- livcro
- ******
- 4,584 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,584
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pentru preventie se monteaza LED pe circuitul de degivrare al oglinzii. Eu am mai montat, suplimentar, un scut termic intra DPF si motor. In proiect era sa pun inca un scut intre esapament si baia de ulei..dar s-au schimbat prioritatile: am trecut pe Grandland iar Insignia este la vanzare.
CDobreanu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2018
- Mesaj Privat
- sadcozma
- **
- 148 mesaje
- din 25 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,584 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,584
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
@CDobreanu: ar fi indicat sa verifici nivelul de ulei data viitoare. Daca e crescut, ai avut regenareri ratate. In cazul asta, schimbi urgent uleiul ca e deja contaminat.
CDobreanu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2018
- Mesaj Privat
@livcro, cum se contamineaza uleiul cu motorina in cazul regenerarilor ratate? Oricum, e bine de stiut asta cu nivelul uleiului crescut. Tnx.
- livcro
- ******
- 4,584 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,584
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- alejandro81
- *
- 7 mesaje
- din 10 Mar 2018
- Insignia 2015 A20DTE
- Piatra-Neamt
alejandro81
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Piatra-Neamt
- Masina: Insignia 2015 A20DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,957 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,957
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Kohany
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2013 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2023
- Mesaj Privat
- Turcu Liviu 81
- *
- 2 mesaje
- din 29 Jun 2024
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
Turcu Liviu 81
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2024
- Mesaj Privat
Am schimbat periodic acel ORing de la baia de motor (la 2 ani), ultima oara in aprilie anul acesta.
In primii 4 anii cei mai multi Km ii faceam pe ruta Bucuresti-Constanta (12 drumuri dus-intors pe an). De vreun an merg foarte rar la Constanta.
Asa cum ziceam, in aprilie anul acesta mecanicul meu mi-a schimbat acel ORing (schimbat si ulei, filtre). Dupa cateva drumuri prin Bucuresti am primit acel mesaj "Oil Pressure Low ...". M-am uitat cu mecanicul si la mine era mai mult ulei decat trebuie, nu era mai putin. Parea imbibat cu motorina. Mi-a schimbat ulei-ul si mi-a zis ca e posibil sa fie de la regenarari nefinalizate. Ok, asta e. Dupa 300-400 Km (tot prin Bucuresti, drumuri in general scurte) acelasi lucru. S-a uitat la pompa (este ok). A zis ca poate e de la injectoare (2 dintre ele bagau mai multe motorina decat celelalte doua, cel putin asa parea la ei la service, dar nu au banc de proba). Le-am schimbat pe acestea (am luat unele SH dar functionale, sigurul lucru SH pus pe masina). Am mers 2 Km si am primit acelasi mesaj. Daca ma uit la ulei, nivelul este mai mare decat trebuie.
Zilele aceaste o sa imi schimbe iar uleiul (si sa bage pe calculator injectoarele). Dar vroiam sa va intreb pe voi: de la ce poate fii, de la ce creste nivelul de ulei? Stiu ca de la acel semering (ORing) de la baia de ulei, efectul este pierderea de ulei, nu cresterea nivelului nu? Daca nu e de la pompa si nici de la injectoare, de la ce ar mai putea fii?
Mecanicul meu este un prieten si vecin, nu imi da teapa. Dar poate ca nu reuseste se identifice problema. Puteti sa imi spuneti la ce sa se mai uite? Codul meu de la motor este A20DTH/17680970, deci un motor mai noi (n din 2009-2010), care nu ar trebuii sa aiba problema cu cuzinetii nu? Sau unde as putea sa merg in Bucuresti sa imi faca o diagnosticare, sa stiu exact are este problema si ce trebuie facut/schimbat/reparat.
PS: imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie. Este primul meu post pe acest forum.
- corsablue
- ****
- 2,869 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,869
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
La antigel nivelul este constant bănuiesc.
Deci motorină! Cuzineții nu au legătură cu motorina.
Pompa de înaltă presiune este pe coada unei axe cu came și dacă este ceva uzat/spart... Deși de obicei curge afară. Totuși o verificare nu strică, o nenorocită de garnitură oring sau simering...
- Turcu Liviu 81
- *
- 2 mesaje
- din 29 Jun 2024
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
Turcu Liviu 81
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2024
- Mesaj Privat
Mai mult, daca se uita mecanicul cu testarul, poate sa vada daca au fost regenerari pornite si neterminate?
- corsablue
- ****
- 2,869 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,869
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
PC6554
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2024
- Mesaj Privat
- bruttus
- **
- 246 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 246
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
La inceput si eu am fost tentat sa cred ca motorina gasita in motor,in uleiul de motor,se datoreaza unui injector defect,sau din cauza ca sa rupt semeringul pompei de injectie.
Bineinteles,ca atunci cind ai pe mina multe masini,ca sa observi si sa experimentezi,este mult mai simplu.
Care este realitatea in final?Toate masinile dotate cu filtru de particule,au aceeasi problema daca nu se face regenerarea corespunzatoare,fara exceptii.
La Opel Insignia se intimpla acelasi lucru dar aici mai intervin si alte aspecte.Ca exemplu,la insignia,daca nu se termina regenerarea filtrului,apare o eroare relationata cu presiunea din cilindri,presiune prea mare,iar acest lucru face ca ECU sa incerce sa atenueze cumva injectia,care in realitate era in parametrii normali de functionare,si in felul acesta urmatoarea incercare de regenerare se esueze inainte sa inceapa,si chestiunea asta merge ca intro bucla.
Pe scurt,mecanicii vor intelege mai usor la ce ma refer,trecatorii ocazionali mai greu.
Pentru ungerea proasta a motorului,presiunea de ungere mica,verificati daca pompa de ulei,sorbul ei,depinde de model,are sistem de prindere din plastic,care cu timpul se slabeste,si face ca pompa sa traga ,,aer fals"
Pentru cresterea nivelului de ulei in motor,amestecul lui cu motorina,curatati filtrul de particule la un specialist,nu pe masina cu aparatul de diagnoza,apoi schimbati uleiul si filtrul bineinteles.Cu toate ca pe aici este ilegala aceasta operatiune,...gauriti filtrul,doar o gaura,nu il goliti.
Atentie la bujiile cu senzor de presiune,dupa motoarele diesel,astea se blocheaza si fac o lectura eronata a presiunii din cilindri,lucru care in final face ca ECU sa nu mai stie daca motorul merge in parametrii normali,si in felul acesta injectoarele pot functiona anormal.
Bucla cum o numesc eu functioneaza cam in felul urmator:
-porneste regenerarea filtrului,....injectoarele incep sa injecteze mai mult pentru a ajuta la regenerare........nestiind,soferul reduce viteza sau opreste masina.....este momentul cind pe bujiile cu senzor PSG ramine mai multa ,,calamina" parca asa o numeam in RO acum vreo 40 de ani.Aceasta calamina blocheaza virful mobil al bujiei senzorului,si la rindul lui,acesta va marca o presiune mai mare(uneori,dar rar,mai mica)
Fiind afisata o presiunea mai mare pe cilindri,urmatorul pas va fi ca ECU sa caute sa o reguleze,si va limita injectia,ceea ce va face sa scada cantitatea de combustibil injectata,cantitate micsorata care la urmatoarea regenerare a filtrului de particule nu va putea sa ajute in niciun fel.
Ca sa verificati informatia asta,faceti in felul urmator.Cind aveti o masina cu eroare de presiune prea mare pe un cilindru,sau pe toti,puneti un manometru in locul bujiei cu senzor,si verificati presiunea reala,bineinteles,inainte de asta vedeti cit va afiseaza pe masina de diagnoza.
Ca sa verificati buna functionare a senzorului,alimentati-l cu 5v conform schemelor fabricantului,le gasiti pe net si prin programele specializate,si masurati cu aparatul de masura tensiunea de iesire pe firul care merge la ECU,in timp ce apasati usor pe virful bujiei.