- scosmyn
- **
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Alternatorul e din ala cu mufa cu 2 borne, +B si DF.
Banuiesc ca +B e alimentarea cand pui contactul si DF e borna prin care trimite semnal la martor, ceva de genul `Device Fault`.
Insa sa tina cont de temperatuta exterioara....poate ceva intern in regulatorul de tensiune, ca nu cred ca are comunicare CAN BUS sau altceva cu ECU.
Cineva care are unul fara `probleme` poate sa confirme (sau nu) acest aspect.
Merci oricum!
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
trebuie sa fie atunci 13-14,5 V. Aceasta dovedeste
ca alternatorul si regulatorul de tensiune lucreaza`
Din manualul Astra H /Etzold.
Adica e bine, una peste alta, daca asa zice manualul de intretinere si reparatii, nu?
Nu-s multumit cu cei 13V, cei de la garantie baterie nu cred ca mi-ar fi pus stampila la garantie daca-r fi masurat asta, am prins 14.2V cand a pus `garantul` aparatul de masura pe baterie cu motorul pornit, erau cam -2 grade Celsius afara.
- ney
- ****
- 1,121 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- scosmyn
- **
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Poti sa detaliezi?
Unde-i inteligenta si cum se `transmite` ea?
Adica cum comunica cu alternatorul?
Daca stii mai multe, de genul `CAN BUS`, etc, detaliaza te rog.
M-am uitat in ochii meseriasului de la garantie si mi-am dat seama(nu ma intreba cum, ceva beyond CAN BUS, ceva wireless presupun...HE HE) ca nu mi-ar fi pus stampila aia de la garantie in veci daca nu era ca la carte, adica 13.8V-14.4V, cum scrie in cartonul ala cu garantia.
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,121 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,121 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Ca sa fiu sincer 100%, lucrurile au fost asa:
Pe 20 sau 21 decembrie anul trecut, Vica, ( asa a botezat-o ala de la care am luat-o, asa a ramas...) a pormit greu de tot, dimineata...cam 0grade Celsius, am mers la centrul de baterii....asa-i zic eu, unde-s toate bateriile de pe lumea asta in Craiova, adica `la Podisor`, si i-am zis primului angajat care mi-a iesit in cale: `Am o problema cu bateria, vreau s-o schimb sau ceva de genul`.
Omul a luat un densimetru, a desfacut un capacel de la Rombat Tornada 60Ah, a masurat densitatea acidului, a pus si mana pe borne si mi-a zis ca-i un contact imperfect, borna fiind calda.
Am strans borna, si acum 1 saptamana nu a mai pornit, acelasi individ, mi-a dat garantia, i-am amintit ca mi-a mai dat 1 an la Rombatul din decembrie( i-am stecurat atunci 30 lei dupa verdict acum 3 luni), mi-a zis ca nu-i Mafalda.
Nu pot sa-l acuz ca nu stie, ca ma uit la fatza lui si-mi dau seama ca nu stie de chestii de genul: dependenta dV/dt, unde dV e variatia tensiunuii de incarcare, si dT e variatia temperaturii.
Pe de alta parte, hartia sau cartonul ala de la garantie zice CLAR: 13,8V...14.4V), cu sarcina sau nu, adica ma gandesc ca ceva au in vedere de au limitele astea riguroase.
Ceva imi scapa aici, si va rog pe cei mai in tema sa ma `luminati`, care-i treaba, ca ceva-mi scapa aici.
Multumesc.
- corsablue
- ****
- 2,957 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
În caz de nevoie folosește garanția. Că nu povestim despre rachete intergalactice...
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Eu am cerut, si inca mai cer pararea si sfatul cuiva care chiar are habar despre ce se intampla acolo, cu incarcarea bateriei, cu dependenta dv/dt, daca se poate.
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,957 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Discuție similară
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=2083059
Uite ce scrie colegul @sebage:
Unde nu mai au ei dreptate ... pai da, incarcare inteligenta, care NU este decisa de alternator, ci de ECU, deci, alternatorul este comandat din ECU cata energie sa furnizeze.
Ei bine, in acest caz, nu ar conta turatia motorului.
La tine, aparent, alternatorul nu poate furniza mai multa energie/putere, la turatii mici.
Daca si cat poate functiona asa, nu stiu sa iti spun. Oricum, in principiu, un acumulator de 12V plumb/acid, incarcat 100% ar trebui sa aiba la borne 12.6V (dupa cel putin 30 de minute dupa terminarea incarcarii). Ori la tine, pare ca scade sub acest nivel.
Acum, drept este ca nu stim cat de prexis este aparatul cu care se determina aceasta tensiune.
- scosmyn
- **
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Și acum tot de 55ah am pus , ca doar aia încăpea în locașul respectiv și oricum nu trebuie mai mare de atât.
Acum și la mine din ce am urmărit în meniul secret încarcă 13.6-13.8 , nu mai încarcă nici la mine constant cum încarcă acum un an de exemplu , stătea numai peste 14…
Și da am măsurat și la borna și indică exact ca în meniul secret.
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- **
- 104 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat