. Disel, 175 mii kilometrii. Schimbat ulei in fiecare an (cam la 9 mii Km).
Am schimbat periodic acel ORing de la baia de motor (la 2 ani), ultima oara in aprilie anul acesta.

In primii 4 anii cei mai multi Km ii faceam pe ruta Bucuresti-Constanta (12 drumuri dus-intors pe an). De vreun an merg foarte rar la Constanta.

Asa cum ziceam, in aprilie anul acesta mecanicul meu mi-a schimbat acel ORing (schimbat si ulei, filtre). Dupa cateva drumuri prin Bucuresti am primit acel mesaj "Oil Pressure Low ...". M-am uitat cu mecanicul si la mine era mai mult ulei decat trebuie, nu era mai putin. Parea imbibat cu motorina. Mi-a schimbat ulei-ul si mi-a zis ca e posibil sa fie de la regenarari nefinalizate. Ok, asta e. Dupa 300-400 Km (tot prin Bucuresti, drumuri in general scurte) acelasi lucru. S-a uitat la pompa (este ok). A zis ca poate e de la injectoare (2 dintre ele bagau mai multe motorina decat celelalte doua, cel putin asa parea la ei la service, dar nu au banc de proba). Le-am schimbat pe acestea (am luat unele SH dar functionale, sigurul lucru SH pus pe masina). Am mers 2 Km si am primit acelasi mesaj. Daca ma uit la ulei, nivelul este mai mare decat trebuie.

Zilele aceaste o sa imi schimbe iar uleiul (si sa bage pe calculator injectoarele). Dar vroiam sa va intreb pe voi: de la ce poate fii, de la ce creste nivelul de ulei? Stiu ca de la acel semering (ORing) de la baia de ulei, efectul este pierderea de ulei, nu cresterea nivelului nu? Daca nu e de la pompa si nici de la injectoare, de la ce ar mai putea fii?

Mecanicul meu este un prieten si vecin, nu imi da teapa. Dar poate ca nu reuseste se identifice problema. Puteti sa imi spuneti la ce sa se mai uite? Codul meu de la motor este A20DTH/17680970, deci un motor mai noi (n din 2009-2010), care nu ar trebuii sa aiba problema cu cuzinetii nu? Sau unde as putea sa merg in Bucuresti sa imi faca o diagnosticare, sa stiu exact are este problema si ce trebuie facut/schimbat/reparat.

PS: imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie. Este primul meu post pe acest forum.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,869
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Surplusul de ulei clar este motorină sau antigel că ulei nu are de unde!
La antigel nivelul este constant bănuiesc.
Deci motorină! Cuzineții nu au legătură cu motorina.
Pompa de înaltă presiune este pe coada unei axe cu came și dacă este ceva uzat/spart... Deși de obicei curge afară. Totuși o verificare nu strică, o nenorocită de garnitură oring sau simering...
  • Turcu Liviu 81

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2024

  • Mesaj Privat
Multumesc @corsablue. O garnitura sau semering de unde? Din motor? Oricum nu e vorba de acel oring problematic pentru Insignia (problema principala din acest thread): l-am schimbat recent. Ala daca cedeaza, stiu ca pierzi ulei, nu creste nivelul. Eu doar incerc (nu ma pricep la mecanina) sa inteleg de la ce ar putea fii. Am inteles ca ar putea fii de la injectoare: le-am schimbat si acum astept sa imi schimbe uleiul (deci nu circul cu masina). Daca pe urma patesc acelasi lucru, de la ce ar putea fii? De la regenerari esuate? In ultimile luni am facut doar drumuri scurte prin Bucuresti, deci este posibil, vad ca si altii au patit asta. Partea proasta este ca eu nu imi dau seama cand masina face regenerare sau nu.

Mai mult, daca se uita mecanicul cu testarul, poate sa vada daca au fost regenerari pornite si neterminate?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,869
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Garnitura sau simering din coada axei cu came pe care este montată pompa de înaltă presiune.
Da, de la regenerări eșuate ajunge motorină în ulei.
Chiar nu știu dacă poate să vadă câte regenerări sunt neterminate, dar sigur poate să vadă factorul de umplere a filtrului de particule.
  • PC6554

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2024

  • Mesaj Privat
Corsablue, pompa de motorina la A20DTH este montata in spatele motorului pe un suport nici decum in coada axei cu came, niveluk de ulei crescut la A20DTH poate fi de la injectoare sau de la regenerari repetate sau esuate,
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa par cel mai mecanic din parcare,si sper sa nu se simta nimeni contrazis,nu este intentia mea.Va spun din experienta mea.Am reparat,nenumarate masini,de toate marcile,fara exceptie,de-a lungul multor ani.
La inceput si eu am fost tentat sa cred ca motorina gasita in motor,in uleiul de motor,se datoreaza unui injector defect,sau din cauza ca sa rupt semeringul pompei de injectie.
Bineinteles,ca atunci cind ai pe mina multe masini,ca sa observi si sa experimentezi,este mult mai simplu.
Care este realitatea in final?Toate masinile dotate cu filtru de particule,au aceeasi problema daca nu se face regenerarea corespunzatoare,fara exceptii.
La Opel Insignia se intimpla acelasi lucru dar aici mai intervin si alte aspecte.Ca exemplu,la insignia,daca nu se termina regenerarea filtrului,apare o eroare relationata cu presiunea din cilindri,presiune prea mare,iar acest lucru face ca ECU sa incerce sa atenueze cumva injectia,care in realitate era in parametrii normali de functionare,si in felul acesta urmatoarea incercare de regenerare se esueze inainte sa inceapa,si chestiunea asta merge ca intro bucla.
Pe scurt,mecanicii vor intelege mai usor la ce ma refer,trecatorii ocazionali mai greu.
Pentru ungerea proasta a motorului,presiunea de ungere mica,verificati daca pompa de ulei,sorbul ei,depinde de model,are sistem de prindere din plastic,care cu timpul se slabeste,si face ca pompa sa traga ,,aer fals"
Pentru cresterea nivelului de ulei in motor,amestecul lui cu motorina,curatati filtrul de particule la un specialist,nu pe masina cu aparatul de diagnoza,apoi schimbati uleiul si filtrul bineinteles.Cu toate ca pe aici este ilegala aceasta operatiune,...gauriti filtrul,doar o gaura,nu il goliti.
Atentie la bujiile cu senzor de presiune,dupa motoarele diesel,astea se blocheaza si fac o lectura eronata a presiunii din cilindri,lucru care in final face ca ECU sa nu mai stie daca motorul merge in parametrii normali,si in felul acesta injectoarele pot functiona anormal.
Bucla cum o numesc eu functioneaza cam in felul urmator:
-porneste regenerarea filtrului,....injectoarele incep sa injecteze mai mult pentru a ajuta la regenerare........nestiind,soferul reduce viteza sau opreste masina.....este momentul cind pe bujiile cu senzor PSG ramine mai multa ,,calamina" parca asa o numeam in RO acum vreo 40 de ani.Aceasta calamina blocheaza virful mobil al bujiei senzorului,si la rindul lui,acesta va marca o presiune mai mare(uneori,dar rar,mai mica)
Fiind afisata o presiunea mai mare pe cilindri,urmatorul pas va fi ca ECU sa caute sa o reguleze,si va limita injectia,ceea ce va face sa scada cantitatea de combustibil injectata,cantitate micsorata care la urmatoarea regenerare a filtrului de particule nu va putea sa ajute in niciun fel.
Ca sa verificati informatia asta,faceti in felul urmator.Cind aveti o masina cu eroare de presiune prea mare pe un cilindru,sau pe toti,puneti un manometru in locul bujiei cu senzor,si verificati presiunea reala,bineinteles,inainte de asta vedeti cit va afiseaza pe masina de diagnoza.
Ca sa verificati buna functionare a senzorului,alimentati-l cu 5v conform schemelor fabricantului,le gasiti pe net si prin programele specializate,si masurati cu aparatul de masura tensiunea de iesire pe firul care merge la ECU,in timp ce apasati usor pe virful bujiei.





Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR